German Grand Prix 2010 , Hockenheimring

Gestart door Gerard, 15 juli 2010 - 15:50:49

« vorige - volgende »

Zaphod_Beeblebrox

Of het nu op die manier gebeurt of op een minder opvallende manier, het blijft hetzelfde. Ik zie trouwens meer en meer berichten verschijnen van mensen die menen dat teamorders moeten kunnen. Elke teamsport heeft teamorders, dus waarom F1 niet? Maar goed, het is een heen en weer discussie zonder einde en dus zullen we er maar over zwijgen vanaf nu. ;)

KVDracer

Van mij mogen teamorders onmiddellijk toegestaan worden, als de teams er dan vrij voor uit komen wie de nr1 en wie de nr2 rijder is. Maar ieder team verkondigt dat hun rijders hetzelfde behandeld worden en dan toch teamorders toepassen is hypocriet. Bij McLaren zullen ze ook nog wel teamorders toepassen als het nodig is.

Franky R.

Citaat van: Burorri op 28 juli 2010 - 14:52:51
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/239869/ecclestone-wil-af-van-verbod-op-teamorders/

Aller eerst: rare foto eigenlijk. Lijkt wel op een ruzie tussen Bernie en? Die 2de herken ik niet echt. Maar ene kant ben ik het met hem eens, maar andere kant moeten er geen situaties voor komen zoals oostenrijk 2002, dat is te debiel. Afgelopen weekend trouwens ook, daar niet van.


Ik weet niet waarom ik op die naam kom, maar is dat niet Samir Nasri? De PR-man van McLaren?

Franky R.

@Scuderia91,

CitaatJa natuurlijk is de start van Massa beter dan die van Alonso, hij kon ook moeilijk anders omdat hij bijna de muur ingeduwd werd door Vettel. Massa had misschien wel de makkelijkste start van het hele pak.

Ja, en hoeveel sneller was Alonso dan Massa? Het verschil was nu minder groot, dan in het begin van dit seizoen, toch? Dan heb ik toch een punt, als ik zeg dat Massa beter overweg schijnt te kunnen met de geüpdatet Ferrari?

McLaren_über_alles

Hoe ironisch zou het trouwens niet zijn als Massa met 1 punt het WK verliest...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

McLaren_über_alles

#185
Citaat van: T.Nuvolari op 26 juli 2010 - 19:28:20
'Oostenrijk 2002' wat een afgezaagd verhaal zeg. Dit heeft helemaal niets weg van Oostenrijk 2002

Ik vind beide voorvallen identiek, namelijk dat het in beide gevallen hoegenaamd niet nodig was om teamorders te gebruiken...

Het WK is slechts halfweg, en het verschil tussen Massa & Alonso was ongeveer 1 overwinning dacht ik. Dus 1 keer pech voor Alonso en ze stonden naast elkaar. Als team vind ik het gewoonweg oerdom om zo vroeg in het seizoen (rekening houdende met de huidige situatie) team orders in te roepen. Je gaat regelrecht in tegen de publieke opinie, tegen alle Massa fans, tegen Massa zelf, en tegen het volledige team dat Massa ondersteunt... Ook legt het een rem op de interne werking binnen het team, de onderlinge relatie tussen de rijders, en motivatie van het Massa kamp.

Maar goed, anderzijds past het natuurlijk weer bij een team als Ferrari en een kleine meneer als Alonso om zo iets te doen. Heb alleszins medelijden met de Ferrari fans. Mag er niet aan denken dat ik voor een team zou moeten supporteren die zo onfair omgaat met hun rijders...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

Folkert

Citaat van: McLaren_über_alles op 28 juli 2010 - 22:08:09
Hoe ironisch zou het trouwens niet zijn als Massa met 1 punt het WK verliest...
Als dat gebeurt lach ik me echt heeeeeee-leeeemaaal krom.

@Mclaren: 1 overwinning is normaal gesproken paar races in lopen. Uitvallen gebeurt niet heel snel bij topteams. Maar Massa kan ook uitvallen volgende race en dan is het ineens 50 punten. Alles wat je nu in voordeel van Massa praat, kan je ook toepassen op Alonso en feit is dat Alonso meer punten heeft.

STel dat de Ferrari nu goed genoeg word om alle races te winnen en Alonso en Massa vallen net zo vaak uit, dan heeft hij 4 wedstrijden nodig om voor bij te komen aan Alonso. En no way dat Massa goed genoeg is om alle wedstrijden te winnen en voor Alonso te eindigen.
Laat staan of Ferrari de auto heeft komende races allemaal te winnen. Het is met enige zekerheid aan te nemen dat Massa niet alles meer wint, zeker niet met een rijder als Alonso naast hem. En dan wil ik Massa niet neer schoffelen, maar Alonso is te goed om niet nog paar keer voor Massa te komen. Massa had dus hele kleine theoretische kans, zelfs als hij had gewonnen. Alonso heeft 2 keer zo veel kans.
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

Wat mij eigenlijk opvalt bij heel deze discutie is dat de meeste onder jullie blijkbaar alleen naar de f1 kijken in functie van het wk,bij mij is dat veel minder.Ik wil gewoon mooie race's zien en als leuke bijkomstigheid  is er na een heel seizoen een wk maar om nu elke race vanaf het begin van het seizoen enkel maar op die titel te zitten wachten nee dat doe ik niet.Ik heb liever 17 mooie spannende race's tijdens het hele jaar waarbij Massa goed presteerd en tweede of derde wordt dan dat hij van iedereen mag winnen en wk wordt.Misschien moeten ze het hele wk maar afschaffen en gewoon racen ,want dat wil ik zien en geen gereken vanaf race 1 om wk te worden want dat verkloot veel race's en maakt het saai.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

robbert

Citaat van: meatball op 29 juli 2010 - 05:56:11
Wat mij eigenlijk opvalt bij heel deze discutie is dat de meeste onder jullie blijkbaar alleen naar de f1 kijken in functie van het wk,bij mij is dat veel minder.Ik wil gewoon mooie race's zien en als leuke bijkomstigheid  is er na een heel seizoen een wk maar om nu elke race vanaf het begin van het seizoen enkel maar op die titel te zitten wachten nee dat doe ik niet.Ik heb liever 17 mooie spannende race's tijdens het hele jaar waarbij Massa goed presteerd en tweede of derde wordt dan dat hij van iedereen mag winnen en wk wordt.Misschien moeten ze het hele wk maar afschaffen en gewoon racen ,want dat wil ik zien en geen gereken vanaf race 1 om wk te worden want dat verkloot veel race's en maakt het saai.

jij ging toch de f1 niet meer volgen omwille van die teamorders

robbert

ik heb ergens gelezen dat coulthard ook zegt, dat teamorders toegelaten moeten zijn. Want zoals hij zei zijn het maar enkel 2 piloten dat ze moeten betalen. Maar daarachter staat een hele fabriek en als zij werken om die ene piloot die er beter voor staat wk te maken, dan zouden ze wellicht ook liever hebben dat alonso wint.
Wat coulthard ook zei, zou ook een goed idee zijn. Per team maar 1 wagen, dan heb je helemaal geen teamorders meer. Zou veel beter zijn

Gerard

#190
Het gaat de teams alleen maar om de titel, en de fans gaat om het racen, de spanning en al wat daar nog meer bij komt

Dat is gewoon het hele verschil!
Die teams en rijders interesseert het geen **** hoe ze winnen,als ze maar winnen

En daar gaat het ook fout
Aan de ene kant roepen de coureurs hoe geweldig het is om alle fans te zien en alles, aan de andere kant interesseert het ze geen *** :-\

Tuurlijk, ik begrijp ook wel dat F1 een teamsport is, aangezien er 2 rijderrs per team zijn, en ok het hele team wint als een coureur wint,maar waar is de sport zoner de fans???


Zaphod_Beeblebrox

Heb het artikel van Coulthard deels gelezen en ik ben het met hem eens. There is no "i" in team. ;)

robbert

dus het is veel beter als het 1 rijder per team is. Dan is er geen gezever over die teamorders

Zaphod_Beeblebrox

Nee, de mensen moet duidleijk gemaakt worden dat het hier om teams gaat en dat de teams werken zoals ze zelf willen.
In het wielrennen heb je net dezelfde teostanden en daar is dat niet meer dan normaal. Het is natuurlijk niet aangenaam om naar te kijken en ik zie het ook liever niet dan wel, maar ik vind wel dat Ferrari moet doen wat ze zelf denken te moeten doen. Als dat in dit geval is Alonso dichterbij brengen in de race om de wereldtitel omdat hij al het dichtste stond, heb ik daar minder een probleem mee dan in Oostenrijk 2002. De situatie nu is echt wel anders dan toen. Mensen staren zich blind op het verschil tussen Massa en Alonso en houden helemaal geen rekening met het verschil tussen Massa en Hamilton. Had de situatie andersom geweest had ik net dezelfde conclusie getrokken en waarschijnlijk hadden de Massafans misschien helemaal anders gesproken en het heel normaal gevonden dat Alonso opzij was gegaan. Ik had er zelfs plezier in gehad als Alonso opzij had gemoeten voor Massa, plezier dat ik nu niet heb.

Franky R.

Citaat van: Burorri op 28 juli 2010 - 22:25:13
Citaat van: McLaren_über_alles op 28 juli 2010 - 22:08:09
Hoe ironisch zou het trouwens niet zijn als Massa met 1 punt het WK verliest...
Als dat gebeurt lach ik me echt heeeeeee-leeeemaaal krom.

@Mclaren: 1 overwinning is normaal gesproken paar races in lopen. Uitvallen gebeurt niet heel snel bij topteams. Maar Massa kan ook uitvallen volgende race en dan is het ineens 50 punten. Alles wat je nu in voordeel van Massa praat, kan je ook toepassen op Alonso en feit is dat Alonso meer punten heeft.

STel dat de Ferrari nu goed genoeg word om alle races te winnen en Alonso en Massa vallen net zo vaak uit, dan heeft hij 4 wedstrijden nodig om voor bij te komen aan Alonso. En no way dat Massa goed genoeg is om alle wedstrijden te winnen en voor Alonso te eindigen.
Laat staan of Ferrari de auto heeft komende races allemaal te winnen. Het is met enige zekerheid aan te nemen dat Massa niet alles meer wint, zeker niet met een rijder als Alonso naast hem. En dan wil ik Massa niet neer schoffelen, maar Alonso is te goed om niet nog paar keer voor Massa te komen. Massa had dus hele kleine theoretische kans, zelfs als hij had gewonnen. Alonso heeft 2 keer zo veel kans.

Euh,

Vergeet je niet dat Alonso bijna door zijn motoren voor dit jaar heen is? Ik had het al eerder gezegd...Alonso loopt de kans, dat Ferrari sowieso zijn motoren zal terugschroeven, opdat ze langere mee gaan.

Of Alonso neemt het risico dat hij teveel van zijn overgebleven motoren eist.
BTW, Alonso is al eerder uitgevallen...Wie garandeert dat dat niet opnieuw gebeurt?

Maar ja hebt gelijk als je zegt, dat hetgeen ook slaat op Massa. Echter lijkt Massa minder te eisen van zijn auto dan Alonso.