German Grand Prix 2010 , Hockenheimring

Gestart door Gerard, 15 juli 2010 - 15:50:49

« vorige - volgende »

Ray Den

#135
Citaat van: Burorri op 26 juli 2010 - 12:05:52

Ray Den slaat wel vaker de plank mis ;).

Ray Den: Massa staat bijna 1 race overwinning achter op Alonso en met 8 races te gaan is de kans dat Alonso nog WK kan worden groter dan Massa. Als Ferrari echt zo snel is als men denkt, is het meer dan logisch om op Alonso te gokken. Alonso staat nu nog maar 34(41)  punten achter, Massa 72(65) Nu hoef je niet zo'n heel groot reken wonder te zijn om te snappen dat Alonso veel betere kans maakt dan Massa. En Ferrari maakt nog steeds een eerlijke kans om WK te worden.

Tjah Ik sla misschien de bal mis in jouw ogen, ik kan tenminste typen zoals het hoort, zonder fouten dus. Moet je eens proberen.
Geen probleem, over een maandje kun je weer naar school, F1pits god met 5000+ posts. Trouwens de hele post was ook niet op jou bedoeld. Je hoeft je zo vereerd niet te voelen.

Trouwens Button stond ook voor Hamilton in het begin van het seizoen. Als we dan ook 'niet zo'n heel groot rekenwonder' waren, was Hamilton ook al afgeschreven, toch staat hij bovenaan.

Ik versta ook wel dat Alonso betere kansen maakt op de titel maar in een sport, en zeker in een mechanische sport, telt al dat rekenen nu eenmaal niet. We hebben het immers telkens over DE KANS, geen absolute waarheid. Het had Ferrari veel meer kunnen opleveren om Massa strijdvaardig te houden en in mijn ogen had een overwinning zijn zelfvertrouwen een enorme boost kunnen geven. Nu speelt hij 2de viool en moet hij vechten voor de plaatsten 2-10 in de hoop dat Alonso nergens ervoor rijdt. Veel passie en vuur zal er niet meer inzitten, schat ik zo. Dat zal Ferrari punten kosten.

Nu is de veer bij Massa waarschijnlijk gebroken om voor de titel te vechten, chapeau Ferrari.
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee,

Folkert

Citaat van: Gerard op 26 juli 2010 - 12:34:49
Citaat van: Burorri op 26 juli 2010 - 12:19:51
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/239764/massa-zelf-besloten-om-alonso-erlangs-te-laten/
Ik weet niet, ene kant zou het best kunnen dat hij zelf besloot aan de kant te gaan, maar andere kant....het radio contact was wel heel duidelijk.

Dat geloof ik echt niet..
heb je de lichaamstaal van Massa gezien op het moment dat de heren uit de auto's kwamen? En op het podium?
En daarna in de persco?
Nee, Massa was heel duidelijk in zijn kruis getastt en zeer,zeer teleurgesteld

Om erger te voorkomen heeft Massa nu maar gezegd dat het zijn eigen beslissing was,maar ook de opmerking van Smetley na het incident was overduidelijk (zoals je zelf al aangeeft)
Dit was van tevoren afgesproken, en zal in de toekomst vaker gebeuren, al zullen ze het dan laten lijken of Massa een foutje maakt...
Ja ik neig ook meer naar het niet te geloven, want Massa was duidelijk teleurgesteld en enig sinds boos dat hij aan de kant moest.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: Ray Den op 26 juli 2010 - 12:39:22
Citaat van: Burorri op 26 juli 2010 - 12:05:52

Ray Den slaat wel vaker de plank mis ;).

Ray Den: Massa staat bijna 1 race overwinning achter op Alonso en met 8 races te gaan is de kans dat Alonso nog WK kan worden groter dan Massa. Als Ferrari echt zo snel is als men denkt, is het meer dan logisch om op Alonso te gokken. Alonso staat nu nog maar 34(41)  punten achter, Massa 72(65) Nu hoef je niet zo'n heel groot reken wonder te zijn om te snappen dat Alonso veel betere kans maakt dan Massa. En Ferrari maakt nog steeds een eerlijke kans om WK te worden.

Tjah Ik sla misschien de bal mis in jouw ogen, ik kan tenminste typen zoals het hoort, zonder fouten dus. Moet je eens proberen.
Geen probleem, over een maandje kun je weer naar school, F1pits god met 5000+ posts. Trouwens de hele post was ook niet op jou bedoeld. Je hoeft je zo vereerd niet te voelen.

Trouwens Button stond ook voor Hamilton in het begin van het seizoen. Als we dan ook 'niet zo'n heel groot rekenwonder' waren, was Hamilton ook al afgeschreven, toch staat hij bovenaan.

Ik versta ook wel dat Alonso betere kansen maakt op de titel maar in een sport, en zeker in een mechanische sport, telt al dat rekenen nu eenmaal niet. We hebben het immers telkens over DE KANS, geen absolute waarheid. Het had Ferrari veel meer kunnen opleveren om Massa strijdvaardig te houden en in mijn ogen had een overwinning zijn zelfvertrouwen een enorme boost kunnen geven. Nu speelt hij 2de viool en moet hij vechten voor de plaatsten 2-10 in de hoop dat Alonso nergens ervoor rijdt. Veel passie en vuur zal er niet meer inzitten schat ik zo. Dat zal Ferrari punten kosten.

Nu is de veer bij Massa waarschijnlijk gebroken om voor de titel te vechten, chapeau Ferrari.
Proficiat dat je goed kan spellen. Ben echt blij voor je. Ik weet dat ik spel fouten maak, maar voor mij is dat geen probleem. Jou bekrompen en idiote manier van denken is vaker wel een probleem. Vaak zie jij je eigen fouten niet eens in, geen probleem verder. Je kan ten minste zonder fouten typen. En ja ik kan over maandje weer naar school, met mijn P voor Fysiotherapie. Jammer eigenlijk dat ik me nu weer verlaag tot jou niveau en ook begin aan te vallen.


Maar je zegt het al zelf, in het begin van het seizoen waar alles nog open ligt en waar de ware verhoudingen niet duidelijk waren. Alonso heeft Massa al het hele jaar onder de duim en is het logisch dat Ferrari voor Massa kiest. Dat jij dat niet kan of wilt zien is iets wat ik nooit zal begrijpen.
Massa had al niet echt meer een kans om nog WK te worden, gezien het hele jaar was de kans dat Alonso het wel zou klaren vele malen groter.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Ray Den op 26 juli 2010 - 12:39:22
Citaat van: Burorri op 26 juli 2010 - 12:05:52

Ray Den slaat wel vaker de plank mis ;).

Ray Den: Massa staat bijna 1 race overwinning achter op Alonso en met 8 races te gaan is de kans dat Alonso nog WK kan worden groter dan Massa. Als Ferrari echt zo snel is als men denkt, is het meer dan logisch om op Alonso te gokken. Alonso staat nu nog maar 34(41)  punten achter, Massa 72(65) Nu hoef je niet zo'n heel groot reken wonder te zijn om te snappen dat Alonso veel betere kans maakt dan Massa. En Ferrari maakt nog steeds een eerlijke kans om WK te worden.

Tjah Ik sla misschien de bal mis in jouw ogen, ik kan tenminste typen zoals het hoort, zonder fouten dus. Moet je eens proberen.
Geen probleem, over een maandje kun je weer naar school, F1pits god met 5000+ posts. Trouwens de hele post was ook niet op jou bedoeld. Je hoeft je zo vereerd niet te voelen.

Trouwens Button stond ook voor Hamilton in het begin van het seizoen. Als we dan ook 'niet zo'n heel groot rekenwonder' waren, was Hamilton ook al afgeschreven, toch staat hij bovenaan.

Ik versta ook wel dat Alonso betere kansen maakt op de titel maar in een sport, en zeker in een mechanische sport, telt al dat rekenen nu eenmaal niet. We hebben het immers telkens over DE KANS, geen absolute waarheid. Het had Ferrari veel meer kunnen opleveren om Massa strijdvaardig te houden en in mijn ogen had een overwinning zijn zelfvertrouwen een enorme boost kunnen geven. Nu speelt hij 2de viool en moet hij vechten voor de plaatsten 2-10 in de hoop dat Alonso nergens ervoor rijdt. Veel passie en vuur zal er niet meer inzitten, schat ik zo. Dat zal Ferrari punten kosten.

Nu is de veer bij Massa waarschijnlijk gebroken om voor de titel te vechten, chapeau Ferrari.

Zeer sterke post, Ray!

Folkert

Citaat van: Wizard op 26 juli 2010 - 12:54:08
Citaat van: Ray Den op 26 juli 2010 - 12:39:22
Citaat van: Burorri op 26 juli 2010 - 12:05:52

Ray Den slaat wel vaker de plank mis ;).

Ray Den: Massa staat bijna 1 race overwinning achter op Alonso en met 8 races te gaan is de kans dat Alonso nog WK kan worden groter dan Massa. Als Ferrari echt zo snel is als men denkt, is het meer dan logisch om op Alonso te gokken. Alonso staat nu nog maar 34(41)  punten achter, Massa 72(65) Nu hoef je niet zo'n heel groot reken wonder te zijn om te snappen dat Alonso veel betere kans maakt dan Massa. En Ferrari maakt nog steeds een eerlijke kans om WK te worden.

Tjah Ik sla misschien de bal mis in jouw ogen, ik kan tenminste typen zoals het hoort, zonder fouten dus. Moet je eens proberen.
Geen probleem, over een maandje kun je weer naar school, F1pits god met 5000+ posts. Trouwens de hele post was ook niet op jou bedoeld. Je hoeft je zo vereerd niet te voelen.

Trouwens Button stond ook voor Hamilton in het begin van het seizoen. Als we dan ook 'niet zo'n heel groot rekenwonder' waren, was Hamilton ook al afgeschreven, toch staat hij bovenaan.

Ik versta ook wel dat Alonso betere kansen maakt op de titel maar in een sport, en zeker in een mechanische sport, telt al dat rekenen nu eenmaal niet. We hebben het immers telkens over DE KANS, geen absolute waarheid. Het had Ferrari veel meer kunnen opleveren om Massa strijdvaardig te houden en in mijn ogen had een overwinning zijn zelfvertrouwen een enorme boost kunnen geven. Nu speelt hij 2de viool en moet hij vechten voor de plaatsten 2-10 in de hoop dat Alonso nergens ervoor rijdt. Veel passie en vuur zal er niet meer inzitten, schat ik zo. Dat zal Ferrari punten kosten.

Nu is de veer bij Massa waarschijnlijk gebroken om voor de titel te vechten, chapeau Ferrari.

Zeer sterke post, Ray!
Is dat serieus of sarcasme?
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Citaat van: Burorri op 26 juli 2010 - 12:51:42
Maar je zegt het al zelf, in het begin van het seizoen waar alles nog open ligt en waar de ware verhoudingen niet duidelijk waren. Alonso heeft Massa al het hele jaar onder de duim en is het logisch dat Ferrari voor Massa kiest. Dat jij dat niet kan of wilt zien is iets wat ik nooit zal begrijpen.
Massa had al niet echt meer een kans om nog WK te worden, gezien het hele jaar was de kans dat Alonso het wel zou klaren vele malen groter.

Nee, dat is niet logisch. Een kampioenschap telt 19 races, niet 10. Alonso heeft dit seizoen ook veel steken laten vallen en zover voor Massa stond hij niet. Iedere keer dat hij achter Massa reed heeft hij geroepen dat hij sneller was (verkapt vragen om een teamorder). Ik noem dat laf! Leuk dat je sneller bent, succes ermee! Van Massa weten we dat hij groeit gedurende een seizoen. Hij heeft vaker een sterk einde gekend dus het kan! Een zege had hem een flinke boost kunnen geven alleen duld Alonso die tegenstand niet. Bij Renault niet, bij McLaren niet en bij Ferrari nu ook niet. Dit is een herhaling van Oostenrijk 2002, de race waardoor deze regel in het leven werd geroepen. Ik hoop dan ook dat ze nu voor eens en altijd de deksel op hun neus krijgen!

Wizard

Citaat van: Burorri op 26 juli 2010 - 12:57:07
Is dat serieus of sarcasme?

Serieus. Hij beschrijft prima hoe ik het (ook) ervaar.

Zaphod_Beeblebrox

Citaat van: Ray Den op 26 juli 2010 - 12:32:07
Citaat van: Zaphod op 26 juli 2010 - 09:37:56
Je gaat me toch niet vertellen dat 2002 de eerste keer was dat het opviel dat er teamorders in het spel waren? Teamorders zijn van alle tijden en zullen nooit verdwijnen.
Je moet wel lezen wat er staat.
Ik had het over onvervalste teamorders in de zin van 'Rubens maak eens plaats astublieft'.

Ja zo had ik het gelezen en begrepen. Wat bedoel je met onvervalst dan? Gehoord via de teamradio of telt te zien op de baan ook?
Er bestaan voorbeelden genoeg van onvervalste teamorders, meestal worden die vergeten zo blijkt. De mensen herinneren zich enkel Oostenrijk 2002.

België 1998:
Hill en Ralf Schumacher rijden beide in een Jordan-Mugen Honda respectievelijk 1ste en 2de. R.Schumacher is duidelijk sneller dan Hill en dringt aan om voorbij te gaan. Eddie Jordan, nochtans iemand die nu roept dat Ferrari geschrapt moet worden uit de uitslag, beslist er echter anders over en R.Schumacher blijft braaf maar gefrusteerd achter Hill rijden.

Europa(Jerez) 1997:
David Coulthard, ook één van de criticasters, laat op bevel van toenmalig Mclaren-opperhoofd Ron Denis Hakkinen voorbij tijdens de laatste race van het seizoen. Deze laatste wint zo zijn eerste GP.

Nog 2 na 2002 die ik nooit zie terugkomen.
Brazilië 2007:
Massa rijdt voor Raïkkonen die echter moet winnen om nog wereldkampioen te kunnen worden. Massa zet zich gewillig opzij om zo Raïkkonen naar de overwinning en de wereldtitel te laten rijden.

China 2008:
Weer Massa en Raïkkonen, enkel nu zijn de rollen omgekeerd. Massa kan echter de titel niet pakken.

Folkert

Citaat van: Wizard op 26 juli 2010 - 13:03:37
Citaat van: Burorri op 26 juli 2010 - 12:57:07
Is dat serieus of sarcasme?

Serieus. Hij beschrijft prima hoe ik het (ook) ervaar.
Ok, nou ja ik snap het wel, maar zijn post is wat eenzijdig in mijn ogen. Iets waar Ray vaker last van heeft. Hoop gezeur en verwijten om vervolgens zelf er een potje van te maken. Prima als het gaat om een column, maar niet om het als een feit op een forum te plaatsen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

#144
Ging volgens mij een beetje fout...

Wizard

Citaat van: Zaphod op 26 juli 2010 - 13:06:48
België 1998:
Hill en Ralf Schumacher rijden beide in een Jordan-Mugen Honda respectievelijk 1ste en 2de. R.Schumacher is duidelijk sneller dan Hill en dringt aan om voorbij te gaan. Eddie Jordan, nochtans iemand die nu roept dat Ferrari geschrapt moet worden uit de uitslag, beslist er echter anders over en R.Schumacher blijft braaf maar gefrusteerd achter Hill rijden.

Jordan kon hier zijn eerste één/twee halen. Dat je dan roept van heren, doe in Godsnaam geen gekke dingen, kan ik inkomen. Daarbij was het toen nog niet verboden, nu wel.

CitaatEuropa(Jerez) 1997:
David Coulthard, ook één van de criticasters, laat op bevel van toenmalig Mclaren-opperhoofd Ron Denis Hakkinen voorbij tijdens de laatste race van het seizoen. Deze laatste wint zo zijn eerste GP.

Was er geen sprake van een Gentlemen's agreement? Zo heb ik dat namelijk altijd begrepen. Maar evengoed, ook Williams speelde een vermoedelijke rol bij de overwinning van McLaren + ook toen waren teamorders niet verboden.

CitaatBrazilië 2007:
Massa rijdt voor Raïkkonen die echter moet winnen om nog wereldkampioen te kunnen worden. Massa zet zich gewillig opzij om zo Raïkkonen naar de overwinning en de wereldtitel te laten rijden.

Heb je gelijk in maar dat was de laatste race van het jaar. Voor Massa weinig eer meer te behalen, Kimi kon kampioen worden. In dit context kan ik er nog inkomen. Natuurlijk, zwart-wit verboden maar gelukkig bekijkt de situaties vanuit het juiste perspectief buiten het feit dat het voorbesproken was en slim werd gespeeld. Zo hoefde Massa niet alla Barrichello te ankeren om Kimi ervoor te laten maar werd het middels een pitstop uitgevoerd.

CitaatChina 2008:
Weer Massa en Raïkkonen, enkel nu zijn de rollen omgekeerd. Massa kan echter de titel niet pakken.

Zie Brazilië.

Daarnaast mis je een hoop. Zo schoof Kovalainen ook voor Hamilton, mocht Massa Schumacher niet aanvallen, zo viel DC meerdere malen Hakkinen niet aan. En niet vergeten de briljante race van Ferrari, Japan 1999. Wanneer is het tactiek en wanneer een teamorder? Het gevalletje van gisteren is Massa gewoon keihard van zijn overwinning te beloven. De kansen van zowel Alonso als Massa zijn enkel en alleen theoretisch, de verschillen zijn minimaal. Nu Ferrari competitief is, bewijst Massa te kunnen winnen. Ik had graag gezien dat hij die kans kreeg. Alonso heeft te veel fouten gemaakt om de nr1 status nu al te kunnen afdwingen.

Wizard

Citaat van: Burorri op 26 juli 2010 - 13:25:08
Ok, nou ja ik snap het wel, maar zijn post is wat eenzijdig in mijn ogen. Iets waar Ray vaker last van heeft. Hoop gezeur en verwijten om vervolgens zelf er een potje van te maken. Prima als het gaat om een column, maar niet om het als een feit op een forum te plaatsen.

Ik heb daar geen boodschap aan. Ik lees zijn post en reageer daar op. Weet niks van columns af o.i.d. Hij beschrijft prima hoe ik tegen het gebeuren aankijk en denkt verder na over de gevolgen dan wie dan ook in dit topic.

Zaphod_Beeblebrox

Citaat van: Wizard op 26 juli 2010 - 13:53:46Daarnaast mis je een hoop.
Ik dacht dat enkel voorbeelden wel genoeg zouden zijn maar blijkbaar moet je hier alles gaan vernoemen om je mening te staven?
Italië 1965 was er ook zo ééntje waarin Stewart Hill moest voorbij laten. Deze laatste reed enkel domweg van de baan bij het inhalen van Stewart en dus won Stewart wel zijn eerste GP ipv Hill zijn zoveelste.

Jordan: Goed het was niet verboden, Oostenrijk 2002 ook niet en daar spreekt ook nu nog iedereen schande over.
Mclaren: Van dat gentlemen's agreement was pas sprake het jaar nadien, toen ze in Australië net hetzelfde deden.
Ferrari *2:  Verboden is verboden. Als je het dan wel gaat goedkeuren ondanks de regels en nu niet wegens de regels, is je net zo rechtlijnig als die van de FIA bobo's.

Citaat van: Wizard op 26 juli 2010 - 13:57:41... denkt verder na over de gevolgen dan wie dan ook in dit topic.

Dus als er een bepaalde mening niet gevolgd wordt ben je per definitie iemand die niet verder nadenkt? Hail the all mighty king of Iknowitall...

Wizard

Dat zeg ik niet. Lezen! Ray denkt verder over de gevolgen van dit teamorder iets wat ik niet iedereen zie doen. Nergens roep ik dat die mening de enige juiste is. Je laatste zin is dus een schoolvoorbeeldje hoe de plank mis te slaan.

Van 2002 spreekt iedereen schande en niet omdat teamorders een nieuw fenomeen was wat een entree maakte, wel de uitvoering daarvan. Teamorders bestaan sinds het ontstaan van de sport maar worden toegepast naar alle redelijkheid. Midden in het seizoen als beide coureurs nog een kans hebben is niet naar alle redelijkheid. Laatste race als één rijder kansloos is en geen eer kan behalen en de ander kampioen kan worden, wel. Het teamorderverhaal kent een groot grijs gebied (tactiek vs teamorders), gisteren was een zwart-wit verhaal. 

flupke3

Ik vermoed trouwens dat Massa niet alleen benadeeld wordt door teamorders maar ook door materiaal.
Bij redbull was er een relletje omdat Vettel als enige een nieuwe vleugel kreeg en ik denk dat Alonso als
eerste nieuwe dingen krijgt wat kan verklaren waarom Massa nogal teleur stelt in de eerste helft.
Voor de spaanse sponser komt dat goed uit want Alonso is financieel beter als uitgangbord.