German Grand Prix 2010 , Hockenheimring

Gestart door Gerard, 15 juli 2010 - 15:50:49

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Gerard op 16 juli 2010 - 22:12:38
@JimmySPA:

a real classic?
Dat vond ik tot 2002 wel ,maar  nu niet meer... maar das mijn bescheiden mening....
Ook de mijne. Het was ooit een unieke baan, met karakter. Nu is het gewoon een baantje als vele anderen.

JimmySPA

Citaat van: 0634 op 16 juli 2010 - 22:44:39
Citaat van: Gerard op 16 juli 2010 - 22:12:38
@JimmySPA:

a real classic?
Dat vond ik tot 2002 wel ,maar  nu niet meer... maar das mijn bescheiden mening....
Ook de mijne. Het was ooit een unieke baan, met karakter. Nu is het gewoon een baantje als vele anderen.

Vergeleken met de circuits die we dit jaar gehad hebben op Monaco en Silverstone na is dit wel de mooiste. Circuit vond ik altijd een van de leukste om op te racen. En de races leveren ook wel leuke momenten op.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

0634

Vind ik niet. Montreal en Australie zijn stukken leuker wat mij betreft. De rest van wat we tot nu toe hebben gehad is allemaal van hetzelfde nivo. Op Valencia na, dat is een draak.

gloudiesaurus

Ze hebben die baan om zeep geholpen... het nieuwe circuit heeft het gewoon weg niet. Vroeger had je die lang rechte stukken in de bossen en dan het stadiongedeelte, dat had iets. Dat was uniek... Al had je daar ook saaie races omdat je zonder een goede motor helemaal kansloos was. Deze baan is gewoon een 1000 in 1 circuit zoals die er al zoveel zijn, met dank aan Tilke...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is


Gerard

En het wordt alleen maar erger

Ik las gisteren op teletekst van RTL Duitsland dat Bernie Monaco wil laten schieten in de toekomst  >:(

Als ze daar niet mèer gaan betalen, verlplaatst het circus zich naar India, America of Rusland..

Echt, alle historische races verdwijnen van de kalender en worden vervangen dor de z.g. Tilke baantjes  :'(

Enzo

Ik begrijp ook niet waarom Tilke alleen recht heeft om een circuit te ontwerpen.
Misschien zou het een goed idee zijn om samen met een aantal (oud) coureurs inbreng, iets te ontwerpen.

Niels_

Als iedereen vindt dat die banen van Tilke niet goed zijn, waarom blijven ze er dan mee doorgaan? Het kan toch niet zijn dat wij alleen deze mening hebben?  ???

Franky R.

CitaatAls iedereen vindt dat die banen van Tilke niet goed zijn, waarom blijven ze er dan mee doorgaan? Het kan toch niet zijn dat wij alleen deze mening hebben?

Denk je dat opa Geldhonger naar ons luistert? Die luistert alleen maar naar het knisperen van geld...

Citaat
Ik las gisteren op teletekst van RTL Duitsland dat Bernie Monaco wil laten schieten in de toekom

Meen je dat?
Ik had op het ander forum (F1W) al omschreven, hoe het e.e.a. eraan toe ging in de F1!
Daarbij kwam naar voren dat de GP van Monaco min. 35% meer opleverde dan een ander GP!!!
Monaco laten vallen, is het kip met de gouden eieren slachten voor Bernie...

Maar ik zal kijken of ik een dergelijk bericht op het net kan vinden...Of heb je een link voor mij?

robbert

zoals ik al dacht, bernie wil de f1 uit europa, het is al zo met monaco

Gerard

Citaat van: frankypankyv8 op 18 juli 2010 - 19:18:50
CitaatAls iedereen vindt dat die banen van Tilke niet goed zijn, waarom blijven ze er dan mee doorgaan? Het kan toch niet zijn dat wij alleen deze mening hebben?

Denk je dat opa Geldhonger naar ons luistert? Die luistert alleen maar naar het knisperen van geld...

Citaat
Ik las gisteren op teletekst van RTL Duitsland dat Bernie Monaco wil laten schieten in de toekom

Meen je dat?
Ik had op het ander forum (F1W) al omschreven, hoe het e.e.a. eraan toe ging in de F1!
Daarbij kwam naar voren dat de GP van Monaco min. 35% meer opleverde dan een ander GP!!!
Monaco laten vallen, is het kip met de gouden eieren slachten voor Bernie...

Maar ik zal kijken of ik een dergelijk bericht op het net kan vinden...Of heb je een link voor mij?

Hier een linkje Franky..
http://www.motorsport-total.com/f1/news/2010/07/Ecclestone_Es_ginge_auch_ohne_Monaco_10071701.html
"Ich denke, es geht auch ohne Monaco", sagt Ecclestone, der anfügt: "Sie bezahlen nicht genug." Die Formel 1 gastiert seit 1955 in dem kleinen Fürstentum. Und es wird vermutet, dass dies das einzige Rennen ist, das keine Veranstaltungsgebühr bezahlt. Es könnte also sein, dass der Automobile Club de Monaco einen größeren Scheck an den Formel-1-Zampano schicken muss, wenn er seinen Platz in der Königsklasse behalten will.
Welliswaar Duits,maar het is goed te volgen..

HEt gaat die ouwe echt alleen maar om de poen!!! >:(

gloudiesaurus

Ik geloof niet dat Monaco ooit van de F1 kalender verdwijnt, dit is puur een tactisch spel van Ecclestone.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

@Gerard,

Dank je voor de link. Echter lijkt het verhaal of verkeerd vertaalt of deels uit de duim gezogen.

Quote...
CitaatDie Formel 1 gastiert seit 1955 in dem kleinen Fürstentum. Und es wird vermutet, dass dies das einzige Rennen ist, das keine Veranstaltungsgebühr bezahlt. Es könnte also sein, dass der Automobile Club de Monaco einen größeren Scheck an den Formel-1-Zampano schicken muss, wenn er seinen Platz in der Königsklasse behalten will

Sinds 1955?!? Er werd al F1 gereden voordat er officieel sprake was van van de F1 (1929 tot 1938!!!)! Wel was de Monegaske GP een "vaste" GP sinds 1955, temeer het in 1948 terug keerde na "het grote meningsverschil" en trouwens in 1953 en '54 niet werd verreden.

Daarbij is Monaco het meest rentabele GP op de kalender. Alle glamour en show van de F1 komt samen in Monaco! Zonder dat zal de F1 een fiks deel van de show verliezen...En show, daar wilde die oude grijze duif toch meer van??
Kennelijk wil opa Bernie dat de circuits alleen maar verlies moeten draaien?!! Wat een bull shit komt er toch uit die verwarde oude man! >:(

En dan dit
Citaat"Die einzigen beiden Dinge in diesem Business mit Wert sind der Name Formel 1 und Ferrari"

Ja, en dan maar hopen dat Montezemolo (of hoe je dat ook schrijft) niet TE geïrriteerd raakt door Bernie. Hadden Luca en co de GPWC maar doorgezet...


0634

Ik denk niet dat het uit de duim is gezogen. Diverse Britse media hebben het inmiddels gemeld. Het schijnt een quote van Bernie te zijn. Ik denk wel dat het nooit echt zal gebeuren en dat Bernie simpelweg Monaco onder druk probeert te zetten.

Ik wordt sowieso gestoord van die vent. We gaan naar god weet welke landen allemaal maar de echte race circuits komen allemaal onder druk.

RikGijsbers

Ze willen steeds maar meer, en dat kan ze ook op een gegeven moment de kop kosten natuurlijk.
denk wel dat monaco erop blijft, is een te spectaculaire race waar ook veel jetset aanwezig is, wat weer zorgt voor kijkcijfers en bezoekers.