German Grand Prix 2010 , Hockenheimring

Gestart door Gerard, 15 juli 2010 - 15:50:49

« vorige - volgende »

Gerard



Lengte circuit: 4,574 km
Race-afstand: 67 ronden (306,458 km)
Ronderecord: 2004, K.Raikkonen (McLaren, 1.13'780'")


In het weekend van 23 – 25 July wordt de Duitse grand prix weer op de Hockenheim ring verreden..
Ik moet zeggen dat dit circuit, wat mij betreft, zijn charme verloren heeft in 2002 toen het drastisch verkort is....

Anyway, We gaan dus weeer naar Hockenheim...

Wat kunnen we verachten?

In 2008 stond Nelshino Piquet nog verrassend op het podium, naast winnaar Hamilton en Massa..

Wat wordt het dit jaar?
Gaat Kubica dit jaar voor Renault naar het podium?


Komt het duveltje, genaamd " blown diffuser" van McLAren uit het doosje en nemen zij dit keer een goed werkend systeem mee?

Kan Schumacher voor eigen publiek wel schitteren? Of kan alleen Vettel dat? Of toch Rosberg?


Zeg het maar mensen... Wat gaat het worden?

robbert

ik denk dat redbull de beste zullen zijn. Ferrari heeft de snelheid maar zal door fouten en sancties wellicht moeilijk de podiumplaatsen kunnen nemen.
Ik gok 1 vettel 2webber 3 een mclaren of mercedesrijder

.Henry

Ik ben er dit weekend bij, in de  Nordkurve. Heb er echt veel zin in :).
Een verrassing van Schumacher zou leuk zijn, maar ik hoop op een 1-2 voor McLaren. De volgorde van die 2 maak me niet zo veel uit.

T.Nuvolari

Op het oude circuit had ik McLaren gezegd, nu... Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Denk dat Vettel terugslaat deze keer.

Wizard

Citaat van: Gerard op 15 juli 2010 - 15:50:49
Wat kunnen we verachten?

Een race. :D

CitaatIn 2008 stond Nelshino Piquet nog verrassend op het podium, naast winnaar Hamilton en Massa..

Wat wordt het dit jaar?

Je bedoelt, wie? Ik ga voor de gevestigde orde. Hamilton, Vettel, Webber en/of Button. Natuurlijk hoop ik dat Ferrari kan zorgen voor een verrassing.

CitaatGaat Kubica dit jaar voor Renault naar het podium?

Kubica gaat net als iedere andere coureur voor de overwinning. Maar of hij kans maakt???;)


CitaatKomt het duveltje, genaamd " blown diffuser" van McLAren uit het doosje en nemen zij dit keer een goed werkend systeem mee?

Kan Schumacher voor eigen publiek wel schitteren? Of kan alleen Vettel dat? Of toch Rosberg?

Schumacher? neuh! Rosberg? Misschien. Vettel? Als hij zijn hoofd erbij houd en niet frusti doet als hij niet eerste ligt na 1 bocht.


CitaatZeg het maar mensen... Wat gaat het worden?

Een race, dat zeg ik!!

0634

Tja, zal toch een strijd worden tussen de Macs, de RBRs en Alonso, lijkt me. Wellicht kunnen Massa en Rosberg lekker in de buurt blijven want het circuit is niet echt een technisch heel moeilijke baan. Dus de verschillen zullen niet zo heel groot zijn.

gloudiesaurus

Ik gok op McLaren, wellicht Hamilton?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Gerard

Citaat van: Wizard op 15 juli 2010 - 18:12:48
Citaat van: Gerard op 15 juli 2010 - 15:50:49
Wat kunnen we verachten?

Een race. :D

CitaatIn 2008 stond Nelshino Piquet nog verrassend op het podium, naast winnaar Hamilton en Massa..

Wat wordt het dit jaar?

Je bedoelt, wie? Ik ga voor de gevestigde orde. Hamilton, Vettel, Webber en/of Button. Natuurlijk hoop ik dat Ferrari kan zorgen voor een verrassing.

CitaatGaat Kubica dit jaar voor Renault naar het podium?

Kubica gaat net als iedere andere coureur voor de overwinning. Maar of hij kans maakt???;)


CitaatKomt het duveltje, genaamd " blown diffuser" van McLAren uit het doosje en nemen zij dit keer een goed werkend systeem mee?

Kan Schumacher voor eigen publiek wel schitteren? Of kan alleen Vettel dat? Of toch Rosberg?

Schumacher? neuh! Rosberg? Misschien. Vettel? Als hij zijn hoofd erbij houd en niet frusti doet als hij niet eerste ligt na 1 bocht.


CitaatZeg het maar mensen... Wat gaat het worden?

Een race, dat zeg ik!!


Uiteraard bedoel ik " wat gaat de race ons brengen", qua spanning,drama,geluk,mooi racen, etc.....


duh..............

0634


Franky R.

@Gerard,

ROFLOL!
Het is nog even wennen op een nieuw forum, he!

Maar ik hoop dat de 'blown-diffuser' van McLaren nu wel goed werkt, waardoor McLaren de pole kan pakken op Hockenheim.
Voor de rest zal het de 'same sad story' zijn...Oftewel; Red Bull en McLaren maken de dienst uit en Kubica probeert MercedesGP en Ferrari zo veel mogelijk te frustreren... :D

Ben ook benieuwd of Schumi nu wel in staat is, om Rosberg bij te houden c.q. voor te blijven.

Verder zou ik Williams in de persoon van Barrichello wat verder naar voren willen zien! Wat (waar) zijn de weersverwachtingen BTW?

JimmySPA

Laat AUB Ferrari nou weer eens meedraaien voorin!!! Maja ik zie het somber in.
Mss een leuke klapper van 2 Red Bulls in Spitzkehre :-[

Wel leuk, Hockenheim! A real classic!

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

waard500

Hockenheim a real classic? Uhhhhm...neee! Niet meer sinds ze de hele baan hebben aangepast. Ik vond het oude Hockenheim 100000 keer mooier :D
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

Wizard

Citaat van: JimmySPA op 16 juli 2010 - 18:41:44
Laat AUB Ferrari nou weer eens meedraaien voorin!!! Maja ik zie het somber in.
Mss een leuke klapper van 2 Red Bulls in Spitzkehre :-[

Wel leuk, Hockenheim! A real classic!


Als je zo moet winnen.....

Gerard

#13
@ Franky.. Tja, ach.....
Het zal niet zo bedoeld zijn :)

wat betreft de weersvoorspellingen, dat is nog erg lastig te voorspellen ,aangezien de race over 9 dagen is....

Wel heb ik de voorspelling t/m Woensdaggevonden:
Zonnig en warm... 29-34 graden..
http://news.bbc.co.uk/weather/forecast/2378


@JimmySPA:

a real classic?
Dat vond ik tot 2002 wel ,maar  nu niet meer... maar das mijn bescheiden mening....

BTW:
Ik weet niet war ze mee bezig zijn bij HRT,maar Yamamoto
mag òok de GP van Duitsland rijden


Alleen is het nu Karun Chandhok die zijn plaats moet afstaan aan de Japanner  :o ::)