German Grand Prix 2010 , Hockenheimring

Gestart door Gerard, 15 juli 2010 - 15:50:49

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Wizard op 26 juli 2010 - 13:01:32
Citaat van: Burorri op 26 juli 2010 - 12:51:42
Maar je zegt het al zelf, in het begin van het seizoen waar alles nog open ligt en waar de ware verhoudingen niet duidelijk waren. Alonso heeft Massa al het hele jaar onder de duim en is het logisch dat Ferrari voor Massa kiest. Dat jij dat niet kan of wilt zien is iets wat ik nooit zal begrijpen.
Massa had al niet echt meer een kans om nog WK te worden, gezien het hele jaar was de kans dat Alonso het wel zou klaren vele malen groter.

Nee, dat is niet logisch. Een kampioenschap telt 19 races, niet 10. Alonso heeft dit seizoen ook veel steken laten vallen en zover voor Massa stond hij niet. Iedere keer dat hij achter Massa reed heeft hij geroepen dat hij sneller was (verkapt vragen om een teamorder). Ik noem dat laf! Leuk dat je sneller bent, succes ermee! Van Massa weten we dat hij groeit gedurende een seizoen. Hij heeft vaker een sterk einde gekend dus het kan! Een zege had hem een flinke boost kunnen geven alleen duld Alonso die tegenstand niet. Bij Renault niet, bij McLaren niet en bij Ferrari nu ook niet. Dit is een herhaling van Oostenrijk 2002, de race waardoor deze regel in het leven werd geroepen. Ik hoop dan ook dat ze nu voor eens en altijd de deksel op hun neus krijgen!
Waarom niet? Ja klopt een seizoen heeft 19 races, maar als er al 1 op behoorlijke achterstand staat is het echt wel logisch dat men geld gaat zetten op de coureur die het dichtste er bij zit. Wat nou als Massa volgende race weer achter Alonso zit? En de race daarna ook, dan hebben ze 7 punten weg gegooid voor Alonso. Alonso heeft nog een kleine kans, Massa heeft een nihile kans. En ja het is zeker laf, daar ben helemaal mee eens. En ja Alonso gaat vaak wel wat zeuren als hij het zelf niet kan, maar in dit geval heeft hij nog wel puntje want hij staat duidelijk voor op Massa, ook al heeft hij wat meer fouten gemaakt. En Massa maakt misschien minder fouten, maar rijd ook minder snel.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Zou trouwens wat zijn, stel dat Ferrari word uitgesloten en ook de rijders hun punten verliezen. Ben dan benieuwd wat Massa dan gaat zeggen.

"Ja ik moest het van het team doen en zeggen."  ;D ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

Sorry voor deze (misschien domme) vraag,maar wat kan de de World Motor Sport Council (WMSC) nog doen?
Ferrari heeft nu een straf gekregen van de wedstrijdleiding, is de WMPC onderdeel van de FIA?

Wizard

Citaat van: Burorri op 26 juli 2010 - 15:16:34
Waarom niet? Ja klopt een seizoen heeft 19 races, maar als er al 1 op behoorlijke achterstand staat is het echt wel logisch dat men geld gaat zetten op de coureur die het dichtste er bij zit. Wat nou als Massa volgende race weer achter Alonso zit? En de race daarna ook, dan hebben ze 7 punten weg gegooid voor Alonso. Alonso heeft nog een kleine kans, Massa heeft een nihile kans. En ja het is zeker laf, daar ben helemaal mee eens. En ja Alonso gaat vaak wel wat zeuren als hij het zelf niet kan, maar in dit geval heeft hij nog wel puntje want hij staat duidelijk voor op Massa, ook al heeft hij wat meer fouten gemaakt. En Massa maakt misschien minder fouten, maar rijd ook minder snel.

Dan nog. Als je kampioen wil worden moet je bereid zijn om te vechten daarvoor. Daarbij, puntenverschil was 27 - 7 zondag, is 20 punten. Een punt of 6 in 2009 begrippen. Dat kun je nauwelijks een verschil noemen en zeker geen verschil om teamorders te rechtvaardigen, zeker niet als je nagaat dat Alonso meer fouten maakt dan Massa en Massa er goed bijzat en de race leidde. Als klap op de vuurpijl is algemeen bekend dat Massa meestal sterk eindigt. Dat alles bij elkaar opgeteld en rekeninghoudend met het geldend verbod is het een absolute no go.

Wizard

Citaat van: Gerard op 26 juli 2010 - 16:14:45
Sorry voor deze (misschien domme) vraag,maar wat kan de de World Motor Sport Council (WMSC) nog doen?
Ferrari heeft nu een straf gekregen van de wedstrijdleiding, is de WMPC onderdeel van de FIA?

Domme vragen bestaan niet. Ik dacht dat WMPC het juridische onderdeel is van de FIA (correct me if i'am wrong). Deze bepalen sancties op basis van het reglement of keuren onderdelen die discutabel zijn goed (of af). Wat WMSC kan doen is Ferrari een sanctie opleggen. Zo legde hun eerder McLaren een torenhoge boete op nadat ze schuldig waren verklaart en zo schorste ze B.A.R voor 3 races (illegaal tankje). Wat er daadwerkelijk gaat gebeuren weet ik niet. Als ze nu niet optreden kunnen ze teamorders beter legaliseren. Dit is een herhaling van Oostenrijk 2002. Het brengt veel te weeg en er zal lang over nabesproken worden. Als het nu niet de kop wordt ingedrukt kan het in de toekomst nooit meer bestraft worden als ze consequent zijn.

T.Nuvolari

'Oostenrijk 2002' wat een afgezaagd verhaal zeg. Dit heeft helemaal niets weg van Oostenrijk 2002, Schumacher had voor die race al een meer dan riante voorsprong in de strijd om de wereldtitel. Hier hebben beide een redelijke achterstand op de concurrentie. Alonso had 47 punten achterstand tegenover Massa die 78 punten achterstand had. Het lijkt me dan ook duidelijk wie de voorkeur zou moeten krijgen als je nog wil gaan voor een eventuele wereldtitel. Hadden Massa gewonnen had hij nog altijd bijna een volledige GP overwinning achterstand op Alonso en 2 en half op Hamilton.
Massa had wel heel veel geluk nodig om nog kans te maken op de wereldtitel, de kans dat Alonso nog wereldkampioen wordt is daarentegen nu wel een heel stuk groter. Bij Ferrari hebben ze even een rekensom gemaakt en een duidelijke conclusie getrokken. Dat is hun zaak en als ze vinden dat dat in het belang van het team is moeten ze volgende keer net hetzelfde doen.

Er wordt hier veel gesproken dat het verboden is, maar hebben ze effectief iets gedaan dat verboden is? Ze hebben gezegd dat Alonso sneller was dan Massa. Verborgen boodschap of niet, Massa had misschien gewoon moeten doorrijden en zeggen dat hij de boodschap dan verkeerd geïnterpreteerd had. Ik zal er in ieder geval niet wakker van liggen, het WK is nu veel spannender dan dat Massa had gewonnen. Pech voor Massa, leuk voor mij.c 8)

meatball

De enige die hier zwaar in de fout ging is Massa,ik reed nog liever Alonso in de muur dan dat hij mij zou voorbijgaan op deze manier.De f1 is niets voor zwakkelingen dus Massa go home laffaard
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

JimmySPA

Hiha eindelijk Ferrari is terug! En meteen al een rel! :P Wat een prutsers!! Ipv dat ze het in de pits verpesten of Massa een uitstappertje maakt...
Maja ziet er goed uit voor Spa!!!

En ik heb als enige de top 1 goed deze race? ;)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Wizard

Citaat van: meatball op 26 juli 2010 - 20:19:53
De enige die hier zwaar in de fout ging is Massa,ik reed nog liever Alonso in de muur dan dat hij mij zou voorbijgaan op deze manier.De f1 is niets voor zwakkelingen dus Massa go home laffaard

Dan ken je je verantwoordelijkheden niet. Zou Massa dit doen, kon hij zijn carriere op z'n buik schrijven. Geen team die hem zou inlijven met zo'n wangedrag.

Wizard

Citaat van: T.Nuvolari op 26 juli 2010 - 19:28:20
Er wordt hier veel gesproken dat het verboden is, maar hebben ze effectief iets gedaan dat verboden is? Ze hebben gezegd dat Alonso sneller was dan Massa. Verborgen boodschap of niet, Massa had misschien gewoon moeten doorrijden en zeggen dat hij de boodschap dan verkeerd geïnterpreteerd had. Ik zal er in ieder geval niet wakker van liggen, het WK is nu veel spannender dan dat Massa had gewonnen. Pech voor Massa, leuk voor mij.c 8)

Inderdaad, te meer reden om Hamilton flink aan te moedigen.

flupke3

Citaat van: meatball op 26 juli 2010 - 20:19:53
De enige die hier zwaar in de fout ging is Massa,ik reed nog liever Alonso in de muur dan dat hij mij zou voorbijgaan op deze manier.De f1 is niets voor zwakkelingen dus Massa go home laffaard
Alonso kon ook geweigerd hebben om in te halen als hij het spel echt eerlijk wilde spelen.Maar indien ik
Massa was had ik het niet gedaan want dit gaat zijn reputatie absoluut geen goed doen.En als je weet dat die boete slechts 0, 30 procent
van Ferrari s jaarbudget is dan staat die straf een lachertje.Met Jean Todt als baas van de f1 wordt het nog erger want...het is juist Todt die
teamorders gebruikte bij Ferrari.Toeschouwers betalen niet om teamorders te zien als ze  niet cruciaal zijn .
F1 moet een sportieve sport zijn en geen kijkersbedrog.

Niels_

Citaat van: JimmySPA op 26 juli 2010 - 22:16:00
Hiha eindelijk Ferrari is terug! En meteen al een rel! :P Wat een prutsers!! Ipv dat ze het in de pits verpesten of Massa een uitstappertje maakt...
Maja ziet er goed uit voor Spa!!!

En ik heb als enige de top 1 goed deze race? ;)
Net nu ik een keer geen voorspelling doe met Alonso op 1. :p

Trouwens vind ik het vrij raar dat bepaalde mensen Massa in de zeik zouden zetten. Moest Massa meer punten gehad hebben dan Alonso en achter de Spanjaard zitten, zou ik als teambaas net hetzelfde aan Fernando vragen. Maar natuurlijk ben ik geen teambaas en weet ik niks af van de contracten die beide heren afgesloten hebben.

De essentie van dit hele verhaal gaat er gewoon duidelijk over dat het om de overwinning gaat. Wanneer het zou gegaan hebben om plaats 8 zou dit hele circus niet onstaan zijn. Of zoals ik eerder al zei: Hamilton 2 jaar geleden, dezelfde plek met Kovalainen. Resultaat: Hamilton WK met 1 punt. Dat was dus echt helemaal hetzelfde, maar nu ging het om de overwinning en krijgen we dus een show met Ferrari in de hoofdrol.

robbert

ja inderdaad zover heb ik niet gedacht.

meatball

Citaat van: Wizard op 26 juli 2010 - 23:25:52
Citaat van: meatball op 26 juli 2010 - 20:19:53
De enige die hier zwaar in de fout ging is Massa,ik reed nog liever Alonso in de muur dan dat hij mij zou voorbijgaan op deze manier.De f1 is niets voor zwakkelingen dus Massa go home laffaard

Dan ken je je verantwoordelijkheden niet. Zou Massa dit doen, kon hij zijn carriere op z'n buik schrijven. Geen team die hem zou inlijven met zo'n wangedrag.
En wie wil deze zwakkeling nu denk je ? Een of ander achterhoedeteam misschien voor de top is het voorbij voor hem.Webber niet gezien trouwens die gaat echt niet opzij voor teamlieveling Vettel ,zo moet het voor een echte topper.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

robbert

Citaat van: meatball op 27 juli 2010 - 06:00:35
Citaat van: Wizard op 26 juli 2010 - 23:25:52
Citaat van: meatball op 26 juli 2010 - 20:19:53
De enige die hier zwaar in de fout ging is Massa,ik reed nog liever Alonso in de muur dan dat hij mij zou voorbijgaan op deze manier.De f1 is niets voor zwakkelingen dus Massa go home laffaard

Dan ken je je verantwoordelijkheden niet. Zou Massa dit doen, kon hij zijn carriere op z'n buik schrijven. Geen team die hem zou inlijven met zo'n wangedrag.
En wie wil deze zwakkeling nu denk je ? Een of ander achterhoedeteam misschien voor de top is het voorbij voor hem.Webber niet gezien trouwens die gaat echt niet opzij voor teamlieveling Vettel ,zo moet het voor een echte topper.

en zo kunen ze de titel wel verliezen, door de interne strijd. Heeft mclaren ook gehad in 2007. Door de strijd tussen hamilton en alonso heeft raikkonen mooi de titel kunnen wegsnoepen. De 2 jaar daarna was er geen strijd meer in mclaren en raikkonen kan niet meer meestrijden om de titel