German Grand Prix 2010 , Hockenheimring

Gestart door Gerard, 15 juli 2010 - 15:50:49

« vorige - volgende »

_Makke_

Citaat van: frankypankyv8 op 25 juli 2010 - 22:48:01
Mss. last van een selectief geheugen?
Kovalainen verklaarde uit eigen initiatief Hamilton voorbij te hebben gelaten. En als jouw selectieve geheugen het toelaat, weetje dan ook dat Hamilton zowat door het veld sneed als een operatiemes!!!

Of wil je verklaren dat Heikki een leugenaar was/is EN dat NPJ ook Hamilton zonder meer voorbij liet?!?!

Graag repliek van je!


Ach, uiteraard was Hamilton daar duidelijk sneller, maar Kova verdedigde zijn positie niet. Hij liet Hamilton inderdaad uit eigen wil passeren, maar hij kende zijn plaats ook wel. Heikki was piloot 2, simpel omdat hij niet aan de snelheid van Hamilton kon reiken. Een echt teamorder was dat niet, maar iedereen weet ook wel dat McLaren dat van hem verwachtte. Anders hadden ze hem daar zeker over aangesproken na de race. Maar uiteraard is die situatie wel even anders dan vandaag.

robbert

Citaat van: frankypankyv8 op 25 juli 2010 - 22:50:28
Citaat van: robbert op 25 juli 2010 - 21:44:50
mclaren mag ook de regels ontlopen, dus waarom ferrari niet?? 

Ach, hou toch op met je gehuil over Valencia...Hamilton kon door die straf niet meer vechten met Vettel. Dus hoezo ontliep McLaren/Hamilton dan straf?
En welke regels heeft McLaren nog meer ontlopen?!?

Vertel!
je moet maar eens kijken in 2008, weet niet meer welke race, ik denk japan, maar ben niet zeker. Daar werden zeker ook teamorders gebruikt en mclaren kreeg geen straf. Let op, ik zeg niet dat ferrari geen boete mocht krijgen. De boete vind ik dus zeer terecht, want de fia geeft maar geldboetes. Maar op zo'n manier kan ferrari geen WK worden, want vandaag maakten ze weer een fout. De titel gaat volgens mij nog altijd naar redbull

Folkert

http://www.f1pits.net/nieuws/boete_voor_ferrari/

Doet me denken aan Australie 2009? geloof ik. Waar Hamilton ook loog met het inhalen voorbij laten van Trulli. Massa liegt hier dus ook en als je recht evenredig zou straffen, zou Massa en Ferrari haar punten kwijt raken en Alonso zijn punten houden.

Je ziet duidelijk aan lichaamstaal van Massa dat er iets is besloten wat hem benadeelde.
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

Citaat van: Burorri op 25 juli 2010 - 23:49:02
http://www.f1pits.net/nieuws/boete_voor_ferrari/

Doet me denken aan Australie 2009? geloof ik. Waar Hamilton ook loog met het inhalen voorbij laten van Trulli. Massa liegt hier dus ook en als je recht evenredig zou straffen, zou Massa en Ferrari haar punten kwijt raken en Alonso zijn punten houden.

Je ziet duidelijk aan lichaamstaal van Massa dat er iets is besloten wat hem benadeelde.
Dat is ook niet te vergelijken volgens mij. Massa (of Ferrari) ontkennen niet iets dat ze gezegd zouden hebben. Ze zeiden hem gewoon dat Alonso sneller was en of hij dat kon bevestigen. Er is niks gezegd van: "laat Fernando passeren!" ofzoiets.

Anyway, ik vind niet dat de rijders hier hun punten moeten voor verliezen, het is niet dat zij in de fout gaan. Constructeurspunten die afgenomen worden zou ik nog kunnen begrijpen. Schorsing voor een paar wedstrijden lijkt me ook niet de oplossing, want dan ga je het publiek (nog meer dan jullie al vonden) teleurstellen, want het grootste publiek dat naar een GP komt is nog altijd Ferrari-fan. Stel je voor dat ze een schorsing krijgen voor Monza, dan staat de boel ook helemaal op z'n kop en zal het daar een gezellig sfeertje worden.

Folkert

Citaat van: Scuderia91 op 26 juli 2010 - 00:00:04
Citaat van: Burorri op 25 juli 2010 - 23:49:02
http://www.f1pits.net/nieuws/boete_voor_ferrari/

Doet me denken aan Australie 2009? geloof ik. Waar Hamilton ook loog met het inhalen voorbij laten van Trulli. Massa liegt hier dus ook en als je recht evenredig zou straffen, zou Massa en Ferrari haar punten kwijt raken en Alonso zijn punten houden.

Je ziet duidelijk aan lichaamstaal van Massa dat er iets is besloten wat hem benadeelde.
Dat is ook niet te vergelijken volgens mij. Massa (of Ferrari) ontkennen niet iets dat ze gezegd zouden hebben. Ze zeiden hem gewoon dat Alonso sneller was en of hij dat kon bevestigen. Er is niks gezegd van: "laat Fernando passeren!" ofzoiets.

Anyway, ik vind niet dat de rijders hier hun punten moeten voor verliezen, het is niet dat zij in de fout gaan. Constructeurspunten die afgenomen worden zou ik nog kunnen begrijpen. Schorsing voor een paar wedstrijden lijkt me ook niet de oplossing, want dan ga je het publiek (nog meer dan jullie al vonden) teleurstellen, want het grootste publiek dat naar een GP komt is nog altijd Ferrari-fan. Stel je voor dat ze een schorsing krijgen voor Monza, dan staat de boel ook helemaal op z'n kop en zal het daar een gezellig sfeertje worden.
Ze ontkennen wel een teamorder. Nu weet ik ook niet precies wat  Hamilton en Mclaren zeiden in 2009, maar ze werden bestraft door het vervalsen en liegen tegen de FIA.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: robbert op 25 juli 2010 - 23:46:49
Citaat van: frankypankyv8 op 25 juli 2010 - 22:50:28
Citaat van: robbert op 25 juli 2010 - 21:44:50
mclaren mag ook de regels ontlopen, dus waarom ferrari niet?? 

Ach, hou toch op met je gehuil over Valencia...Hamilton kon door die straf niet meer vechten met Vettel. Dus hoezo ontliep McLaren/Hamilton dan straf?
En welke regels heeft McLaren nog meer ontlopen?!?

Vertel!
je moet maar eens kijken in 2008, weet niet meer welke race, ik denk japan, maar ben niet zeker. Daar werden zeker ook teamorders gebruikt en mclaren kreeg geen straf. Let op, ik zeg niet dat ferrari geen boete mocht krijgen. De boete vind ik dus zeer terecht, want de fia geeft maar geldboetes. Maar op zo'n manier kan ferrari geen WK worden, want vandaag maakten ze weer een fout. De titel gaat volgens mij nog altijd naar redbull

Raar hoor. Je zegt iets wat je niet kunt staven, als men je ernaar vraagt... ::)
Bovendien zitten we al in seizoen 2010, anders kan ik China 2008 (Kimi en Massa) ook aanwijzen als een feit dat gestraft had moeten worden...
BTW, Japan 2008...was dat niet die race waar Massa Hamilton er "gewoon" uitbeukte, om vervolgens ongestraft de race van Bourdais te vern**ken?!?

En die arme Bourdais, die geen kant op kon, werd nog gestraft ook... :-\

Dus wat is je punt, robbert?


flupke3

Citaat van: Scuderia91 op 26 juli 2010 - 00:00:04
Citaat van: Burorri op 25 juli 2010 - 23:49:02
http://www.f1pits.net/nieuws/boete_voor_ferrari/

Doet me denken aan Australie 2009? geloof ik. Waar Hamilton ook loog met het inhalen voorbij laten van Trulli. Massa liegt hier dus ook en als je recht evenredig zou straffen, zou Massa en Ferrari haar punten kwijt raken en Alonso zijn punten houden.

Je ziet duidelijk aan lichaamstaal van Massa dat er iets is besloten wat hem benadeelde.
Dat is ook niet te vergelijken volgens mij. Massa (of Ferrari) ontkennen niet iets dat ze gezegd zouden hebben. Ze zeiden hem gewoon dat Alonso sneller was en of hij dat kon bevestigen. Er is niks gezegd van: "laat Fernando passeren!" ofzoiets.

Anyway, ik vind niet dat de rijders hier hun punten moeten voor verliezen, het is niet dat zij in de fout gaan. Constructeurspunten die afgenomen worden zou ik nog kunnen begrijpen. Schorsing voor een paar wedstrijden lijkt me ook niet de oplossing, want dan ga je het publiek (nog meer dan jullie al vonden) teleurstellen, want het grootste publiek dat naar een GP komt is nog altijd Ferrari-fan. Stel je voor dat ze een schorsing krijgen voor Monza, dan staat de boel ook helemaal op z'n kop en zal het daar een gezellig sfeertje worden.
Dan is dit maar zo.Of is het zo dat een team meer mag dan een ander ?Iedereen kent duidelijk de regels rond teamorders en ferrari zou eigenlijk   
1 race mogen geschorst worden want anders leren ze het toch niet.

robbert

Citaat van: frankypankyv8 op 26 juli 2010 - 01:01:03
Citaat van: robbert op 25 juli 2010 - 23:46:49
Citaat van: frankypankyv8 op 25 juli 2010 - 22:50:28
Citaat van: robbert op 25 juli 2010 - 21:44:50
mclaren mag ook de regels ontlopen, dus waarom ferrari niet?? 

Ach, hou toch op met je gehuil over Valencia...Hamilton kon door die straf niet meer vechten met Vettel. Dus hoezo ontliep McLaren/Hamilton dan straf?
En welke regels heeft McLaren nog meer ontlopen?!?

Vertel!
je moet maar eens kijken in 2008, weet niet meer welke race, ik denk japan, maar ben niet zeker. Daar werden zeker ook teamorders gebruikt en mclaren kreeg geen straf. Let op, ik zeg niet dat ferrari geen boete mocht krijgen. De boete vind ik dus zeer terecht, want de fia geeft maar geldboetes. Maar op zo'n manier kan ferrari geen WK worden, want vandaag maakten ze weer een fout. De titel gaat volgens mij nog altijd naar redbull

Raar hoor. Je zegt iets wat je niet kunt staven, als men je ernaar vraagt... ::)
Bovendien zitten we al in seizoen 2010, anders kan ik China 2008 (Kimi en Massa) ook aanwijzen als een feit dat gestraft had moeten worden...
BTW, Japan 2008...was dat niet die race waar Massa Hamilton er "gewoon" uitbeukte, om vervolgens ongestraft de race van Bourdais te vern**ken?!?

En die arme Bourdais, die geen kant op kon, werd nog gestraft ook... :-\

Dus wat is je punt, robbert?



gewoon, dat er strengere regels moeten zijn en geen geldboetes meer maar tijdstraffen. en als je ferrari straft, dan moet je andere teams die ook temaorders gebruiken een zelfde straf geven.  en niet van die stomme gedlboetes

Ray Den

#128
Citaat van: Burorri op 25 juli 2010 - 21:15:22
Citaat van: meatball op 25 juli 2010 - 18:43:35
Citaat van: Scuderia91 op 25 juli 2010 - 18:41:15
En we blijven huilen. ::) Ik herriner me plots op dezelfde plaats, het jaar 2008. Kovalainen laat Hamilton belachelijk simpel passeren, maar niemand maakt er zich druk om omdat het om positie 5 ging. Dat scheelt maar 1 puntje, don't worry (Iemand die zich dit herinnert? Allicht niet). Maar toevallig in dat jaar wint Hamilton de wereldtitel met 1 punt. Maar gezien het feit wat er allemaal gebeurd is die laatste GP, denkt niemand daar meer aan terug...

Blijkbaar gelooft niemand er nog in dat Alonso wereldkampioen kan worden? Het verschil is 34 punten nu met nog 8 GP's te gaan. Alsof dat zo onrealistisch is. ::)
Ik hoop dat hij nooit nog wk wordt,ik was tot vandaag Ferrarifan nu mogen ze doodvallen,ik wil sport zien en geen schijnvertoning,kan ik net zo goed een filmpje zien.
Dus Na 2002 wilde jij ook dat Schumacher nooooooit meer WK Werd en was je per direct geen Ferrari fan meer en mochten zij maar lekker de strond in zakken?

Eigenlijk niet waard om te reageren op iemand die stront met een d schrijft maar kom.

In 2002 werden we voor het eerst geconfronteerd met onvervalste teamorders. Dat was voor iedereen NIEUW. Om die reden heeft men dat gesanctioneerd in het reglement.

De jaren erop viel dat redelijk mee. Kova liet Hamilton ook eens schandalig door, net zoals Massa Schumacher doorliet. Nog niet zolang geleden moest Webber een onderdeel afstaan ten voordele van Vettel. Het enige verschil tussen toen en nu, is dat toen om het wereldkampioenschap gevochten werd.

Je spreekt met allerlei grote woorden over 2 maten en 2 gewichten maar eigenlijk zou ik de hand eerst in eigen boezem steken.

Voor je gaat reageren, Scuderia91: Maakt(e) Alonso nu nog een kans op de titel? Ja  maar dat deed Massa evenzeer mits winst. Alonso en Massa stonden 31 punten van elkaar. Na deze race hadden het er dus 24 geweest. Je weet nooit wat in één van de volgende GP's voorvalt. Misschien wint Massa in Hongarije en heeft Alonso moterpech. Laat ons ook niet vergeten dat Alonso al heel wat krachtbronnen opgebruikt heeft en Massa niet. Ik wil enkel maar zeggen dat Alonso evenzeer uitgeteld was voor de titel als Massa voor deze race, of omgekeerd : nog even competitief was. Hoe snel alles kan veranderen hebben we gezien aan Hamilton. Eerste 5 races met moeite een podium. Erna 2 maal winst en 2 maal 2de en vlam je staat terug aan kop van het klassement (bij wijze van spreken).

Nu was dit TOTAAL onnodig om de sport tot zo'n niveau te verlagen. Als je in de voetbal op voorhand afspreekt wie wint en wie niet, dan mag je 5 jaar naar 2de klasse, zit je financieel aan de grond en vertrekken je beste spelers naar andere ploegen.

Voor mij hoeft de F1 ook niet meer na dit incident. Mijn interesse was al serieus vervaagd maar na 'Alonso is faster than you. Can you confirm this message?' heb ik de tv maar uitgedaan.

We moeten ook niet allemaal heiliger zijn dan de paus. Massa had evengoed kunnen zeggen: 'Als Alonso naast mij komt, knal ik op hem in'  dixit Damon Hill. Massa is een brave jongen en volgens mij een uitstekende piloot maar hij moet maar geen zo'n vod zijn. Maar zoals zo vaak, krijg je met braafheid helemaal niks.
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee,

Folkert

Citaat van: Ray Den op 26 juli 2010 - 07:38:22
Citaat van: Burorri op 25 juli 2010 - 21:15:22
Citaat van: meatball op 25 juli 2010 - 18:43:35
Citaat van: Scuderia91 op 25 juli 2010 - 18:41:15
En we blijven huilen. ::) Ik herriner me plots op dezelfde plaats, het jaar 2008. Kovalainen laat Hamilton belachelijk simpel passeren, maar niemand maakt er zich druk om omdat het om positie 5 ging. Dat scheelt maar 1 puntje, don't worry (Iemand die zich dit herinnert? Allicht niet). Maar toevallig in dat jaar wint Hamilton de wereldtitel met 1 punt. Maar gezien het feit wat er allemaal gebeurd is die laatste GP, denkt niemand daar meer aan terug...

Blijkbaar gelooft niemand er nog in dat Alonso wereldkampioen kan worden? Het verschil is 34 punten nu met nog 8 GP's te gaan. Alsof dat zo onrealistisch is. ::)
Ik hoop dat hij nooit nog wk wordt,ik was tot vandaag Ferrarifan nu mogen ze doodvallen,ik wil sport zien en geen schijnvertoning,kan ik net zo goed een filmpje zien.
Dus Na 2002 wilde jij ook dat Schumacher nooooooit meer WK Werd en was je per direct geen Ferrari fan meer en mochten zij maar lekker de strond in zakken?

Eigenlijk niet waard om te reageren op iemand die stront met een d schrijft maar kom.

In 2002 werden we voor het eerst geconfronteerd met onvervalste teamorders. Dat was voor iedereen NIEUW. Om die reden heeft men dat gesanctioneerd in het reglement.

De jaren erop viel dat redelijk mee. Kova liet Hamilton ook eens schandalig door, net zoals Massa Schumacher doorliet. Nog niet zolang geleden moest Webber een onderdeel afstaan ten voordele van Vettel. Het enige verschil tussen toen en nu, is dat toen om het wereldkampioenschap gevochten werd.

Je spreekt met allerlei grote woorden over 2 maten en 2 gewichten maar eigenlijk zou ik de hand eerst in eigen boezem steken.

Voor je gaat reageren, Scuderia91: Maakt(e) Alonso nu nog een kans op de titel? Ja  maar dat deed Massa evenzeer mits winst. Alonso en Massa stonden 31 punten van elkaar. Na deze race hadden het er dus 24 geweest. Je weet nooit wat in één van de volgende GP's voorvalt. Misschien wint Massa in Hongarije en heeft Alonso moterpech. Laat ons ook niet vergeten dat Alonso al heel wat krachtbronnen opgebruikt heeft en Massa niet. Ik wil enkel maar zeggen dat Alonso evenzeer uitgeteld was voor de titel als Massa voor deze race, of omgekeerd : nog even competitief was. Hoe snel alles kan veranderen hebben we gezien aan Hamilton. Eerste 5 races met moeite een podium. Erna 2 maal winst en 2 maal 2de en vlam je staat terug aan kop van het klassement (bij wijze van spreken).

Nu was dit TOTAAL onnodig om de sport tot zo'n niveau te verlagen. Als je in de voetbal op voorhand afspreekt wie wint en wie niet, dan mag je 5 jaar naar 2de klasse, zit je financieel aan de grond en vertrekken je beste spelers naar andere ploegen.

Voor mij hoeft de F1 ook niet meer na dit incident. Mijn interesse was al serieus vervaagd maar na 'Alonso is faster than you. Can you confirm this message?' heb ik de tv maar uitgedaan.

We moeten ook niet allemaal heiliger zijn dan de paus. Massa had evengoed kunnen zeggen: 'Als Alonso naast mij komt, knal ik op hem in'  dixit Damon Hill. Massa is een brave jongen en volgens mij een uitstekende piloot maar hij moet maar geen zo'n vod zijn. Maar zoals zo vaak, krijg je met braafheid helemaal niks.
Jeej, je bent weer terug. Heb je wel gemist hoor, ookal was het IQ van jou posten vaak onder 0. Geeft niet.

Je snapt kennelijk niet wat ik daar bedoelde. Dus eerst eens beter lezen voor je weer poep gaat praten. Meatball vind het in geval van Schumacher anders, omdat hij grote Schumacher fan is en Anti Alonso is. Over Kovaleinen heb ik ook niks gezegd, want dat staat me eerlijk gezegd niet goed meer bij.

Maar goed, steek jij maar de hand in eigen boezem en presenteer jou mening maar weer als absolute feiten :D
Trotse vader van Rosalie(L)

Zaphod_Beeblebrox

#130
Citaat van: Ray Den op 26 juli 2010 - 07:38:22
In 2002 werden we voor het eerst geconfronteerd met onvervalste teamorders. Dat was voor iedereen NIEUW. Om die reden heeft men dat gesanctioneerd in het reglement.

De jaren erop viel dat redelijk mee. Kova liet Hamilton ook eens schandalig door, net zoals Massa Schumacher doorliet. Nog niet zolang geleden moest Webber een onderdeel afstaan ten voordele van Vettel. Het enige verschil tussen toen en nu, is dat toen om het wereldkampioenschap gevochten werd.

Voor je gaat reageren, Scuderia91: Maakt(e) Alonso nu nog een kans op de titel? Ja  maar dat deed Massa evenzeer mits winst. Alonso en Massa stonden 31 punten van elkaar. Na deze race hadden het er dus 24 geweest. Je weet nooit wat in één van de volgende GP's voorvalt. Misschien wint Massa in Hongarije en heeft Alonso moterpech. Laat ons ook niet vergeten dat Alonso al heel wat krachtbronnen opgebruikt heeft en Massa niet. Ik wil enkel maar zeggen dat Alonso evenzeer uitgeteld was voor de titel als Massa voor deze race, of omgekeerd : nog even competitief was. Hoe snel alles kan veranderen hebben we gezien aan Hamilton. Eerste 5 races met moeite een podium. Erna 2 maal winst en 2 maal 2de en vlam je staat terug aan kop van het klassement (bij wijze van spreken).

Nu was dit TOTAAL onnodig om de sport tot zo'n niveau te verlagen. Als je in de voetbal op voorhand afspreekt wie wint en wie niet, dan mag je 5 jaar naar 2de klasse, zit je financieel aan de grond en vertrekken je beste spelers naar andere ploegen.

Je gaat me toch niet vertellen dat 2002 de eerste keer was dat het opviel dat er teamorders in het spel waren? Teamorders zijn van alle tijden en zullen nooit verdwijnen.

Als je de kans op de wereldtitel enkel gaat afmeten op het verschil tussen Massa en Alonso sla je bal volledig mis. Volgens mij is deze beslissing genomen oop basis van het verschil tussen Massa en Hamilton enerzijds en Alonso en Hamilton anderzijds. Wat velen lijken te vergeten is dat Formule 1 een teamsport is en dat een team dus moet denken aan wat voor hen het voordeligste is. In het voetbal blijf je ook op de reservebank als je moet onderdoen voor je teamgenoot. Alonso was sneller voor het incident en was sneller na het incident. Moesten ze bij Ferrari Vettel dan op allebei de coureurs laten inlopen? Moesten ze daarmee het gevaar lopen een eventuele overwinning aan hun neus voorbij te zien gaan? Ferrari kon als team meer voordeel halen uit deze beslissing dan nadeel en dus hebben ze de beslissing genomen. In 2007 namen ze dezelfde beslisisng door Massa niet te laten winnen in Brazilië en zo Raïkkonen wereldkampioen te laten worden.

Het is allemaal niet mooi om naar te kijken en zeker niet als het zo opzichtig gebeurt, maar moeten we daarvoor onze geliefde sport in een tot hier toe aangenaam seizoen laten vallen? Ik in ieder geval niet. Alonso zal zelf niet trots zijn op deze overwinning, zag je ook aan zijn lichaamstaal en hopelijk krijgt Massa nog terug wat hij eigenlijk verdient.

Folkert

Citaat van: Zaphod op 26 juli 2010 - 09:37:56
Citaat van: Ray Den op 26 juli 2010 - 07:38:22
In 2002 werden we voor het eerst geconfronteerd met onvervalste teamorders. Dat was voor iedereen NIEUW. Om die reden heeft men dat gesanctioneerd in het reglement.

De jaren erop viel dat redelijk mee. Kova liet Hamilton ook eens schandalig door, net zoals Massa Schumacher doorliet. Nog niet zolang geleden moest Webber een onderdeel afstaan ten voordele van Vettel. Het enige verschil tussen toen en nu, is dat toen om het wereldkampioenschap gevochten werd.

Voor je gaat reageren, Scuderia91: Maakt(e) Alonso nu nog een kans op de titel? Ja  maar dat deed Massa evenzeer mits winst. Alonso en Massa stonden 31 punten van elkaar. Na deze race hadden het er dus 24 geweest. Je weet nooit wat in één van de volgende GP's voorvalt. Misschien wint Massa in Hongarije en heeft Alonso moterpech. Laat ons ook niet vergeten dat Alonso al heel wat krachtbronnen opgebruikt heeft en Massa niet. Ik wil enkel maar zeggen dat Alonso evenzeer uitgeteld was voor de titel als Massa voor deze race, of omgekeerd : nog even competitief was. Hoe snel alles kan veranderen hebben we gezien aan Hamilton. Eerste 5 races met moeite een podium. Erna 2 maal winst en 2 maal 2de en vlam je staat terug aan kop van het klassement (bij wijze van spreken).

Nu was dit TOTAAL onnodig om de sport tot zo'n niveau te verlagen. Als je in de voetbal op voorhand afspreekt wie wint en wie niet, dan mag je 5 jaar naar 2de klasse, zit je financieel aan de grond en vertrekken je beste spelers naar andere ploegen.

Je gaat me toch niet vertellen dat 2002 de eerste keer was dat het opviel dat er teamorders in het spel waren? Teamorders zijn van alle tijden en zullen nooit verdwijnen.

Als je de kans op de wereldtitel enkel gaat afmeten op het verschil tussen Massa en Alonso sla je bal volledig mis. Volgens mij is deze beslissing genomen oop basis van het verschil tussen Massa en Hamilton enerzijds en Alonso en Hamilton anderzijds. Wat velen lijken te vergeten is dat Formule 1 een teamsport is en dat een team dus moet denken aan wat voor hen het voordeligste is. In het voetbal blijf je ook op de reservebank als je moet onderdoen voor je teamgenoot. Alonso was sneller voor het incident en was sneller na het incident. Moesten ze bij Ferrari Vettel dan op allebei de coureurs laten inlopen? Moesten ze daarmee het gevaar lopen een eventuele overwinning aan hun neus voorbij te zien gaan? Ferrari kon als team meer voordeel halen uit deze beslissing dan nadeel en dus hebben ze de beslissing genomen. In 2007 namen ze dezelfde beslisisng door Massa niet te laten winnen in Brazilië en zo Raïkkonen wereldkampioen te laten worden.

Het is allemaal niet mooi om naar te kijken en zeker niet als het zo opzichtig gebeurt, maar moeten we daarvoor onze geliefde sport in een tot hier toe aangenaam seizoen laten vallen? Ik in ieder geval niet. Alonso zal zelf niet trots zijn op deze overwinning, zag je ook aan zijn lichaamstaal en hopelijk krijgt Massa nog terug wat hij eigenlijk verdient.
Ray Den slaat wel vaker de plank mis ;).

Ray Den: Massa staat bijna 1 race overwinning achter op Alonso en met 8 races te gaan is de kans dat Alonso nog WK kan worden groter dan Massa. Als Ferrari echt zo snel is als men denkt, is het meer dan logisch om op Alonso te gokken. Alonso staat nu nog maar 34(41)  punten achter, Massa 72(65) Nu hoef je niet zo'n heel groot reken wonder te zijn om te snappen dat Alonso veel betere kans maakt dan Massa. En Ferrari maakt nog steeds een eerlijke kans om WK te worden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/239764/massa-zelf-besloten-om-alonso-erlangs-te-laten/
Ik weet niet, ene kant zou het best kunnen dat hij zelf besloot aan de kant te gaan, maar andere kant....het radio contact was wel heel duidelijk.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ray Den

Citaat van: Zaphod op 26 juli 2010 - 09:37:56



Je gaat me toch niet vertellen dat 2002 de eerste keer was dat het opviel dat er teamorders in het spel waren? Teamorders zijn van alle tijden en zullen nooit verdwijnen.




Je moet wel lezen wat er staat.
Ik had het over onvervalste teamorders in de zin van 'Rubens maak eens plaats astublieft'.
Citaat van: campos op 19 oktober 2009 - 16:38:54
het zat Button gisteren gewoon allemaal weer lekker mee,

Gerard

Citaat van: Burorri op 26 juli 2010 - 12:19:51
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/239764/massa-zelf-besloten-om-alonso-erlangs-te-laten/
Ik weet niet, ene kant zou het best kunnen dat hij zelf besloot aan de kant te gaan, maar andere kant....het radio contact was wel heel duidelijk.

Dat geloof ik echt niet..
heb je de lichaamstaal van Massa gezien op het moment dat de heren uit de auto's kwamen? En op het podium?
En daarna in de persco?
Nee, Massa was heel duidelijk in zijn kruis getastt en zeer,zeer teleurgesteld

Om erger te voorkomen heeft Massa nu maar gezegd dat het zijn eigen beslissing was,maar ook de opmerking van Smetley na het incident was overduidelijk (zoals je zelf al aangeeft)
Dit was van tevoren afgesproken, en zal in de toekomst vaker gebeuren, al zullen ze het dan laten lijken of Massa een foutje maakt...