Man van de race Silverstone?

Gestart door Enzo, 11 juli 2010 - 16:06:41

« vorige - volgende »

Man van de race Silverstone?

Webber
Hamilton
Rosberg
Button
Barichello
Kobayashi
Vettel
Sutil
Schumacher
Hulkenberg

Zaphod_Beeblebrox

Hamilton heeft helemaal niks met Buttons race te maken, hij is op geen enkel moment een tegenstander van Button geweest op Silverstone.

Folkert

Citaat van: Zaphod op 14 juli 2010 - 09:22:03
Citaat van: Burorri op 11 juli 2010 - 19:19:03
Daar ben ik het ook aardig mee eens. Goede start gehad geloof ik, wat hem al plaats of 5 of 6 winst opbracht en daarna gewoon puur op wagen snelheid en strategie er voor bij gekomen. Knap gedaan, maar niet super.

... en ik die dacht dat racen ging om snelheid en tactiek. Wat moet je dan meer doen om uit te blinken op een racecircuit?

Heb ook Button gekozen omdat hij sneller was en tactischer dan zijn tegenstanders. ;)

Webber inderdaad altijd op de eerste plaats gereden, maar daar heb ik nu net iets minder bewondering voor.
Daarom zei ik ook wagen snelheid. ;). De Mclaren is gewoon sneller dan de andere auto's en als hij de gelegenheid krijgt die snelheid te rijden zonder druk van achter of druk zetten naar voren is het logisch dat je op een gegeven moment voor eindigt. Ik doelde in dit geval dus op inhalen op de baan en dat heb ik niet gezien.

@Zaphod: Precies en dat is nou precies de reden waarom Button net iets de mindere is van Hamilton, ookal start je 10 rondes later, je wilt altijd winnen als er een kans is. En Button lijkt soms met minder genoeg te willen nemen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Zaphod_Beeblebrox

Maar ik ontken niet dat Button iets minder is dan Hamilton hoor, ik vind enkel de prestatie van de eerstgenoemde iets opmerkzamer dan die van laatsgenoemde. 1ste en 2de blijven rijden in een snellere wagen is nu ook niet zo bijzonder.

Gerard

Citaat van: Burorri op 14 juli 2010 - 10:47:22
Ik doelde in dit geval dus op inhalen op de baan en dat heb ik niet gezien.

Huh?
Button startte vanaf P14 en eindigde op P4... Dat zijn toch al gauw 10 auto's die hij voorbij gegaan is...
OK, bij de start al van P14 naar P8, maar daarna heeft hij er dus nog eens 4 ingehaald....
Zijn deze 4 allemaal ingehaald door de strategie?
Citaat van: Burorri op 14 juli 2010 - 10:47:22
@Zaphod: Precies en dat is nou precies de reden waarom Button net iets de mindere is van Hamilton, ookal start je 10 rondes later, je wilt altijd winnen als er een kans is. En Button lijkt soms met minder genoeg te willen nemen.
Als Button niet "zuiniger" moest gaan rijden, was hij waarschijnlijk op het podium gekomen, hij had Rosberg immers al in het vizier  ;)

Folkert

Citaat van: Gerard op 14 juli 2010 - 11:00:15
Citaat van: Burorri op 14 juli 2010 - 10:47:22
Ik doelde in dit geval dus op inhalen op de baan en dat heb ik niet gezien.

Huh?
Button startte vanaf P14 en eindigde op P4... Dat zijn toch al gauw 10 auto's die hij voorbij gegaan is...
OK, bij de start al van P14 naar P8, maar daarna heeft hij er dus nog eens 4 ingehaald....
Zijn deze 4 allemaal ingehaald door de strategie?
Citaat van: Burorri op 14 juli 2010 - 10:47:22
@Zaphod: Precies en dat is nou precies de reden waarom Button net iets de mindere is van Hamilton, ookal start je 10 rondes later, je wilt altijd winnen als er een kans is. En Button lijkt soms met minder genoeg te willen nemen.
Als Button niet "zuiniger" moest gaan rijden, was hij waarschijnlijk op het podium gekomen, hij had Rosberg immers al in het vizier  ;)
Die laatste 4 heeft hij volgens mij ingehaald door pitstops en ja, hij heeft inderdaad superstart gehad en dat is ook zeker prestatie. Maar van af P14  naar P8 haal je voornamelijk auto's in die  in de basis stuk langzamer zijn.

Heel knap, dat zeker. Maar ook beetje geluk wat je altijd bij een start nodig hebt.

Ja, hij had zeker een kans. Maar Button is in mijn ogen geen ster met inhalen. Kan het zeker, maar laat het weinig zien.
Trotse vader van Rosalie(L)

Forza F1

Sterker nog: mocht Vettel er niet afgegaan zijn in de eerste en tweede bocht was er wellicht ook zo geen chaos geweest, en dan had Button niet kunnen profiteren.

Hij is een goede piloot, maar om nu te zeggen dat P14->P4 "beter" is dan wat Hamilton gepresteerd heeft? Daar ben ik het niet mee eens.

P2 blijven was inderdaad makkelijker, maar Hamilton heeft wel nog redelijk dichtbij Webber kunnen blijven, iets wat Button niet had gekunnen, want we konden in de kwalificaties al zien dat hij last had met de McLaren, en een halve seconde trager was dan Lewis.

Maar Button is wel constant, en daardoor zal hij blijven meevechten voor 't kampioenschap, maar ik zie het hem niet (/nooit meer) winnen. He got lucky at Brawn  8)

Wizard

Citaat van: frankypankyv8 op 11 juli 2010 - 17:34:28
Button,

Van P14 naar P4...is gewoon heel netjes.
Alleen jammer dat zijn auto zeer slecht op de weg lag bij weinig brandstof! Anders was het P3 geworden.



Fantastisch! Hij heeft ook zo geweldig ingehaald... Kom op zeg! Button rijdt zeker een goede race maar de gewonnen plaatsen door coureurs die voor hem wegvallen en een pitstopstrategie zijn alles behalve zaligheid verschaffend. Enige wat je hem kunt nageven is dat hij solide is.

0634

Hij rijdt een goed seizoen, vind ik. Ja, Hamilton is iets sneller en voor mij dan ook favoriet. Maar afgelopen winter had niemand gedahct dat Button uberhaupt zo competitief zou zijn, en toch blijkt het gat met Hamilton niet heel groot. Button doet het slim, solide, is snel, en heeft ook al 2 keer gewonnen. En dat in zijn eerste seizoen bij McLaren. Kijk eens hoeveel moeite Alonso had met de toen nog volkomen groene Hamilton. Die is gewoon heel goed, en toch doet Button lekker mee.

Ik vind hem gewoon een goed jaar rijden en zet zijn prestaties van vorig jaar gewoon goed door, m.i..

Franky R.

Citaat van: Wizard op 15 juli 2010 - 18:22:01
Citaat van: frankypankyv8 op 11 juli 2010 - 17:34:28
Button,

Van P14 naar P4...is gewoon heel netjes.
Alleen jammer dat zijn auto zeer slecht op de weg lag bij weinig brandstof! Anders was het P3 geworden.



Fantastisch! Hij heeft ook zo geweldig ingehaald... Kom op zeg! Button rijdt zeker een goede race maar de gewonnen plaatsen door coureurs die voor hem wegvallen en een pitstopstrategie zijn alles behalve zaligheid verschaffend. Enige wat je hem kunt nageven is dat hij solide is.

Waarom zo negatief? Het was toch tegenvallend, hoe Button presteerde in de kwalificatie? Dat vind ik het netjes dat Button zijn hoofd koel hield en gewoon zijn ding deed!
Anders kun je ook negatief zijn over de overwinning van Alonso in Bahrein...Ook een 'mazzeltje' dankzij een breekbare Red Bull, maar Alonso reed wel op P2. Zo kun je het ook zien.

Folkert

Citaat van: 0634 op 15 juli 2010 - 20:24:38
Hij rijdt een goed seizoen, vind ik. Ja, Hamilton is iets sneller en voor mij dan ook favoriet. Maar afgelopen winter had niemand gedahct dat Button uberhaupt zo competitief zou zijn, en toch blijkt het gat met Hamilton niet heel groot. Button doet het slim, solide, is snel, en heeft ook al 2 keer gewonnen. En dat in zijn eerste seizoen bij McLaren. Kijk eens hoeveel moeite Alonso had met de toen nog volkomen groene Hamilton. Die is gewoon heel goed, en toch doet Button lekker mee.

Ik vind hem gewoon een goed jaar rijden en zet zijn prestaties van vorig jaar gewoon goed door, m.i..
Button rijd zeker een goed jaar, maar sinds de laatste regen race rijd Hamilton stee vast voor hem. Vraag me wel af hoe hun strijd gaat voort zetten, kijken of Button volgend jaar sneller gaat zijn of niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

Zaphod_Beeblebrox

Misschien moeten we hier het Schumacher excuus ook bovenhalen. In een wagen die volledig rond Hamilton en op diens rijstijl is gebouwd doet Button het verre van onaardig.

Gerard

Citaat van: Zaphod op 16 juli 2010 - 08:09:20
Misschien moeten we hier het Schumacher excuus ook bovenhalen. In een wagen die volledig rond Hamilton en op diens rijstijl is gebouwd doet Button het verre van onaardig.
;D :D

Wizard

Citaat van: frankypankyv8 op 15 juli 2010 - 22:26:48
Waarom zo negatief? Het was toch tegenvallend, hoe Button presteerde in de kwalificatie? Dat vind ik het netjes dat Button zijn hoofd koel hield en gewoon zijn ding deed!
Anders kun je ook negatief zijn over de overwinning van Alonso in Bahrein...Ook een 'mazzeltje' dankzij een breekbare Red Bull, maar Alonso reed wel op P2. Zo kun je het ook zien.

Wat anders dan dat een batterij mensen voor hem uitvalt. Maar goed, we kunnen er zo breed over discussiƫren als dat het lang is, ik vind dat Button enorm overschat wordt. Doet het zeker niet onaardig maar is Hamilton niet de baas. Ik zie hem geen WK worden.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 16 juli 2010 - 22:09:26
Citaat van: frankypankyv8 op 15 juli 2010 - 22:26:48
Waarom zo negatief? Het was toch tegenvallend, hoe Button presteerde in de kwalificatie? Dat vind ik het netjes dat Button zijn hoofd koel hield en gewoon zijn ding deed!
Anders kun je ook negatief zijn over de overwinning van Alonso in Bahrein...Ook een 'mazzeltje' dankzij een breekbare Red Bull, maar Alonso reed wel op P2. Zo kun je het ook zien.

Wat anders dan dat een batterij mensen voor hem uitvalt. Maar goed, we kunnen er zo breed over discussiƫren als dat het lang is, ik vind dat Button enorm overschat wordt. Doet het zeker niet onaardig maar is Hamilton niet de baas. Ik zie hem geen WK worden.

Ik dacht dat voor het begin van seizoen 2010 juist gesteld werd dat Button zou ondersneeuwen bij McLaren.
Bijna iedereen, van Jacky Stewart tot Striling Moss, dachten dat Button niet mee zou kunnen komen met Hamilton...En toen won Button twee GP's! En staat hij tweede in de puntenranglijst.

Ja, Hamilton heeft rauwe snelheid ten opzichte van Button...Maar Button ligt niet veel verder achter Hamilton! Op Silverstone had hij zo de podium kunnen halen! Helaas is de wegligging van de McLaren niet optimaal bij een lege tank. Hamilton kan daar beter mee omgaan. Dat is waar.

Maar ondanks dat ik een Hamilton-fan ben (vraag dat maar aan Gerard of JimmySPA), erken ik de prestaties van Button. Hij doet het veel beter dan men had verwacht! En ja, ik hoop dat Hamilton WK word! ;)

0634

Daar sluit ik mij volledig bij aan. Hamilton heeft net een streepje voor op Button, omdat hij intrinsiek gewoon een toefje sneller is en veel meer een vechter is. Button is heel anders want die rijdt soepelere lijnen, constanter en slimmer.

Maar Hamilton is in aanleg gewoon een net even groter talent en zal dit wel winnen, maar daar hoeft JB zich allerminst voor te schamen. Want de overmacht die velen verwacht hadden in de winter tov Button is er bij lange na niet.