Formule 1 komt terug naar Amerika in 2010

Gestart door myvrl.com, 16 juli 2010 - 22:28:30

« vorige - volgende »

myvrl.com

Iemand in Nederland al iets gehoord van het nieuwe circuit dat gebouwd gaat worden in Austin Texas? De eerste Formule 1 race wordt in 2012 gereden op het nieuwe circuit. Heb je meer info laat het even weten.

Franky R.

Wees welkom en bedankt voor je link naar dat mooie site vol oude racewagens...Hoewel iemand da zou kunnen oppikken als S.P.A.M.???
;) ;) ;)


0634

Welkom hier.  :)

En hopelijk gaat dat Amerikaanse feestje door, maar na al die mislukte pogingen begin ik te twijfelen of F1 daar ooit voet aan de grond zal krijgen...

myvrl.com

Je hebt gelijk, alles draait hier om Nascar in plaats van een echte sport zoals Formula 1. In 1984 hebben we hier in Dallas een Formula 1 Grand Prix gehad dat op een puinhoop was uitgelopen. Het asfalt kwam los omdat het 40 graden was.

0634

Tja, Amerika heeft gewoon zijn eigen racerij en zit niet te wachten op die van ons. Net als met voetbal, echt hot wordt het daar niet, want ze hebben traditiegetrouw hun eigen ding.

Maar goed, een fatsoenlijke GP ieder jaar zou toch een keertje moeten lukken zou je denken.

janke

#6
Welkom op het forum.
Zo slecht vond ik de races op Long Beach, en Las Vegas ook weer niet. Eind 70 tot medio 80 waren er best mooie wedstrijden bij. Als Tilke maar weer niet zo'n standaard baan er neer legt.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Citaat van: 0634 op 17 juli 2010 - 08:25:31
Tja, Amerika heeft gewoon zijn eigen racerij en zit niet te wachten op die van ons. Net als met voetbal, echt hot wordt het daar niet, want ze hebben traditiegetrouw hun eigen ding.

Maar goed, een fatsoenlijke GP ieder jaar zou toch een keertje moeten lukken zou je denken.
Voetbal word ook steeds populairder in USA. Zeker als Amerika het goed doet. F1 heeft zeker een kans, word alleen wel lastig en de baan moet wel beetje uitdagend zijn.
Trotse vader van Rosalie(L)

JimmySPA

Road America??? Prachtig circuit als je het aan mij vraagt. Mss een update geven, sommige stukken wat breder en het is F1 waardig! Iig zou er dan kunnen ingehaald worden. Waarom altijd Tilke wordt aangewezen en niet eens iemand die echt bochten kan tekenen snap ik niet... Zal wel weer een deal oid voor zijn.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

gloudiesaurus

Welkom hier! Er zijn nu al wat verhalen dat de GP van Amerika misschien wordt uitgesteld. Vreemd... Vind het sowieso moeilijk, een Amerikaanse GP. Alle eerdere initiatieven zijn mislukt en dat incident met Michelin in Indianapolis heeft de F1 in Amerika ook zeker geen goed gedaan. In Texas leeft men vooral voor de Nascar, dat is toch heel wat anders als de Formule 1....
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

JimmySPA

Citaat van: gloudiesaurus op 17 juli 2010 - 22:39:12
In Texas leeft men vooral voor de Nascar, dat is toch heel wat anders als de Formule 1....

Maar wanneer Nascar net zo gepresenteerd wordt zoals in Amerika op tv, zou ik het zeker gaan volgen. Helaas is het in Europa moeilijk om te kijken ivm livestreams enzo... Paar jaar geleden keek ik wel eens een race, maar dat is geen doen op een computerscherm...
Zelfde met MotoGP waar ik bijna elke race van keek op EuroSport en RTLGP. Tegenwoordig is het dacht ik op CarChannel of MotorsTV en BBC. Kortom ik heb maar een paar races gezien...
Wanneer de F1 een kraker van een race in Amerika heeft, zullen er vast wel een hoop mensen het daar gaan volgen.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Franky R.

Citaat van: JimmySPA op 18 juli 2010 - 10:02:39
Citaat van: gloudiesaurus op 17 juli 2010 - 22:39:12
In Texas leeft men vooral voor de Nascar, dat is toch heel wat anders als de Formule 1....

Maar wanneer Nascar net zo gepresenteerd wordt zoals in Amerika op tv, zou ik het zeker gaan volgen. Helaas is het in Europa moeilijk om te kijken ivm livestreams enzo... Paar jaar geleden keek ik wel eens een race, maar dat is geen doen op een computerscherm...
Zelfde met MotoGP waar ik bijna elke race van keek op EuroSport en RTLGP. Tegenwoordig is het dacht ik op CarChannel of MotorsTV en BBC. Kortom ik heb maar een paar races gezien...
Wanneer de F1 een kraker van een race in Amerika heeft, zullen er vast wel een hoop mensen het daar gaan volgen.

Ik zeg niet dat ik het beter weet dan opa Bernie!
Maar waarom niet het beste van twee werelden?

Nml. racen op de oval van Indy!!!
De F1 krijgt dan zeker voet aan de grond, want de "Amerikaan" is altijd wel geïnteresseerde als het linksaf gaat... 8)
En dat zo'n race zwaar zou zijn voor de motoren?
Ach, gewoon een paar toeren minder afstellen en daar zit dan de echte uitdaging voor de technici!

Teveel toeren in de min en je auto wordt voorbij geschoten, te weinig en de auto haalt mss. de helft van de GP niet eens!
Dat zou echt lachen zijn!

Wie heeft het email van Bernie?

myvrl.com

F1 is zoveel meer plezier om naar te kijken dan nascar of indy hier. Als het regent wordt er niet gereden, alleen linkse bochten, enz. Het is meer een media circus dan racen. F1 heeft nog echt de strijd. Zou graag een Klasieke F1 race zien met oude namen zoals Nigel Mansel. Wij hebben de oude Arrow's bijna klaar dus "lets call Nigel and his buddies".