Grand Prix bezoek Spa Francorchamps

Gestart door JimmySPA, 05 juli 2010 - 16:03:31

« vorige - volgende »

JimmySPA

Zijn hier nog diehards die naar de F1 gaan dit jaar??? Ik ga voor de 4e keer dit jaar erheen.
Woensdag ga ik weg dan overnachten in Limburg, donderdag de pits in en de rest van het weekend genieten.
Hopelijk wordt t weer zo'n klassieker als de laatste 2 editie's!

Best of 2009:


Dit jaar komt er een beter filmpie!!!! ;)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Enzo

Als het goed is ben ik er dit jaar ook bij, zal tevens een poging wagen een leuk raceverslag te schrijven en wat "eigen" foto's op de site plaatsen. (mits goed genoeg natuurlijk)
Hoe is de parkeergelegenheid daar tegenwoordig, waar het beste parkeren?(zondag)

meatball

Ik ga ook zeker kijken dat doe ik al 15 jaar.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Niels_

Citaat van: Enzo op 05 juli 2010 - 16:15:39
Als het goed is ben ik er dit jaar ook bij, zal tevens een poging wagen een leuk raceverslag te schrijven en wat "eigen" foto's op de site plaatsen. (mits goed genoeg natuurlijk)
Hoe is de parkeergelegenheid daar tegenwoordig, waar het beste parkeren?(zondag)

Pff, nu vraag je wat. In ieder geval, de rode parking ofzo (eigenlijk alle gekleurde parkings) zijn duur volgens mij, 12-15 euro zoiets? Terwijl de parking op een grasveld je 3-5-7 euro kosten. Maar hoe je er precies komt zal ik morgen ofzo eens opzoeken, steekt nu ook weer niet op een dag he. :P

Enzo

Citaat van: Scuderia91 op 05 juli 2010 - 21:43:56
Citaat van: Enzo op 05 juli 2010 - 16:15:39
Als het goed is ben ik er dit jaar ook bij, zal tevens een poging wagen een leuk raceverslag te schrijven en wat "eigen" foto's op de site plaatsen. (mits goed genoeg natuurlijk)
Hoe is de parkeergelegenheid daar tegenwoordig, waar het beste parkeren?(zondag)

Pff, nu vraag je wat. In ieder geval, de rode parking ofzo (eigenlijk alle gekleurde parkings) zijn duur volgens mij, 12-15 euro zoiets? Terwijl de parking op een grasveld je 3-5-7 euro kosten. Maar hoe je er precies komt zal ik morgen ofzo eens opzoeken, steekt nu ook weer niet op een dag he. :P

Ok thanx, hoor graag van je!  :)

Zaphod_Beeblebrox

Hangt er vanaf of je graag dicht tegen het circuit staat, of liever niet te lang aanschuift. Ik sta meestal op een parking wat verder van het circuit, heb geleerd dat hoe dichter je tegen het circuit staat, hoe langer je achteraf in de file staat. Ik neem nooit de afrit van Francorchamps zelf maar rij er één of 2 verder en zoek daar een parking om dan de bus te pakken richting het circuit.

Vorig jaar op Nürburgring ook vlak naast het circuit kunnen parkeren en dat had ik beter niet gedaan, het heeft me 1,5u gekost om nog maar van de parking te geraken.
Had ik iets verder gestaan en gewoon een 20min gewandeld was ik zo goed als direct weggeweest.

JimmySPA

Volgens mij is het hoe dichter je bij het circuit staat de duurder het wordt. Mijn camping ligt +- 20 min lopen vanaf het circuit. Vorig jaar had ik mn fahrrad en step mee dat was wel heel goed bevallen!  ;) Best leuk om een TVR,Bentley, Porsche etc in te halen op een step  :-\

Mij bevalt camping Eau Rouge altijd goed! Dus dit jaar maar weer...
Iemand die toevallig nog op camping Eau Rouge staat???

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Enzo


Niels_

#8
Citaat van: JimmySPA op 06 juli 2010 - 16:12:16
Volgens mij is het hoe dichter je bij het circuit staat de duurder het wordt. Mijn camping ligt +- 20 min lopen vanaf het circuit. Vorig jaar had ik mn fahrrad en step mee dat was wel heel goed bevallen!  ;) Best leuk om een TVR,Bentley, Porsche etc in te halen op een step  :-\

Mij bevalt camping Eau Rouge altijd goed! Dus dit jaar maar weer...
Iemand die toevallig nog op camping Eau Rouge staat???

Dat van dicht bij het circuit staan is ook niet echt waar, het hangt er gewoon vanaf waar je staat. Ik heb trouwens even opgezocht waar wij altijd stonden:



Je ziet de Route de Spa, die eigenlijk vertrekt vanaf het circuit. Wanneer je deze volgt, kom je uiteindelijk uit vlakbij de autosnelweg. Maar dus: tussen dat circuit en de autosnelweg zijn er een hoop grasvelden. In enkele daarvan kan je je wagen parkeren en moet je hoogstens 5 of 10 minuutjes wandelen.

Verder heb je ook nog de parking genaamd 'Eau Rouge':


Je ziet deze baan ook vertrekken vanaf het circuit. Je kan je wagen langs de kant parkeren, maar deze parking zou ik zeker niet aanraden. Punt 1: hij is duur, want volgens mij kost hem je minimum 15 euro. Punt 2: de wagens worden achter elkaar gezet, waardoor je snel verder van het circuit komt te staan. Het voordeel van dit is natuurlijk wel dat je niet moet liggen wringen voor je vertrekt of het risico loopt dat er iemand tegen je wagen rijdt.

Nu even terug naar de plaats van daarnet:


Je ziet de Route des Combes ook vanaf het circuit vertrekken.



De plaats die je nu in beeld ziet, zijn volgens mij campings. Maar dat weet ik niet heel zeker. In ieder geval, langs die Route des Combes zijn ook enkele grasvelden met parkeerplaatsen. Maar waar die precies zijn, dat weet ik niet precies meer.

Het hangt er allemaal een beetje vanaf hoe de richtingwijzers aangegeven staan en hoe de Belgische flikken je sturen. Vorig jaar huurden we een bungalow in Spa, enkel... proberen die flikken alles uit Spa te sturen, niet rekening houdend met dat er mensen zijn die ook in Spa zelf een verblijf hebben....

In ieder geval, ik raad je de parking Route de Spa aan, die is het makkelijkste bereikbaar (als de flikken meewerken).

Ik hoop dat je hiermee wat bent en als je nog vragen hebt zal ik proberen van deze te beantwoorden. ;)

.Henry

Ik ben er ook het hele weekend. We slapen alleen niet op een camping, maar op een vakantie park in de buurt.

Enzo

Thanx voor de uitgebreide info Scuderia91, top!! 8)
Ik denk dat het handig is ruim op tijd aan te komen daar, om zo onvoorzien omstandigheden op te vangen.

Zaphod_Beeblebrox

Inderdaad, vroeg aankomen en laat vertrekken is de boodschap. Zeker als je enkel op zondag gaat.

0634

Wij gooiden de auto altijd ergens op een van de vele grasveldjes neer. Een minuutje of 20 of zoiets lopen vanaf het circuit en kost geen drol. We sliepen ook gewoon in de auto. Ging best. Brakke nacht, maar wat boeit het.

's Avonds was het altijd gezellig daar met kraampjes en veel volk. Paar uurtjes crashen en dan vroeg op en lopen naar de baan. Kapot als je eindelijk thuis was, maar een topweekend. Zij het wat duur helaas... :(

Niels_

Citaat van: 0634 op 07 juli 2010 - 20:18:22
Wij gooiden de auto altijd ergens op een van de vele grasveldjes neer. Een minuutje of 20 of zoiets lopen vanaf het circuit en kost geen drol. We sliepen ook gewoon in de auto. Ging best. Brakke nacht, maar wat boeit het.

's Avonds was het altijd gezellig daar met kraampjes en veel volk. Paar uurtjes crashen en dan vroeg op en lopen naar de baan. Kapot als je eindelijk thuis was, maar een topweekend. Zij het wat duur helaas... :(
Slapen in je wagen? Dat lijkt me ook niet je dat. :P

Maar inderdaad, hangt altijd een geweldige sfeer. En ik slaap in een bed tussen de dagen door, maar ik ben ook steeds moe. Komt allicht van rond dat circuit constant te lopen en alle kraampjes af te gaan.

Altijd een fantastisch moment wanneer je rond half 7 smorgens je stoel ergens neerplant. Hoe sommige mensen eruit zien, schitterend. Of hoe sommigen daar al aan de hamburgers zitten, bah. Die hamburgers zijn daar ook belachelijk duur trouwens, volgens mij kosten ze 5 euro per stuk ofzo?

0634

Citaat van: Scuderia91 op 07 juli 2010 - 21:36:27
Slapen in je wagen? Dat lijkt me ook niet je dat. :P
Beviel prima anders. Okee, een maximaal uurtje of 5, 6 per nacht, maar lekker makkelijk.