2010 FORMULA 1 SANTANDER BRITISH GRAND PRIX

Gestart door Gerard, 29 juni 2010 - 13:30:53

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: janke op 11 juli 2010 - 16:23:33
Toprace van de Ferrari's, die kunnen het wk wel op hun buik schrijven. Hamilton vindt dit wel best zo en blijft leider. ook een goede wedstrijd van Barrichello, Kobayashi. De Button haters kunnen even hun mond dicht houden. Ook hij reed vandaag een prima race. Rosberg weer (stukken) beter dan MS. Maar die Webber wint verdiend en geeft even een opmerking over de radio na de race (en dit voor een 2de rijder) aan het team. Die kan Horner en Co in hun zak steken. Hier komt nog wel rotzooi van. Zal me niets verbazen dat of RBR of Webber het contract ontbind. Komt Kimi weer in beeld. :)

Wie zijn die Button-haters dan?
Jammer dat je dat niet durft uit te spreken... ::)
En over jouw stukje kunnen de Ferrari-fans jou als 'Ferrari-hater' neerzetten...Denk voortaan even na.

OT;
Ik vond het een redelijk verrassende GP.
Het eerste wat mij verbaasde was dat de rijders op het 'vuile deel' van de startgrid, totaal geen nadeel hadden. Sterker, de beste starters stonden op deze zogeheten vuile deel van de grid!

Kubica, Button en Rosberg zeer netjes gedaan.
Alonso ging weer eens in de fout bij de start. Het begint nu toch echt op te vallen dat Alonso zoveel fouten maakt!

Hamilton had mazzel dat hij zijn vleugel niet stuk reed op Vettel. Vettel op zijn beurt mazzelde met de SC. En Webber?
Ja, niet slecht voor de "nummer 2"... ;)

Massa lijkt het heilige vuur te hebben verloren. Zijn lichaamstaal is zo veel anders, dan voor het ongeluk in Hongarije!
Hulkenberg heeft zijn eerste punten binnen.
Kobayashi blijft depunte nbinnen halen voor Sauber! Ik snap niet wat sommigen tegen hem hebben (alleen maar omdat hij uit Japan komt?) !!!
En over die DT-penalty...
Typisch Ferrari. Draaien en draaien, om het verhaal in hun voordeel om te zetten! Alonso verkreeg een onrechtmatige voordeel door Kubica niet direct voorbij te laten.
Nu zegt Ferrari; "Ja, maar Kubica viel uit"....Ja, na enkele rondes! Wat was het probleem om Kubica niet direct voorbij te laten?!?

En die penalty was terecht. Alonso ondervond direct voordeel. Hij kon meteen jagen op de auto voor hem.
Dat Kubica uitviel, was het risico die Ferrari nam.
Immers werd Hamilton in Spa 2008 ook bestraft, terwijl Kimi toen al gecrashed was!!!

Dit is exact hetzelfde, tenzij je je rode bril-anti/Hamilton bril (te) stevig hebt vastgelijmd op je gezicht!

_Makke_

Citaat van: Enzo op 11 juli 2010 - 16:09:57
Wat een race voor Webber, heerlijk gerechtigheid... ;D
Mercedes weer iets uit het dal geklommen.
Ferrari heeft een zwaar weekend gehad, we zullen Alonso nog wel horen de aankomende dagen...
Ook goed van Button van 14 naar 4!

Goh ja, Button heeft ook wel het nodige geluk gehad. Kon zijn banden wel goed sparen en won daardoor een pak plaatsen. Maar ook het uitvallen van Kubica en de penalty voor Alonso kwam hem handig uit. Maar bon, hij heeft het zeker niet slecht gedaan. Ik had hem nooit op P4 verwacht. Ferrari had inderdaad een zwaar weekend, maar dat hebben ze helemaal aan zichzelf te danken. Ongelooflijk wat ze daar deden. Ze hadden Alonso meteen moeten opdragen om Kubica te laten passeren. Iedereen zag dat het een illegaal manoeuvre was. Die penalty was terecht. Echt raar dat ze bij Ferrari dachten dat er geen vuiltje aan de lucht was. Daardoor was Alonso's race helemaal verpest. Ik hoop dat al diegenen die vorig weekend zo riepen eens naar de klok gekeken hebben. Het duurde ook een hele tijd eer de stewards de straf voor Alonso hadden uitgesproken.

Maar bon, uiteindelijk een prachtige race voor de McLaren-fans. Ondanks de problemen worden Lewis en Jenson 2 de en 4de. Wat Webber vandaag deed is ook wel ongezien. Ik denk niet dat er al iemand zo uithaalde naar zijn team. Hij was méér dan duidelijk aan de radio. Verder heeft hij het ook gewoon goed gedaan.

janke

Citaat van: frankypankyv8 op 11 juli 2010 - 16:45:23
Citaat van: janke op 11 juli 2010 - 16:23:33
Toprace van de Ferrari's, die kunnen het wk wel op hun buik schrijven. Hamilton vindt dit wel best zo en blijft leider. ook een goede wedstrijd van Barrichello, Kobayashi. De Button haters kunnen even hun mond dicht houden. Ook hij reed vandaag een prima race. Rosberg weer (stukken) beter dan MS. Maar die Webber wint verdiend en geeft even een opmerking over de radio na de race (en dit voor een 2de rijder) aan het team. Die kan Horner en Co in hun zak steken. Hier komt nog wel rotzooi van. Zal me niets verbazen dat of RBR of Webber het contract ontbind. Komt Kimi weer in beeld. :)

Wie zijn die Button-haters dan?
Jammer dat je dat niet durft uit te spreken... ::)
En over jouw stukje kunnen de Ferrari-fans jou als 'Ferrari-hater' neerzetten...Denk voortaan even na.

OT;
Ik vond het een redelijk verrassende GP.
Het eerste wat mij verbaasde was dat de rijders op het 'vuile deel' van de startgrid, totaal geen nadeel hadden. Sterker, de beste starters stonden op deze zogeheten vuile deel van de grid!

Kubica, Button en Rosberg zeer netjes gedaan.
Alonso ging weer eens in de fout bij de start. Het begint nu toch echt op te vallen dat Alonso zoveel fouten maakt!

Hamilton had mazzel dat hij zijn vleugel niet stuk reed op Vettel. Vettel op zijn beurt mazzelde met de SC. En Webber?
Ja, niet slecht voor de "nummer 2"... ;)

Massa lijkt het heilige vuur te hebben verloren. Zijn lichaamstaal is zo veel anders, dan voor het ongeluk in Hongarije!
Hulkenberg heeft zijn eerste punten binnen.
Kobayashi blijft depunte nbinnen halen voor Sauber! Ik snap niet wat sommigen tegen hem hebben (alleen maar omdat hij uit Japan komt?) !!!
En over die DT-penalty...
Typisch Ferrari. Draaien en draaien, om het verhaal in hun voordeel om te zetten! Alonso verkreeg een onrechtmatige voordeel door Kubica niet direct voorbij te laten.
Nu zegt Ferrari; "Ja, maar Kubica viel uit"....Ja, na enkele rondes! Wat was het probleem om Kubica niet direct voorbij te laten?!?

En die penalty was terecht. Alonso ondervond direct voordeel. Hij kon meteen jagen op de auto voor hem.
Dat Kubica uitviel, was het risico die Ferrari nam.
Immers werd Hamilton in Spa 2008 ook bestraft, terwijl Kimi toen al gecrashed was!!!

Dit is exact hetzelfde, tenzij je je rode bril-anti/Hamilton bril (te) stevig hebt vastgelijmd op je gezicht!

Pardon?? De Button haters die maar blijven zeiken dat hij dankzij de Brawn kampioen is geworden. Ik ben ook geen Ferrari hater. Je hebt zelf die race gezien, neem ik aan. De Ferrari fans zullen dit ook bedroevend vinden. Ik snap je post dan ook niet. Over nadenken gesproken.
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

Citaat van: janke op 11 juli 2010 - 17:13:04
Pardon?? De Button haters die maar blijven zeiken dat hij dankzij de Brawn kampioen is geworden. Ik ben ook geen Ferrari hater. Je hebt zelf die race gezien, neem ik aan. De Ferrari fans zullen dit ook bedroevend vinden. Ik snap je post dan ook niet. Over nadenken gesproken.

Jammer dat je jezelf niet kan open stellen voor andere meningen.
Ik heb namelijk iemand gezien, die iets negatiefs over Button heeft geschreven n.a.v. de GP van Silverstone... ::)
Hooguit dat men het 'raar' vond dat Button het zo slecht deed in de kwalificatie.
Als jij dat Button-haat noemt, dan ben je wel overdreven gevoelig...

En om op 2009 terug te komen. Je weet toch wel dat de Brawn in de eerste helft tamelijk dominant was? Ja, Button moest hard werken in het tweede deel van 2009, om daarom iemand een Button-haters te noemen?
Mss. heb je het wel te warm, om helder na te denken?

En als je mijn post al niet snapt... :(
(dat een Ferrari-fanboy 'getriggerd' zou kunnen worden over jou opmerking  'wk op de buik schrijven')

janke

Citaat van: frankypankyv8 op 11 juli 2010 - 17:32:05
Citaat van: janke op 11 juli 2010 - 17:13:04
Pardon?? De Button haters die maar blijven zeiken dat hij dankzij de Brawn kampioen is geworden. Ik ben ook geen Ferrari hater. Je hebt zelf die race gezien, neem ik aan. De Ferrari fans zullen dit ook bedroevend vinden. Ik snap je post dan ook niet. Over nadenken gesproken.

Jammer dat je jezelf niet kan open stellen voor andere meningen.
Ik heb namelijk iemand gezien, die iets negatiefs over Button heeft geschreven n.a.v. de GP van Silverstone... ::)
Hooguit dat men het 'raar' vond dat Button het zo slecht deed in de kwalificatie.
Als jij dat Button-haat noemt, dan ben je wel overdreven gevoelig...

En om op 2009 terug te komen. Je weet toch wel dat de Brawn in de eerste helft tamelijk dominant was? Ja, Button moest hard werken in het tweede deel van 2009, om daarom iemand een Button-haters te noemen?
Mss. heb je het wel te warm, om helder na te denken?

En als je mijn post al niet snapt... :(
(dat een Ferrari-fanboy 'getriggerd' zou kunnen worden over jou opmerking  'wk op de buik schrijven')
Ik heb het over de Button haters in het algemeen. Die kom ik nogal op fora tegen. Verder zal ik op jouw post maar niet reageren. Want die vind ik nogal kansloos.
Some things are too important to be left in the past.

Franky R.

Citaat van: janke op 11 juli 2010 - 17:38:05
Citaat van: frankypankyv8 op 11 juli 2010 - 17:32:05
Citaat van: janke op 11 juli 2010 - 17:13:04
Pardon?? De Button haters die maar blijven zeiken dat hij dankzij de Brawn kampioen is geworden. Ik ben ook geen Ferrari hater. Je hebt zelf die race gezien, neem ik aan. De Ferrari fans zullen dit ook bedroevend vinden. Ik snap je post dan ook niet. Over nadenken gesproken.

Jammer dat je jezelf niet kan open stellen voor andere meningen.
Ik heb namelijk iemand gezien, die iets negatiefs over Button heeft geschreven n.a.v. de GP van Silverstone... ::)
Hooguit dat men het 'raar' vond dat Button het zo slecht deed in de kwalificatie.
Als jij dat Button-haat noemt, dan ben je wel overdreven gevoelig...

En om op 2009 terug te komen. Je weet toch wel dat de Brawn in de eerste helft tamelijk dominant was? Ja, Button moest hard werken in het tweede deel van 2009, om daarom iemand een Button-haters te noemen?
Mss. heb je het wel te warm, om helder na te denken?

En als je mijn post al niet snapt... :(
(dat een Ferrari-fanboy 'getriggerd' zou kunnen worden over jou opmerking  'wk op de buik schrijven')
Ik heb het over de Button haters in het algemeen. Die kom ik nogal op fora tegen. Verder zal ik op jouw post maar niet reageren. Want die vind ik nogal kansloos.

Waarom is mijn post kansloos? Een forum is om over zaken te discussiëren. Wat jij doet is meteen afkappen? Waarom?
En wat hebben wij op F1pits.net met andere fora te maken?!?

Geen wonder dat ik je aanval op "Button-haters" niet snapte...

JimmySPA

Citaat van: janke op 11 juli 2010 - 17:13:04Pardon?? De Button haters die maar blijven zeiken dat hij dankzij de Brawn kampioen is geworden.

Dat is hij toch ook!!! Ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat als hij in een RB, Mclaren of Ferrari hij dat zeker niet was geworden!!!

+1 voor Frankypankyv8!!

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

_Makke_

Het lijkt me nu echt wel duidelijk dat Button wereldkampioen werd door de machtige BrawnGP. Zijn enige concurrent was Rubinho, en ik moet zeggen ik ben nooit wild van hem geweest. Maar hey, dat is elk jaar. Je moet de beste of één van de beste wagens hebben om wereldkampioen te worden. Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo zijn. Wissel Chandok en Hamilton van plaats en ook Hamilton zal achter Chandok finishen. Het belangrijkste is en blijft de vierwieler die ze krijgen.

Maar ik, en waarschijnlijke vele anderen, hebben Button toch wel wat onderschat. Hij staat nu ook mooi 2de en moet helemaal niet zoveel prijsgeven op Hamiilton. We mogen dus concluderen dat hij best wel een goeie piloot is. En daar zal janke wel op doelen.

Franky R.

Citaat van: Makke op 11 juli 2010 - 18:31:22
Maar ik, en waarschijnlijke vele anderen, hebben Button toch wel wat onderschat. Hij staat nu ook mooi 2de en moet helemaal niet zoveel prijsgeven op Hamiilton. We mogen dus concluderen dat hij best wel een goeie piloot is. En daar zal janke wel op doelen.

Volgens mij weet "Janke" het zelf ook niet meer!
Ik lees op DIT forum dat Button een topjob deed, door van P14 naar P4 te rijden...En daarom snapte ik die comment "Button-haters" niet!
Janke gaf zelf aan dat hij doelde op negatieve verhalen over Button op diverse, dus andere fora...

Nogmaals, wat heeft de F1.pits-forum ermee te maken??? Ik zie (over het algemeen) slechts normale, goed beargumenteerde meningen...Het is juist "Janke" die uit de toon valt.
Maar dat zal wel weer een 'kansloze' reactie zijn van mij???
::) ::) ::)

janke

Citaat van: frankypankyv8 op 11 juli 2010 - 23:43:55
Citaat van: Makke op 11 juli 2010 - 18:31:22
Maar ik, en waarschijnlijke vele anderen, hebben Button toch wel wat onderschat. Hij staat nu ook mooi 2de en moet helemaal niet zoveel prijsgeven op Hamiilton. We mogen dus concluderen dat hij best wel een goeie piloot is. En daar zal janke wel op doelen.

Volgens mij weet "Janke" het zelf ook niet meer!
Ik lees op DIT forum dat Button een topjob deed, door van P14 naar P4 te rijden...En daarom snapte ik die comment "Button-haters" niet!
Janke gaf zelf aan dat hij doelde op negatieve verhalen over Button op diverse, dus andere fora...

Nogmaals, wat heeft de F1.pits-forum ermee te maken??? Ik zie (over het algemeen) slechts normale, goed beargumenteerde meningen...Het is juist "Janke" die uit de toon valt.

Volgens mij ben jij een beetje een warhoofd
die problemen heeft met andermans mening. Ik zeg wat ik denk, als je dat niet aanstaat, whoela.
Some things are too important to be left in the past.

Niels_

Ik geloof nooit dat Button dit jaar het WK wint. Doet elke keer onder voor Hamilton en moet profiteren van anderen hun fouten. Vandaag ook een totaal kleurloze wedstrijd gezien eigenlijk. Gewoon goede keuze van strategie en dan mazzel gehad dat Kubica het hele pak ophield. Over dat inhaalmanoeuvre van Alonso op Kubica zal ik me maar inhouden. Je weet toch op voorhand dat zoiets bestraft gaat worden. Ik begin weer te zweten als ik eraan denk. ::)

Verder vind ik de reactie van Webber wel begrijpelijk. Moet niet met zich laten sollen en heeft overschot van gelijk. Misschien krijgen we Kimi dan toch nog terug in de F1... Dat wil ik alvast zien. En Massa... Ja ach, dan mag hij nog die klapband opgelopen hebben, zelfs dan stelt hij me teleur. Vettel lag achter hem en wordt nog 7e, Massa lag voor zijn (overigens erg dwaze spin) 13e of 14e. Ik zeg niet dat die Ferrari even sterk is, maar een beetje druk op je voorganger mag echt wel. Echt totaal Ferrari-onwaardig vind ik. En als Alonso dan nog eens dwaas gaat doen en punten verknoeien, dan kan je het kampioenschap op je buik schrijven.

Overigens iemand al een reactie van hun?

robbert

slechte race van ferrari, hier hebben ze definitief hun titels verloren. Ik dacht dus wel dat alonso een echte piloot was, maar hij gaat de toer op als raikkonen, zoveel fouten maken.

Gerard

Jongens, even over het feit dat Button WK is geworden in een oppermachttige auto...
Was dat niet ook zo met Hill in 96, met Villeneuve in 97,met Hakkinen in 98 en 99, met... ga maar even door..
Alleen MS heeft dat niet gehad, die kreeg de overwinning als hij 2de lag en Rubens eerste  :P

O.T.
Het was inderdaad een verrassende race, doordat Vettel meteen lek reed, kwam de sppanning erin!

Wat betreft het Alonso incident, Alonso had inderdaad meteen de plek terug moeen geven aan Kubica, dan was er niets aan de hand geweest
Nu moest hij , na de SC zijn straf inlossen..

Buiten dat... Ferrari op P14 en P15.... die zijn de weg (naar de top) gewoon kwijt!!

Button mooi gedaan!! Goed zijn banden gespaard en lekker gereden. Knap hoor wat McLAren liet zien, vooral na de slechte Vrijdag en Zaterdag!!

Rosberg verdiend op het podium!! Lekker voor hem en het team
En wat te denken van Barrichello, die " even" naar een 5de plek reed!!!
Ja, al met al een leuke race, met een terechte winnaar  :)

flupke3

Aan iedere kampioen hangt wel een schaduwzijde.
Indien schumi een Hakkinnen ,prost of een senna
als teammaat had gehad dan was er geen sprake van geweest
dat ze aan de kant gingen voor hem of accepteerden dat de wagen
was ontworpen naar zijn wensen.Dit jaar was de wagen niet rond
hem gebouwd en dan zie je dat teammaat rosberg MS wel aan kan.

_Makke_

Citaat van: Scuderia91 op 12 juli 2010 - 00:46:00
En Massa... Ja ach, dan mag hij nog die klapband opgelopen hebben, zelfs dan stelt hij me teleur. Vettel lag achter hem en wordt nog 7e, Massa lag voor zijn (overigens erg dwaze spin) 13e of 14e. Ik zeg niet dat die Ferrari even sterk is, maar een beetje druk op je voorganger mag echt wel. Echt totaal Ferrari-onwaardig vind ik. En als Alonso dan nog eens dwaas gaat doen en punten verknoeien, dan kan je het kampioenschap op je buik schrijven.

Overigens iemand al een reactie van hun?

Goh ja Massa... Vettel werd nu wel serieus geholpen door die SC, daardoor kwam Vettel knal achter Massa te zitten. De Red Bull heeft dan ook een wagen met enorm veel downforce, wat het makkelijker maakt om mensen te passeren. Alonso zat bijvoorbeeld ook een hele tijd vast achter Liuzzi.

Verder vind ik vooral dat Ferrari in de fout ging, veel meer dan Alonso. Het team had hem onmiddellijk moeten zeggen dat hij zijn plaats moest afstaan aan de Pool. Dat hebben ze niet gedaan. Ze hebben de stewards verplicht om Alonso een drive-through penalty te geven. Want dat is de lichtste straf voor zo'n fout. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Domenicali stelde dat de straf te zwaar was. Ze wilden naar eigen zeggen Kubica toch nog laten passeren, maar toen hij uitviel ging dat niet meer. Een officieel statement is dat niet, maar als hij dat inderdaad gezegd heeft, dan mag die mens toch eens op het matje geroepen worden door de Ferrari bonzen.