2010 FORMULA 1 SANTANDER BRITISH GRAND PRIX

Gestart door Gerard, 29 juni 2010 - 13:30:53

« vorige - volgende »

meatball

Ik hoop toch dat Alonso nog eens kan winnen,dat zou goed zijn voor het wk en ook een beetje rechtvaardig na het onterechte te grote puntenverlies vorige race.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

0634

McLaren is blijkbaar echt niet tevreden en heeft de geblazen diffusor van zijn wagen afgehaald voor de rest van het weekeinde.

Enzo

Citaat van: 0634 op 10 juli 2010 - 08:43:01
McLaren is blijkbaar echt niet tevreden en heeft de geblazen diffusor van zijn wagen afgehaald voor de rest van het weekeinde.

Net als bij Mercedes wil deze upgrade dus niet echt werken. Ze hebben nog steeds moeite met de set-up.
Denk dat het een moeilijk race gaat worden voor beide teams.

_Makke_

Dat is best wel een teleurstelling... Met de update indachtig, hoopte/verwachtte ik dat McLaren Red Bull achter zich ging kunnen laten. Maar dat zal dus niet gebeuren jammer genoeg. Hopelijk kunnen ze toch nog vechten voor plaats 4. De Red Bull's en Alonso zullen waarschijnlijk te hoog gegrepen zijn. Met wat geluk krijgen ze de update werkende tegen de volgende GP. Anders riskeren ze kostbare punten te verliezen in de strijd om het WK.

Enzo

Het probleem zit hem in het testen, dat moeten ze nu tijdens de GP weekenden doen.
Ze hebben de Blown-Diffuser er vannacht afgehaald, Gary Paffet heeft vannacht met de simulator nog geprobeerd een redelijke set-up te vinden voor vandaag.
We zullen in de kwalificatie zien wat ze ervan gaan bakken, iig doen ze het beter dan Mercedes die wel besloot ermee te blijven rijden.
Met de slechte prestaties in Valencia als gevolg.

Enzo

http://www.f1pits.net/nieuws/grand_prix_van_silverstone_kwalificatie/

Zoals verwacht had Mclaren het moeilijk, wel opvallend dat Jenson het zoveel moeilijker had dan Lewis.
Red Bull lijkt onverslaanbaar, tenzij er iets mis gaat zal er een 1/2 volgen.
Mercedes zal niet ontevreden zijn, met beide coureurs in Q3.

Franky R.

Citaat van: meatball op 10 juli 2010 - 05:38:05
Ik hoop toch dat Alonso nog eens kan winnen,dat zou goed zijn voor het wk en ook een beetje rechtvaardig na het onterechte te grote puntenverlies vorige race.

Jeetje,

Ben je daar nog mee bezig? Enne, de Ferrari ligt nog altijd mijlenver achter op de Red Bulls...http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/238626/alonso-red-bull-rijdt-ons-lachend-om-de-oren/

Alonso mag zelfs hopen dat Lewis hem niet voorbij knalt bij de start!

BTW,

Horner gaf laatst een flauwe persconferentie, waarin hij verwachtte dat Button en Hamilton met elkaar zouden botsen...Beter dat die Horner naar zijn eigen team kijkt, want Webber is niet blij dat Vettel T W E E maal de nieuwste voorvleugel kreeg!!!

Het is meer dan lullig dat ze zijn vleugel op het allerlaatste moment nog afpakken. Daar heeft hij het hele weekend mee gewerkt om de setup goed af te stellen en dan kan hij ineens weer opnieuw beginnen...
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/238617/blije-vettel-ontkent-voortrekkerij-bij-red-bull/


janke

Wat een zielig en irritant ventje die Alonso. Een groot coureur, maar begin me mateloos te irriteren aan zijn handgebaartjes. MS zat gewoon in een snelle lap, wat is het probleem??  De La Rosa en Barrichello een prima kwali. Button snap ik niks van, gewoon slecht. In principe is dit een abc-tje voor RBR. Ik denk dat morgen de Ferrari meer laat zien dan de McLaren op dit bumping circuit. Iedereen een fijne race gewenst.
Some things are too important to be left in the past.

Gerard

#68
Opvallend inderdaad dat Lewis en Jens het zo moeilijk hadden in de Quali... :-[
Mooi resultaat van Alonso,maar hij kan inderdaad beter zijn handen gebruiken om de F-duct te activeren,dan constant zijn bijnaam "zwaaihandje"te bevestigen....
Mooie Qualu van Nico Rosberg, P5 is helemaal niet vekeerd!!! Quali nummer zoveel dat hij MS sneller af is 8)

En wat deed die Yamamoto dan? Die had al moeite zijn hoofd recht te houden na 7 rondjes.
Dat wordt wat als hijmorgen 53 rondjes aan de bak mag.. (Of verwacht hij niet mer dan 10 rondjes te rijden door betrouwbaarheidsproblemen?)

BTW, met de 107% regeling zou heel HRT deze GP niet meedoen.
De poletijd was 1,29,618.. 107% is dus 1,35,8....

Chandhok en Yamamoto reden een tijd van resp. 01:36.576 en  01:36.968
;D

sloggerke

Citaat van: janke op 10 juli 2010 - 17:57:19
Wat een zielig en irritant ventje die Alonso. Een groot coureur, maar begin me mateloos te irriteren aan zijn handgebaartjes. MS zat gewoon in een snelle lap, wat is het probleem??  De La Rosa en Barrichello een prima kwali. Button snap ik niks van, gewoon slecht. In principe is dit een abc-tje voor RBR. Ik denk dat morgen de Ferrari meer laat zien dan de McLaren op dit bumping circuit. Iedereen een fijne race gewenst.

Het probleem is, dat als MS in een snelle lap zit, hij dan nog steeds ontieglijk TRAAG is...
De brave man zorgt dus enkel maar voor "vuile lucht", niets meer, niets minder.

_Makke_

Allé, hopelijk kan Hamilton zijn P4 behouden bij de start, want hier is starten op de vuile strook toch wel een duidelijk nadeel. Met wat geluk zal hij dan ook als 4de aankomen. Button deed het opnieuw slechter dan Lewis, maar bon hij heeft feitelijk wel een excuus. De wagen van zaterdagmorgen/middag was niet de wagen van vrijdag. De set-up moest helemaal aangepast worden. Oké, dat was ook bij Hamilton zo, maar sommigen passen zich wat sneller aan. Al bij al nog niet zo extreem slecht dus, Massa doet het mijns inziens slechter. Zat ook opnieuw serieus achter Alonso, terwijl hij ook op vrijdag zijn auto heeft kunnen fine-tunen. Het gat is toch wel betrekkelijk groot, zeker omdat Alonso volgens mij nog een tikkeltje sneller kan. Zonder pech rijden de 2 Red Bulls uiteraard zonder bedreiging naar de zege. Vandaag is ook voor eens en altijd bewezen wie de nummer 1 is binnen dat team, voor zover dat nog niet duidelijk was uiteraard.

Franky R.

Citaat van: Makke op 11 juli 2010 - 11:16:54
Allé, hopelijk kan Hamilton zijn P4 behouden bij de start, want hier is starten op de vuile strook toch wel een duidelijk nadeel. Met wat geluk zal hij dan ook als 4de aankomen. Button deed het opnieuw slechter dan Lewis, maar bon hij heeft feitelijk wel een excuus. De wagen van zaterdagmorgen/middag was niet de wagen van vrijdag. De set-up moest helemaal aangepast worden. Oké, dat was ook bij Hamilton zo, maar sommigen passen zich wat sneller aan.

Tja, dan zie je ook wie er echt snel is. Snelheid is nml. niet alleen maar hard kunnen rijden, maar ook je je kunnen aanpassen aan een (veranderde) auto...
Al krijgt Button veel respect van mij, voor zijn slimme bandenwissels tijdens de eerste natte GP's!!!

Enzo

Wat een race voor Webber, heerlijk gerechtigheid... ;D
Mercedes weer iets uit het dal geklommen.
Ferrari heeft een zwaar weekend gehad, we zullen Alonso nog wel horen de aankomende dagen...
Ook goed van Button van 14 naar 4!

janke

Toprace van de Ferrari's, die kunnen het wk wel op hun buik schrijven. Hamilton vindt dit wel best zo en blijft leider. ook een goede wedstrijd van Barrichello, Kobayashi. De Button haters kunnen even hun mond dicht houden. Ook hij reed vandaag een prima race. Rosberg weer (stukken) beter dan MS. Maar die Webber wint verdiend en geeft even een opmerking over de radio na de race (en dit voor een 2de rijder) aan het team. Die kan Horner en Co in hun zak steken. Hier komt nog wel rotzooi van. Zal me niets verbazen dat of RBR of Webber het contract ontbind. Komt Kimi weer in beeld. :)
Some things are too important to be left in the past.

JimmySPA

Hmmmmz... WK wordt nu wel moeilijk, dan maar Alonso die wint op Spa.
Hoewel kennen we 2007 nog even terug halen, zelfs Kimi werd toen nog kampioen dus tsjah...

Red Bull in your face! Top race van Webber!

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"