2010 FORMULA 1 SANTANDER BRITISH GRAND PRIX

Gestart door Gerard, 29 juni 2010 - 13:30:53

« vorige - volgende »

robbert

ze hebben mss nog met de uitslag van vorige race in hun achterhoofd gereden, en zo eerst voorsprong willen uitbouwen om dan de straf uit te zitten en zo de plaats te kunnen behouden. Zoals Hamilton ook deed in valencia

Folkert

Citaat van: robbert op 13 juli 2010 - 19:32:19
ze hebben mss nog met de uitslag van vorige race in hun achterhoofd gereden, en zo eerst voorsprong willen uitbouwen om dan de straf uit te zitten en zo de plaats te kunnen behouden. Zoals Hamilton ook deed in valencia
Dat zou helemaal dom zijn in dit geval. Bouw je eerst voorsprong op en laat je de auto er daarna weer voor bij?
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: robbert op 13 juli 2010 - 19:32:19
ze hebben mss nog met de uitslag van vorige race in hun achterhoofd gereden, en zo eerst voorsprong willen uitbouwen om dan de straf uit te zitten en zo de plaats te kunnen behouden. Zoals Hamilton ook deed in valencia

Ik neem aan dat je dit met een kwinkslag zegt? De situatie is totaal niet te vergelijken. Hamilton had een grote  voorsprong op Kobayashi en kon die kloof nog met een 5-tal seconden vergroten. Alonso zat helemaal in een peloton. Wachten had geen zin, Ferrari dacht er zich waarschijnlijk na de race wel uit te lullen. Dom uiteraard, want die drive-through was niet meer dan logisch.


Citaat van: Scuderia91 op 13 juli 2010 - 18:21:31
Je kan ook niet weten dat Kubica 5 ronden later uitvalt...

Dat heeft er niets mee te maken eh. Ferrari wist wat de FIA wou, hoe langer je dan wacht hoe meer tijd je verliest. Ze wilden die positie dus niet teruggeven. Anders hadden ze het de eerste keer al wel gedaan. Dan waren ze er vanaf. Hoe langer je dat uitstelt hoe slechter het is, al de voorsprong die je opbouwde of de achterstand die je ophaalde ben je kwijt.

Niels_

Citaat van: Makke op 13 juli 2010 - 20:41:50
Citaat van: robbert op 13 juli 2010 - 19:32:19
ze hebben mss nog met de uitslag van vorige race in hun achterhoofd gereden, en zo eerst voorsprong willen uitbouwen om dan de straf uit te zitten en zo de plaats te kunnen behouden. Zoals Hamilton ook deed in valencia

Ik neem aan dat je dit met een kwinkslag zegt? De situatie is totaal niet te vergelijken. Hamilton had een grote  voorsprong op Kobayashi en kon die kloof nog met een 5-tal seconden vergroten. Alonso zat helemaal in een peloton. Wachten had geen zin, Ferrari dacht er zich waarschijnlijk na de race wel uit te lullen. Dom uiteraard, want die drive-through was niet meer dan logisch.

Dat vind ik dan ook flauw. het pak gaat vooraan voor Kubica nog altijd sneller dan erachter. Als Alonso nog even kon buitenblijven kon hij misschien nog 1 of 2 plaatsen winst doen. Het is niet omdat het niet om een plaats op het podium gaat, dat je er geen winst kan uithalen. :)

Franky R.

CitaatJe kan ook niet weten dat Kubica 5 ronden later uitvalt...

Moest dat? Alonso kon direct na het afsnijden die positie teruggeven. Gewoon een kwestie van 2 seconden geen gas geven!
Er was verder niemand in de buurt, dacht ik!

En dat die DT zwaarder wordt, doordat er een SC op de baan komt. Tja, Alonso en Ferrari waren echt aan de beurt, zal ik maar zeggen... 8)

Franky R.

CitaatDat vind ik dan ook flauw. het pak gaat vooraan voor Kubica nog altijd sneller dan erachter. Als Alonso nog even kon buitenblijven kon hij misschien nog 1 of 2 plaatsen winst doen. Het is niet omdat het niet om een plaats op het podium gaat, dat je er geen winst kan uithalen

ik begrijp je niet helemaal.
Hoezo buiten blijven? Alonso moest die DT binnen een aantal rondes volbrengen. En nogmaals die rondes telden ook achter de SC.
Anders had Alonso de zwarte vlag gekregen. Dan was die gast helemaal ontploft...

_Makke_

Citaat van: Scuderia91 op 13 juli 2010 - 21:16:27
Citaat van: Makke op 13 juli 2010 - 20:41:50
Citaat van: robbert op 13 juli 2010 - 19:32:19
ze hebben mss nog met de uitslag van vorige race in hun achterhoofd gereden, en zo eerst voorsprong willen uitbouwen om dan de straf uit te zitten en zo de plaats te kunnen behouden. Zoals Hamilton ook deed in valencia

Ik neem aan dat je dit met een kwinkslag zegt? De situatie is totaal niet te vergelijken. Hamilton had een grote  voorsprong op Kobayashi en kon die kloof nog met een 5-tal seconden vergroten. Alonso zat helemaal in een peloton. Wachten had geen zin, Ferrari dacht er zich waarschijnlijk na de race wel uit te lullen. Dom uiteraard, want die drive-through was niet meer dan logisch.

Dat vind ik dan ook flauw. het pak gaat vooraan voor Kubica nog altijd sneller dan erachter. Als Alonso nog even kon buitenblijven kon hij misschien nog 1 of 2 plaatsen winst doen. Het is niet omdat het niet om een plaats op het podium gaat, dat je er geen winst kan uithalen. :)

Hoe lang heeft Alonso achter Rosberg en Kubica gezeten? Inderdaad tot aan de pitstops. Voorbijsteken was quasi onmogelijk. Tenzij je Vettel bent en in een Red Bull zit die over immens veel downforce beschikt. En dan nog, eens hij de snellere wagens tegenkwam ging het helemaal zo vlot niet meer. Hij moest bij Sutil had wat harder te werk gaan. Trouwens vechten om een positie kost tijd. Je voorligger moet verdedigende lijnen volgen. Hierdoor kunnen de wagens achter je naderen en wordt het een nuloperatie.


robbert

Citaat van: frankypankyv8 op 13 juli 2010 - 22:58:41
Citaat van: Scuderia91 op 13 juli 2010 - 18:21:31

Je kan ook niet weten dat Kubica 5 ronden later uitvalt...

Nou...http://www.f1today.nl/20100713/fia-adviseerde-ferrari-drie-keer-om-kubica-voorbij-te-laten.html
ja daar kan je ook zien dat er nog zijn die denken zoals ik. Dat Alonso hetzelfde wou als hamilton in valencia. Door vals spel nog eens voordeel uithalen, maar dit keer kwam het slechter uit dan voor hamilton vorige race

Folkert

http://www.f1pits.net/nieuws/whiting_wijst_kritiek_van_de_hand/

Dus FIA moet al een straf geven voor er ook maar iets kan gebeuren volgens mij? Al weer te traag? Snap soms niks van Ferrari.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Ferrari denkt in al zijn arrogantie dat ze hun eigen regels mogen hanteren. Vanaf de actie was het al meteen duidelijk dat die plek terugmoest, en Whiting vertelde dat ook nog even.

Ongehoord dom om dan maar gewoon door te rijden en je te beroepen op een uitvalbeurt 5 ronden later.

Zaphod_Beeblebrox

Heb de GP pas gisteren gezien en dus nog niks gelezen over welke excuses Ferrari en de FIA inroepen. Kan voorlopig enkel mijn mening geven op basis van de beelden en wat ik hier op het laatste blad heb gelezen.

Over de GP. Ik had gehoord van een vriend dat het een goeie was, zal hem straks moeten bellen om te vragen wat er zo geweldig was. Vettel die eerst 8 veel tragere deelnemers en een paar uitvallers voorbij gaat en vervolgens de laatste 3 wel mooi te kakken zet. Hamilton die Webber niet kon volgen en Button die jammer genoeg voor hem de benzine moest sparen en zo geen aanval op Rosberg kon plaatsen. Schumacher was toch ook weer een teleurstelling en zou het toch echt beter voor bekeken houden volgend seizoen. Voor de rest mooie resulaten voor Barichello, die 's avonds nog eens de Stig versloeg op eigen terrein in de 'reasonably priced car', Kobayashi en Hulkenberg, om het resultaat van Vettel en Button niet te vergeten na een stevige, maar saaie, inhaalrace van beide.

Webber vs Vettel. Wat is me dat voor een situatie. OK, Webber voelt zich benadeeld en hij heeft in zekere maten gelijk, maar hij moet zulke uitspraken niet maken in het openbaar. Vettel kan er weinig aan doen en lijkt me in deze hele situatie eerder een slachtoffer dan een dader. Horner heeft enorm veel schuld in dit alles en zou het zich nog weel eens kunnen beklagen ana het einde van het seizoen.

Ferrari. Ik begrijp hen (deze keer) aan de éne kant wel, aan de andere kant geef ik ze ongelijk.
In het eerste geval: die drive through is er een beetje over voor zo'n ligt vergrijp. we moeten toegeven dat Kubica weinig ruimte liet en dat Alonso eigenlijk nergens meer naartoe kon.
In het tweede geval: Waarom geeft Alonso niet direct die plaats terug onder het motto 'Better safe than sorry!'. Op die manier bespaarde hij zichzelf en zijn team heel wat frustratie. Als het waar is dat ze het bevel van de FIA om Kubica terug voorbij te laten hebben genegeerd kan ik de drive through maar al te goed begrijpen. Wie niet luisteren wil moet voelen.

_Makke_

Citaat van: robbert op 13 juli 2010 - 23:08:00
Citaat van: frankypankyv8 op 13 juli 2010 - 22:58:41
Citaat van: Scuderia91 op 13 juli 2010 - 18:21:31

Je kan ook niet weten dat Kubica 5 ronden later uitvalt...

Nou...http://www.f1today.nl/20100713/fia-adviseerde-ferrari-drie-keer-om-kubica-voorbij-te-laten.html
ja daar kan je ook zien dat er nog zijn die denken zoals ik. Dat Alonso hetzelfde wou als hamilton in valencia. Door vals spel nog eens voordeel uithalen, maar dit keer kwam het slechter uit dan voor hamilton vorige race

Ja, er zijn ook mensen die denken dat de aarde in 7dagen geschapen is. Natuurlijk dacht Ferrari dat niet. De situatie is totaal anders. Zoals ik al zei had Hamilton een grote kloof tov zijn achterligger(s). Dat was bij Alonso helemaal niet het geval. En nee, hij kon ook niet effe rap rap al zijn voorliggers inhalen. Het was duidelijk dat passeren geen sinecure was. In het begin geraakte hij niet voorbij Rosberg, nadien kon hij zelfs Liuzzi niet passeren.

robbert

ja ik kan alleen maar besluiten, dat ferrari degelijk snel is , maar punten verliest door hun eigen domme schuld. Als die italianen aan het roer blijven en geen personen met als kaliber todt of brawn de leiding nemen, dan mogen ze nog héél lang dromen van een volgend wereldtitel. Want de blunders die ze al gemaakt hebben sinds dat schumacher en co weg zijn, zijn niet meer op 2 handen te tellen. Dan moeten ze niet lopen zeiken over oneerlijke races en zo, dan moeten ze maar maken dat hun strategie in orde is en dat ze toch ook maar mooi de regeltjes gaan volgen. En dan mogen ze eens klappen. Want nu zijn ze even erg als mclaren in 2007 met hun spionage.

Niels_

Citaat van: Makke op 14 juli 2010 - 09:29:22
Citaat van: robbert op 13 juli 2010 - 23:08:00
Citaat van: frankypankyv8 op 13 juli 2010 - 22:58:41
Citaat van: Scuderia91 op 13 juli 2010 - 18:21:31

Je kan ook niet weten dat Kubica 5 ronden later uitvalt...

Nou...http://www.f1today.nl/20100713/fia-adviseerde-ferrari-drie-keer-om-kubica-voorbij-te-laten.html
ja daar kan je ook zien dat er nog zijn die denken zoals ik. Dat Alonso hetzelfde wou als hamilton in valencia. Door vals spel nog eens voordeel uithalen, maar dit keer kwam het slechter uit dan voor hamilton vorige race

Ja, er zijn ook mensen die denken dat de aarde in 7dagen geschapen is. Natuurlijk dacht Ferrari dat niet. De situatie is totaal anders. Zoals ik al zei had Hamilton een grote kloof tov zijn achterligger(s). Dat was bij Alonso helemaal niet het geval. En nee, hij kon ook niet effe rap rap al zijn voorliggers inhalen. Het was duidelijk dat passeren geen sinecure was. In het begin geraakte hij niet voorbij Rosberg, nadien kon hij zelfs Liuzzi niet passeren.
Je snapt duidelijk niet wat ik bedoelde, want je blijft maar volhouden dat een ronde later binnen komen geen verschil zou gemaakt hebben, terwijl dat best wel zou gekund hebben. Ben de discussie omtrent Alonso en Ferrari onderhand wel beu aan het worden, zeker omdat mijn mening en de jouwe blijkbaar ver uit elkaar liggen.