De fout van...?

Gestart door Enzo, 27 juni 2010 - 16:49:21

« vorige - volgende »

_Makke_

Citaat van: Zaphod_Beeblebrox op 28 juni 2010 - 09:54:59Op BBC zegden ze, vooral Coulthard en Brundle dan, dat Kova maar aan de kant moest gaan voor Webber, want een Lotus die zijn positie verdedigd tegen een Red Bull is toch niet te doen. 

Dat vond ik echt een schandalige uitspraak. Kovalainen heeft evenveel recht om zijn positie te verdedigen dan pakweg Hamilton of Vettel. De piloot achter zo'n trage bolide moet er maar voorbij zien te geraken. Je moet maar zorgen dat je niet voor een positie hoeft te vechten tegen zo'n Lotus, Virgin of Hispania.

0634

Mee eens. Volkomen flauwekul. Gaat om een positie, dus gewoon knokken graag.

JimmySPA

Idd die Lotus reed voor Webber. Gewoon verdedigen! Als ik bij de FIA zat had ik Webber 10 plaatsen straf gegeven!
Met een verprutste start, een wanhopige pitstop en vervolgens ff door het veld heen knallen.
Nee dat is 100 % de schuld van Webber!!!

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Folkert

Citaat van: Wizard op 27 juni 2010 - 18:43:58
Dan is het toch de fout van Webber?
Eigenlijk, nu ik er zo over na denk: ja het is de fout van Webber, maar geen fout die een straf verdiend o.i.d
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Krijgt ie ook niet. En terecht. Iemand schat wel eens iets verkeerd in, dat is gewoon een raceongevalletje en daarvoor hoef je niet bestraft te worden.

Wizard

Citaat van: Burorri op 28 juni 2010 - 19:40:08
Citaat van: Wizard op 27 juni 2010 - 18:43:58
Dan is het toch de fout van Webber?
Eigenlijk, nu ik er zo over na denk: ja het is de fout van Webber, maar geen fout die een straf verdiend o.i.d

Dat zou helemaal mooi zijn als coureurs ook nog eens werden bestraft voor een inschattingsfout....;)

Zaphod_Beeblebrox

Citaat van: Wizard op 30 juni 2010 - 22:18:27
Dat zou helemaal mooi zijn als coureurs ook nog eens werden bestraft voor een inschattingsfout....;)

Waarom niet als je met die actie collega's in gevaar brengt? Op straat en in andere sporten worden inschattingsfouten ook bestraft.
Een inschattingsfout is meestal te vermijden als je even je gezond verstand gebruikt. Ik heb de indruk dat mensen het nu minder erg vinden omdat het een Red Bull was die zo'n inferieure Lotus eraf knalde, dat had volgens mij niet waar geweest moest die Lotus de Red Bull er hebben afgeknald.


0634

Tja, dat is het risico natuurlijk..

Enzo

#24
In dit filmpje kan je zien hoe Webber zijn F-duct bediend, zijn vier vingers van z'n linkerhand bewegen inderdaad, zijn duim blijft wel gewoon aan het stuur. Echt een sluitende conclussie kan je er niet uit trekken.
Maar de vraag is of het wel verstandig is om coureurs de handen voor zoveel andere dingen te laten gebruiken behalve sturen.

_Makke_

Inderdaad, je handen - voor een deel - van het stuur halen kan gevaarlijk zijn. Maar daarvoor moet je het F-Duct systeem niet met de vinger wijzen. Blijkbaar is er vanuit het RedBull kamp kritiek op het systeem, omdat het onveilig is om met je handen andere zaken te doen dan te sturen. Vind ik nogal goedkoop... Dat ze hun implementatie met de vinger wijzen is iets anders, maar het F-Duct systeem kan je implementeren op een manier dat het gebruik ervan veilig is. Zoals bij McLaren het geval is. Beide heren kunnen de F-Duct bedienen én hun beide handen aan het stuur houden.

Zaphod_Beeblebrox

Ach, vroeger moest er ook met de hand geschakeld worden en dus hadden ze hun handen meer van het stuur op bepaalde momenten dan met F-duct. Ze zijn inderdaad soms met iets teveel bezig zijn op hun stuur dan goed is, maar dat deed Webber nu niet. Hij heeft, volgens mij, een fout gemaakt door te lang de slipstream op te zoeken van die Lotus, meer is het niet. Het snelheidsverschil werd te groot en als je dan niet op tijd uit de weg gaat voor je voorligger, ja...

Franky R.

Gewoon de fout van Webber.

Die was te druk bezig met slipstreamen/downforce zoeken. Wat dacht hij te winnen van een vier seconden langzamere Lotus, BTW?!?
::)