De fout van...?

Gestart door Enzo, 27 juni 2010 - 16:49:21

« vorige - volgende »

Enzo


_Makke_

Citaat van: Enzo op 27 juni 2010 - 16:49:21
Mark of Heiki?




Niemand, dat is gewoon een race incident. Zonde voor beide heren, zeker voor Webber, maar gelukkig komen ze er zonder kleerscheuren vanaf.

0634

Yup. Raceongeval. Miscommunicatie tussen de twee heren.

Enzo

Het ging om positie, Webber benaderde Heiki alsof hij een achterblijver was die een blauwe vlag kreeg.
Zoals Gascoyne zei, Webber miste gewoon zijn rempunt, Heiki had alle recht zijn positie te verdedigen.
Ongeacht het verschil in race-pace...

Ik denk, fout van Webber!

Wizard

Als Webber daar inderdaad zijn rempunt miste, wel.

Folkert

Maar daar twijfel ik aan. Denk dat hij Webber veel later kon remmen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Dat weet je toch als ervaren F1-coureur? Dan kun je 2 dingen doen: 1) zorgen dat je ernaast rijdt als geremd moet worden om zo de positie te pakken, 2) vroeger remmen.

Folkert

Citaat van: Wizard op 27 juni 2010 - 17:55:20
Dat weet je toch als ervaren F1-coureur? Dan kun je 2 dingen doen: 1) zorgen dat je ernaast rijdt als geremd moet worden om zo de positie te pakken, 2) vroeger remmen.
Denk dat Webber het heeft onderschat.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Dan is het toch de fout van Webber?

Gerard

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/237835/webber-verrast-door-vroege-remmen-kovalainen/

Kova remde veel eerder dan hij normaal zou doen, warschijnlijk omdat hij op het vuile deel van de baan reed en troep op zijn banden had... ;)

Wie schuldig is? Beide..
En het ging welliswaar om positie, maar waar ben je als je 4 sec per ronde langzamer bent? Wat voor zn heeft het om dat gevecht aan te gaan?

Ik zeg hierbij ook:
Race ongeval! Geen van beide heeft dit gewild.

Enzo

Citaat van: Gerard op 27 juni 2010 - 18:50:36
En het ging welliswaar om positie, maar waar ben je als je 4 sec per ronde langzamer bent? Wat voor zn heeft het om dat gevecht aan te gaan?

Ongeacht je snelheid, in een race situatie zal degene die wil inhalen eromheen moeten en niet eroverheen.
Ik zie ook wel dat een fout in deze situatie snel gemaakt is, maar Webber had het beter moeten inschatten.

Folkert

Citaat van: Wizard op 27 juni 2010 - 18:43:58
Dan is het toch de fout van Webber?
Ja en nee. Beetje lastig eigenlijk. Kovaleinen ging wel wat zwalken opzich. Vind zelf dat er niet echt schuldige is in dit geval.
Trotse vader van Rosalie(L)

gloudiesaurus

Ik vind het de fout van Webber, hij reed achterop en schatte de situatie gewoon verkeerd in.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

meatball

Fout van Webber,geen twijfel mogelijk en nog een domme fout ook .
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Zaphod_Beeblebrox

Webber, bleef gewoon de lotus volgen als een hond die een konijn te grazen wil nemen. Hij had Kovalainen dan ook te grazen.  :)
Op BBC zegden ze, vooral Coulthard en Brundle dan, dat Kova maar aan de kant moest gaan voor Webber, want een Lotus die zijn positie verdedigd tegen een Red Bull is toch niet te doen. Misschien niet, maar Kovalainen had alle recht zijn positie te verdedigen.