RedBull heeft de titel al verspeeld

Gestart door 0634, 22 juni 2010 - 22:24:33

« vorige - volgende »

Enzo

Ik ben geen techneut, maar het lijkt me dat het met de toeren van de motor te maken heeft.
Dus dat de motor hoge toeren blijft draaien, bijvoorbeeld tijdens het afremmen voor een bocht.
Ik kan me dan voorstellen dat je met deze set-up niet meer rondjes dan nodig wilt rijden.

Folkert

verklaart wel waarom die RBR zo fragiel is denk ik.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Enzo op 08 juli 2010 - 22:12:38
Ik ben geen techneut, maar het lijkt me dat het met de toeren van de motor te maken heeft.
Dus dat de motor hoge toeren blijft draaien, bijvoorbeeld tijdens het afremmen voor een bocht.
Ik kan me dan voorstellen dat je met deze set-up niet meer rondjes dan nodig wilt rijden.

Dat heeft idd. met het toerental te maken.
Of om preciezer te zijn...met het constant houden van het toerental. Immers is het uitlaatgasuitstroom dan even constant. En blijft die diffuser downforce leveren. Sowieso houdt men het toerental constant bij het remmen c.q. dat men bij het juiste toerental een versnelling terug schakelt.

Niet legaal, maar ook niet illegaal...Gewoon slim bedacht dus.
En aangezien iedereen met hetzelfde ECU rondrijdt, is het voor de overige teams met een blown-diffuser een makkie om hetzelfde al te regelen met hun motoren.

0634

http://www.f1pits.net/nieuws/wordt_vettel_voorgetrokken_door_rbr/

Is toch wel weer een vreemd verhaal. Zo ga je niet om met een rijder die net zo hard strijd voor de titel als je andere rijder.

Persoonlijk vind ik het schandalig wat Horner doet, vooral omdat hij schijnheilig is en erover liegt. Vettel is gewoon zijn favorietje, en verder moet hij niet lullen over gelijke behandeling want dat is niet zo. Ik hoop dan ook vurig dat Webber wint...

meatball

Citaat van: 0634 op 11 juli 2010 - 08:35:28
http://www.f1pits.net/nieuws/wordt_vettel_voorgetrokken_door_rbr/

Is toch wel weer een vreemd verhaal. Zo ga je niet om met een rijder die net zo hard strijd voor de titel als je andere rijder.

Persoonlijk vind ik het schandalig wat Horner doet, vooral omdat hij schijnheilig is en erover liegt. Vettel is gewoon zijn favorietje, en verder moet hij niet lullen over gelijke behandeling want dat is niet zo. Ik hoop dan ook vurig dat Webber wint...
Mag het ook Massa zijn ;) ? Nee echt fair is het natuurlijk niet,bij RedBull hebben ze het blijkbaar meer voor Vettel maar volgens mij vergissen ze zich,zo goed is die niet want dan neem je met gemak de maat van een al wat oudere piloot  die eigenlijk zelf ook nooit als echt toptalent te boek stond.Ik kan mij in elk geval geen enkele echte topper herinneren die in zijn tweede jaar bij een team slaag kreeg van zijn teammaat.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

0634

Massa? WAt heeft die ermee te maken dan?

meatball

Citaat van: 0634 op 11 juli 2010 - 10:08:02
Massa? WAt heeft die ermee te maken dan?
Jij hoopt vurig dat Weber wint ik hoop Massa,als het een RedBull rijder is die wint heb ik geen voorkeur.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Franky R.

Citaat van: 0634 op 11 juli 2010 - 08:35:28
http://www.f1pits.net/nieuws/wordt_vettel_voorgetrokken_door_rbr/

Is toch wel weer een vreemd verhaal. Zo ga je niet om met een rijder die net zo hard strijd voor de titel als je andere rijder.

Persoonlijk vind ik het schandalig wat Horner doet, vooral omdat hij schijnheilig is en erover liegt. Vettel is gewoon zijn favorietje, en verder moet hij niet lullen over gelijke behandeling want dat is niet zo. Ik hoop dan ook vurig dat Webber wint...

En natuurlijk ontkent Vettel...
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/238617/blije-vettel-ontkent-voortrekkerij-bij-red-bull/

Ik snap die lui niet. Maakt het wat uit wie er WK wordt?! Als ik een teambaas zou zijn, zou het mij aan me r**t roesten welek van mijn rijders WK wordt. Als ze maar winnen en ook het WK voor constructeurs winnen...
Maarja, ik ben (nog) geen (F1-)teambaas... :-\

Gerard

#23
Citaat van: frankypankyv8 op 11 juli 2010 - 12:00:01
Citaat van: 0634 op 11 juli 2010 - 08:35:28
http://www.f1pits.net/nieuws/wordt_vettel_voorgetrokken_door_rbr/

Is toch wel weer een vreemd verhaal. Zo ga je niet om met een rijder die net zo hard strijd voor de titel als je andere rijder.

Persoonlijk vind ik het schandalig wat Horner doet, vooral omdat hij schijnheilig is en erover liegt. Vettel is gewoon zijn favorietje, en verder moet hij niet lullen over gelijke behandeling want dat is niet zo. Ik hoop dan ook vurig dat Webber wint...

En natuurlijk ontkent Vettel...
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/238617/blije-vettel-ontkent-voortrekkerij-bij-red-bull/

Ik snap die lui niet. Maakt het wat uit wie er WK wordt?! Als ik een teambaas zou zijn, zou het mij aan me r**t roesten welek van mijn rijders WK wordt. Als ze maar winnen en ook het WK voor constructeurs winnen...
Maarja, ik ben (nog) geen (F1-)teambaas... :-\

Deze hele kwestie, die met de voorvleugel in de GP van UK, kan Red Bull nog weleens duur komen te staan!!
De eerste scheurtjes in de relatie tussen Seb en Webber ontstonden natuurlijk al in Turkije,maar nu wordt het alleen maar erger!!

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/238742/webber-nooit-bijgetekend-als-ik-dit-had-geweten/

Ik kan Webber hier geen ongelijk geven!!! Wat een BS om de vleugel van de auto van Webber te halen en hem op die van Vettel te zetten!

Wat dat betreft zei mijn lieftallige vrouw het gisteren in de race al..

Ja, Vettel....Gestolen goed gedijt niet  :P

In dit geval  moet je het Horner aanrekenen,maar de relatie tussen Vettel en Webber zal er niet beter op worden!!


Zaphod_Beeblebrox

Vettel wordt nogal hard aangepakt vind ik. Ik denk niet dat de man iets kan doen aan deze situatie, de teambaas beslist en niet Vettel. Webber zijn reactie was erover en stelde Vettel in een slecht daglicht. Iets dat helemaal niet hoeft, uit je frustratie tegen je teambazen en niet tegen je (hoogstwaarschijnlijk) onschuldige teamgenoot. Ben ook eerder een Webber- dan een Vettelman, maar ik heb de indruk dat iedereen gewoon napraat wat er in de pers verschijnt.

Gerard

Citaat van: Zaphod op 14 juli 2010 - 09:27:10
Vettel wordt nogal hard aangepakt vind ik. Ik denk niet dat de man iets kan doen aan deze situatie, de teambaas beslist en niet Vettel. Webber zijn reactie was erover en stelde Vettel in een slecht daglicht. Iets dat helemaal niet hoeft, uit je frustratie tegen je teambazen en niet tegen je (hoogstwaarschijnlijk) onschuldige teamgenoot. Ben ook eerder een Webber- dan een Vettelman, maar ik heb de indruk dat iedereen gewoon napraat wat er in de pers verschijnt.

Je hebt wel gelijk, Vettel beslist niet welk onderdeel op welke auto zit of, welk onderdeel van welke auto wordt afgehaald  :P
Het zijn Horner en Newey die daaarop aangekeken moeten worden!

En wat betreft het napraten wat er in de pers verschijnt,
Tja, dat is nou eenmaal de enige bron voor ons als fans, dus dat is bijna onvermijdelijk..

Al met al zal Horner de volgende keer wel 3 x nadenken voor hij weer zoiets oet

Zaphod_Beeblebrox

Denk je? Het is nu al de 2de keer dat Horner Webber zoiets lapt.

Gerard

Tweede keer? Vertel..
Was dat ook dit jaar?

Zaphod_Beeblebrox

Hij schoof de schuld van dat akkefietje in Turkije toch ook volledig in Webber zijn schoenen.

0634

Klopt. Pas na mediadruk krabbelde hij terug.