Grand Prix van Europa, Valencia Street Circuit

Gestart door Enzo, 20 juni 2010 - 04:27:17

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: Scuderia91 op 27 juni 2010 - 15:57:44
Zo onlogisch is dat toch niet als je op die nieuwe banden iemand moet inhalen die al 40 ronden ermee rondbolt?

En wat heeft de FIA die safety car toch weer schitterend laten buitenkomen. Ik vond het eerst al raar dat Alonso en Massa zoveel verloren, maar ik dacht dat het hun eigen fout was. Toen ik de actie van Hamilton zag dacht ik "wat een idioot", maar eigenlijk heeft hij het gewoon schitterend gedaan. Behaalt nog een 2e plaats terwijl Alonso 9e wordt. Benieuwd wat hiermee gedaan wordt van straffen.
Tuurlijk is het logisch, maar hij doet het wel even en ook nog in de laatste bocht. Kan je niks meer dan respect voor hebben. Alonso is niet de eerste de beste coureur, hem voorbij komen is best een prestatie imo.
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

Wat een MEGA crash zeg!! zo-een zie je niet vaak meer (Ja, nu 2 in 1 weekend, ook in de GP2 ging het mis)
Gelukkig hebben zowel Heikki als Mark niets overgehouden aan de crash!
En wat een geklooi weer met die FIA..  :-\
De uitslag zoals deze nu is, kan nog helemaal omgegooid worden als iedereen (9 auto's) gestraft wordt

De saaie race die voorspeld was is gelukkig nog nog enerverend gebleken!
Man van de race: Vettel Winen van pole, hij heeft niets foet gedaan!
Held van de dag: de man die het flesje van de baan halde en Kobayashi :D

_Makke_

Citaat van: Burorri op 27 juni 2010 - 16:06:17
Citaat van: Scuderia91 op 27 juni 2010 - 15:57:44
Zo onlogisch is dat toch niet als je op die nieuwe banden iemand moet inhalen die al 40 ronden ermee rondbolt?

En wat heeft de FIA die safety car toch weer schitterend laten buitenkomen. Ik vond het eerst al raar dat Alonso en Massa zoveel verloren, maar ik dacht dat het hun eigen fout was. Toen ik de actie van Hamilton zag dacht ik "wat een idioot", maar eigenlijk heeft hij het gewoon schitterend gedaan. Behaalt nog een 2e plaats terwijl Alonso 9e wordt. Benieuwd wat hiermee gedaan wordt van straffen.
Tuurlijk is het logisch, maar hij doet het wel even en ook nog in de laatste bocht. Kan je niks meer dan respect voor hebben. Alonso is niet de eerste de beste coureur, hem voorbij komen is best een prestatie imo.

Alonso is inderdaad niet de eerste de beste maar je mag niet vergeten dat zijn banden niet de in dezelfde conditie waren dan die van Kobayashi. Kobayashi stond op vers, zacht rubber. Terwijl Alonso al een hele poos op de harde band onderweg was. Op dat moment was die Sauber sneller dan de Ferrari. Daar komt dan nog eens bij dat Alonso wist dat er 5 wagens voor hem onderzocht gingen worden. Dan doe je geen gekke dingen meer. Zeker niet als je weet dat die Japanner wel wat risico's durft nemen bij inhaalacties.

meatball

Zonde van Ferrari ze lagen mooi op koers en wat is er toch met Schumacher echt alles gaat fout.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Enzo

Wel weer een wanprestatie van Mercedes, die al remproblemen hadden na de 7de ronde... :o
Heb niet de hele race kunnen zien, maar kan iemand me vertellen of er een goede reden was om Schumacher te laten pitten vanaf de derde stek?
Als ze hetzelfde hadden gedaan als Sauber, konden ze iig nog wat punten mee naar huis nemen.

Wat heeft Webber een geluk gehad, denk dat ik daar maar een topicje over ga openen... :D

Folkert

Citaat van: Makke op 27 juni 2010 - 16:33:50
Citaat van: Burorri op 27 juni 2010 - 16:06:17
Citaat van: Scuderia91 op 27 juni 2010 - 15:57:44
Zo onlogisch is dat toch niet als je op die nieuwe banden iemand moet inhalen die al 40 ronden ermee rondbolt?

En wat heeft de FIA die safety car toch weer schitterend laten buitenkomen. Ik vond het eerst al raar dat Alonso en Massa zoveel verloren, maar ik dacht dat het hun eigen fout was. Toen ik de actie van Hamilton zag dacht ik "wat een idioot", maar eigenlijk heeft hij het gewoon schitterend gedaan. Behaalt nog een 2e plaats terwijl Alonso 9e wordt. Benieuwd wat hiermee gedaan wordt van straffen.
Tuurlijk is het logisch, maar hij doet het wel even en ook nog in de laatste bocht. Kan je niks meer dan respect voor hebben. Alonso is niet de eerste de beste coureur, hem voorbij komen is best een prestatie imo.

Ja heb je ook gelijk in. Maar er waren nog 3? ronden te rijden en hij reed geloof ik 5 seconden achter Alonso eerst. En in de allerlaatste bocht toch nog ff actie inzetten? Vind ik echt wel noemenswaardig. 3 ronde is weinig, want vergeet niet dat Kobayashi ook moest wennen aan de nieuwe band en bezine pijl.
Alonso is inderdaad niet de eerste de beste maar je mag niet vergeten dat zijn banden niet de in dezelfde conditie waren dan die van Kobayashi. Kobayashi stond op vers, zacht rubber. Terwijl Alonso al een hele poos op de harde band onderweg was. Op dat moment was die Sauber sneller dan de Ferrari. Daar komt dan nog eens bij dat Alonso wist dat er 5 wagens voor hem onderzocht gingen worden. Dan doe je geen gekke dingen meer. Zeker niet als je weet dat die Japanner wel wat risico's durft nemen bij inhaalacties.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: Burorri op 27 juni 2010 - 16:52:33
Citaat van: Makke op 27 juni 2010 - 16:33:50
Citaat van: Burorri op 27 juni 2010 - 16:06:17
Citaat van: Scuderia91 op 27 juni 2010 - 15:57:44
Zo onlogisch is dat toch niet als je op die nieuwe banden iemand moet inhalen die al 40 ronden ermee rondbolt?

En wat heeft de FIA die safety car toch weer schitterend laten buitenkomen. Ik vond het eerst al raar dat Alonso en Massa zoveel verloren, maar ik dacht dat het hun eigen fout was. Toen ik de actie van Hamilton zag dacht ik "wat een idioot", maar eigenlijk heeft hij het gewoon schitterend gedaan. Behaalt nog een 2e plaats terwijl Alonso 9e wordt. Benieuwd wat hiermee gedaan wordt van straffen.
Tuurlijk is het logisch, maar hij doet het wel even en ook nog in de laatste bocht. Kan je niks meer dan respect voor hebben. Alonso is niet de eerste de beste coureur, hem voorbij komen is best een prestatie imo.

Alonso is inderdaad niet de eerste de beste maar je mag niet vergeten dat zijn banden niet de in dezelfde conditie waren dan die van Kobayashi. Kobayashi stond op vers, zacht rubber. Terwijl Alonso al een hele poos op de harde band onderweg was. Op dat moment was die Sauber sneller dan de Ferrari. Daar komt dan nog eens bij dat Alonso wist dat er 5 wagens voor hem onderzocht gingen worden. Dan doe je geen gekke dingen meer. Zeker niet als je weet dat die Japanner wel wat risico's durft nemen bij inhaalacties.
Ja heb je ook gelijk in. Maar er waren nog 3? ronden te rijden en hij reed geloof ik 5 seconden achter Alonso eerst. En in de allerlaatste bocht toch nog ff actie inzetten? Vind ik echt wel noemenswaardig. 3 ronde is weinig, want vergeet niet dat Kobayashi ook moest wennen aan de nieuwe band en bezine pijl.

Heb die quote maar effe gefixed.  ;)

Ik zeg ook nergens dat het peace of cake was eh. Maar ik vind niet dat je die acties moet overschatten. Zijn voorliggers zaten op versleten schoeisel, Kobayashi zat op vers rubber. Hij heeft 1 à 2 ronden tijd gehad om zijn banden op temperatuur te krijgen, dus ook dat zat snor. Kobayashi deed het goed, maar hij verkeerde in een betere situatie.


Folkert

Citaat van: Makke op 27 juni 2010 - 16:57:44
Citaat van: Burorri op 27 juni 2010 - 16:52:33
Citaat van: Makke op 27 juni 2010 - 16:33:50
Citaat van: Burorri op 27 juni 2010 - 16:06:17
Citaat van: Scuderia91 op 27 juni 2010 - 15:57:44
Zo onlogisch is dat toch niet als je op die nieuwe banden iemand moet inhalen die al 40 ronden ermee rondbolt?

En wat heeft de FIA die safety car toch weer schitterend laten buitenkomen. Ik vond het eerst al raar dat Alonso en Massa zoveel verloren, maar ik dacht dat het hun eigen fout was. Toen ik de actie van Hamilton zag dacht ik "wat een idioot", maar eigenlijk heeft hij het gewoon schitterend gedaan. Behaalt nog een 2e plaats terwijl Alonso 9e wordt. Benieuwd wat hiermee gedaan wordt van straffen.
Tuurlijk is het logisch, maar hij doet het wel even en ook nog in de laatste bocht. Kan je niks meer dan respect voor hebben. Alonso is niet de eerste de beste coureur, hem voorbij komen is best een prestatie imo.

Alonso is inderdaad niet de eerste de beste maar je mag niet vergeten dat zijn banden niet de in dezelfde conditie waren dan die van Kobayashi. Kobayashi stond op vers, zacht rubber. Terwijl Alonso al een hele poos op de harde band onderweg was. Op dat moment was die Sauber sneller dan de Ferrari. Daar komt dan nog eens bij dat Alonso wist dat er 5 wagens voor hem onderzocht gingen worden. Dan doe je geen gekke dingen meer. Zeker niet als je weet dat die Japanner wel wat risico's durft nemen bij inhaalacties.
Ja heb je ook gelijk in. Maar er waren nog 3? ronden te rijden en hij reed geloof ik 5 seconden achter Alonso eerst. En in de allerlaatste bocht toch nog ff actie inzetten? Vind ik echt wel noemenswaardig. 3 ronde is weinig, want vergeet niet dat Kobayashi ook moest wennen aan de nieuwe band en bezine pijl.

Heb die quote maar effe gefixed.  ;)

Ik zeg ook nergens dat het peace of cake was eh. Maar ik vind niet dat je die acties moet overschatten. Zijn voorliggers zaten op versleten schoeisel, Kobayashi zat op vers rubber. Hij heeft 1 à 2 ronden tijd gehad om zijn banden op temperatuur te krijgen, dus ook dat zat snor. Kobayashi deed het goed, maar hij verkeerde in een betere situatie.
Hehe, ja ging wat mis met mijn quote denk ik.

Natuurlijk heeft hij de betere banden, maar ja er werd toch wel gezegd dat inhalen lastig is en hij doet in 2 ronden 2 inhaalacties.
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

#99
Citaat van: 0634 op 27 juni 2010 - 17:12:09
http://www.f1pits.net/magazine/valencia_als_je_goed_kijkt_valt_er_best_wat_te_zien/

Wie heeft deze tekst getypt? Staan namelijk aannames in wat ik persoonlijk niet zou doen als rationele auteur:

"Want aangezien inhalen onmogelijk is zou Hamilton ook zonder straf tweede zijn geworden, al had hij doorgereden totdat de Spaanse zon de bruinbakkende toeristen op de overvolle costa's alweer zou hebben verlaten. Een straf zonder gevolgen dus".

Wie zegt dat?? Hamilton zat achter Vettel met reserves onder zijn gaspedaal. Na zijn DT heeft hij een gat van 14 seconde dicht gereden naar 6 seconde. Dus om te roepen dat Hamilton geen nadeel heeft gehad en Vettel niet had kunnen bestrijden om de zege is onwaar. Hij had weldegelijk een goede kans. Daarbij, inhalen onmogelijk? Naar welke race heeft de auteur gekeken? Ik vind dit soort teksten wel een erg hoog column-gehalte hebben.

Enzo

#100
Het is een opinie, je moet het niet zien als  puur nieuwsbericht... ;)
Persoonlijk vind ik het wel vermakelijk geschreven!  :)
Column kan je het ook noemen inderdaad....
Of nabeschouwing door de ogen van Jeroen...


Wizard


0634

#102
Citaat van: Wizard op 27 juni 2010 - 18:02:52

Wie heeft deze tekst getypt? Staan namelijk aannames in wat ik persoonlijk niet zou doen als rationele auteur:

"Want aangezien inhalen onmogelijk is zou Hamilton ook zonder straf tweede zijn geworden, al had hij doorgereden totdat de Spaanse zon de bruinbakkende toeristen op de overvolle costa's alweer zou hebben verlaten. Een straf zonder gevolgen dus".

Wie zegt dat?? Hamilton zat achter Vettel met reserves onder zijn gaspedaal. Na zijn DT heeft hij een gat van 14 seconde dicht gereden naar 6 seconde. Dus om te roepen dat Hamilton geen nadeel heeft gehad en Vettel niet had kunnen bestrijden om de zege is onwaar. Hij had weldegelijk een goede kans. Daarbij, inhalen onmogelijk? Naar welke race heeft de auteur gekeken? Ik vind dit soort teksten wel een erg hoog column-gehalte hebben.
Dat is het ook natuurlijk. Het is mijn persoonlijke visie, als racefan. Niet mee eens? Prima toch voor de discussie! Vertel het vooral. :)

Het is een discussieforum en alleen met eigen meningen kom je tot een leuke discussie. Als ik ga zeggen dat in ronde 3 pietje ging pitten en in ronde 14 Sjaak Willem inhaalde dan vind ik dat vrij zinloos. Dat heeft iedereen zelf wel gezien, toch?

Wizard

Ik had al begrepen hoe je de tekst kunt interpreteren dus je kon mijn post negeren.

Enzo

Hier staat wat Brawn over Valencia te zeggen heeft.
Citaat"Today's race was a disappointing outcome to our weekend in Valencia. The car was reasonable today but again we suffered from our qualifying performance which is an issue that we need to get on top of quickly. Nico got caught up at the start therefore we made an early pit stop which was unfortunately compromised when the safety car came out and we lost any benefit. From there, Nico's race was about consolidating his position as we had some concerns over brake wear which he did an excellent job to manage. With Michael, we were looking to benefit strongly from the safety car. As the leaders had not been picked up, Michael was waved through and that gave us a golden opportunity to make his pit stop as our predictions were that the option tyre would hold up for the remainder of the race. However, when Michael came to exit the pits, the red light was showing which cost him a significant amount of time. In our view, the regulations are clear that the exit light should not go red until the line of cars has formed behind the safety car, and we would like the FIA to look into this. There was no line formed and over 18 seconds between Hamilton and Kobayashi when Michael came in. It was a good effort from Michael to try and recover from there but ultimately a very frustrating afternoon."

Al met al veel kritiek op de raceleiding, Ferrari boos, Mercedes boos.
Veel straffen uitgedeeld en de meeste pakte zeer ongelukkig uit.
Ik zeg, dat moet beter volgende keer!! ::)