Grand Prix van Europa, Valencia Street Circuit

Gestart door Enzo, 20 juni 2010 - 04:27:17

« vorige - volgende »

Zaphod_Beeblebrox

Citaat van: Enzo op 24 juni 2010 - 01:04:33
Bij the way, dit weekend word het 30 graden in Valencia, vraag me af welk team er het beste met deze omstandigheden kan omgaan

Red Bull geeft je vleugels! ;)

Gerard

Inderdaad, lage snelheid circuit, warm, dus lekker voor de banden.. Beetje a al Monaco....

Niels_

Citaat van: Enzo op 24 juni 2010 - 01:04:33
Ja ach, ik weet niet wat ik er van moet vinden.
De banden lijken inderdaad een kleiner raam te hebben waarin ze goed werken.
Hamilton bijvoorbeeld krijgt die banden beter en sneller op temperatuur dan Button, gewoon door zijn agressievere rijstijl.
Idem tussen Alonso en Massa...

Ze zeggen dat dit vooral een voordeel is bij de quali, omdat ze dan sneller een optimaal rondje kunnen proberen te rijden.
Dan gaat de ene auto er weer beter mee om dan de andere, de band is nu nog bepalender geworden.
Mag wel iets minder van mij...

Bij the way, dit weekend word het 30 graden in Valencia, vraag me af welk team er het beste met deze omstandigheden kan omgaan
Tja team, zal vooral van de rijder afhangen, op dat gebied geef ik Alonso en Button wel een goede kans.

Gerard

Nico is lekker begonnen aan zijn weekend!!!
In een drukke eerste sessie in Valencia wist Nico Rosberg de twee McLaren's van Lewis Hamilton en Jenson Button voor te blijven. De veelbesproken verbeterde versie van de Ferrari F10 kwam nog niet lekker uit de verf.

Ben benieuwd naar het verdere verloop..
Gaat Nico nu definitief afstand nemen van Schumacher? Of komt " Schumi"  morgen met het antwoord in de Quali?

Enzo

#50
Denk het niet, dit is de eerste keer dat Schumacher hier rijdt...
Weet nou niet zeker of Ferrari de enige is met aangepaste uitlaten, of dat het Mercedes en Renault ook al gelukt is.

Update:Ferrari, Renault and Mercedes GP have this weekend all switched to the low exhaust

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Gerard

Ik vraag me af in hoeverre de F-duct hier een verschil maakt
Alleen tussen bocht 10 en 12 heb je een redelijk lang recht stuk waar je voordeel kunt hebben
de rest is erg bochtig...

Enzo

Rosberg had vandaag de opdracht 1 lap zonder en 1 lap met F-duct te rijden.
Het verschil was iets van een halve seconde... ;)

Zaphod_Beeblebrox

Van mij mag Rosberg eens een keer winnen, maar ik vrees dat het tegen morgenmiddag weer helemaal anders is.
We zien het dit seizoen vaak genoeg dat de teams die goed zijn op vrijdag, zaterdag iets minder goed presteren dan verwacht.

Gerard

Rosberg verdient het inderdaad (een keer) te winnen,maar dan zal echt alles en keer moeten meezitten en de toppers een fout maken

Overigens was de middag al anders dan de ochtend

In de middag was Alonso de snelste, meteen gevolgd door Vettel....

robbert

ik verwacht een spannende strijd tussen de ferrari's en de redbulls. Wie er zal winnen weet ik niet. Mclaren is wel teleurstellend, maar ja, we zijn nog geen zondag é

Folkert

Citaat van: robbert op 25 juni 2010 - 17:18:39
ik verwacht een spannende strijd tussen de ferrari's en de redbulls. Wie er zal winnen weet ik niet. Mclaren is wel teleurstellend, maar ja, we zijn nog geen zondag é
Teleurstellend? Ze zitten er goed bij hoor. 5 tiende en 2 tiende. Vind ik toch niet teleurstellend moet ik zeggen.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Niemand kan teleurstellen op vrijdag. Daarom is het ook vrijdag. Het zegt niet veel.

Folkert

Citaat van: 0634 op 25 juni 2010 - 20:00:31
Niemand kan teleurstellen op vrijdag. Daarom is het ook vrijdag. Het zegt niet veel.
Ben ik het niet helemaal mee eens. In normale omstandigheden kan je toch verwachten dat de top dat ze wel minimaal rond p14 ofzo rijden. Zegt natuurlijk niks als ze keer lager staan, maar over al gemeen zitten ze wel hoog. En dan zou je kunnen zeggen dat een VT1 of 2 wat teleurstellender is als ze p20 staan.
Trotse vader van Rosalie(L)