Grand Prix van Europa, Valencia Street Circuit

Gestart door Enzo, 20 juni 2010 - 04:27:17

« vorige - volgende »

Enzo

Citaat van: Burorri op 25 juni 2010 - 20:19:29
Citaat van: 0634 op 25 juni 2010 - 20:00:31
Niemand kan teleurstellen op vrijdag. Daarom is het ook vrijdag. Het zegt niet veel.
Ben ik het niet helemaal mee eens. In normale omstandigheden kan je toch verwachten dat de top dat ze wel minimaal rond p14 ofzo rijden. Zegt natuurlijk niks als ze keer lager staan, maar over al gemeen zitten ze wel hoog. En dan zou je kunnen zeggen dat een VT1 of 2 wat teleurstellender is als ze p20 staan.

Klopt, maar dat zijn dan ook uiterste, er staat toch geen top team op P20?
Er worden zoveel verschillende tactieken geprobeerd, snelle rondes in de laatste bocht afgeblazen, of simpelweg verstoppertje spelen, dat je iig geen harde conclusie kan trekken uit de VT.
Maar de oplettende kijker met live-timing aan kan wel het één en ander voorspellen.  8)


Folkert


Heeft hij eigenlijk ook gelijk in. En ik weet zeker dat Ferrari dit expres heeft gedaan om het testverbot te omzijlen. Beetje jammer. De reactie van Alonso zegt ook niks eigenlijk, want ook al zet je er 10.000 Kg extra gewicht op, je kan altijd nuttige info ergens uit halen, hoe afwijkend het ook is.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Natuurlijk is het tegen de test-verbod gedachte. Zoals Horner ook zegt: het is nergens voor nodig om de nieuwe spesc op de wagen te doen als het om promotie gaat. Is allemaal erg toevallig gepland door Ferrari.

Op zich kan je de mazen in de wet opzoeken, maar als je met zijn allen afspreekt om niet te testen is dit niet netjes. En hypocriet, want als Brawn en co de diffuser regels anders interpreteerd, schreeuwen ze zelf moord en brand. Maar goed, dat ze op Maranello hypocriet zijn, wisten we al.

Enzo

Had Mercedes niet ook dergelijke promotionele activiteiten in Rockinham (?), toen de langere wielbasis spec uitkwam?

Enzo

Volgens Bridgestone zal het een saaie race worden, gezien de matige slijtage van de banden.
De teams zullen zelfs op de zachte band lang door kunnen rijden.
Het feit dat er ook moeilijk in te halen valt, maakt het extra zorgelijk.

Red Bull lijkt er weer goed bij te zitten, al zal het pas echt duidelijk zijn bij de quali straks...

0634

Ik hoop op RedBull en de Ferrari's. Omdat weer een McLaren 1-2 niet heel leuk voor het WK zou zijn... En in GB komt ook Mac met een nieuw uitlaatsysteem.

Enzo

Citaat van: 0634 op 26 juni 2010 - 12:18:16
Ik hoop op RedBull en de Ferrari's. Omdat weer een McLaren 1-2 niet heel leuk voor het WK zou zijn... En in GB komt ook Mac met een nieuw uitlaatsysteem.

Hier ook zo, misschien nog dat Mercedes er tussen kan gaan zitten...

Folkert

Citaat van: Enzo op 26 juni 2010 - 12:22:25
Citaat van: 0634 op 26 juni 2010 - 12:18:16
Ik hoop op RedBull en de Ferrari's. Omdat weer een McLaren 1-2 niet heel leuk voor het WK zou zijn... En in GB komt ook Mac met een nieuw uitlaatsysteem.

Hier ook zo, misschien nog dat Mercedes er tussen kan gaan zitten...
Helaas niet dus, Mercedes niet in Q3. HAd wel iets meer verwacht met hun updates. Top 6 zit erg dicht bij elkaar. 7-12 ook, daarna word het wat groter. Word aparte race denk ik, en niet veel inhalen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Wat een teleurstellende prestatie van Mercedes, niet alleen Schumacher maar ook Rosberg.
Zal iets met de auto mis zijn...

Mooie Pole van Vettel! :)

Franky R.

Citaat van: Enzo op 26 juni 2010 - 15:12:27
Wat een teleurstellende prestatie van Mercedes, niet alleen Schumacher maar ook Rosberg.
Zal iets met de auto mis zijn...

Mooie Pole van Vettel! :)

Hmm,

Weer een pole voor die "baby-Schumi"?
Sinds Turkije gun ik het Webber veel meer...Maar we zullen zien wat de race morgen brengt!

Wel dom van mij, dat ik helemaal was vergeten, dat er vandaag een kwalificatie was. Of ik word (te) oud... :-[

Enzo


gloudiesaurus

welkom ;) Iig de Mercedessen teleurstellend, Williams zit er wel goed bij. Ook Petrov doet het goed. Ik vind dit circuit sowieso niets, weinig inhalen en racen op een industrieterrein... er zijn mooiere circuits.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Wizard

Citaat van: Burorri op 26 juni 2010 - 14:49:16
Citaat van: Enzo op 26 juni 2010 - 12:22:25
Citaat van: 0634 op 26 juni 2010 - 12:18:16
Ik hoop op RedBull en de Ferrari's. Omdat weer een McLaren 1-2 niet heel leuk voor het WK zou zijn... En in GB komt ook Mac met een nieuw uitlaatsysteem.

Hier ook zo, misschien nog dat Mercedes er tussen kan gaan zitten...
Helaas niet dus, Mercedes niet in Q3. HAd wel iets meer verwacht met hun updates. Top 6 zit erg dicht bij elkaar. 7-12 ook, daarna word het wat groter. Word aparte race denk ik, en niet veel inhalen.

Valencia spuugt niet de spannendste races uit maar wie weet.

Franky R.

Citaat van: Enzo op 26 juni 2010 - 18:08:59
Welkom frankypankyv8 ! :)

Dank je wel.
BTW mag je Gerard daarvoor bedanken...
Die ken ik van een ander F1forum en hij gaf door, dat hij zich had aangemeld bij dit forum...

Doe jullie ook aan lijstjes?
Nml. dat men aangeeft wie er wint, tweede wordt enzovoort...Zo niet, dan geeft dat niet. Ik ben hier nieuw, dus ik pas mij aan.
;)

0634

Citaat van: frankypankyv8 op 26 juni 2010 - 20:49:33
Citaat van: Enzo op 26 juni 2010 - 18:08:59
Welkom frankypankyv8 ! :)

Dank je wel.
BTW mag je Gerard daarvoor bedanken...
Die ken ik van een ander F1forum en hij gaf door, dat hij zich had aangemeld bij dit forum...

Doe jullie ook aan lijstjes?
Nml. dat men aangeeft wie er wint, tweede wordt enzovoort...Zo niet, dan geeft dat niet. Ik ben hier nieuw, dus ik pas mij aan.
;)
We hebben wel de man van de wedstrijd. Verder niet echt. Maar misschien is het wel leuk om te doen. Als er behoefte aan is kunnen we best beginnen aan een 'verliezer van de race' of 'cijfer voor de race' topic, of zoiets.