Kan Schumacher het nog?

Gestart door Enzo, 18 juni 2010 - 02:06:18

« vorige - volgende »

Wizard


Enzo

#1291
Citaat van: Kootje op 12 november 2011 - 21:39:06
Het is dan ook 'n voorbeeld om aan te geven dat starten 'n kwaliteit is die niet iedereen beheerst, en waarbij materiaal er minder toe doet.
Maar goed, blijkbaar komt dat niet helemaal over.

Bij mij wel hoor... ;)
In de race vind ik Schumacher erg sterk en beter dan Rosberg dit jaar.
Daarnaast zijn z'n starts zijn fenomenaal dit jaar, al zou je kunnen denken dat dit deels komt door het mindere kwalificeren en zodoende omgeven is met mindere auto's...

Heb wel een theorie over het mindere presteren van Schumacher in de kwali..
De OTB beperkt zijn rijstijl, met name in de medium tot langzame bochten. In deze bochten had Schumacher een bijzondere manier van gas geven, heel geleidelijk af en op laten vloeien waardoor hij bloedsnel was en totaal anders dan de overige coureurs.

Als je nu de telemetrie bekijkt zie je dat hij dit niet meer doet/kan doen. De theorie is dat dit komt door OTB in zijn huidige vorm. De hoop/verwachting is dat met het verbod volgend jaar zijn kwalifficaties beter moeten gaan.

Filmpje met uitleg wat ik bedoel:

Een andere theorie is de afstelling van de auto, Rosberg gaat meer voor een optimale kwali afstelling t.o.v. Schumacher die meer een raceafstelling neemt. Vandaar ook dat Schumacher goed terug komt in de race.



Ik geloof/hoop in/op het bovenstaande en kijk uit naar 2012 en bloedsnelle kwali rondjes van de Meester.  8)

0634

Citaat van: Wizard op 12 november 2011 - 22:36:47
Huh?? Je mag me helpen...
Hoezo? Zijn rivalen verweten hem zelfs altijd zijn slingshot starts omdat zij vaak een toefje sneller van de grid optrokken en hij dan ging slingeren om hen erachter te houden.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 12 november 2011 - 22:41:20
Citaat van: Wizard op 12 november 2011 - 22:36:47
Huh?? Je mag me helpen...
Hoezo? Zijn rivalen verweten hem zelfs altijd zijn slingshot starts omdat zij vaak een toefje sneller van de grid optrokken en hij dan ging slingeren om hen erachter te houden.
starten in het middenveld is wel ff wat anders natuurlijk. t is niet zo dat hij veel beter van zn plek af komt ofzo, maar hij ziet blijkbaar gewoon de gaten die er zijn. En misschien heeft ie nu (relatief) een beter launch-systeem.

0634

Dan kan het zomaar zijn inderdaad.

Wizard

Citaat van: monaco2011 op 12 november 2011 - 22:44:13
Citaat van: Jeroen op 12 november 2011 - 22:41:20
Citaat van: Wizard op 12 november 2011 - 22:36:47
Huh?? Je mag me helpen...
Hoezo? Zijn rivalen verweten hem zelfs altijd zijn slingshot starts omdat zij vaak een toefje sneller van de grid optrokken en hij dan ging slingeren om hen erachter te houden.
starten in het middenveld is wel ff wat anders natuurlijk. t is niet zo dat hij veel beter van zn plek af komt ofzo, maar hij ziet blijkbaar gewoon de gaten die er zijn. En misschien heeft ie nu (relatief) een beter launch-systeem.

Schumacher staat natuurlijk vaker verder naar achter dan de Mercedes snel is. Dan ben je vlug je concurenten voorbij, die met minder materiaal rijden.

0634

Ja, maar het verschil tussen een Force India en een Mercedes zal niet zo heel groot zijn op de eerste honderd meter ;).

Wizard

Hoe verklaar je dan, dat een [voorbeeld] een achteraan startende Red Bull/McLaren/Ferrari, zoveel verschil kan maken tijdens de starts?

0634

Jij ziet het verschil niet tussen starten tussen HRT's en Virgins of tussen Force India's of Toro Rosso's?

Wizard

Suggestief. ;) Nu ga je voor me denken. Maar geef eens antwoord op mijn vraag.

0634

Dat ís het antwoord. HRT's en Virgins zijn aanmerkelijk mindere wagens dan Force India's, beschikken over mindere rijders, accelereren minder en zijn dus makkelijker in te halen.

Overigens is het niet zo, dat was volgens mij de suggestie die jij wekte, dat iedere toprijder die achteraan moet starten bij de eerste bocht alweer een paar plekken op is geschoven. Dat valt ook wel weer mee.

Wizard

Het is eerder regel dan uitzondering. Om exact de redenen die jij noemt.

0634

Hm, volgens mij had Rosberg (uitgerekend Rosberg ;)) laatst zoiets, waarbij hij nauwelijks naar voren kwam bij de start.

Maar wat was nou eigenlijk je punt. Want jij komt met deze suggestie, bent het blijkbaar met mij eens dat het anders is om tegen een HRT te starten dan tegen een FI, maar vind blijkbaar toch dat Schumacher zijn goede starts te danken heeft aan het feit dat hij tussen FI enzo start, ipv kwaliteit? Ik snap niet wat je nou precies bedoeld.


Wizard

Hij start verder naar achter dan de Mercedes snel is.

0634

Eensch. Maar dan nog moet hij langs jongens die niet heel veel langzamer zijn, terwijl koplopers die achteraan starten langs jongens moeten die seconden per ronde langzamer zijn. Dus dat vergelijk zie ik niet.