Kan Schumacher het nog?

Gestart door Enzo, 18 juni 2010 - 02:06:18

« vorige - volgende »

Enzo

Daarnaast gaat het allang niet meer over 'of hij het nog kan'. Het is meer een algemeen Schumacher topic geworden.

Gerard

Ik vraag me af hoe lang Schumacher nog zoveel plezier in het racen heeft dat hij door blijft gaan ???
Ik las vandaag op het net dat hij gewoon zijn conract uitdient (dus t/m 2012 blijft racen)
Maar..Hij kwam immers terug met de intentie om voor een achtste wereldtitel te gaan, maar voorlopig is zelfs het podium nog te hoog gegrepen :(
Wanneer slaat het plezier om in frustratie?
Toegegeven, het gaat nu beter (in verglijking met de prestaties t.o.v. Rosberg) dan vorig jaar, maar de Mercedes is gewoonweg te "traag"....

T.Nuvolari

#827
In die Mercedes rijdt hij op zijn plaats. Net als Rosberg doet hij niet beter of slechter dan wat mogelijk is.
ALs Mercedes een goeie kar kan bouwen volgend seizoen en hij blijft op dit niveau acteren, wie weet zit die overwinning er wel in. De 8ste wereldtitel is net dat ietsje te hoog gegrepen denk ik. 

Kootje

#828
Citaat van: M@rc op 16 augustus 2011 - 11:07:32
In die Mercedes rijdt hij op zijn plaats. Net als Rosberg doet hij niet beter of slechter dan wat mogelijk is.
ALs Mercedes een goeie kar kan bouwen volgend seizoen en hij blijft op dit niveau acteren, wie weet zot die overwinning er wel in. De 8ste wereldtitel is net dat ietsje te hoog gegrepen denk ik.
Voor die 8e titel heeft hij sowieso 'n topwagen nodig.
En zelfs als Mercedes hem die weet te geven is de concurentie moordend.
Want ook Rosberg zal dan voor de titel kunnen gaan ,en de huidige titelkandidaten zullen ook niet ineens kansloos blijken.

Niels_

Ik heb lang mijn commentaar gespaard in dit topic, omdat het als Ferrari-fan nogal gevoelig ligt, maar ik ga dan toch nog maar er iets over zeggen. :P

Ik denk best dat Schumacher nog podiums kan halen. Daar ben ik eigenlijk vrijwel zeker van. Als alles meezit ook een overwinning. Dan zal echter alles wat moeten meezitten, zoals Canada dit jaar. Ik vond echter al in zijn laatste jaar bij Ferrari dat hij soms dwaze foutjes maakte, die hij de jaren ervoor niet maakte. Ik was toen al bang dat het aan de leeftijd lag.

Ikzelf denk dat Schumacher er gewoon nog plezier aan beleeft, ik denk dat hij liever voor positie 11 racet dan thuis in zijn stoel te kijken naar de strijd voor P1. Stiekem hoop ik ook dat hij nog eens uitpakt en podium rijdt in Francorchamps. Met het weer in Spa zou dat ook kunnen volgens mij. Maar dat blijft natuurlijk gissen.

Wizard

Citaat van: Kootje op 16 augustus 2011 - 11:45:20
Citaat van: M@rc op 16 augustus 2011 - 11:07:32
In die Mercedes rijdt hij op zijn plaats. Net als Rosberg doet hij niet beter of slechter dan wat mogelijk is.
ALs Mercedes een goeie kar kan bouwen volgend seizoen en hij blijft op dit niveau acteren, wie weet zot die overwinning er wel in. De 8ste wereldtitel is net dat ietsje te hoog gegrepen denk ik.
Voor die 8e titel heeft hij sowieso 'n topwagen nodig.
En zelfs als Mercedes hem die weet te geven is de concurentie moordend.
Want ook Rosberg zal dan voor de titel kunnen gaan ,en de huidige titelkandidaten zullen ook niet ineens kansloos blijken.


Ben benieuwd! Want in omstandigheden waar de factor coureur ineens meer gewicht in de schaal legt, zie je Schumacher bovendrijven en valt hij meer op dan Rosberg. Ik had Rosberg best hoog zitten maar zo langzaam maar zeker zie ik een Heidfeld in Nico.

Kootje

Misschien heb je daarin wel gelijk.
Rosberg heeft nog nooit de auto gehad om te laten zien wat hij kan ,en wanneer de omstandigheden de verschillen in auto opheffen ,komt hij idd niet bovendrijven.
Toch heb ik wel 't idee dat er 'n potentieel WK in hem huist.
Maar ja ..... dat dacht ik ook van Heidfeld ,Montoya en Bourdais.
En uiteindelijk konden die de verwachting ook niet (geheel) inlossen

Enzo

Nah, Rosberg is ook zeer sterk in one-lap speed, zoals in quali.
Vroeger in de Williams was hij ook vaak sterk in de trainingen en kwalificatie.
Imo komt hij alleen iets te kort in z'n racen, te voorzichtig ofzo.
Heb Rosberg nog nooit echt lekker zien aanvallen in een race zoals Schumacher dat doet.

Kootje

Juist daarom zie ik wel de potentie.
Het komt er alleen niet altijd uit ,mede door inferieur materiaal.
Maar als hij dan de kansen krijgt ,grijpt hij ze ook niet met beide handen aan.
Vandaar dat ik de twijfel wel begrijpen kan.
Heb 'm zelf namelijk ook weleens.

Wizard

@Enzo: Inderdaad. Daarin vind ik Rosberg ook tegenvallen. Had meer van hem verwacht. Neem nu bijvoorbeeld Kobayashi, ik vind het een heerlijke coureur, vechtgraag welke ook presteert en scoort. Dat mag ik graag!

Wizard

Citaat van: Kootje op 17 augustus 2011 - 18:54:19
Misschien heb je daarin wel gelijk.
Rosberg heeft nog nooit de auto gehad om te laten zien wat hij kan ,en wanneer de omstandigheden de verschillen in auto opheffen ,komt hij idd niet bovendrijven.
Toch heb ik wel 't idee dat er 'n potentieel WK in hem huist.
Maar ja ..... dat dacht ik ook van Heidfeld ,Montoya en Bourdais.
En uiteindelijk konden die de verwachting ook niet (geheel) inlossen

Heidfeld heb ik altijd een onderschat coureur gevonden. Kwam altijd op het verkeerde moment op de verkeerde plaats! Ik denk dat meer in zijn carriere had gezeten als hij tijdig was opgepikt door een topteam. Net als Kubica. Dus mijn uitspraak kun je zien als compliment aan het adres van Rosberg. Toch heb ik niet idee dat er een kampioen in hem schuilt. Daarvoor vind ik hem te passief. In Vettel, bijvoorbeeld, zag ik meteen potentie. Die is snel!

Kootje

Het heeft Nick in z'n carriere idd niet meegezeten.
Toch vraag ik me nu af of er ook echt meer in had gezeten.
Ik bedoel ,de laatste jaren laat hij zich toch geregeld aftroefen door minder ervaren teamgenoten die qua talent ook nog eens minder hoog staan/stonden aangeschreven.
In die zin vind ik 'm juist eerder overschat.

Maar goed ,het blijft lastig om te bepalen hoe goed iemand daadwerkelijk is.
Het materiaal wat men tot hun beschikking heeft ,heeft wat dat betreft 'n te grote invloed in F1.
Feit is dat hij wel degelijk 'n potje kan sturen.
Maar ja ,daar koop je niks voor.

rafael25

Dat eeuwige gezeik over Der Schumi ;) ::)

Kootje

Citaat van: rafael25 op 18 augustus 2011 - 14:58:08
Dat eeuwige gezeik over Der Schumi ;) ::)

;D ;D ;D

En dan denk je eindelijk van hem verlost te zijn ..... maakt hij 'n come-back  >:(

0634

Citaat van: Wizard op 17 augustus 2011 - 18:40:59

Ben benieuwd! Want in omstandigheden waar de factor coureur ineens meer gewicht in de schaal legt, zie je Schumacher bovendrijven en valt hij meer op dan Rosberg. Ik had Rosberg best hoog zitten maar zo langzaam maar zeker zie ik een Heidfeld in Nico.
Rosberg is snel en betrouwbaar. Heeft alles om een toprijder te zijn, m.i.. Maarrrr: in races lijkt hij vaak gewoon niet goed vooruit te komen. Zal voor een deel aan de wagen liggen, maar ook aan hem. Moet zichzelf in races echt gaan ontwikkelen want de hoge verwachtingen die ik van hem had kan hij nu nog niet nakomen. En hij is op een leeftijd waarop hij verder had moeten zijn.