Kan Schumacher het nog?

Gestart door Enzo, 18 juni 2010 - 02:06:18

« vorige - volgende »

Enzo

#915
Hier wat mooie beelden! 8)

Crash quali onboard


De eerste 1.5 laps onboard
http://www.youtube.com/watch?v=jGOZ0SVEtHo&feature=player_embedded

Schumacher/Rosberg

Niels_

Schumacher is een absolute held. Terecht dat hij nog zoveel supporters heeft.

Enzo

Citaat van: Scuderia91 op 29 augustus 2011 - 15:24:33
Schumacher is een absolute held. Terecht dat hij nog zoveel supporters heeft.
I agree!  8)

Kootje

Citaat van: Enzo op 29 augustus 2011 - 00:22:47

De eerste 1.5 laps onboard
http://www.youtube.com/watch?v=jGOZ0SVEtHo&feature=player_embedded

Strakke eerste 1.5 ronde.  8)
Al kwam hij in ronde 2 wel goed weg na z'n inhaalactie op (ik denk) DiResta in Les Combs.
Daar schiet hij duidelijk rechtdoor, maar geeft de positie niet terug.  ::)

Wizard

Citaat van: robbert op 04 september 2011 - 08:54:52
stel je eens voor dat het alonso en massa was op de zelfde plaatsen. En het gaat om dezelfde boodschap nl benzine sparen, dat massa te horen krijgt. Alonso gaat hem voorbij. Is het dan een teamorder? of zou het ook degelijk benzine sparen zijn

Kan beide. Los daarvan is het niet relevant omdat het legaal is. Bij Ferrari werd het destijds groot uitgebeeld omdat de F1 was uitgegroeid tot een groot commerciëel gebeuren en teamorders druist tegen de geest van de autosport. Schumacher was heer en meester, de races werden saai en voorspelbaar, de F1 verloor haar flair en haar fans. Dus het minste geringste werd voorzien van heel veel gewicht. Als er geen nieuws is moet je nieuws creëeren om de aandacht van de kijkers erbij te houden. Nietwaar? Helaas is het moeilijk om af te komen van een gedrukte stempel. Dus de naam Schumacher zal altijd worden gelinkt aan controverses.

0634


Wizard

#921
Jawel. Want door verkeerde interpretaties wordt door velen beweerd dat Schumacher zijn successen heeft te danken aan de nr1-status. Persoonlijk vind ik dat kort door de bocht maar het neemt niet weg dat het geroepen wordt. Zijn controverses lopen paralel aan zijn successen en vaker hebben de controverses de overhand als je het hebt over Schumacher. In mijn ogen is de media er dan niet in geslaagd om het goed gedoseerd te belichten.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 09 september 2011 - 12:50:43
Jawel. Want door verkeerde interpretaties wordt door velen beweerd dat Schumacher zijn successen heeft te danken aan de nr1-status. Persoonlijk vind ik dat kort door de bocht maar het neemt niet weg dat het geroepen wordt. Zijn controverses lopen paralel aan zijn successen en vaker hebben de controverses de overhand als je het hebt over Schumacher. In mijn ogen is de media er dan niet in geslaagd om het goed gedoseerd te belichten.


Bedoel je dat er dan niemand is geweest, die het opnam voor Schumacher in zijn eerste F1-carriere?
Ik vind dat zeer moeilijk te geloven.


En idd. is Schumacher niet geheel ten onrechte gelinkt aan controverse.


Denk aan het gedonder met Jordan. Al kon Schumacher er niet veel aan doen, hij belde wel Jordan op met de mededeling dat een eerder overeengekomen contract niet zou worden nageleefd!


Denk aan de Benetton van 1994. Senna had het al vroeg door, dat die auto wel illegaal moest zijn.


En Rubens Barrichello is dan wel een zeurkous, hij had wel een punt; Zodra hij sneller was dan MS werd hij teruggefloten met Oostenrijk 2002 als het dieptepunt! Herbert liet zich in soortgelijke woorden uit!


Ik geef toe. De man kon en kan prima sturen, maar zijn carrière was wel erg doorwrocht van (team)politiek.








Enzo


0634

Citaat van: Wizard op 09 september 2011 - 12:50:43
Jawel. Want door verkeerde interpretaties wordt door velen beweerd dat Schumacher zijn successen heeft te danken aan de nr1-status. Persoonlijk vind ik dat kort door de bocht maar het neemt niet weg dat het geroepen wordt. Zijn controverses lopen paralel aan zijn successen en vaker hebben de controverses de overhand als je het hebt over Schumacher. In mijn ogen is de media er dan niet in geslaagd om het goed gedoseerd te belichten.
Niet mee eens. Iedereen is het erover eens dat Schumacher het stempel grootheid ruimschoots verdiend, maar door de vele incidenten zoals met Hill, Villeneuve en in Monaco 2006 heeft hij eveneens het stempel controversieel. Dat komt niet door zijn nr 1 status, maar door zijn eigen acties. Ook Senna en Prost hebben dat stempel. Allemaal volledig aan zichzelf te wijten. Al neem ik het ze persoonlijk allerminst kwalijk. Een controverse hier en daar hoort erbij.

JimmySPA


"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Wizard

Citaat van: Jeroen op 09 september 2011 - 17:34:46
Citaat van: Wizard op 09 september 2011 - 12:50:43
Jawel. Want door verkeerde interpretaties wordt door velen beweerd dat Schumacher zijn successen heeft te danken aan de nr1-status. Persoonlijk vind ik dat kort door de bocht maar het neemt niet weg dat het geroepen wordt. Zijn controverses lopen paralel aan zijn successen en vaker hebben de controverses de overhand als je het hebt over Schumacher. In mijn ogen is de media er dan niet in geslaagd om het goed gedoseerd te belichten.
Niet mee eens. Iedereen is het erover eens dat Schumacher het stempel grootheid ruimschoots verdiend, maar door de vele incidenten zoals met Hill, Villeneuve en in Monaco 2006 heeft hij eveneens het stempel controversieel. Dat komt niet door zijn nr 1 status, maar door zijn eigen acties. Ook Senna en Prost hebben dat stempel. Allemaal volledig aan zichzelf te wijten. Al neem ik het ze persoonlijk allerminst kwalijk. Een controverse hier en daar hoort erbij.

Je onderstreept wat ik bedoel. ;) Kom op zeg, iedereen gaat wel eens over de streef om het maximale te halen. Schumacher verdient beslist geen standbeeld voor de door jou genoemde acties (op Monaco na) maar shit happens. Ik ga hem daarop niet afbranden.

0634

Ik ook niet. Maar dat is wel iets dat ook door mensen wordt onthouden, net als de 7 titels. Dus een stempel krijg je er wel door.

Wizard

Klopt. In mijn ogen niet geheel terecht. Niet dat je het moet negeren maar om Schumacher daar telkens op af te branden vind ik ver gaan. Overigens doelde ik meer op zijn voorkeursbehandeling. Als je zegt 'Schumacher' zeggen velen: "Jahaa, zonder die NR1-status, geen 7 titels". Hetgeen waar ik dus aan twijfel. Maar goed, ik zie dat ik in het Spa-topic aan het tikken ben, dus een tikkeltje afgedwaald.

Misschien dat je de 'discussie' kunt verplaatsen naar het Schumacher-topic??

Franky R.

Citaat van: Wizard op 10 september 2011 - 12:26:01
Klopt. In mijn ogen niet geheel terecht. Niet dat je het moet negeren maar om Schumacher daar telkens op af te branden vind ik ver gaan. Overigens doelde ik meer op zijn voorkeursbehandeling. Als je zegt 'Schumacher' zeggen velen: "Jahaa, zonder die NR1-status, geen 7 titels". Hetgeen waar ik dus aan twijfel. Maar goed, ik zie dat ik in het Spa-topic aan het tikken ben, dus een tikkeltje afgedwaald.

Misschien dat je de 'discussie' kunt verplaatsen naar het Schumacher-topic??


Ik vind dat je daar te licht over denkt.
Als Schumacher Damon Hill in 1994 niet die beuk had gegeven, dan had hij al 1 WK-titel minder. Stel dat Villeneuve daadwerkelijk was uitgevallen na de botsing in 1997, dan had je een zeer verbitterde Jacques overgehouden, die de media telkens op die gebeurtenis zou wijzen.


Zoals Jeroen het al eerder schreef; Elke topper is controversieel. Of ze nu Senna, Prost, Mansell, Schumacher, Alonso, Hamilton of zelfs Vettel heten...


Sterker, ik zou zeggen dat het een uitzondering is dat een kampioen geen dubieuze zaken flikte op weg naar zijn titel...(Hakkinen & Raikonnen bijvoorbeeld)