Wie wordt er WK 2010? [DRIVERS]

Gestart door Forza F1, 06 juni 2010 - 17:16:31

« vorige - volgende »

Wie wordt er WK 2010? [DRIVERS]

Webber
6 (22.2%)
Button
2 (7.4%)
Hamilton
14 (51.9%)
Alonso
3 (11.1%)
Vettel
2 (7.4%)
Massa
0 (0%)
Kubica
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Schumacher
0 (0%)
Sutil
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 23

Folkert

Citaat van: 0634 op 01 september 2010 - 17:36:25
Laten we eerlijk wezen: een absolute toprijder delft niet het onderspit tegen, met echt alle respect, Mark Webber...
Ik denk dat Hamilton korte mette had gemaakt met Webber. In potentie heeft Vettel het ook wel in zich een groot kampioen te worden, maar tot nu toe laat hij dat niet zien. Bloed snel en zeker een winnaar, maar zodra het ff niet mee zit gaat er bij hem een knopje om en gaat alles fout. Beetje vergelijkbaar met Massa, maar dan is Vettel net klasse beter denk ik.
Dit jaar kan hij de titel denk ik wel vergeten, of er moet heel veel veranderen, vooral in zijn hoofd en zelf beheersing.

Wat Alonso overkomen is begrijp ik ook niet helemaal, dit jaar goed begonnen, maar slap aftreksel van zijn eerdere jaren. Misschien wennen aan het Ferrari gevoel?
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Ik denk dat hij wat aan het overcompenseren is en daardoor nogal eens over het randje gaat. Hij weet dat die Ferrari de beste niet is en dat zal hem frustreren. Evenzogoed, zo schiet het niet op natuurlijk.

janke

Dat Hamilton Webber overklast geloof ik ook wel. Mits die auto hem ligt. Bij Alonso vind ik het allemaal maar matig. De laatste jaren weinig laten zien. Hamilton is denk  ik dit jaar de werkelijke top. De beste van het veld. Maar als je naar de resultaten kijkt dan is Webber uitstekend bezig. Hij is inderdaad geen Hamilton of Alonso (als hij in zijn goede doen is) die 2 staan boven iedereen. Maar toch vind ik Webber een topcoureur, net als Button, Massa, Kubica bijvoorbeeld. Je kunt ze met de beste wil toch geen subtoppers noemen. Dat zijn Rosberg ( ik wil wel eens zien wat hij met de RBR kan) Barrichello, MS. Versta me goed, ik heb het over 2010.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Ik denk dat de Hamilton van dit jaar op een niveau zit waar hij menig beste coureurs aller tijden  moeilijk had kunnen maken. Schumacher, Senna, Prost, Piquet of Alonso had hij zeker kunnen verslaan.

En ik denk dat je gelijk hebt 0634, Alonso is te gefrustreerd en wil te veel. Maar hij zeurt ook te veel. Of hij nou sneller dan Massa was of niet, op de een of andere manier word hij vervelend als hij er niet voorbij kan.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: 0634 op 02 september 2010 - 05:21:48
Ik denk dat hij wat aan het overcompenseren is en daardoor nogal eens over het randje gaat. Hij weet dat die Ferrari de beste niet is en dat zal hem frustreren. Evenzogoed, zo schiet het niet op natuurlijk.

Eens,

Maar met een veel matigere Renault deed Alonso geen gekke dingen. Of was dat berusting?
???

Niels_

#80
Citaat van: frankypankyv8 op 02 september 2010 - 14:22:13
Citaat van: 0634 op 02 september 2010 - 05:21:48
Ik denk dat hij wat aan het overcompenseren is en daardoor nogal eens over het randje gaat. Hij weet dat die Ferrari de beste niet is en dat zal hem frustreren. Evenzogoed, zo schiet het niet op natuurlijk.

Eens,

Maar met een veel matigere Renault deed Alonso geen gekke dingen. Of was dat berusting?
???
Ik denk dat het anders ligt. Alonso weet dat hij - als hij wat meeval had - mee helemaal bovenaan het kampioenschap had kunnen staan. Hij weet dat hij op domme manieren punten verspeeld heeft dit seizoen en wil dan zo snel mogelijk die verloren punten weer goedmaken. Spa is ook weer zo'n voorbeeld. Daar wist hij ook dat hij zo hoog mogelijk moest eindigen om zijn kampioenschap nog wat meer kansen te geven. Bij Renault vorig jaar had hij die druk helemaal niet.

Hoe dan ook, Alonso zal wel genoeg ervaring hebben om met die druk te kunnen omgaan zou ik dan denken.

Overigens nog wat anders: ik heb ergens de geruchten gehoord dat Flavio Briatore gespot was bij Ferrari. Die zijn schorsing zou binnen 2 jaar aflopen of zoiets? En vermits Flavio en Mister B. E. goed overeen komen zou mij het helemaal niet verbazen moest die op de pitmuur zitten bij Ferrari na zijn schorsing. En krijgen we misschien weer het duo Alonso-Briatore.

Folkert

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/241702/massa-kampioenschap-wordt-moeilijk-verhaal/
De grappe maker, word denk ik wel onmogelijk. Als hij verwacht nog WK te worden, dan is de beslissing van Ferrari in Duitsland om Fernando te laten winnen niet eens zo erg raar.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Citaat van: Burorri op 02 september 2010 - 16:08:31
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/241702/massa-kampioenschap-wordt-moeilijk-verhaal/
Als hij verwacht nog WK te worden, dan is de beslissing van Ferrari in Duitsland om Fernando te laten winnen niet eens zo erg raar.

eindelijk iemand die het doorheeft

meatball

Citaat van: Burorri op 02 september 2010 - 16:08:31
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/241702/massa-kampioenschap-wordt-moeilijk-verhaal/
De grappe maker, word denk ik wel onmogelijk. Als hij verwacht nog WK te worden, dan is de beslissing van Ferrari in Duitsland om Fernando te laten winnen niet eens zo erg raar.
Ik vind nogthans de voorsprong van 116 tegenover 134 punten nu niet van die orde om  Alonso veel beter te noemen. Er zijn veel grotere verschillen bij andere teams tussen de 2 rijders.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

0634

Nee, maar in alle eerlijkheid moet je ook concluderen dat Alonso te veel fouten heeft gemaakt, maar wel over het algemeen continu sneller is.

Folkert

Citaat van: meatball op 02 september 2010 - 19:17:45
Citaat van: Burorri op 02 september 2010 - 16:08:31
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/241702/massa-kampioenschap-wordt-moeilijk-verhaal/
De grappe maker, word denk ik wel onmogelijk. Als hij verwacht nog WK te worden, dan is de beslissing van Ferrari in Duitsland om Fernando te laten winnen niet eens zo erg raar.
Ik vind nogthans de voorsprong van 116 tegenover 134 punten nu niet van die orde om  Alonso veel beter te noemen. Er zijn veel grotere verschillen bij andere teams tussen de 2 rijders.
Zijn dan misschien maar 18 punten, maar in het competitieve veld is dat moeilijk goed te maken.
Nu weet ik niet precies hoe veel ze allebei zijn uitgevallen, maar ondanks de foutjes van Alonso staat hij wel voor Massa. Over het algemeen is hij de snellere van de 2. En 18 punten in de laatste paar races kan misschien net het verschil zijn.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: 0634 op 02 september 2010 - 19:39:17
Nee, maar in alle eerlijkheid moet je ook concluderen dat Alonso te veel fouten heeft gemaakt, maar wel over het algemeen continu sneller is.

Hm,

Mag ik opmerken dat Massa veel moeite had/heeft met de harde banden? Op Hockenheim was niet veel te merken van een (zo veel)  trage Massa, voordat hij verplicht moest rijden op de harde banden.

Folkert

Citaat van: meatball op 02 september 2010 - 19:17:45
Citaat van: Burorri op 02 september 2010 - 16:08:31
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/241702/massa-kampioenschap-wordt-moeilijk-verhaal/
De grappe maker, word denk ik wel onmogelijk. Als hij verwacht nog WK te worden, dan is de beslissing van Ferrari in Duitsland om Fernando te laten winnen niet eens zo erg raar.
Ik vind nogthans de voorsprong van 116 tegenover 134 punten nu niet van die orde om  Alonso veel beter te noemen. Er zijn veel grotere verschillen bij andere teams tussen de 2 rijders.
Trouwens op het moment van Duitsland was het verschil 12 punten groter, 104: 134: was het dan geweest.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: frankypankyv8 op 03 september 2010 - 11:47:15
Citaat van: 0634 op 02 september 2010 - 19:39:17
Nee, maar in alle eerlijkheid moet je ook concluderen dat Alonso te veel fouten heeft gemaakt, maar wel over het algemeen continu sneller is.

Hm,

Mag ik opmerken dat Massa veel moeite had/heeft met de harde banden? Op Hockenheim was niet veel te merken van een (zo veel)  trage Massa, voordat hij verplicht moest rijden op de harde banden.
Nee, dat mag je best opmerken en wellicht zal dat ook zo zijn. Er is altijd wel een reden en vaak ook legitiem maar blijft overeind dat Massa doorgaans de langzamere is. Een toprijder zijn is ook het aanpassen aan omstandigheden.

Folkert

Zoals eerder aan gegeven vind ik Massa ook geen absolute top. Alonso is dit jaar veelte slordig en laat te veel liggen, en net zoals 0634 over Webber zei, dat een echte topper makkelijk van Webber kan winnen, ben ik van mening dat een echte topper Makkelijk van de slordige Alonso kan winnen.
Ik denk dat Hamilton dit jaar heeft laten zien dat 2007 en 2008 geen toeval treffers waren. Naast snel rijden is hij geconcentreerd en vastberaden, iets wat behalve Webber en in zekere zin Button niemand verder heeft.
Trotse vader van Rosalie(L)