Wie wordt er WK 2010? [DRIVERS]

Gestart door Forza F1, 06 juni 2010 - 17:16:31

« vorige - volgende »

Wie wordt er WK 2010? [DRIVERS]

Webber
6 (22.2%)
Button
2 (7.4%)
Hamilton
14 (51.9%)
Alonso
3 (11.1%)
Vettel
2 (7.4%)
Massa
0 (0%)
Kubica
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Schumacher
0 (0%)
Sutil
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 23

Wizard

Citaat van: JimmySPA op 11 juli 2010 - 16:27:49
Vandaag weer stom gedaan. O we geven Alonso maar een drive through, want in Spa deden we dat ook bij Lewis...

Waar lees je dat?

CitaatIn beide gevallen was de bestrafde coureur de lul, terwijl die wel met een mooie inhaalmoment beezig was. En een stuk sneller. Maja...

Ja en? Staat nergens in de regels dat als je inhaalactie mooi is, de straf vervalt. Je mag geen voordeel hebben bij het afsnijden dát is wat staat beschreven. Als je vervolgens een chicane afsnijdt en zo een aangezette inhaalactie afrond heb je voordeel. Daarvoor hoef je geen afgestudeerd raketontwerper te zijn. Gewoon oliedom van Alonso!

JimmySPA

Dat lees ik nergens, ik trek conclusies...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Wizard

Aangezien het een compleet andere wedstrijdleiding is slaat het dus nergens op. Daarbij beng je het als feit.

meatball

En wie wordt het,ik ga nu voor Hamilton,wat is die stilaan volwassen geworden veel beter dan Vettel.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

0634

Vind ik ook. Ik ben ook echt onder de indruk van Lewis dit jaar. Rijdt heel volwassen, na een lastige periode vorig jaar.

En laten we eerlijk zijn, hij rijdt niet in de snelste wagen maar staat wel bovenaan. Vettel moet zich schamen.

Gerard

#65
Ik moet zeggen dat ik mijn geld op Webber zou zetten.. Hij is toch wel de meest constante coureur dit jaar...
We hebben nu nog 1 race te gaan waar de McLaren sterker zal zijn,maar de races erna (vooral Singapore,Susuka, Sao Paulo en Abu dhabi) zijn toch wel "high downforce circuits" Korea kan ik niet beoordelen,deze is nieuw ;
Vettel maakt simpelweg teveel fouten, en Alonso zal misschien dicht bij komen,maar niet dicht genoeg.
Button zie ik hetzelfde als Hamilton... De auto zal niet goed genoeg ziijn op de nog komende circuits

Maar!!!!! Met nog 6 races te gaan, en 25 punten voor een overwinning kan er nog van alles gebeuren (remember 2007 ;))


Dus ik zal het ongetwijfeld helemaal fout hebben  ::) ;D

robbert

Citaat van: Gerard op 30 augustus 2010 - 22:42:35
Ik moet zeggen dat ik mijn geld op Webber zou zetten.. Hij is toch wel de meest constante coureur dit jaar...
We hebben nu nog 1 race te gaan waar de McLaren sterker zal zijn,maar de races erna (vooral Singapore,Susuka, Sao Paulo en Abu dhabi) zijn toch wel "high downforce circuits" Korea kan ik niet beoordelen,deze is nieuw ;
Vettel maakt simpelweg teveel fouten, en Alonso zal misschien dicht bij komen,maar niet dicht genoeg.
Button zie ik hetzelfde als Hamilton... De auto zal niet goed genoeg ziijn op de nog komende circuits

Maar!!!!! Met nog 6 races te gaan, en 25 punten voor een overwinning kan er nog van alles gebeuren (remember 2007 ;))


Dus ik zal het ongetwijfeld helemaal fout hebben  ::) ;D

ik zou toch niet te veel denken aan 2007. Dat was gewoon puur toeval en geluk, dat hamilton in china in de regen uitviel. Anders was raikkonen nooit wk geworden.
Ik denk dat het moeilijk wordt voor beide ferrari-rijders om wk te worden dit seizoen. Redbull is nog altijd wat sneller dan ferrari, en mclaren mag er ook nog wezen

Folkert

Citaat van: 0634 op 30 augustus 2010 - 18:35:30
Vind ik ook. Ik ben ook echt onder de indruk van Lewis dit jaar. Rijdt heel volwassen, na een lastige periode vorig jaar.

En laten we eerlijk zijn, hij rijdt niet in de snelste wagen maar staat wel bovenaan. Vettel moet zich schamen.
Denk dat Hamilton in de RBR wel meer punten had gescoord. Al weten wij natuurlijk niet hoe moeilijk de RBR te besturen is, denk wel dat we wat kunnen zeggen over Vettel en zijn prestatie.

Waarom ik denk dat Hamilton het word

Hamilton van de nieuwe generatie het beste. Al 1 titel op zak en rijd dit jaar ontzettend sterk. vrijwel foutloos en scoord waar hij moet scoren. Enorme verbetering ten opszichte van 2008, waar hij nog fouten maakte. Waren het niet dat hij 2 keer met pech is uit gevallen, stond hij nu ver aan de leiding.
Button Rijd sterker dan ik had verwacht, maar toch achter Hamilton. Is in mijn ogen een opertunitiekampioen. Kan alleen WK worden in de beste auto. Rijd save, snel en strategisch, maar met een coureur als Hamilton naast hem is dat niet genoeg.
Vettel Snel en gedreven. Kan bloedje snel rijden, maar is niet foutloos. Zijn 2de jaar dat hij kans maakt op de titel en zijn 2de jaar dat hij het zelf gaat weg gooien. Hamilton of Alonso van 2005-2009 was WK geworden met de RBR van vorig jaar en dit jaar.
Webber Rijd net als Hamilton enorm sterk. BEgin van het jaar was wat rommelig en niet foutloos, maar daarna is hij zekerder en foutlozer gaan rijden.  Heeft mij iig laten zien dat hij beter is dan de meeste hadden verwacht. (ik had verwacht)
MassaSnelle rijder, maar niet constant genoeg. Zal ook nooit meer WK worden. Had een kans in 2008, toen Hamilton veel liet liggen, maar maakte zelf (icm pech) ook te veel fouten. Greep toen naast de titel en zal denk ik nooit meer in de buurt komen. Jammer, want in begin van zijn carriere was hij snel en zag ik nog wat in hem, daarna vond ik hem wat te mat.
Alonso Ondanks zijn foutjes dit jaar, reken ik hem toch wel tot een van de beste dit jaar, samen met Hamilton en Webber. Maakt te veel fouten om een serieuze gooi naar de titel te doen.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Tenzij McLaren nog met een heuse update op de proppen komt: Webber. En daar kan ik mij echt wel mee verzoenen.

janke

Ik denk dat het gaat tussen Webber en Hamilton. En geef dan het voordeel aan de laatste. Monza een circuit waar McLaren niet onder zal doen aan RBR. Daar geef ik Hamilton een grote kans voor de overwinning. Het ligt er ook al aan wie de punten gaan verdelen. Gaat Vettel nou eindelijk eens een beetje normaal racen en pakt hij nog punten, kan Button nog bufferen voor Hamilton?? Laat Alonso nou eindelijk eens een goede race zien?? Ik denk dat de wk -winnaar bekend zal zijn na de laatste race, en niet eerder. Maar voor mij gaat het tussen Webber en Hamilton. Een van die 2 heeft het dan ook verdiend. Maar ben een beetje Hamilton fan, met alle respect voor Mark Webber. Van nobody tot vorig jaar, nu een top coureur.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Nou topcoureur... hij doet het goed hoor, daar niet van.

Maar ik blijf erbij dat een échte topcoureur in deze RedBull eenvoudig kampioen wordt.

janke

Citaat van: 0634 op 01 september 2010 - 05:20:35
Nou topcoureur... hij doet het goed hoor, daar niet van.

Maar ik blijf erbij dat een échte topcoureur in deze RedBull eenvoudig kampioen wordt.

Dat had Vettel ook kunnen worden. Maar als je wat bijdehandte (stuur)fouten maakt, en wat pech wordt je dat gewoon niet. Die is niet consistent. Blijft hij zo door gaan zal het ook nooit wat worden mijns inziens. Ook Alonso is tot nu toe alleen maar matig. Diverse fans vinden deze coureurs top. Nou dan mag wat mij betreft dit jaar Webber daar bij horen. En jou zin van""Maar ik blijf erbij dat een échte topcoureur in deze RedBull eenvoudig kampioen wordt." dat geldt dan niet alleen voor de RBR, maar net zo goed de Brawn van vorig jaar, de Ferrari's van MS, de FW14B van Mansell enz enz. Je wordt topcoureur en kampioen met materiaal waar je de betere in bent en weinig fouten maakt. Want topcoureur én kampioen zijn ligt toch heel dicht bij elkaar. Je zou dan net zo goed kunnen zeggen dat Massa ook geen topcoureur is. Met alle respekt voor Massa, maar die blijft ook naast de pot piessen. En dat al jaren. Maar velen vinden hem de top. Beetje krom dan, vindt je niet??
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: janke op 01 september 2010 - 08:54:02
Dat had Vettel ook kunnen worden. Maar als je wat bijdehandte (stuur)fouten maakt, en wat pech wordt je dat gewoon niet. Die is niet consistent. Blijft hij zo door gaan zal het ook nooit wat worden mijns inziens. Ook Alonso is tot nu toe alleen maar matig. Diverse fans vinden deze coureurs top. Nou dan mag wat mij betreft dit jaar Webber daar bij horen. En jou zin van""Maar ik blijf erbij dat een échte topcoureur in deze RedBull eenvoudig kampioen wordt." dat geldt dan niet alleen voor de RBR, maar net zo goed de Brawn van vorig jaar, de Ferrari's van MS, de FW14B van Mansell enz enz. Je wordt topcoureur en kampioen met materiaal waar je de betere in bent en weinig fouten maakt. Want topcoureur én kampioen zijn ligt toch heel dicht bij elkaar. Je zou dan net zo goed kunnen zeggen dat Massa ook geen topcoureur is. Met alle respekt voor Massa, maar die blijft ook naast de pot piessen. En dat al jaren. Maar velen vinden hem de top. Beetje krom dan, vindt je niet??
Nee, vind ik niet. Want ik vind Massa ook geen topcoureur. En niet iedere kampioen was een grootheid, dat klopt. Maar de RedBull is de beste wagen van het veld, en dan moet je gewoon kampioen kunnen worden als je ook maar een beetje een toprijder bent. Zoals Button vorig jaar bijvoorbeeld. Dat Vettel dat niet lijkt te gaan redden, en ook nog eens door eigen fouten, bewijst dat hij nog geen topcoureur is.

Franky R.

Citaat van: 0634 op 01 september 2010 - 05:20:35
Nou topcoureur... hij doet het goed hoor, daar niet van.

Maar ik blijf erbij dat een échte topcoureur in deze RedBull eenvoudig kampioen wordt.

Mee eens. Zet een Hamilton in gedachten maar in die Red Bull of Alonso. Hoeveel punten zouden ze meer behaald hebben, dan Vettel of Webber?

0634

Laten we eerlijk wezen: een absolute toprijder delft niet het onderspit tegen, met echt alle respect, Mark Webber...