Wie wordt er WK 2010? [DRIVERS]

Gestart door Forza F1, 06 juni 2010 - 17:16:31

« vorige - volgende »

Wie wordt er WK 2010? [DRIVERS]

Webber
6 (22.2%)
Button
2 (7.4%)
Hamilton
14 (51.9%)
Alonso
3 (11.1%)
Vettel
2 (7.4%)
Massa
0 (0%)
Kubica
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Schumacher
0 (0%)
Sutil
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 23

0634

Dat zeker. Maar MS is een slecht voorbeeld natuurlijk. Als Alonso 41 is, doet hij ook niet meer mee om de titel ;).

Enzo

Citaat van: 0634 op 27 juni 2010 - 13:48:54
Dat zeker. Maar MS is een slecht voorbeeld natuurlijk. Als Alonso 41 is, doet hij ook niet meer mee om de titel ;).

I hope he makes you eat those words... :P

0634


Enzo


robbert

ik denk dat hamilton wereldkampioen wordt, met hulp van de FIA

_Makke_

Citaat van: robbert op 27 juni 2010 - 23:37:59
ik denk dat hamilton wereldkampioen wordt, met hulp van de FIA

Kom kom, niet onozel doen. Hamilton is sinds zijn intrede in de F1 nog geen moment bevoordeeld geweest. Trouwens, de straf was volkomen terecht. Als de stewards ergens in de fout gegaag zijn dan is het bij die straf van 5 seconden voor die 9 rijders. Al blijft dat een grote 'ALS'. Ik heb hun argumentatie of de feiten nog niet onder ogen gekregen. Ik heb wel iets gehoord van te snel rijden tijdens de SC, dan lijkt een straf van 5 seconden me maar mager.

Als je wil herinner ik je ook nog wel eens aan de race in Monaco. Waar Massa niet gestaft wordt voor het overduidelijk hinderen van Button in zijn snelle ronde. Het inhalen van Alonso onder een gele vlag situatie had ook helemaal verkeerd kunnen aflopen voor hem. Beide heren zijn toen niet gestraft en mochten daar best wel blij mee zijn, zéker Alonso. Verder maken de stewards gewoon ook fouten. Kijk maar naar de straf voor Schumacher in Monaco. Je moet dus sowieso niet achter alles een complot zoeken.

Nu zeggen dat Hamilton bevoordeeld wordt is echt wel gratuit en volledig van de pot gerukt.

Zaphod_Beeblebrox

Citaat van: robbert op 27 juni 2010 - 23:37:59
ik denk dat hamilton wereldkampioen wordt, met hulp van de FIA

Het is natuurlijk zo dat er nooit een door de FIA gemaakte beslissing is gevallen in het voordeel van Ferrari. ::)

0634

Citaat van: Makke op 28 juni 2010 - 07:02:39

Nu zeggen dat Hamilton bevoordeeld wordt is echt wel gratuit en volledig van de pot gerukt.
Nou ja, hij is wel bevoordeeld natuurlijk. Hij had er voordeel van.

Maarrrrr niet opzettelijk. De FIA is incompetent, maar niet vooringenomen. M.a.w. de volgende keer is het weer een ander die mazzel heeft.

_Makke_

Citaat van: 0634 op 28 juni 2010 - 12:42:36
Citaat van: Makke op 28 juni 2010 - 07:02:39

Nu zeggen dat Hamilton bevoordeeld wordt is echt wel gratuit en volledig van de pot gerukt.
Nou ja, hij is wel bevoordeeld natuurlijk. Hij had er voordeel van.

Maarrrrr niet opzettelijk. De FIA is incompetent, maar niet vooringenomen. M.a.w. de volgende keer is het weer een ander die mazzel heeft.

Hij is niet bevoordeeld eh. Als je iemand bevoordeeld dan lever je die persoon een voordeel tov de anderen. Dat is hier niet het geval. Hij heeft geluk gehad, dat wel. Maar Hamilton heeft de straf gekregen die aan zo'n fout gekoppeld is.

Wizard

Dat kun je met de beste wil van de wereld geen straf meer noemen. Het zou het zelfde zijn als ik een misdaad bega die het daglicht niet kan verdragen en op de dag dat ik 100 word, 40 jaar cel krijg.

Folkert

Citaat van: Wizard op 28 juni 2010 - 18:32:40
Dat kun je met de beste wil van de wereld geen straf meer noemen. Het zou het zelfde zijn als ik een misdaad bega die het daglicht niet kan verdragen en op de dag dat ik 100 word, 40 jaar cel krijg.
Ik snap je punt, maar vergelijking is niet helemaal correct. Je zou kunnen zeggen dat Hamilton zijn eigen kans op de overwinning heeft verspeeld. Over de straf...ja die is zeker terecht, domme fout van Hamilton.
Maar, het begin van de fout ligt bij de FIA. En nee, wil de actie van Lewis niet goed praten, maar de FIA had Vettel moeten oppikken. Dat Lewis hierdoor veel minder tijd verliest., ja dat is ff balen voor Alonso. Maar dan vergeet hij zelf even het voordeel wat hij gehad heeft in 2008. Ok, niks met elkaar te maken, maar hij is de laatste die ergens over mag gaan mekkeren, hoegelijk hij ook heeft. En ja Ferrari is zelf ook vaak genoeg "voorgetrokken"
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: Makke op 28 juni 2010 - 12:51:47
Citaat van: 0634 op 28 juni 2010 - 12:42:36
Citaat van: Makke op 28 juni 2010 - 07:02:39

Nu zeggen dat Hamilton bevoordeeld wordt is echt wel gratuit en volledig van de pot gerukt.
Nou ja, hij is wel bevoordeeld natuurlijk. Hij had er voordeel van.

Maarrrrr niet opzettelijk. De FIA is incompetent, maar niet vooringenomen. M.a.w. de volgende keer is het weer een ander die mazzel heeft.

Hij is niet bevoordeeld eh. Als je iemand bevoordeeld dan lever je die persoon een voordeel tov de anderen. Dat is hier niet het geval. Hij heeft geluk gehad, dat wel. Maar Hamilton heeft de straf gekregen die aan zo'n fout gekoppeld is.

Zoals Wizard al zei; door het langzame gedoe van de FIA was de straf geen straf meer en wordt Hamilton gewoon bevoordeeld.

Ik zeg niet opzettelijk, maar het pakt allemaal wel in zijn voordeel uit.

0634

Citaat van: Burorri op 28 juni 2010 - 19:38:28
Ik snap je punt, maar vergelijking is niet helemaal correct. Je zou kunnen zeggen dat Hamilton zijn eigen kans op de overwinning heeft verspeeld.
Kom, alsof Hamilton's kans om eerste te worden op Valencia net zo realistisch was als een slecht resultaat als hij het eerlijk zou hebben gespeeld. De kans dat hij dan ergens 7e ofzo zou zijn geworden is vele malen groter als dat hij op dit circuit een gelijkwaardige auto zou hebben ingehaald. Die kans is verwaarloosbaar klein. M.n. voor het WK is dat van enorm belang.

_Makke_

Citaat van: 0634 op 28 juni 2010 - 20:33:51
Citaat van: Makke op 28 juni 2010 - 12:51:47
Citaat van: 0634 op 28 juni 2010 - 12:42:36
Citaat van: Makke op 28 juni 2010 - 07:02:39

Nu zeggen dat Hamilton bevoordeeld wordt is echt wel gratuit en volledig van de pot gerukt.
Nou ja, hij is wel bevoordeeld natuurlijk. Hij had er voordeel van.

Maarrrrr niet opzettelijk. De FIA is incompetent, maar niet vooringenomen. M.a.w. de volgende keer is het weer een ander die mazzel heeft.

Hij is niet bevoordeeld eh. Als je iemand bevoordeeld dan lever je die persoon een voordeel tov de anderen. Dat is hier niet het geval. Hij heeft geluk gehad, dat wel. Maar Hamilton heeft de straf gekregen die aan zo'n fout gekoppeld is.

Zoals Wizard al zei; door het langzame gedoe van de FIA was de straf geen straf meer en wordt Hamilton gewoon bevoordeeld.

Ik zeg niet opzettelijk, maar het pakt allemaal wel in zijn voordeel uit.

Ik vond die 9 min tussen de melding vanwege Alonso en de uitspraak eigenlijk niet zo lang duren. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat er onmiddellijk een straf werd uitgedeeld.

_Makke_

Citaat van: 0634 op 28 juni 2010 - 20:37:27
Citaat van: Burorri op 28 juni 2010 - 19:38:28
Ik snap je punt, maar vergelijking is niet helemaal correct. Je zou kunnen zeggen dat Hamilton zijn eigen kans op de overwinning heeft verspeeld.
Kom, alsof Hamilton's kans om eerste te worden op Valencia net zo realistisch was als een slecht resultaat als hij het eerlijk zou hebben gespeeld. De kans dat hij dan ergens 7e ofzo zou zijn geworden is vele malen groter als dat hij op dit circuit een gelijkwaardige auto zou hebben ingehaald. Die kans is verwaarloosbaar klein. M.n. voor het WK is dat van enorm belang.

De zege was voor Hamilton zéker mogelijk, zeker als je de gearbox problemen bij Vettel in het achterhoofd houd. Ik ga hier niet beweren dat hij die race ook gewonnen had. Vettel voorbijsteken was helemaal niet simpel geweest, maar met extra druk werd die gearbox wel meer op de proef gesteld dan nu het geval was. Daarenboven heeft Hamilton eigenlijk niet vals gespeeld, hij was daar aan het sukkelen en twijfelen. Hij maakte een fout, maar vals spelen kan je dat niet noemen. Kan je perfect vergelijken met iemand die de bal wil tackelen maar slecht timet. Daar wordt je voor bestraft, maar dat is niet vals spelen. Dat is pech, niet meer niet minder.