Wie wordt er WK 2010? [DRIVERS]

Gestart door Forza F1, 06 juni 2010 - 17:16:31

« vorige - volgende »

Wie wordt er WK 2010? [DRIVERS]

Webber
6 (22.2%)
Button
2 (7.4%)
Hamilton
14 (51.9%)
Alonso
3 (11.1%)
Vettel
2 (7.4%)
Massa
0 (0%)
Kubica
0 (0%)
Rosberg
0 (0%)
Schumacher
0 (0%)
Sutil
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 23

Folkert

Dan is Canada wel een Mclaren baan denk ik(of iig een Hamilton baan), Webber lijkt iig ten opzichte van Vettel wat voor te hebben. 4 de keer op rij voor Vettel gekwalificeerd en aannemelijke kans er ook voor te blijven.
Hamilton heeft bewezen dat Mclaren iig dichter bij is gekomen. IJzersterke pole en met Button op P4 zeer dicht bij de RBRs. Van wat ik altijd heb begrepen zijn de zachte band de langzamere band over het algemeen en snel versleten. Als Mclaren met zachte band sneller is dan concurentie met de harde band zie ik nog wel zeer mooie prestatie van Hamilton morgen en Button keurig op P2 eindigen.

Ik zie Hamilton ook zeker de titel winnen. Button leek gister erg veel problemen te hebben met grip en delft toch elke keer wel weer het onderspit in droge omstandigheden. Al was Turkije wel close natuurlijk.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

De titelstrijd gaat tussen Button, Hamilton en Alonso. En als ik moet kiezen ga ik voor LH.

RBR heeft het zelf nagelaten hun voorsprong op de baan om te zetten in broodnodige punten en nu de voorsprong op de baan weg is, zie ik ze dat niet ineens wel gaan doen.

JimmySPA

Alonso! Nu komen de echte circuits, en hopelijk wordt de Ferrari nog iets sneller. Dan moet het echt mogelijk zijn. Hij heeft zeker niet de beste auto gehad, maar doet voorlopig nog serieus mee om de titel!!!

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Wizard

Hamilton. Vettel en Webber snoepen elkaar belangrijke punten af zonder dat één van de 2 écht de overhand heeft, Hamilton lijkt dat wel te hebben. Na een goede seizoensstart lijkt Button achter de feiten aan te lopen.

Wizard

Citaat van: 0634 op 19 juni 2010 - 08:56:36
De titelstrijd gaat tussen Button, Hamilton en Alonso. En als ik moet kiezen ga ik voor LH.

RBR heeft het zelf nagelaten hun voorsprong op de baan om te zetten in broodnodige punten en nu de voorsprong op de baan weg is, zie ik ze dat niet ineens wel gaan doen.

Alonso: heeft de kwaliteiten maar niet het materiaal.
Button: heeft het materiaal maar Lewis als teamgenoot.

Ik denk dat de titel uitgevochten gaat worden tussen, Vettel, Webber en Hamilton en voorspel Webber als eerste 'afvaller'. Het moge duidelijk zijn dat Vettel het lievelingetje is binnen Red Bull. Na zijn domme actie werd hem, in mijn ogen onterecht, de hand boven het hoofd gehouden.

0634

In mijn ogen ook. Vettel vind ik goed, supersnel, maar nog niet compleet genoeg.

Wat ik nog een beetje bij hem mis, is een paar races waarin hij zich door een druk veld naar voren knokt. Dat hij dat beheerst heeft hij nog niet echt kunnen laten zien. Maar okee, hij is nog jong.

Wizard

Geldt ook voor Webber. In het Webber-topic plaatste ik het volgende:

CitaatZolang alles op rolletjes gaat is Webber sterk maar hij is niet iemand als Hamilton die van niets, iets kan maken. Vettel is van het zelfde laken een pak. Zit het tegen dan hobbelt hij zijn rondjes, that's it. Webber gaat integenstelling dan rijden alsof hij na wordt gezeten door de duivel.

De wil, de drang om naar voren te komen mis ik bij de één daar waar die wil/drang bij de ander te sterk aanwezig is.

0634

Klopt inderdaad wel. Webber beheerst dat ook niet echt.

Maar Vettel wordt vaak neergezet als toprijder en dat vind ik hem nog niet.

Wizard

Ik ook niet. Ja, hij heeft de potentie maar hij is het nog lang niet.

meatball

Citaat van: 0634 op 26 juni 2010 - 21:50:20
Klopt inderdaad wel. Webber beheerst dat ook niet echt.

Maar Vettel wordt vaak neergezet als toprijder en dat vind ik hem nog niet.
Ik ben ook lang niet overtuigd of hij het nog word,geen enkele echte topper werd na enkele jaren f1 nog voor schut gezet door een oude iets boven gemiddelde f1 piloot zoals Webber als teammaat.Alonso en Hamilton dat zijn de toptalenten op dit moment en dan vergeet ik natuurlijk Schumacher nog als versleten topper.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

_Makke_

Citaat van: meatball op 27 juni 2010 - 08:04:43
Citaat van: 0634 op 26 juni 2010 - 21:50:20
Klopt inderdaad wel. Webber beheerst dat ook niet echt.

Maar Vettel wordt vaak neergezet als toprijder en dat vind ik hem nog niet.
Ik ben ook lang niet overtuigd of hij het nog word,geen enkele echte topper werd na enkele jaren f1 nog voor schut gezet door een oude iets boven gemiddelde f1 piloot zoals Webber als teammaat.Alonso en Hamilton dat zijn de toptalenten op dit moment en dan vergeet ik natuurlijk Schumacher nog als versleten topper.

Nja, nu doe je Webber toch iets te veel oneer aan. Webber heeft me zeker dit jaar kunnen overtuigen van zijn kwaliteit. Ik schat Webber echt wel hoger in dan iemand die net boven het gemiddelde uitsteekt. Dat hij op het niveau van Alonso/Hamilton zou zitten is iets anders. Maar Webber is ook geen grijze mus. Met Vettel komt het trouwens wel goed, die zal in zijn F1-carrière wel meerdere titels behalen.

Wizard


0634

Voorlopig is Vettel nog niet constant genoeg, maakt hij teveel foutjes en kan hij zichzelf in de drukte niet naar voren werken. Wat hij wel kan is kwalificeren, heel erg snel rijden en zijn teamgenoot van de baan rossen.

Zeker, hij is nog jong en zeker talentvol, maar nu maar even voorspellen dat wij het hier over een meervoudige wereldkampioen in spe hebben is te vroeg. Daarvoor moet hij eerst zichzelf nog flink ontwikkelen. Er zijn wel meer grote talenten ten onder gegaan aan de verwachtingen. Bovendien heeft hij competitieve leeftijdgenoten die gelijk zijn of verder als hijzelf. Wat dat betreft heeft hij stevige concurrentie te verwachten.

Folkert

In die zin ben ik van mening dat Hamilton al zeker een stap verder is in zijn Carriere. Heeft dan wel het voordeel gehad te debuteren in een super wagen, maar hij heeft het wel naar zich toe getrokken in 2008 en lijkt goed op weg naar een 2de titel dit jaar.
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

Het is gewoon heel lastig te voorspellenwie dit jaar WK wordt
Er zijn denk ik 5 rijders die allemaal de beste papieren in handen hebben
Alonso, Webber,VETTEL,Button en Hamilton
Het hangt er nu gewoon vanaf hoe constant ze kunnen presteren, en natuurlijk komt er ook een beetje geluk bij kijken... ::)
Het is en blijft ten slotte een mechanische sport, en je kunt nog zò goed zijn, als het materiaal niet meewerkt,(motor die opgeblazen wordt, of versnellingsbak, enz) heb je uteindelijk nog niets... (kijk maar naar MS dit jaar en Vettel in het begin van het seizoen)

Ik moet wel zeggen dat dàt het juist wel leuker maakt voor ons als kijkers!!

Het blijft spannend tot de laatste race  8)