Silly Season!

Gestart door Enzo, 24 mei 2010 - 16:51:41

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: monaco2011 op 12 november 2011 - 23:29:24
dat zeg ik toch niet. Mercedes wordt er uiteindelijk op afgerekend, jij niet. Het is altijd makkelijk om dingen te roepen.
Zeker, dat is de luxe van anonieme meningen op een forum.

CitaatIk zeg niet dat teams altijd gelijk hebben, ik kan me er sowieso wel in vinden, maar da's puur op basis van mijn gevoel.
Naja, je doet het toch een aantal keren af met: 'dus jij denkt dat ze er bij Mercedes niets van snappen en jij het beter weet'. Tja, dat vind ik een argument van helemaal niets. Dan kunnen we nooit meer een teambeslissing of rijdersactie betwisten, want zij weten, kunnen en snappen sowieso meer dan wij. Daarom mogen wij het nog wel eens niet met ze eens zijn. Er is ook geen gelijk of ongelijk. Het is slechts een mening.

CitaatEn als er ergens kritiek op wordt gegeven vind ik het altijd wel prettig als dat goed onderbouwd wordt

Het is uitstekend onderbouwd. Ik heb niet geroepen: Belachelijk dat hij dat krijgt, zonder iets erbij te vermelden. Ik heb mijn reden erbij gegeven, dat jij het er niet mee eens bent, soit, maar de conclusie is wél degelijk met argumentatie onderbouwd.

Citaat van: Wizard op 12 november 2011 - 23:32:34
Jeroen doelt op de onbalans tussen salarissen van Button en Rosberg. Rosberg krijgt de helft meer terwijl dat niet terug te lezen is in zijn prestaties. Want Button doet het stukken beter ten opzichte van een Rosberg, die zo nu en dan matigjes presteert. Dus, merkwaardig. Vandaar dat ik ook zeg dat er meerdere factoren een rol zullen spelen.
Dat is mijn mening inderdaad.

En ja, Mercedes zal nog andere redenen hebben. Waarschijnlijk zien zij in hem de ideale kopman van de toekomst en besluiten zij hem maar alvast zo te gaan betalen.

Wizard

Excuseer mijn lompigheid: Onbalans = de verhoudingen zijn uit balans. Staat wat knullig geformuleerd.

0634

Citaat van: Wizard op 12 november 2011 - 23:34:17


Jawel, want je zegt, "talent bepaald je status niet". En de status die Rosberg heeft, hebben Perez en Di Resta (nog) niet.
Dan klopt wat ik zeg juist als een bus.

Als ik Rosberg en di Resta als even talentvol inschat en Rosberg heeft een hogere status, dan bepaalt talent je status blijkbaar niet (alleen).

Wizard

Nee, vandaar dat Rosberg daar wordt gecontracteerd. Dus je suggestie om Perez en Di Resta te laten rijden, schiet je zelf lek door het talent-status-statement te maken.

0634

Citaat van: Wizard op 12 november 2011 - 23:47:08
Nee, vandaar dat Rosberg daar wordt gecontracteerd. Dus je suggestie om Perez en Di Resta te laten rijden, schiet je zelf lek door het talent-status-statement te maken.
Nee, juist niet. Ik vind Rosberg in verhouding tot anderen geen 12 mln waard en dus zou ik, als hij dat wenst te verdienen, voor jongens gaan met vergelijkbaar talent (m.i.), maar ongetwijfeld voor veel minder in willen stemmen. Daar is, andermaal, niets tegenstrijdig aan.

monaco2011

Citaat van: monaco2011 op 12 november 2011 - 23:29:24
Citaat van: Jeroen op 12 november 2011 - 23:22:00
Citaat van: monaco2011 op 12 november 2011 - 23:18:42
[erhaupt zin heeft om over het salaris van Rosberg te discussieren. Je moet ook weten waar je aan begint.
Ik weet precies waar ik aan begin. Ik geef mijn mening. Was in de veronderstelling dat dat hier mag. Volgens mij mag dat ook, van iedereen, behalve blijkbaar van jou, want van jou moeten we aannemen dat teams altijd gelijk hebben en is het dus kansloos om iets anders te vinden. Is ook een mening. Die ga ik trouwens wel onthouden.
dat zeg ik toch niet. Mercedes wordt er uiteindelijk op afgerekend, jij niet. Het is altijd makkelijk om dingen te roepen. Ik denk dat als je voor 12 miljoen de best beschikbare piloot aan je kunt binden je weinig keus hebt. Ik zeg niet dat teams altijd gelijk hebben, ik kan me er sowieso wel in vinden, maar da's puur op basis van mijn gevoel. Maar als Rosberg niet zo goed is als ik denk dat ie is, dan is het idd veels teveel. Maar goed, voor F1 begrippen vind ik dit zeker niet schokkend.
En tuurlijk mag je hier je mening geven, maar dan mogen er ook mensen op reageren, toch?? En als er ergens kritiek op wordt gegeven vind ik het altijd wel prettig als dat goed onderbouwd wordt
1. Ik zeg alleen dat ze het bij Mercedes wel goed zullen hebben afgewogen en dat heb ik idd meer als 1x gezegd, maar dan zeg ik toch niet dat teams altijd gelijk hebben?? t is natuurlijk makkelijk om te roepen dat als iemand 12 miljoen verdiend, dat ie dan overbetaald wordt. Maar wat weten wij daar nou precies van??
2. Ik vind het helemaal niet uitstekend onderbouwd. Je vergelijkt Rosberg alleen met Button en Vettel. Vettel gaat echt veel meer verdienen als ie nu ergens een nieuw contract tekend. Tov Button heb je misschien een punt, maar Button is 5 jaar ouder, heeft een geweldig seizoen gehad, maar ik neem aan dat McLaren volgend jaar toch weer vooral op Hamilton rekent. Voor het afgelopen seizoen hadden ze m achteraf vast wel 12 miljoen willen betalen.
3. t is niet zo dat Rosberg nu in één keer de grootverdiener is ofzo, ik denk dat de meesten hem wel bij de 5 of 6 beste coureurs van het huidige veld rekenen en ik denk dat zn salaris daar wel goed bij past. Alonso verdiend bijna 3x zoveel en dat vind je wel terecht??

Wizard

Citaat van: Jeroen op 12 november 2011 - 23:54:12
Citaat van: Wizard op 12 november 2011 - 23:47:08
Nee, vandaar dat Rosberg daar wordt gecontracteerd. Dus je suggestie om Perez en Di Resta te laten rijden, schiet je zelf lek door het talent-status-statement te maken.
Nee, juist niet. Ik vind Rosberg in verhouding tot anderen geen 12 mln waard en dus zou ik, als hij dat wenst te verdienen, voor jongens gaan met vergelijkbaar talent (m.i.), maar ongetwijfeld voor veel minder in willen stemmen. Daar is, andermaal, niets tegenstrijdig aan.


Je talent bepaald je status toch niet?? Ik volg je écht niet. Of ik lees verkeerd of jij omschrijft het tegenstrijdig. Wat ik lees is dat talent je status niet bepaald. Status is afgedwongen door prestatie en niet je potnentiëel. Als ik dit vervolgens loslaat op Rosberg zou dat juist zijn salaris rechtvaardigen. Die is op basis van status verworven en niet op talent (alleen). Het verschil zit in potentiëel talent en bewezen talent (status).

0634

#1462
Citaat van: monaco2011 op 12 november 2011 - 23:57:51
1. Ik zeg alleen dat ze het bij Mercedes wel goed zullen hebben afgewogen en dat heb ik idd meer als 1x gezegd, maar dan zeg ik toch niet dat teams altijd gelijk hebben?? t is natuurlijk makkelijk om te roepen dat als iemand 12 miljoen verdiend, dat ie dan overbetaald wordt. Maar wat weten wij daar nou precies van??
Ik heb een aantal keren gezegd dat het niet om het bedrag op zich ging maar om de onderlinge verhoudingen.

Als je dan nu nog steeds over het bedrag op zich begint houdt het gewoon op.
Citaat
Alonso verdiend bijna 3x zoveel en dat vind je wel terecht??
Ik zou het terecht vinden als Alonso 2x zoveel zou verdienen als Rosberg.

En nee, daarmee zeg ik niet dat hij 24 miljoen hoort te verdienen, ik zeg alleen dat hij van mij 2x zoveel zou mogen verdienen als Rosberg.

0634

#1463
Citaat van: Wizard op 12 november 2011 - 23:58:37

Je talent bepaald je status toch niet?? Ik volg je écht niet. Of ik lees verkeerd of jij omschrijft het tegenstrijdig. Wat ik lees is dat talent je status niet bepaald. Status is afgedwongen door prestatie en niet je potnentiëel. Als ik dit vervolgens loslaat op Rosberg zou dat juist zijn salaris rechtvaardigen. Die is op basis van status verworven en niet op talent (alleen). Het verschil zit in potentiëel talent en bewezen talent (status).
Nee. het rechtvaardigt dat hij wellicht meer hoort te verdienen dan di Resta of Perez, maar niet twee keer zoveel als Button of net zoveel als Vettel.

Ik zou qua salaris (los van bedragen) meer iets hebben (voor 2012 want daar hebben we het bij Rosberg ook over) van:

Alonso 100%
Hamilton/Vettel 80%
Button 70%
Rosberg/Schumacher 50%
Jongens als Perez of di Resta 35%

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 13 november 2011 - 00:02:24
Citaat van: monaco2011 op 12 november 2011 - 23:57:51
1. Ik zeg alleen dat ze het bij Mercedes wel goed zullen hebben afgewogen en dat heb ik idd meer als 1x gezegd, maar dan zeg ik toch niet dat teams altijd gelijk hebben?? t is natuurlijk makkelijk om te roepen dat als iemand 12 miljoen verdiend, dat ie dan overbetaald wordt. Maar wat weten wij daar nou precies van??
Ik heb een aantal keren gezegd dat het niet om het bedrag op zich ging maar om de onderlinge verhoudingen.

Als je dan nu nog steeds over het bedrag op zich begint houdt het gewoon op.
je hebt ook gezegd dat Mercedes gestoord is dat ze 12 miljoen voor Rosberg betalen. Jij hebt liever Di Resta voor de helft, maar als potentieel topteam moet je gewoon voor de beste coureurs gaan. Al is Rosberg maar een 10e sneller, ik denk wel dat dat 6 miljoen waard is.

Wizard

@Jeroen: Ok, kwartje is gevallen. En mee eens. Maar dat het erg plat is, begrijp je?

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 13 november 2011 - 00:09:06
Citaat van: Wizard op 12 november 2011 - 23:58:37

Je talent bepaald je status toch niet?? Ik volg je écht niet. Of ik lees verkeerd of jij omschrijft het tegenstrijdig. Wat ik lees is dat talent je status niet bepaald. Status is afgedwongen door prestatie en niet je potnentiëel. Als ik dit vervolgens loslaat op Rosberg zou dat juist zijn salaris rechtvaardigen. Die is op basis van status verworven en niet op talent (alleen). Het verschil zit in potentiëel talent en bewezen talent (status).
Nee. het rechtvaardigt dat hij wellicht meer hoort te verdienen dan di Resta of Perez, maar niet twee keer zoveel als Button of net zoveel als Vettel.

Ik zou qua salaris (los van bedragen) meer iets hebben (voor 2012 want daar hebben we het bij Rosberg ook over) van:

Alonso 100%
Hamilton/Vettel 80%
Button 70%
Rosberg/Schumacher 50%
Jongens als Perez of di Resta 35%
Button verdient 9 miljoen, Rosberg verdiend dus 133% van hem. Iemand enig idee trouwens wat Button gaat verdienen met zn nieuwe contract?? niet heel veel meer denk ik, gezien zn leeftijd

monaco2011

#1467
CitaatCitaat van: Jeroen op Vandaag om 01:02:24

    Citaat van: monaco2011 op Vandaag om 00:57:51

        1. Ik zeg alleen dat ze het bij Mercedes wel goed zullen hebben afgewogen en dat heb ik idd meer als 1x gezegd, maar dan zeg ik toch niet dat teams altijd gelijk hebben?? t is natuurlijk makkelijk om te roepen dat als iemand 12 miljoen verdiend, dat ie dan overbetaald wordt. Maar wat weten wij daar nou precies van??

    Ik heb een aantal keren gezegd dat het niet om het bedrag op zich ging maar om de onderlinge verhoudingen.

    Als je dan nu nog steeds over het bedrag op zich begint houdt het gewoon op.
    Citaat

        Alonso verdiend bijna 3x zoveel en dat vind je wel terecht??

    Ik zou het terecht vinden als Alonso 2x zoveel zou verdienen als Rosberg.

    En nee, daarmee zeg ik niet dat hij 24 miljoen hoort te verdienen, ik zeg alleen dat hij van mij 2x zoveel zou mogen verdienen als Rosberg.

maar je vond het blijkbaar ook terecht dat hij 4x zoveel verdiende als Rosberg, wat ie de afgelopen 2 seizoenen gedaan heeft? want ik heb je daar nooit over gehoord. En je vind het ook terecht dat ie 2x zoveel verdiend als Hamilton en ruim 3x zoveel als Button??  Natuurlijk kloppen de verhoudingen nooit, dat weet iedereen, maar waarom je nu net over die 12 miljoen van Rosberg struikeld, dat begrijp ik niet.


0634

Citaat van: monaco2011 op 13 november 2011 - 00:16:37

Button verdient 9 miljoen, Rosberg verdiend dus 133% van hem. Iemand enig idee trouwens wat Button gaat verdienen met zn nieuwe contract?? niet heel veel meer denk ik, gezien zn leeftijd
Geen idee, ik weet nog niet eens hoe lang zijn nieuwe contract gaat duren. Is blijkbaar heel geheimzinnig allemaal.

Overigens is Button 31. Slechts 1,5 jaar ouder dan Alonso en liefst 11 jaar jonger dan Schumacher. Een hele grote rol zal leeftijd nog niet spelen lijkt me. Hij heeft nog zat potentiele topjaren voor zich.

monaco2011

#1469
Citaat van: Jeroen op 13 november 2011 - 00:23:30
Citaat van: monaco2011 op 13 november 2011 - 00:16:37

Button verdient 9 miljoen, Rosberg verdiend dus 133% van hem. Iemand enig idee trouwens wat Button gaat verdienen met zn nieuwe contract?? niet heel veel meer denk ik, gezien zn leeftijd
Geen idee, ik weet nog niet eens hoe lang zijn nieuwe contract gaat duren. Is blijkbaar heel geheimzinnig allemaal.

Overigens is Button 31. Slechts 1,5 jaar ouder dan Alonso en liefst 11 jaar jonger dan Schumacher. Een hele grote rol zal leeftijd nog niet spelen lijkt me. Hij heeft nog zat potentiele topjaren voor zich.
Button blijft nog 3 jaar hierna, dat heeft Withmarsh al verklapt. Tja, 11 jaar jonger als Schumacher, maar als je kijkt naar andere 30ers zoals Trulli en Barichello, die zijn al jarenlang aan het terugvallen. Tegenwoordig liggen de topjaren wel tussen de 23 en 33 ofzo, maar dat verschilt ook weer per coureur. De wereldkampioenen van de afgelopen jaren waren allemaal 20'ers. Ik zie Button iig geen WK meer worden, Alonso mag dan 1,5 jaar jonger zijn, maar die heeft ook wel een stukkie meer talent.