Silly Season!

Gestart door Enzo, 24 mei 2010 - 16:51:41

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: monaco2011 op 12 november 2011 - 22:41:23

en status bepaald je salaris niet. En je kunt pas achteraf zeggen of iemand is overbetaald of niet. Mercedes geeft m echt niet voor de gein 12 miljoen? Button en Rosberg kregen vorig seizoen allebei iets van 7 miljoen terwijl Rosberg het in mijn ogen toch een stuk beter deed.

Status bepaald je salaris natuurlijk wel. Althans voor een heel groot deel. Status, je staat van dienst, geeft je interesse van andere teams, geeft je een PR-waarde, drijft dus je prijs op.

Mercedes is gestoord om 12 miljoen neer te tellen voor iemand die niets heeft bewezen. Als ik 12 miljoen voor Rosberg moet neertellen haal ik di Resta wel op voor de helft.

0634

Citaat van: Wizard op 12 november 2011 - 22:44:37
Citaat van: Jeroen op 12 november 2011 - 22:26:51
Zo ken ik er nog een paar...

Talent bepaald je status niet. Dan kunnen we di Resta of Perez ook meteen een miljoentje of 12 betalen of die Fransman, Vergne. Status moet je afdwingen en Rosberg maakt een pover jaar door, heeft nog nooit bewezen te kunnen winnen of een aanstaand wereldkampioen te zijn (die ik wel altijd in hem zag tot aan dit seizoen). De status van Button en Vettel is vele malen hoger dan die van Rosberg die alleen maar kan dromen van de CV van die jongens.

Punt is, tegen welk salaris moet of kun je het salaris van Rosberg afwegen? In mijn optiek is dat die van zijn teamgenoot welke een klap meer verdient zonder dat het wordt vertaald in prestatie. Daarbij zijn er kennelijk andere teams geïnteresseerd in zijn diensten dus kun je een centje meer vragen. Aan de andere kant heb je gelijk...waar gaan deze salarissen nog over?? Sommige teams betalen absurd hoge prijzen voor de diensten van hun coureurs. Mja, als de één het er niet voor over heeft, betaald de ander het wel. Coureurs hebben dat aangaande een luxe positie. En, als ik Mercedes was, zou ik Rosberg ook tevreden stemmen en binnen houden. Schumacher heeft geen eeuwig F1-leven en welke beschikbare coureur, met evenveel potentiëel, kan Rosberg vervangen? Het is lastig voor ons, als leek, om te bepalen dan wel te beoordelen of een salaris gerechtvaardigd is. Er zullen een hoop argumenten meewegen welke ons worden onthouden. Maar merkwaardig is het op z'n minst.
Nou, Perez zou het kunnen. Di Resta ook.

Nogmaals, ik heb Rosberg lang een topper in spe gevonden, maar hij rijdt een volkomen kleurloos en anoniem jaar.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 12 november 2011 - 22:46:33
Citaat van: monaco2011 op 12 november 2011 - 22:41:23

en status bepaald je salaris niet. En je kunt pas achteraf zeggen of iemand is overbetaald of niet. Mercedes geeft m echt niet voor de gein 12 miljoen? Button en Rosberg kregen vorig seizoen allebei iets van 7 miljoen terwijl Rosberg het in mijn ogen toch een stuk beter deed.

Status bepaald je salaris natuurlijk wel. Althans voor een heel groot deel. Status, je staat van dienst, geeft je interesse van andere teams, geeft je een PR-waarde, drijft dus je prijs op.

Mercedes is gestoord om 12 miljoen neer te tellen voor iemand die niets heeft bewezen. Als ik 12 miljoen voor Rosberg moet neertellen haal ik di Resta wel op voor de helft.
net als talent een groot gedeelte van je status bepaald. Met status kijk je ook al gauw naar het commerciële gedeelte, waarvan jij juist zei dat we dat ff buiten beschouwing moesten laten.
Di Resta moet eerst maar eens zien dat ie Sutil kan verslaan. Rosberg heeft al heel wat meer bewezen wat mij betreft en sowieso 10x meer pr-waarde als iemand als Di Resta.
Hoe dan ook, ik hoef die 12 miljoen niet te verantwoorden, jij bent degene die zegt dat ie zwaar overbetaald wordt, maar echt overtuigende argumenten heb ik niet gelezen. Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor, maar je mag toch aannemen dat ze bij Mercedes ook goed nadenken over dit soort dingen.

Wizard

@Jeroen: Ben ik met je eens. Rosberg valt mij enigszins tegen maar om Di Resta en Perez nu meteen op gelijke hoogte te plaatsen als Rosberg vind ik weer erg vlotjes. En op welke termijn kunnen hun meeklappen met de toppers? Stel Mercedes bouwt een competitieve wagen. Vaak weten teambazen meer dan wij zien op ons TV-scherm.

monaco2011

#1444
Citaat van: Jeroen op 12 november 2011 - 22:48:25
Citaat van: Wizard op 12 november 2011 - 22:44:37
Citaat van: Jeroen op 12 november 2011 - 22:26:51
Zo ken ik er nog een paar...

Talent bepaald je status niet. Dan kunnen we di Resta of Perez ook meteen een miljoentje of 12 betalen of die Fransman, Vergne. Status moet je afdwingen en Rosberg maakt een pover jaar door, heeft nog nooit bewezen te kunnen winnen of een aanstaand wereldkampioen te zijn (die ik wel altijd in hem zag tot aan dit seizoen). De status van Button en Vettel is vele malen hoger dan die van Rosberg die alleen maar kan dromen van de CV van die jongens.

Punt is, tegen welk salaris moet of kun je het salaris van Rosberg afwegen? In mijn optiek is dat die van zijn teamgenoot welke een klap meer verdient zonder dat het wordt vertaald in prestatie. Daarbij zijn er kennelijk andere teams geïnteresseerd in zijn diensten dus kun je een centje meer vragen. Aan de andere kant heb je gelijk...waar gaan deze salarissen nog over?? Sommige teams betalen absurd hoge prijzen voor de diensten van hun coureurs. Mja, als de één het er niet voor over heeft, betaald de ander het wel. Coureurs hebben dat aangaande een luxe positie. En, als ik Mercedes was, zou ik Rosberg ook tevreden stemmen en binnen houden. Schumacher heeft geen eeuwig F1-leven en welke beschikbare coureur, met evenveel potentiëel, kan Rosberg vervangen? Het is lastig voor ons, als leek, om te bepalen dan wel te beoordelen of een salaris gerechtvaardigd is. Er zullen een hoop argumenten meewegen welke ons worden onthouden. Maar merkwaardig is het op z'n minst.
Nou, Perez zou het kunnen. Di Resta ook.

Nogmaals, ik heb Rosberg lang een topper in spe gevonden, maar hij rijdt een volkomen kleurloos en anoniem jaar.
En zo heb je ook wel eens gezegd dat Rosberg ook kan wat Vettel kan. Wat hebben Perez en Di Resta ooit laten zien dan??
Waar het dus op neerkomt is dat jij precies weet waar iedereen staat en dat ze bij Mercedes zomaar iets doen??

Wizard

Ha, op één lijn. ;) Juist daarmee 'spreekt Jeroen zich tegen' want talent bepaald je status niet.....Toch? Jeroen?

0634

Citaat van: monaco2011 op 12 november 2011 - 23:00:01

net als talent een groot gedeelte van je status bepaald. Met status kijk je ook al gauw naar het commerciële gedeelte, waarvan jij juist zei dat we dat ff buiten beschouwing moesten laten.

Dat zei ik dus niet. Ik zei dat we het over salaris hadden en niet over commerciële inkomsten. Maar je commerciële waarde speelt natuurlijk wel mee in dat salaris.

Wat dat betreft is het opvallend dat Schumacher maar voor 6 mln per jaar terug kwam (als dat getal klopt dan).

CitaatHoe dan ook, ik hoef die 12 miljoen niet te verantwoorden, jij bent degene die zegt dat ie zwaar overbetaald wordt, maar echt overtuigende argumenten heb ik niet gelezen. Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor, maar je mag toch aannemen dat ze bij Mercedes ook goed nadenken over dit soort dingen.
Ik hoef ook niets te verantwoorden hoor. Ik mag mijn mening hebben over ieder willekeurig onderwerp en hoef niet klakkeloos aan te nemen dat wat de teams doen, ten allen tijde het juiste is.

Bovendien, wat heb ik nou te maken met wat Mercedes ervan vindt? IK vind dat hij niet naar verhouding wordt betaald. IK. IK. IK. Niet Mercedes. Maar IK.

Mijn argumentatie was wat ik al eerder postte, tov erkende kampioenen trekt het scheef, en op basis van en zijn povere CV en op basis van zijn povere jaar en matige ontwikkeling, zie ik niet in waarom hij zoveel zou moeten verdienen, los van het exacte bedrag, want ze verdienen allemaal idioot veel. Mercedes zal er zijn redenen voor hebben, maar dit is de mijne.


0634

Citaat van: Wizard op 12 november 2011 - 23:01:13
@Jeroen: Ben ik met je eens. Rosberg valt mij enigszins tegen maar om Di Resta en Perez nu meteen op gelijke hoogte te plaatsen als Rosberg vind ik weer erg vlotjes. En op welke termijn kunnen hun meeklappen met de toppers? Stel Mercedes bouwt een competitieve wagen. Vaak weten teambazen meer dan wij zien op ons TV-scherm.
Ik zeg niet dat ze nu al op gelijke hoogte zitten. Jij vraagt om een potentiele opvolger voor Schumacher en dan denk ik aan hen. Volgend jaar zal Mercedes nog altijd niet winnen en zou zo'n jongen prima kunnen ontwikkelen, om het jaar daarop, als ook Mercedes er klaar voor is, te kunnen winnen. Dat kan Rosberg ook hoor, begrijp me niet verkeerd, maar zijn ontwikkeling is aan het stagneren, m.i..

0634

Citaat van: monaco2011 op 12 november 2011 - 23:02:18

En zo heb je ook wel eens gezegd dat Rosberg ook kan wat Vettel kan. Wat hebben Perez en Di Resta ooit laten zien dan??
Waar het dus op neerkomt is dat jij precies weet waar iedereen staat en dat ze bij Mercedes zomaar iets doen??

Als dit jouw conclusie is, heeft discussie voeren niet alleen geen enkele zin, het maakt het ook nog eens bijzonder onprettig.

0634

Citaat van: Wizard op 12 november 2011 - 23:04:20
Ha, op één lijn. ;) Juist daarmee 'spreekt Jeroen zich tegen' want talent bepaald je status niet.....Toch? Jeroen?
Ik snap niet waar ik mezelf tegenspreek. Ik zeg nergens dat Rosberg een prutser is of Di Resta veel beter is hoor. Ik zeg alleen dat je voor de helft van het geld jongens kan krijgen die niet heel veel onder doen voor Rosberg. Ik spreek mezelf echt nergens tegen.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 12 november 2011 - 23:14:38
Citaat van: monaco2011 op 12 november 2011 - 23:02:18

En zo heb je ook wel eens gezegd dat Rosberg ook kan wat Vettel kan. Wat hebben Perez en Di Resta ooit laten zien dan??
Waar het dus op neerkomt is dat jij precies weet waar iedereen staat en dat ze bij Mercedes zomaar iets doen??

Als dit jouw conclusie is, heeft discussie voeren niet alleen geen enkele zin, het maakt het ook nog eens bijzonder onprettig.
tja, alsof het uberhaupt zin heeft om over het salaris van Rosberg te discussieren. Je moet ook weten waar je aan begint. 12 miljoen is niet exorbitant hoog, zeker voor Mercedes (met zijn ambities) niet. Logisch dat ze dan de best beschikbare coureurs willen en dat ze dan niet Di Resta nemen die het misschien voor de helft of een kwart van dat salaris zou willen doen.

0634

Citaat van: monaco2011 op 12 november 2011 - 23:18:42
[erhaupt zin heeft om over het salaris van Rosberg te discussieren. Je moet ook weten waar je aan begint.
Ik weet precies waar ik aan begin. Ik geef mijn mening. Was in de veronderstelling dat dat hier mag. Volgens mij mag dat ook, van iedereen, behalve blijkbaar van jou, want van jou moeten we aannemen dat teams altijd gelijk hebben en is het dus kansloos om iets anders te vinden. Is ook een mening. Die ga ik trouwens wel onthouden.

monaco2011

#1452
Citaat van: Jeroen op 12 november 2011 - 23:22:00
Citaat van: monaco2011 op 12 november 2011 - 23:18:42
[erhaupt zin heeft om over het salaris van Rosberg te discussieren. Je moet ook weten waar je aan begint.
Ik weet precies waar ik aan begin. Ik geef mijn mening. Was in de veronderstelling dat dat hier mag. Volgens mij mag dat ook, van iedereen, behalve blijkbaar van jou, want van jou moeten we aannemen dat teams altijd gelijk hebben en is het dus kansloos om iets anders te vinden. Is ook een mening. Die ga ik trouwens wel onthouden.
dat zeg ik toch niet. Mercedes wordt er uiteindelijk op afgerekend, jij niet. Het is altijd makkelijk om dingen te roepen. Ik denk dat als je voor 12 miljoen de best beschikbare piloot aan je kunt binden je weinig keus hebt. Ik zeg niet dat teams altijd gelijk hebben, ik kan me er sowieso wel in vinden, maar da's puur op basis van mijn gevoel. Maar als Rosberg niet zo goed is als ik denk dat ie is, dan is het idd veels teveel. Maar goed, voor F1 begrippen vind ik dit zeker niet schokkend.
En tuurlijk mag je hier je mening geven, maar dan mogen er ook mensen op reageren, toch?? En als er ergens kritiek op wordt gegeven vind ik het altijd wel prettig als dat goed onderbouwd wordt

Wizard

Jeroen doelt op de onbalans tussen salarissen van Button en Rosberg. Rosberg krijgt de helft meer terwijl dat niet terug te lezen is in zijn prestaties. Want Button doet het stukken beter ten opzichte van een Rosberg, die zo nu en dan matigjes presteert. Dus, merkwaardig. Vandaar dat ik ook zeg dat er meerdere factoren een rol zullen spelen.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 12 november 2011 - 23:17:40
Ik snap niet waar ik mezelf tegenspreek. Ik zeg nergens dat Rosberg een prutser is of Di Resta veel beter is hoor. Ik zeg alleen dat je voor de helft van het geld jongens kan krijgen die niet heel veel onder doen voor Rosberg. Ik spreek mezelf echt nergens tegen.

Jawel, want je zegt, "talent bepaald je status niet". En de status die Rosberg heeft, hebben Perez en Di Resta (nog) niet.