Silly Season!

Gestart door Enzo, 24 mei 2010 - 16:51:41

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: Kootje op 04 november 2011 - 17:53:55
Wat Rosberg en Ferrari betreft las ik laatst nog in 'n interview met Nico dat hij op het punt stond z'n contract te verlengen.
Hij had het reuze naar z'n zin bij Mercedes, en de vooruitzichten waren rooskleurig.

Hoe snel kan zoiets veranderen in de F1.  :D

Ach, er wordt al gauw iets gemaakt wat er niet is. Komkommertijd is reeds aangebroken. Wat ik zo frapant vind, toen ik op bezoek was in de Ferrari-fabriek, las ik daar niks over. Geen krant die riep: "Wizard in Maranello gesignaleerd. Gaat hij dan Massa vervangen??". Nu Rosberg daar gezien is, draaien de persen weer overuren.

Kootje

Citaat van: Wizard op 04 november 2011 - 17:56:38
Citaat van: Kootje op 04 november 2011 - 17:53:55
Wat Rosberg en Ferrari betreft las ik laatst nog in 'n interview met Nico dat hij op het punt stond z'n contract te verlengen.
Hij had het reuze naar z'n zin bij Mercedes, en de vooruitzichten waren rooskleurig.

Hoe snel kan zoiets veranderen in de F1.  :D

Ach, er wordt al gauw iets gemaakt wat er niet is. Komkommertijd is reeds aangebroken. Wat ik zo frapant vind, toen ik op bezoek was in de Ferrari-fabriek, las ik daar niks over. Geen krant die riep: "Wizard in Maranello gesignaleerd. Gaat hij dan Massa vervangen??". Nu Rosberg daar gezien is, draaien de persen weer overuren.

;D

Wizard

Citaat van: Kootje op 04 november 2011 - 17:55:27
Maar toen was z'n motivatie ook weg.
Het lijkt me sterk dat hij nu niet gemotiveerd is, en dan is Kimi 'n coureur van uitzonderlijke klasse.
Dus ja, Kimi zie ik graag komen.

Tsja, aan de andere kant, hoeveel snelheid is hij verloren? Hij zal niet instappen en kunnen tippen aan zijn McLaren-niveau. Daarnaast komt hij terecht bij een team dat er bovenop moet worden geholpen. En nogmaals, ik vind Kimi niet de aangewezen persoon dit te verwezenlijken.

Kootje

#1383
Dat mag.

Maar in hoeverre is 'n coureur daarin nog van belang tegenwoordig ?
Ik bedoel, Barrichello werd geroemd om z'n feedback, maar uiteindelijk zijn het de ingenieurs die daar wat mee moeten.
Dat ingenieursteam is verbeterd, er ligt (weliswaar niet de beste) 'n betere motor achterin, en met Kimi hebben ze 'n coureur die razendsnel is.

En die snelheid zal hij heus niet kwijt zijn.
Het is niet zoals Schumacher die 3 jaar niet geraced had hé ?
Kimi heeft gewoon ieder seizoen volop geraced, en ook al zijn dat totaal andere klasses, het houd je wel in vorm.
Nu ben ik ook niet zo naief om te denken dat hij vanaf dag 1 weer in z'n ritme zit.
Maar hij zal er zoals Schumi geen seizoen voor nodig hebben.


btw: zullen we deze discussie vervolgen in het Raïkkönen topic ??

Wizard


janke

Citaat van: Wizard op 04 november 2011 - 17:53:41
Op Kimi wel dan? In de jaren dat hij naast Massa reed vond ik Kimi niet bepaald overtuigend.

Maar dat is Massa ook al een hele tijd niet meer.
Some things are too important to be left in the past.

Wizard

Dat is waar. Maar goed, Massa kwam na zijn onval terecht in een veralonsode Ferrari die tot op het bot gemotiveerd is. Dan is het moeilijk jezelf te herpakken. Zeker als je weet dat je nu ineens plan B bent. Ik kan me voorstellen dat je motivatie dan niet optimaal is en je constant rijdt onder druk. Als dan blijkt dat je teamgenoot constant is en wel net dat extra beetje heeft, kan dat omslaan in frustratie. Een nieuw team kan Massa de juiste motivatie geven. Neem Button. Honda zijn 'tabée, wij stoppen' en er was niemand die Button voorzag van een stoeltje. Zelfs niet als reserve coureur. Geluk bij een ongeluk nam Brawn het zooitje over, had Button prompt weer een job, en kijk waar Button nu staat?? Massa heeft bewezen dat hij kan racen maar hij krijgt het nu niet voor elkaar zijn talent te vertalen naar prestatie. Dat maakt hem geen slechte rijder. Kijk bijvoorbeeld naar Hamilton. Als het tegenzit en je zit in die neerwaartse spiraal doet dat veel met je als mens en als rijder. Desalniettemin zie ik Hamilton Button gewoon weer kloppen als hij alles weer op een rijtje heeft en de juiste motivatie heeft gevonden.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 04 november 2011 - 17:56:38
Ach, er wordt al gauw iets gemaakt wat er niet is. Komkommertijd is reeds aangebroken. Wat ik zo frapant vind, toen ik op bezoek was in de Ferrari-fabriek, las ik daar niks over. Geen krant die riep: "Wizard in Maranello gesignaleerd. Gaat hij dan Massa vervangen??". Nu Rosberg daar gezien is, draaien de persen weer overuren.


;D ;D ;D
Jij bent evengoed geen F1-coureur...he!
;)

Wizard

Correctie (nou ja, half), ik rijd zo nu en dan F1. En sterker nog, ik win races. Dus waarom zou ik niet bij Ferrari terecht kunnen? Ik heb Kimi ruimschoots verslagen. 14 Poles binnen een seizoen. En bijna altijd in de top 3.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 04 november 2011 - 20:21:27
Correctie (nou ja, half), ik rijd zo nu en dan F1. En sterker nog, ik win races. Dus waarom zou ik niet bij Ferrari terecht kunnen? Ik heb Kimi ruimschoots verslagen. 14 Poles binnen een seizoen. En bijna altijd in de top 3.
;D ;D ;D


Dan lig je mijlenver achter op mij...tweevoudig wereldkampioen!
:)

Wizard


Senergy

Citaat van: Franky R. op 04 november 2011 - 21:17:32
Citaat van: Wizard op 04 november 2011 - 20:21:27
Correctie (nou ja, half), ik rijd zo nu en dan F1. En sterker nog, ik win races. Dus waarom zou ik niet bij Ferrari terecht kunnen? Ik heb Kimi ruimschoots verslagen. 14 Poles binnen een seizoen. En bijna altijd in de top 3.
;D ;D ;D


Dan lig je mijlenver achter op mij...tweevoudig wereldkampioen!
:)

Ik ook  ;D in een Maagd en een Sauber, mocht voor McLaren gaan rijden maar heb niet voor het geld gekozen, maar voor de uitdaging HRT naar de top loodsen (pfff heb ik me dat even beklaagd  :P)
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Franky R.

Citaat van: Senergy op 08 november 2011 - 16:02:20
Ik ook  ;D in een Maagd en een Sauber, mocht voor McLaren gaan rijden maar heb niet voor het geld gekozen, maar voor de uitdaging HRT naar de top loodsen (pfff heb ik me dat even beklaagd  :P )


;D ;D ;D
Join the club....
:)

Gerard

Rosberg heeft zijn contract met Merc tot minimaal 2013 verlengd...

janke

Citaat van: Gerard op 10 november 2011 - 11:35:44
Rosberg heeft zijn contract met Merc tot minimaal 2013 verlengd...

En dat is een goed bericht. Zie hem graag racen. Niet zo'n stoicijns figuur als zijn vader. Hoop dat hij eindelijk eens met een silber pfeil een overwinning pakt. Ik gun het hem van harte. Nu MS nog verlengen en Mercedes GP kan 2 jaar vooruit met hun team. Is alleen maar beter voor de progressie en de rust.
Some things are too important to be left in the past.