Silly Season!

Gestart door Enzo, 24 mei 2010 - 16:51:41

« vorige - volgende »

Vieze baas

Citaat van: Jozef op 02 november 2011 - 14:35:53
Wordt tijd voor Rosberg, binnenkort steekt hij nota bene Jos Verstappen voorbij in het klassement "meeste GP-starts zonder ooit gewonnen te hebben". :o

Is daar een lijst van? vast wel maar waar? :p. Trulli(8-9 seizoenen?) en Hakkinen(6 seizoenen?) hebben er ook lang over gedaan voor ze een keer wonnen, zelfde geldt voor Rubens(ook 9 seizoenen?)

robbert

Citaat van: Wizard op 02 november 2011 - 14:41:58
Citaat van: Enzo op 02 november 2011 - 14:02:40
Het schijnt dat Massa, Smedley en Dominicalli een spoedberaadt hebben gehad na de teleurstellende race in India. Mogelijk hebben ze gesproken over 2012?

Rosberg is gesignaleerd in Marranello vorige week.... ::)

http://www.derapate.it/articolo/f1-ferrari-rosberg-avvistato-a-maranello/32853/
http://www.formel1.de/de/3260/War+Rosberg+schon+in+Maranello%3F/newsID/1671288

Ik ben ervan overtuigd dat Ferrari en Rosberg iig de mogelijkheden aan het onderzoeken zijn, of er echt wat uit gaat komen is nog even afwachten.


Pure speculatie. Rosberg is daar gesignaleerd en prompt worden daar allerlei kaartjes aan gehangen.

inderdaad, stel je voor dat raikkonen nog eens een bezoek brengt aan de fabriek van ferrari, dan rijdt hij dan samen met rosberg bij ferrari

Kootje

Citaat van: Vieze baas op 02 november 2011 - 15:36:35
Is daar een lijst van?

Meeste races gereden voor eerste overwiinning:

  1   130e race   Mark Webber   Duitsland 2009
  2   124e race   Rubens Barrichello   Duitsland 2000
  3   119e race   Jarno Trulli   Monaco 2004
  4   115e race   Jenson Button   Hongarije 2006
  5   110e race   Giancarlo Fisichella   Brazilië 2003
  6     99e race   Mika Häkkinen   Europa 1997
  7     96e race   Thierry Boutsen   Canada 1989
  8     92e race   Jean Alesi   Canada 1995
  9     82e race   Eddie Irvine   Australië 1999
10     75e race   Nigel Mansell     Europa 1985

Franky R.

Citaat van: Vieze baas op 02 november 2011 - 13:12:05

Nou is de Red Bull wel iets beter dan de Ferrari, en komt Webber niet zo vaak Hamilton tegen op de baan ;) .


Kijk naar was er vooraf gaande was voordat Massa in de buurt van Hamilton kwam, en dan snap je ineens dat onder normale omstandigheden die twee nooit bij elkaar in de buurt zouden komen.


Massa i.i.g. niet in de buurt van een optimaal presterende Hamilton... 8)

Wizard

En Hamilton niet in de buurt van een optimaal presterende Massa. :D :D

Franky R.

Citaat van: Wizard op 02 november 2011 - 16:24:47
En Hamilton niet in de buurt van een optimaal presterende Massa. :D :D


Serieus?
In de Britse GP kon Hamilton Massa anders wel achterhalen... ;) ...Accoord, er vloog wel het een en ander aan dure onderdelen door het atmosfeer, maar Hamilton reed ook nog eens op een fuel-safe mode...


Waar ik Massa wel briljant vond rijden, was Brazilië 2008. Maar zelfs van Barrichello kan ik mij meer zeer goede races herinneren.

Wizard

Massa heeft altijd wel aardig gereden. Ik vind Massa wat dat aangaat iets wat onderschat. Bij zijn debuut voorspelde ik al dat hij ooit ging uitkomen voor een groot team. En toen was er Ferrari. Het jaar naar zijn debuut (bij Ferrari) werd hij vergezeld door Kimi. Massa werd bijvoorbaat de rol als secudant toegeworpen. Ik was één van de weinigen die meeging in deze voorspelling. "Massa kan Kimi best hebben", aldus mijzelf. En Massa kan ook kampioen worden. Kortom, en kampioen worden en Kimi verslaan. Ik denk dat een verloren zwerveling het met me eens was, 90% sprak het tegen.

Massa kan niet in de buurt komen van Kimi en kampioen worden doet hij geen eens met de allerbeste auto van het veld? In 2008 werden mijn woorden echter een feit. Massa was de betere en was zelfs héél even kampioen. Glock! Grrrr!! Maar goed, ook in 2009 vond ik Massa overtuigender, tot Hongarije... Daarna heb ik nooit de Massa gezien als te voren. Hij kreeg de kans van Ferrari om zich te bewijzen maar een jaar afwezigheid en een terugkomst in kamp-Alonso deden de Braziliaan geen goed. Einde carriere? Geen idee. Kampioen zie ik Massa niet meer worden maar voorin kan hij prima mee.

0634

Massa heeft een maand of 16 prima gepresteerd en ook in 2006 vond ik hem goed. Maar al met al is dat te mager om te vinden dat hij een kopman van een topteam zou kunnen zijn. Wat er gebeurt zou zijn als hij die veer van die Brawn niet zou hebben gehad, weet ik niet. Geen idee. Maar zoals het gelopen is, blijkt er geen uniek talent uit. Meer een DC-achtige rijder.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 02 november 2011 - 17:18:08
Massa heeft een maand of 16 prima gepresteerd en ook in 2006 vond ik hem goed. Maar al met al is dat te mager om te vinden dat hij een kopman van een topteam zou kunnen zijn. Wat er gebeurt zou zijn als hij die veer van die Brawn niet zou hebben gehad, weet ik niet. Geen idee. Maar zoals het gelopen is, blijkt er geen uniek talent uit. Meer een DC-achtige rijder.
tel je 2007 dan wel of niet mee?? reken je één seizoen als 12 maanden?

Wizard

Die rekent Jeroen niet mee. ;) Massa had op verkeerde momenten tegenslag en Ferrari moest zich focussen op Kimi. Achteraf een goede beslissing maar Massa kon niet meer voluit.

Franky R.

Bij het debuut van Massa voorspelde ik dat hij nooit WK zou worden. Ja, in 2008 was ik enorm verrast, maar dat is allemaal 'goed' gekomen... :P


Zeker, Massa heeft een arrogante Villeneuve de oren gewassen destijds bij Sauber....maar verder? Hij werd niet voor niets even bij Ferrari geparkeerd als testrijder om even af te koelen.


Zoals ik het al zei, ik kan mij weinig topwedstrijden van Massa herinneren. Dus die memorabel waren!

monaco2011

Citaat van: Wizard op 02 november 2011 - 18:07:00
Die rekent Jeroen niet mee. ;) Massa had op verkeerde momenten tegenslag en Ferrari moest zich focussen op Kimi. Achteraf een goede beslissing maar Massa kon niet meer voluit.
dus heeft ie niet prima gepresteerd?? ik zou 2007 zeker wel meerekenen

Wizard

Ik ook. Dus een terechte vraag.

0634

Voor de duidelijkheid: ik rekende kalendermaanden, dus van begin 2008 tot zijn ongeluk in 2009, kan een maandje meer of minder geweest zijn ;).

Ik heb zijn snelheid altijd goed gevonden (voor zijn ongeluk), zeker in kwali was hij in zijn toptijd bloedsnel. Vanaf kop kon hij ook uitstekend een wedstrijd controleren, niks mis mee. In Brazilie 2008 vond ik hem zelfs geweldig. Onder zoveel druk, van WK en eigen publiek, onder moeilijke omstandigheden, zo goed rijden daar was ik echt van onder de indruk.

Maar al met al heeft hij racend iets te weinig gebracht. Als hij niet van voren startte heeft hij nooit veel kunnen brengen. Is nooit iemand geweest die boven zichzelf uitsteeg, op Interlagos na dan. Verder een uitstekend coureur hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik zie in hem geen kopman van een topteam. Hij kan wel een prima kopman zijn van een team als Renault of Force India, of tweede rijder bij een topteam.

Ieder kan daar anders over denken, maar ik ben over zijn hele loopbaan genomen niet kapot van hem als het gaat om rijden in de absolute top.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 02 november 2011 - 19:01:02
Voor de duidelijkheid: ik rekende kalendermaanden, dus van begin 2008 tot zijn ongeluk in 2009, kan een maandje meer of minder geweest zijn ;).

Ik heb zijn snelheid altijd goed gevonden (voor zijn ongeluk), zeker in kwali was hij in zijn toptijd bloedsnel. Vanaf kop kon hij ook uitstekend een wedstrijd controleren, niks mis mee. In Brazilie 2008 vond ik hem zelfs geweldig. Onder zoveel druk, van WK en eigen publiek, onder moeilijke omstandigheden, zo goed rijden daar was ik echt van onder de indruk.

Maar al met al heeft hij racend iets te weinig gebracht. Als hij niet van voren startte heeft hij nooit veel kunnen brengen. Is nooit iemand geweest die boven zichzelf uitsteeg, op Interlagos na dan. Verder een uitstekend coureur hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik zie in hem geen kopman van een topteam. Hij kan wel een prima kopman zijn van een team als Renault of Force India, of tweede rijder bij een topteam.

Ieder kan daar anders over denken, maar ik ben over zijn hele loopbaan genomen niet kapot van hem als het gaat om rijden in de absolute top.
Toch haalde hij in 2007 relatief meer punten als in 2008. Jammer van dat ongeluk in hongarije, maar tot dan toe zat er wel een stijgende lijn in zijn manier van rijden. Brazilië 2008 was idd een geweldige race.