Silly Season!

Gestart door Enzo, 24 mei 2010 - 16:51:41

« vorige - volgende »

Kootje

Dat is waar.
Wat mij betreft mag hij ook lekker blijven zitten daar.
Want ondanks dat ik m'n twijfels had, heeft hij laten zien het niveau aan te kunnen.
En laat Giedo dan maar naar Williams komen.


KVDracer

Citaat van: Jeroen op 03 september 2011 - 22:55:23
Klopt. Maar persoonlijk heb ik liever een jong talent die een mooie kans krijgt in Ferrari. Perez wordt gefluisterd. Ook Button (geen jong talent uiteraard) is al eens genoemd. Ik ben wel benieuwd wie in die tweede Ferrari stapt als Massa vertrekt.

Perez is kanshebber. En als Kubica goed uit zijn herstelperiode komt is hij zeker en vast ook een kanshebber.

Forza F1

Citaat van: KVDracer op 04 september 2011 - 20:29:40
Perez is kanshebber. En als Kubica goed uit zijn herstelperiode komt is hij zeker en vast ook een kanshebber.

Hmmm... Kubica komt ontzettend goed overeen met Alonso, maar juist daarom twijfel ik eraan of Alonso dit zou willen. Kubica is een enorm sterke rijder, en we weten allemaal dat Alonso daar niet goed mee om kan. Hij -en hij alleen- wil de n° 1 binnen het team zijn, en daarbij zou iemand als Kubica wel eens z'n zeepbel kunnen/durven doorprikken...

0634

Welke zeepbel? Dat Alonso een voortreffelijke kopman van een topteam is lijkt mij alles behalve een zeepbel.

B

Niels_

Anderzijds heeft Alonso al aangegeven nog samen met Hamilton te willen rijden, enkel niet bij McLaren. Dat zou dat argument (van absolute nr 1) weer van tafel vegen. ;)

Kootje

Citaat van: Scuderia91 op 07 september 2011 - 00:21:57
Anderzijds heeft Alonso al aangegeven nog samen met Hamilton te willen rijden, enkel niet bij McLaren. Dat zou dat argument (van absolute nr 1) weer van tafel vegen. ;)

En onlangs heeft hij in 'n interview nog gezegd dat hij graag Newey en Vettel naar Ferrari ziet komen. 
En met (iig 2-voudig WK) Vettel naast hem, kan hij de nr1 status ook niet meer claimen.

Toch begrijp ik het comment van KVDracer wel. 
Bij McLaren claimde hij die nr1 status logischerwijs wel, maar kreeg hij 'm niet van Ron Dennis. 
En dat was uiteindelijk de oorzaak van zijn onvrede aldaar.

Alonso ziet ook wel het verschil tussen het hebben van 'n rooky als teamgenoot, of het hebben van 'n (potentieel) WK winnaar.
Daarom zie ik hem nu prima naast Robert, Lewis, Jenson of Sebastiaan fungeren.

Niels_

Citaat van: Kootje op 07 september 2011 - 10:08:35
Citaat van: Scuderia91 op 07 september 2011 - 00:21:57
Anderzijds heeft Alonso al aangegeven nog samen met Hamilton te willen rijden, enkel niet bij McLaren. Dat zou dat argument (van absolute nr 1) weer van tafel vegen. ;)

En onlangs heeft hij in 'n interview nog gezegd dat hij graag Newey en Vettel naar Ferrari ziet komen. 
En met (iig 2-voudig WK) Vettel naast hem, kan hij de nr1 status ook niet meer claimen.

Toch begrijp ik het comment van KVDracer wel. 
Bij McLaren claimde hij die nr1 status logischerwijs wel, maar kreeg hij 'm niet van Ron Dennis. 
En dat was uiteindelijk de oorzaak van zijn onvrede aldaar.

Alonso ziet ook wel het verschil tussen het hebben van 'n rooky als teamgenoot, of het hebben van 'n (potentieel) WK winnaar.
Daarom zie ik hem nu prima naast Robert, Lewis, Jenson of Sebastiaan fungeren.
Dat was natuurlijk ook gewoon ook om het feit dat het een volledig Brits team is, nogal logisch dat die zich sneller achter Hamilton zetten dan achter Alonso. ;) Of dat je op z'n minst dat gevoel krijgt.

Jozef

McLaren zette zich niet expliciet achter Alonso, maar gaf beide rijders gelijke kansen. Wat ook logisch was aangezien Hamilton halverwege het seizoen WK-leider was (of toch in elk geval meer punten had dan Alonso)...

KVDracer

Citaat van: Kootje op 07 september 2011 - 10:08:35
Citaat van: Scuderia91 op 07 september 2011 - 00:21:57
Anderzijds heeft Alonso al aangegeven nog samen met Hamilton te willen rijden, enkel niet bij McLaren. Dat zou dat argument (van absolute nr 1) weer van tafel vegen. ;)

En onlangs heeft hij in 'n interview nog gezegd dat hij graag Newey en Vettel naar Ferrari ziet komen. 
En met (iig 2-voudig WK) Vettel naast hem, kan hij de nr1 status ook niet meer claimen.

Toch begrijp ik het comment van KVDracer wel. 
Bij McLaren claimde hij die nr1 status logischerwijs wel, maar kreeg hij 'm niet van Ron Dennis. 
En dat was uiteindelijk de oorzaak van zijn onvrede aldaar.

Alonso ziet ook wel het verschil tussen het hebben van 'n rooky als teamgenoot, of het hebben van 'n (potentieel) WK winnaar.
Daarom zie ik hem nu prima naast Robert, Lewis, Jenson of Sebastiaan fungeren.

Het is hetgeen A. Bertolini (rijd voor Ferrari in de endurance) tegen me gezegd heeft. Dus veronderstel ik dat er wel iets van waar zal geweest zijn.

Wizard

Citaat van: Scuderia91 op 07 september 2011 - 00:21:57
Anderzijds heeft Alonso al aangegeven nog samen met Hamilton te willen rijden, enkel niet bij McLaren. Dat zou dat argument (van absolute nr 1) weer van tafel vegen. ;)

Juist niet. McLaren doet niet aan een absolute nr1. Vandaar niet bij McLaren samen rijden.

Wizard

Citaat van: Kootje op 07 september 2011 - 10:08:35
Alonso ziet ook wel het verschil tussen het hebben van 'n rooky als teamgenoot, of het hebben van 'n (potentieel) WK winnaar.
Daarom zie ik hem nu prima naast Robert, Lewis, Jenson of Sebastiaan fungeren.

Het zou niet uit moeten maken. Want Lewis was als rookie kampioenwaardig. Dus waarom een nr1 status willen krijgen?

Wizard

Waarom niet beide? Lijkt me geen slecht duo.

0634

Omdat ze meer vertrouwen hebben in Di Resta (en omdat er wel genoeg Duitsers in de F1 zitten!!!!!)

Kootje

Citaat van: Wizard op 09 september 2011 - 12:13:27
Citaat van: Kootje op 07 september 2011 - 10:08:35
Alonso ziet ook wel het verschil tussen het hebben van 'n rooky als teamgenoot, of het hebben van 'n (potentieel) WK winnaar.
Daarom zie ik hem nu prima naast Robert, Lewis, Jenson of Sebastiaan fungeren.

Het zou niet uit moeten maken. Want Lewis was als rookie kampioenwaardig. Dus waarom een nr1 status willen krijgen?

Omdat hij 2-voudig kampioen was en binnen werd gehaald om daar 'n 3e titel aan toe te voegen.
Als hij dan ook nog eens 'n rooky als teamgenoot krijgt, vind ik het logisch dat hij op basis van z'n kennis en aangetoonde resultaten verwacht dat hij 'n belangrijkere rol zal spelen dan z'n rooky teamgenoot.
Dat ze daar bij McLaren anders over dachten en dat Lewis ook nog eens liet zien helemaal niets voor hem onder te doen zal bij Alonso hard aangekomen zijn.
Daar lag dan ook de grondslag van het probleem.
Maar ik geloof niet dat hij daadwerkelijk bij Ferrari de nr1 status verlangt als hij Hamilton daar als teamgenoot krijgt.