Silly Season!

Gestart door Enzo, 24 mei 2010 - 16:51:41

« vorige - volgende »

Wizard

Misschien elders tot een kampioen! En Alonso zit er nog wel even. 4 Jaar in dienst moeten rijden van, is ook geen pretje. Dan kun je beter rondkijken waar je voor je eigen geluk kan gaan. Niet dat hij dat per definitie niet kan, maar dat het per definitie wel kan, ben ik niet van overtuigd. Dan zie ik hem liever naar McLaren gaan.

0634

Waarom? Daar hebben ze al twee prima rijders. Je hebt een plekje bij RBR en een plekje bij Ferrari. Meer niet.

robbert

bij mclaren rijdt hamilton, die wil nummer 1 zijn. Bij redbull heb je vettel, die wil ook nummer 1 zijn. Bij ferrari alonso, die wil ook nummer 1 zijn. Waar moet Perez dan heen?

0634

Hamilton kan zoveel willen, zolang Button gelijke tred met hem houdt is het jammer voor hem, lijkt me.

Maar verder heb je wel gelijk. Een tweede plek bij een topteam is een mooie plek voor een jong talent. Bij RedBull kom je er niet tussen waarschijnlijk omdat die hun eigen talenten daar willen hebben, dus blijft Ferrari over. Uitstekende plek voor Perez.

Niels_

Dat Perez dat beter gaat doen dan Massa daar bestaat bij mij niet echt twijfel over. Ben al vanaf race 1 onder de indruk van die gast dus ik zie hem maar al te graag komen. :)

Enzo

Heftige pic als onderschrift!!  8)

Kootje

Ik moet de ruil Massa - Perez eerst nog maar eens zien.  ::)
Persoonlijk zie ik dat niet in 2012 al gebeuren.

Maar mocht hij uiteindelijk de overstap kunnen maken (ik gok op 2013) dan zie ik iig geen reden waarom hij dit niet zou doen.
Oke .... Alonso is de onbetwiste nr 1 ,maar dat was Schumi ooit ook.
Toch konden en mochten zijn teamgenoten bij tijd en wijle ook winnen.
En mocht uiteindelijk blijken dat Perez 'n groter talent is dan Alonso ,dan wordt deze laatste ook zonder pardon weer tot nr2 gedegradeert.
Dus.....

Ik ben eerder benieuwd naar de geruchten omtrend Kimi's comeback.
Na afgelopen raceweekend kan ik me voorstellen dat Webber niet meer bijtekend ,of dat hij uberhaupt die keuze krijgt.
Buemi en Alguersuari zijn wat mij betreft nog steeds Red Bull onwaardig (te wisselvallig) en Riciardo vond ik nu ook niet echt de indruk maken klaar te zijn voor F1.

Dan blijft er dus 'n stoeltje over ,en in die zin zou Kimi 'n mooie optie zijn.
De link met Red Bull is er al ,en Kimi wil alleen terugkeren in 'n winnende auto.
En als de Red Bull de laatste 3 jaar in ding was ,dan is het 'n winner.

Wizard

Citaat van: robbert op 13 juli 2011 - 23:15:06
bij mclaren rijdt hamilton, die wil nummer 1 zijn. Bij redbull heb je vettel, die wil ook nummer 1 zijn. Bij ferrari alonso, die wil ook nummer 1 zijn. Waar moet Perez dan heen?
Anders gezegd, in mijn opinie is McLaren een team welke zich niet focust op 1 rijder. Bij Ferrari heb ik wel altijd dat idee gehad. Dat Perez zich moet bewijzen, sja, als hij meer ervaring had wellicht wel, maar die gozer moet nog vormen. Waarom niet bij Mercedes i.p.v Schumacher of misschien wel even rijpen bij Sauber. Laat hem eerst maar eens Kobayashi onder de duim krijgen alvorens hem in het diepe te gooien. Maar dat is het gevoel wat ik er bij heb. Daar hoef je het natuurlijk niet mee eens te zijn.

0634

Bij Mercedes zou ook kunnen, maar ik verwacht daar toch di Resta. Ferrari blijf ik een prima plek vinden voor een talent.

Wizard

Citaat van: Kootje op 14 juli 2011 - 16:52:23
Toch konden en mochten zijn teamgenoten bij tijd en wijle ook winnen.
En mocht uiteindelijk blijken dat Perez 'n groter talent is dan Alonso ,dan wordt deze laatste ook zonder pardon weer tot nr2 gedegradeert.
Dus.....

Dan moet je wel een gelijke kans krijgen. Je moet 1 zijn met je bolide om optimaal te kunnen presteren. En als je teamgenoot vervolgens een team om zich heen kan bouwen en zich als een vis in het water voelt, is het moeilijk dit te doorbreken. Of je moet al héél véél beter zijn en van hele hoge huizen komen, maar dat komt Alonso ook. Dus, moeilijk. Ik zie Perez liever naar een team gaan die zich niet per defintie op 1 rijder focust.
CitaatIk ben eerder benieuwd naar de geruchten omtrend Kimi's comeback.
Na afgelopen raceweekend kan ik me voorstellen dat Webber niet meer bijtekend ,of dat hij uberhaupt die keuze krijgt.
Buemi en Alguersuari zijn wat mij betreft nog steeds Red Bull onwaardig (te wisselvallig) en Riciardo vond ik nu ook niet echt de indruk maken klaar te zijn voor F1.

Dan blijft er dus 'n stoeltje over ,en in die zin zou Kimi 'n mooie optie zijn.
De link met Red Bull is er al ,en Kimi wil alleen terugkeren in 'n winnende auto.
En als de Red Bull de laatste 3 jaar in ding was ,dan is het 'n winner.
Dit zie ik niet gebeuren. Kimi was in zijn laatste seizoen al niet op z'n best, is er inmiddels al een tijdje uit daarnaast heeft hij te kennen gegeven, geen zin te hebben in de nevenactiviteiten. En juist Red Bull is zo'n commerciëel team.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 14 juli 2011 - 21:19:39
Bij Mercedes zou ook kunnen, maar ik verwacht daar toch di Resta. Ferrari blijf ik een prima plek vinden voor een talent.
Ferrari zie ik eerder instaat Perez te laten rijpen bij bijvoorbeeld een Sauber. Net zoals dat bij Massa het geval was. Maar zelden heb ik een debutant of rijder gezien zonder deugdelijke CV. Typisch Ferrari is het gaan voor zekerheid en dus een gerenommeerd coureur.

0634

Naja, Perez kan best nog een jaartje blijven waar hij is en dan pas Massa, die sowieso nog een jaarcontract heeft, vervangen. Dan is hij ongeveer in dezelfde situatie als Massa destijds.

Wizard

We zullen zien. Ben sowieso benieuwd hoe snel hij zich ontwikkeld. Om je te meten met de grote mag Kobayashi geen groot probleem zijn. Lijkt mij.

Franky R.

Citaat van: Wizard op 14 juli 2011 - 21:27:57
Citaat van: Jeroen op 14 juli 2011 - 21:19:39
Bij Mercedes zou ook kunnen, maar ik verwacht daar toch di Resta. Ferrari blijf ik een prima plek vinden voor een talent.
Ferrari zie ik eerder instaat Perez te laten rijpen bij bijvoorbeeld een Sauber. Net zoals dat bij Massa het geval was. Maar zelden heb ik een debutant of rijder gezien zonder deugdelijke CV. Typisch Ferrari is het gaan voor zekerheid en dus een gerenommeerd coureur.


Mag ik je verbeteren?
Gilles Villeneuve en Niki Lauda...beiden waren geen gerenommeerde coureurs a la MS of Alonso.
Hm, dat betekend dat de oude Enzo Ferrari meer lef had, qua rijdersbezetting dan de huidige directie... ???

Gerard

Ferrari en gaan voor zekerheid? Dan hebben ze in 2008 toch echt een blackout gehad met 'look how bad u are' ;D