Silly Season!

Gestart door Enzo, 24 mei 2010 - 16:51:41

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Edwin90 op 30 juni 2011 - 22:52:05
Goede zet, misschien heel voorbarig, maar misschien dat deze jongen met spoed naar Red Bull moet? Hij kan dan zo mooi een half seizoen ervaring opdoen. Werelkampioen hoeft hij volgend jaar niet te worden met een Red Bull toch? Enkel punten wegsnoepen bij de concurrentie.

Nogmaals, puur speculatief.
Misschien kan hij in een RBR wel een debuut maken ala Lewis Hamilton in 2007 :).

janke

#856
Je bewijzen met sneller te zijn dan Liuzzi. Nou ja, dat lijkt me niet zo moeilijk. Dat is ook maar C categorie. Ik blijf het maar jammer vinden dat die Hulkenberg aan de kant staat. Want Maldonado bakt er tot nu toe weinig van. Is volgens sommigen toch ook een groot talent?? Het enigste wat die brengt is geld in het laadje. Hulkenberg zou een prima vervanger zijn bij STR, vind ik. Of die Ricciardo dat veel beter gaat doen moet ik eerst maar zien.
Some things are too important to be left in the past.

Schumivill

Ik hoop voor Ricciardo dat dit geen slechte zet is,nog geen meter in een HRT gereden,Liuzzi heeft de auto al meer naar zijn hand kunnen zetten.
Francorchamps:'96,'00,'01,'02,'04,'05,'08,'15,'16,'17
Hockenheim: '03
Nurburgring: '06,'07,'09
Barcelona: '10,'11,'12
Boedapest: '13,'14,'17
Montreal: '14
Monza: '18

gloudiesaurus

Citaat van: janke op 01 juli 2011 - 10:14:06
Je bewijzen met sneller te zijn dan Liuzzi. Nou ja, dat lijkt me niet zo moeilijk. Dat is ook maar C categorie. Ik blijf het maar jammer vinden dat die Hulkenberg aan de kant staat. Want Maldonado bakt er tot nu toe weinig van. Is volgens sommigen toch ook een groot talent?? Het enigste wat die brengt is geld in het laadje. Hulkenberg zou een prima vervanger zijn bij STR, vind ik. Of die Ricciardo dat veel beter gaat doen moet ik eerst maar zien.

Nou nou Liuzzi C-categorie, die man heeft zeker wel talent hoor. Je wordt niet zomaar met overmacht F3000 - kampioen...
Het wordt moeilijk genoeg voor Ricciardo om Liuzzi te verslaan...

Hopelijk is dit voor Riccardo een goede zet, ik had met zijn talent nog even gewacht denk ik.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Citaat van: gloudiesaurus op 02 juli 2011 - 02:37:04
Citaat van: janke op 01 juli 2011 - 10:14:06
Je bewijzen met sneller te zijn dan Liuzzi. Nou ja, dat lijkt me niet zo moeilijk. Dat is ook maar C categorie. Ik blijf het maar jammer vinden dat die Hulkenberg aan de kant staat. Want Maldonado bakt er tot nu toe weinig van. Is volgens sommigen toch ook een groot talent?? Het enigste wat die brengt is geld in het laadje. Hulkenberg zou een prima vervanger zijn bij STR, vind ik. Of die Ricciardo dat veel beter gaat doen moet ik eerst maar zien.

Nou nou Liuzzi C-categorie, die man heeft zeker wel talent hoor. Je wordt niet zomaar met overmacht F3000 - kampioen...
Het wordt moeilijk genoeg voor Ricciardo om Liuzzi te verslaan...

Hopelijk is dit voor Riccardo een goede zet, ik had met zijn talent nog even gewacht denk ik.

Hij kan dan wel F3000 kampioen zijn, maar buiten een paar leuke dingen die hij heeft laten zien is het middelmaat. Heb je werkelijk zoveel talent kom je niet bij HRT terecht. Nee de carriëre van Liuzzi is niet groots. Komt een deel door het niet genoeg geld hebben, weet ik ook wel. Maar hoofdzaak is zijn talent voor de F1. En die is nou niet top. Anders was hij wel opgenomen bij een team van naam.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Zijn talent is prima. Althans, niet voor de top van de F1, maar wel voor de F1 zelf. Gewoon een prima coureur waar je een toptalent best aan af kan meten. Als Ricciardo echt een topper in spe is, kan hij meteen aanhaken bij Liuzzi, zoals di Resta bij Sutil.

Edwin90

Liuzzi werd aan het begin van zijn carrière echt wel als toptalent gezien. Hij mocht toen met Klien rouleren voor Red Bull. Hier kwam alleen weinig van tegen het einde van het seizoen. Een jaar later werd hij bij Toro Rosso gedropt. In 2007 ging het zo slecht (mede door de betrouwbaarheid) dat hij in 2008 maar helemaal gedumpt werd. Ik had graag gezien wat hij in een Red Bull kon of in de Toro Rosso van 2008, die was wel goed. Liuzzi als C klasse afschilderen is zeer ondergewaardeerd. De man heeft enkel zijn kansen niet gekregen.

-edit- zoals zoveel goede coureurs.

janke

Neem mij niet kwalijk dat ik wat bot over Liuzzi doe. Maar ik vind het niks. Alguersuari had weer eens een leuke race. Buemi was weer bagger. Context Liuzzi.  Alle 2. Ik ga er dan ook niet van uit dat een van die 3 ooit een topper wordt. Wat goed is komt snel. Dat zien de topteams ook. Die zitten echt niet op dit soort coureurs te wachten. OK, we hebben een veldvulling van 24 coureurs. En dan wordt er wel eens gezegd dat het de beste racers zijn. Amehoela. Objectief gezien zijn er wat die er niet thuis horen. Net als wat teams. Mijn mening. Ik ga uit van kwaliteit en niet kwantiteit. En daar begint het aardig naar uit te zien. Its a shame voor de F1 anno 2011. Maldonado, Trulli, DÄmbrossio, Glock, wat moet je ermee?? Brengt weinig. Leuk voor hun fans dat ze mee racen. Nogmaals, stoor je vooral niet aan mijn mening.
Some things are too important to be left in the past.

SDG

Citaat van: janke op 02 juli 2011 - 19:35:46
Neem mij niet kwalijk dat ik wat bot over Liuzzi doe. Maar ik vind het niks. Alguersuari had weer eens een leuke race. Buemi was weer bagger. Context Liuzzi.  Alle 2. Ik ga er dan ook niet van uit dat een van die 3 ooit een topper wordt. Wat goed is komt snel. Dat zien de topteams ook. Die zitten echt niet op dit soort coureurs te wachten. OK, we hebben een veldvulling van 24 coureurs. En dan wordt er wel eens gezegd dat het de beste racers zijn. Amehoela. Objectief gezien zijn er wat die er niet thuis horen. Net als wat teams. Mijn mening. Ik ga uit van kwaliteit en niet kwantiteit. En daar begint het aardig naar uit te zien. Its a shame voor de F1 anno 2011. Maldonado, Trulli, DÄmbrossio, Glock, wat moet je ermee?? Brengt weinig. Leuk voor hun fans dat ze mee racen. Nogmaals, stoor je vooral niet aan mijn mening.

Ik verwacht bij de kleinere teams volgend jaar hoe dan ook een stoelendans, aangezien er wellicht enkele stoeltjes zullen vrijkomen. Ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat Trulli er nu echt nòg een jaar aan gaat vastplakken, net zoals ik behoorlijk twijfel of we volgend jaar Barrichello, Glock en misschien ook wel Liuzzi nog terug zullen zien. Kartikheyan is nu al afgevoerd - weinig gemis aan ook - en ook D'Ambrosio's zitje is volgens mij nog lang geen certitude. Als hij nog een tweede jaar erbij krijgt, zal hij hoe dan ook een sterkere indruk moeten maken dan dit jaar - ligt uiteraard ook voor het grootste deel aan de lamlendige wagen - anders lijkt het over en sluiten.

Enzo

Zo'n d'Ambrosio is ook lastig in te schalen vind ik. Het eerste jaar is sowieso fouten maken en leren, daarnaast al gaat ie goed dan merk je het nog niet omdat de Virgin niet vooruit te branden is.
Hoewel Alonso in zijn Minardi:
Of Vettel in de STR was ook indrukwekkend soms... ::)

0634

Ja, maar d'Ambrosio zal van iets minder kaliber zijn. En dan zal het niet meevallen om je in een Virgin te onderscheiden.

monaco2011

Citaat van: janke op 02 juli 2011 - 19:35:46
Neem mij niet kwalijk dat ik wat bot over Liuzzi doe. Maar ik vind het niks. Alguersuari had weer eens een leuke race. Buemi was weer bagger. Context Liuzzi.  Alle 2. Ik ga er dan ook niet van uit dat een van die 3 ooit een topper wordt. Wat goed is komt snel. Dat zien de topteams ook. Die zitten echt niet op dit soort coureurs te wachten. OK, we hebben een veldvulling van 24 coureurs. En dan wordt er wel eens gezegd dat het de beste racers zijn. Amehoela. Objectief gezien zijn er wat die er niet thuis horen. Net als wat teams. Mijn mening. Ik ga uit van kwaliteit en niet kwantiteit. En daar begint het aardig naar uit te zien. Its a shame voor de F1 anno 2011. Maldonado, Trulli, DÄmbrossio, Glock, wat moet je ermee?? Brengt weinig. Leuk voor hun fans dat ze mee racen. Nogmaals, stoor je vooral niet aan mijn mening.
tja, dat zijn toch prima rijders die zich in andere klassen wel hebben onderscheiden. Maar met een lotus of Virgin begin je natuurlijk weinig. Ik vind het overigens prima dat ze meedoen, let er niet echt op, maar stoor me er zeker niet aan. Het zijn misschien niet de 24 beste coureurs, maar denk dat ze toch allemaal wel in de top 100 van dit moment zitten, dr zitten echt geen koekebakkers tussen. Hooguit Karhikean, maar die is nu weg. Glock bakt er in de F1 dan misschien weinig van, hij werd paar jaar geleden wel met overmacht kampioen in de GP2. En als je d'Ambrosio daar tegen afzet, doet ie het gewoon prima!

gloudiesaurus

Citaat van: Enzo op 02 juli 2011 - 22:34:37
Zo'n d'Ambrosio is ook lastig in te schalen vind ik. Het eerste jaar is sowieso fouten maken en leren, daarnaast al gaat ie goed dan merk je het nog niet omdat de Virgin niet vooruit te branden is.
Hoewel Alonso in zijn Minardi:
Of Vettel in de STR was ook indrukwekkend soms... ::)
Vergeet niet dat die Minardi van Alonso stukken competitiever was dan de Virgin nu. Die Minardi van dat jaar was voor Minardi begrippen erg goed en mede daardoor kon Alonso af en toe aanhaken bij andere teams...

De Virgin van D'Ambrosio is gewoon kansloos en komt seconden tekort voor het middenveld. Alleen Lotus (af en toe) en HRT kunnen ermee verslagen worden. Moeilijk om je dan echt in de kijker te rijden.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

En ik verwacht dat volgend seizoen bij de kleine teams volgend jaar geld opnieuw een grote rol zal spelen, ze hebben nu eenmaal budget nodig.
Ik denk ook niet dat Ricciardo daar zonder geld instapt, Red Bull zal wel goed toestoppen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaattja, dat zijn toch prima rijders die zich in andere klassen wel hebben onderscheiden. Maar met een lotus of Virgin begin je natuurlijk weinig.

Precies !!!
Maar daarom vergelijk je ze ook met hun teamgenoot.

En ja ,dan ben ik het wel met Janke eens dat Liuzzi als F1 coureur C-klasse is.
Want om nu te zeggen dat hij zulke goede teamgenoten had ..... NEE ... niet echt !!!
Scott Speed heeft hij nog net verslagen ,maar tegen Vettel en Sutil legde hij 't af.
Vettel is natuurlijk 'n topper ,maar over Sutil kan je toch ook niet zeggen dat hij zo goed is.

Nu weet ik natuurlijk niet hoe Janke de klasses bepaaldt ,maar voor mij heb je de Buitencategorie:  Vettel ,Hamilton ,Schumacher toen en Alonso
A-klasse:              Button ,Rosberg en Schumacher nu.
B-klasse:              Massa ,Webber ,Kobayashi ,Petrov ,DiResta en Kovalainen.
C-klasse:              alle overigen ,uitgezonderd Khartikeyan