Silly Season!

Gestart door Enzo, 24 mei 2010 - 16:51:41

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: monaco2011 op 09 december 2011 - 17:39:20
Citaat van: Kootje op 09 december 2011 - 17:00:54
Citaat van: Jeroen op 09 december 2011 - 06:19:10
Citaat van: Kootje op 09 december 2011 - 05:24:33
Precies ja.
Waarom kon Coulthard zolang bij 'n topteam aanblijven en was er voor Trulli geen interresse na Renault ??

Nee ..... voor mij heeft hij zich nooit kunnen onderscheiden van de middenmoot.
En dat is zeker geen schande, ik doe 't hem niet na, maar coureurs van dat kaliber zijn nu eenmaal vervangbaar.
Ja, want coureurs van dat niveau, daar zijn er altijd wel een paar van. Maar niet meer dan een handjevol. Het is echt niet zo dat 3/4 van de internationale autosport kan rijden als Trulli in zijn topdagen. Dat is echt niet waar.

En dat durf ik te betwijfelen.
Als Trulli echt zo goed was geweest als jij beweerd, had hij wel langer voor topteams gereden.
Het is namelijk niet zo dat hij nooit geen kansen gehad heeft, maar dan moet je 't wel waarmaken, en dat deed hij niet.
hij heeft nooit voor een topteam gereden volgens mij. Tov Alonso deed ie het ook helemaal niet slecht en ook tov Button niet. Hij was altijd een geweldige qualifier, maar in races was t vaak wat minder en ook kon ie niet een heel seizoen constant rijden.  Zeker wel één van de betere coureurs van het vorige decenium.

Ik zie het Renault waar hij voor uitkwam als 'n topteam.

Kootje

Citaat van: Wizard op 09 december 2011 - 18:13:15
Citaat van: Kootje op 09 december 2011 - 17:00:54
Citaat van: Jeroen op 09 december 2011 - 06:19:10
Citaat van: Kootje op 09 december 2011 - 05:24:33
Precies ja.
Waarom kon Coulthard zolang bij 'n topteam aanblijven en was er voor Trulli geen interresse na Renault ??

Nee ..... voor mij heeft hij zich nooit kunnen onderscheiden van de middenmoot.
En dat is zeker geen schande, ik doe 't hem niet na, maar coureurs van dat kaliber zijn nu eenmaal vervangbaar.
Ja, want coureurs van dat niveau, daar zijn er altijd wel een paar van. Maar niet meer dan een handjevol. Het is echt niet zo dat 3/4 van de internationale autosport kan rijden als Trulli in zijn topdagen. Dat is echt niet waar.

En dat durf ik te betwijfelen.
Als Trulli echt zo goed was geweest als jij beweerd, had hij wel langer voor topteams gereden.
Het is namelijk niet zo dat hij nooit geen kansen gehad heeft, maar dan moet je 't wel waarmaken, en dat deed hij niet.

Kansen dwing je ook af hé. ;)

Met resultaten  ::)

0634

Citaat van: Wizard op 09 december 2011 - 07:50:31

Precies. Trulli schaar ik in onder de Fisichella's, Herberts, Brundles, dat segment rijders. Daarboven bevinden zich de Coulthards en Webbers.
Ik denk dat er geen (of iig niet veel) verschil is.

0634

Citaat van: Wizard op 09 december 2011 - 07:48:04

Weet je niet. Ik neem aan dat teambazen prima kunnen inschatten hoe goed een rijder is. Voor Trulli was er geen plaats meer bij een topteam daar waar DC zowat zijn hele carriere bij topteams reed. Kennelijk had hij net dat beetje extra's waar het aan schoort bij andere.
Er zijn natuurlijk maar heel weinig topstoeltjes en er zijn natuurlijk heel veel rijders. Er zijn zat rijders die races hadden kunnen winnen als ze in de goede tijd bij McLaren hadden gereden. Soms moet je gewoon een beetje geluk hebben. Het is natuurlijk niet zo dat omdat Ron Dennis het zo goed met DC kon vinden en hem als rijder zo waardeerde, dat hij zoveel beter is dan anderen. 

Neem nou Barrichello. Die had op een bepaald moment de kans om naar Ferrari te gaan en won daar races. Deed het goed en leek daardoor stukken beter dan iemand als Button die toen in kansloze wagens in de marge rondreed, geen teambaas had interesse. Dan komen ze ineens samen te rijden, eerst in mindere wagens en daarna in een topwagen, en dan blijkt Button gewoon de betere van de twee.

Zomaar zeggen: 'he, Pietje rijdt bij een topteam en wint weleens wat dus die is beter dan Jantje', is geen argument.

0634

Citaat van: Kootje op 09 december 2011 - 17:00:54

En dat durf ik te betwijfelen.
Als Trulli echt zo goed was geweest als jij beweerd, had hij wel langer voor topteams gereden.
Het is namelijk niet zo dat hij nooit geen kansen gehad heeft, maar dan moet je 't wel waarmaken, en dat deed hij niet.

Als je meer dan 250 GP's mag rijden in de F1, met blijkbaar dusdanig goede resultaten dat je positie nooit ter discussie staat (tot nu), dan ben je écht zo goed.

Hij heeft veel kansen gekregen in de F1, en heeft ze gepakt ook met prima prestaties. Dat hij tekort kwam voor de absolute top is waar, ik heb nooit anders beweerd, maar hij behoorde in zijn topdagen structureel tot de beste 20 coureurs van zijn generatie. Dan ben je gewoon een voortreffelijke coureur.

Hier wordt steeds maar weer net gedaan alsof je tig races moet winnen en een titel wil je echt goed zijn, maar wat daaronder zit is nog altijd vreselijk snel. Anders onderschat je wat er nodig is om zolang in de F1 te presteren.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 09 december 2011 - 18:50:50
Hier wordt steeds maar weer net gedaan alsof je tig races moet winnen en een titel wil je echt goed zijn, maar wat daaronder zit is nog altijd vreselijk snel. Anders onderschat je wat er nodig is om zolang in de F1 te presteren.

Ik zeg ook nergens dat hij 'n slecht coureur is hé ??
Dat maak je er zelf van.

Het enige dat ik zeg is dat hij, zoals vele voor en na hem, de verwachtingen niet waar heeft weten te maken.
Hij bleek niet de supertopper die men verwachtte, maar 'n 13 in 'n dozijn coureur die geen memorabele dingen heeft laten zien.

Dat wil niet zeggen dat hij niet F1 waardig zou zijn.
Daarmee zou ik 'm inderdaad tekort doen, dan kom je bij de Ides en Khartykeans van deze wereld.
Maar om nu te zeggen dat hij zo bijzonder was .... Nee, lage subtop-hoge middenmoot ..... meer niet.

0634

Citaat van: Kootje op 09 december 2011 - 19:10:35
Citaat van: Jeroen op 09 december 2011 - 18:50:50
Hier wordt steeds maar weer net gedaan alsof je tig races moet winnen en een titel wil je echt goed zijn, maar wat daaronder zit is nog altijd vreselijk snel. Anders onderschat je wat er nodig is om zolang in de F1 te presteren.

Ik zeg ook nergens dat hij 'n slecht coureur is hé ??
Dat maak je er zelf van.

Het enige dat ik zeg is dat hij, zoals vele voor en na hem, de verwachtingen niet waar heeft weten te maken.
Hij bleek niet de supertopper die men verwachtte, maar 'n 13 in 'n dozijn coureur die geen memorabele dingen heeft laten zien.

Dat wil niet zeggen dat hij niet F1 waardig zou zijn.
Daarmee zou ik 'm inderdaad tekort doen, dan kom je bij de Ides en Khartykeans van deze wereld.
Maar om nu te zeggen dat hij zo bijzonder was .... Nee, lage subtop-hoge middenmoot ..... meer niet.

Ik heb ook niet gezegd dat jij hem slecht noemt, dus dat maak ik er zelf ook niet van.

Maar ik kan me niet herinneren dat iemand hem ooit een supertopper in spe heeft genoemd. Echt niemand.

En ja, een man met zijn staat van dienst is allesbehalve een 13 in een dozijn coureur wat mij betreft. Een subtopper in de F1 is allesbehalve dat.

Kootje

#1687
Citaat van: Jeroen op 09 december 2011 - 19:15:29
Ik heb ook niet gezegd dat jij hem slecht noemt, dus dat maak ik er zelf ook niet van.

Niet in die woorden en niet persoonlijk aan mij gericht.
Maar je verdediging komt bij mij wel zo over.
Die is zo gericht op het laten zien dat hij niet slecht is, dat ik het idee krijg dat jij denkt dat ik 'm slecht vind.
Zeker omdat je betoog volgde op mijn: "Ik zal 'm niet missen" opmerking.

CitaatMaar ik kan me niet herinneren dat iemand hem ooit een supertopper in spe heeft genoemd. Echt niemand.

Kan je zo geen namen noemen van personen die dit zeiden, daarvoor is het te lang geleden.
Maar ik kan me wel herrinneren dat hij zo binnengehaald werd in de F1.
Nu gebeurd dat wel vaker (Fisichella-Heidfeld-Bourdais), maar toch .....
Als men dat roept, kijk ik al gauw anders tegen zo iemand aan dan tegen bv Kobayashi waar niemand iets van verwachtte.

CitaatEn ja, een man met zijn staat van dienst is allesbehalve een 13 in een dozijn coureur wat mij betreft. Een subtopper in de F1 is allesbehalve dat.

En voor mij is 'n subtopper juist precies dat.
Als je je in niets kunt onderscheiden van de rest, ben je 13 in 'n dozijn.
Dat hij dan al zolang meedraait veranderd dat niet.
Heidfeld, Fisichella draaiden ook zolang mee en wisten diezelfde belofte ook nooit waar te maken.
Ook 13 in 'n dozijn, en dus misbaar.

PS: Ik heb 't alleen over F1 coureurs hé, wanneer ik 't over 13 in 'n dozijn heb.

Wizard

Citaat van: Jeroen op 09 december 2011 - 18:46:28
Er zijn natuurlijk maar heel weinig topstoeltjes en er zijn natuurlijk heel veel rijders. Er zijn zat rijders die races hadden kunnen winnen als ze in de goede tijd bij McLaren hadden gereden. Soms moet je gewoon een beetje geluk hebben. Het is natuurlijk niet zo dat omdat Ron Dennis het zo goed met DC kon vinden en hem als rijder zo waardeerde, dat hij zoveel beter is dan anderen. 

Neem nou Barrichello. Die had op een bepaald moment de kans om naar Ferrari te gaan en won daar races. Deed het goed en leek daardoor stukken beter dan iemand als Button die toen in kansloze wagens in de marge rondreed, geen teambaas had interesse. Dan komen ze ineens samen te rijden, eerst in mindere wagens en daarna in een topwagen, en dan blijkt Button gewoon de betere van de twee.

Vandaar dat hij nu ook bij McLaren rijdt. Je onderstreept hiermee mijn mening. Als je écht goed bent, wordt je vanzelf wel eruit geplukt. Wat Barrichello betreft, Ferrari zocht naar een secundant. Dus een goed voorbeeld vind ik dat niet.

0634

Citaat van: Wizard op 09 december 2011 - 19:34:38
Vandaar dat hij nu ook bij McLaren rijdt. Je onderstreept hiermee mijn mening. Als je écht goed bent, wordt je vanzelf wel eruit geplukt. Wat Barrichello betreft, Ferrari zocht naar een secundant. Dus een goed voorbeeld vind ik dat niet.
Nee, ik onderstreep jouw mening helemaal niet. Het gaat niet om secundant of niet, dat heeft er niets mee te maken. DC was ook een secundant. Het gaat erom dat ergens in 2003, 2004 de hele wereld Rubens hoger inschatte dan Button. Juist omdat zo'n teambaas, aan wiens mening jij zoveel waarde hecht, besloten had dat hij in een Ferrari mocht rijden en Button niet. Toch bleek achteraf dat Button feitelijk gewoon de betere rijder is. Dat zegt dus ook niet alles.

Dus ja, je moet soms gewoon wat geluk hebben. Zoveel goede rijders hebben de top niet gehaald, die het misschien best hadden kunnen halen. Het heeft te maken met timing, connecties, kwaliteiten en ook met simpelweg wat geluk. Had Alesi ooit voor Williams gekozen ipv voor Ferrari was hij voor Williams misschien gewoon kampioen geworden. Hoe hoog hadden we hem dan wel niet ingeschat...

0634

Citaat van: Kootje op 09 december 2011 - 19:31:59
Niet in die woorden en niet persoonlijk aan mij gericht.
Maar je verdediging komt bij mij wel zo over.
Die is zo gericht op het laten zien dat hij niet slecht is, dat ik het idee krijg dat jij denkt dat ik 'm slecht vind.
Zeker omdat je betoog volgde op mijn: "Ik zal 'm niet missen" opmerking.
Ik ga hem ook niet missen. Ik heb niet veel met hem. Vroeger had hij zo'n dom staartje op zijn knar. Zag er niet uit.

Waar het mij omgaat is dat die rijders net onder de top soms wel heel makkelijk worden weggezet als vervangbaar, terwijl de geschiedenis toch echt uitwijst dat het een enorme prestaties is om zoveel seizoenen achter elkaar in de F1 mee te draaien en niet zonder succes.

CitaatMaar ik kan me wel herrinneren dat hij zo binnengehaald werd in de F1.
Ik kan me dat van Button, Raikkonen, Verstappen en Magnussen enzo wel herinneren maar van Trulli zeker niet.

CitaatAls men dat roept, kijk ik al gauw anders tegen zo iemand aan dan tegen bv Kobayashi waar niemand iets van verwachtte.
Kobayashi is ook allerminst talentvoller als Trulli, integendeel waarschijnlijk.


janke

Citaat van: Jeroen op 09 december 2011 - 22:17:26
Citaat van: Kootje op 09 december 2011 - 19:31:59
Niet in die woorden en niet persoonlijk aan mij gericht.
Maar je verdediging komt bij mij wel zo over.
Die is zo gericht op het laten zien dat hij niet slecht is, dat ik het idee krijg dat jij denkt dat ik 'm slecht vind.
Zeker omdat je betoog volgde op mijn: "Ik zal 'm niet missen" opmerking.
Ik ga hem ook niet missen. Ik heb niet veel met hem. Vroeger had hij zo'n dom staartje op zijn knar. Zag er niet uit.

Waar het mij omgaat is dat die rijders net onder de top soms wel heel makkelijk worden weggezet als vervangbaar, terwijl de geschiedenis toch echt uitwijst dat het een enorme prestaties is om zoveel seizoenen achter elkaar in de F1 mee te draaien en niet zonder succes.

CitaatMaar ik kan me wel herrinneren dat hij zo binnengehaald werd in de F1.
Ik kan me dat van Button, Raikkonen, Verstappen en Magnussen enzo wel herinneren maar van Trulli zeker niet.

CitaatAls men dat roept, kijk ik al gauw anders tegen zo iemand aan dan tegen bv Kobayashi waar niemand iets van verwachtte.
Kobayashi is ook allerminst talentvoller als Trulli, integendeel waarschijnlijk.
Maak eens een poule. A_B_C_D_E, coureurs. Weinig A, weinig B, en dan komt de rest zoals Berger, Trulli, en de rest. Dat zijn er nogal wat.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Ja nog effe zeg. Van rijders van toen en nu ook nog... ieder zijn eigen mening hoor, zoveel moeite heb ik geen zin in. En Berger zit sowieso al niet in de pulk.

monaco2011

Citaat van: Wizard op 09 december 2011 - 19:34:38
Citaat van: Jeroen op 09 december 2011 - 18:46:28
Er zijn natuurlijk maar heel weinig topstoeltjes en er zijn natuurlijk heel veel rijders. Er zijn zat rijders die races hadden kunnen winnen als ze in de goede tijd bij McLaren hadden gereden. Soms moet je gewoon een beetje geluk hebben. Het is natuurlijk niet zo dat omdat Ron Dennis het zo goed met DC kon vinden en hem als rijder zo waardeerde, dat hij zoveel beter is dan anderen. 

Neem nou Barrichello. Die had op een bepaald moment de kans om naar Ferrari te gaan en won daar races. Deed het goed en leek daardoor stukken beter dan iemand als Button die toen in kansloze wagens in de marge rondreed, geen teambaas had interesse. Dan komen ze ineens samen te rijden, eerst in mindere wagens en daarna in een topwagen, en dan blijkt Button gewoon de betere van de twee.

Vandaar dat hij nu ook bij McLaren rijdt. Je onderstreept hiermee mijn mening. Als je écht goed bent, wordt je vanzelf wel eruit geplukt. Wat Barrichello betreft, Ferrari zocht naar een secundant. Dus een goed voorbeeld vind ik dat niet.
zonder dubbele diffuser had Button nu waarschijnlijk niet bij McLaren gezeten. t moet ook allemaal een beetje meezitten.

monaco2011

Citaat van: Jeroen op 09 december 2011 - 22:17:26
Citaat van: Kootje op 09 december 2011 - 19:31:59
Niet in die woorden en niet persoonlijk aan mij gericht.
Maar je verdediging komt bij mij wel zo over.
Die is zo gericht op het laten zien dat hij niet slecht is, dat ik het idee krijg dat jij denkt dat ik 'm slecht vind.
Zeker omdat je betoog volgde op mijn: "Ik zal 'm niet missen" opmerking.
Ik ga hem ook niet missen. Ik heb niet veel met hem. Vroeger had hij zo'n dom staartje op zijn knar. Zag er niet uit.

Waar het mij omgaat is dat die rijders net onder de top soms wel heel makkelijk worden weggezet als vervangbaar, terwijl de geschiedenis toch echt uitwijst dat het een enorme prestaties is om zoveel seizoenen achter elkaar in de F1 mee te draaien en niet zonder succes.

CitaatMaar ik kan me wel herrinneren dat hij zo binnengehaald werd in de F1.
Ik kan me dat van Button, Raikkonen, Verstappen en Magnussen enzo wel herinneren maar van Trulli zeker niet.

CitaatAls men dat roept, kijk ik al gauw anders tegen zo iemand aan dan tegen bv Kobayashi waar niemand iets van verwachtte.
Kobayashi is ook allerminst talentvoller als Trulli, integendeel waarschijnlijk.