Silly Season!

Gestart door Enzo, 24 mei 2010 - 16:51:41

« vorige - volgende »

Wizard

Citaat van: janke op 29 november 2011 - 22:27:10
Kom op zeg, de F1 wereld zit echt niet te wachten op  een D'Ambrosio of een v/d Garde. Ja oke, met  centen mee brengen misschien. Staan ze bij een slecht team toch op de grid. Geld kwijt, je rondjes gereden en opzoute. Allemaal veldvulling. Ja  je hebt er een stuk of 24 nodig.

Ook d'Ambrosio kan geen ijzer breken met de blote hand. Maar al met al reed hij toch een redelijk seizoen? Of niet? Deed niet veel onder voor de ervarendere Glock en bovendien heb ik hem zelden kunnen betrappen op dommigheidjes. Dus waarom hem nu al afschrijven? Een échte kans om zich te bewijzen heeft hij uiteindelijk niet gehad.

Niels_

Citaat van: M@rc op 30 november 2011 - 14:39:15
Citaat van: janke op 29 november 2011 - 22:27:10
Citaat van: M@rc op 29 november 2011 - 22:15:34
Citaat van: janke op 29 november 2011 - 18:00:56
Citaat van: Wizard op 29 november 2011 - 17:59:31
Citaat van: Senergy op 29 november 2011 - 17:22:50
D'ambrosio zelf lijkt er vrij zeker van te zijn volgend jaar een zitje te hebben.

Zou het? Ik weet niet wat ik van hem moet vinden. Geen coureur die er met hoofd en schouders bovenuit steekt, een beetje onzichtbaar zelfs maar doet daarentegen ook geen gekke dingen.

Of te wel, een 100 in een dozijn coureur.

Tot hiertoe wel ja. Geen uitzonderlijke prestaties, maar zoals al gezegd niet trager dan zijn teamgenoot. Die prestatie is al heel wat in je eerste jaar. Dat dat allemaal moest met de op één na traagste auto van het veld, mag je ook niet negeren.

Kom op zeg, de F1 wereld zit echt niet te wachten op  een D'Ambrosio of een v/d Garde. Ja oke, met  centen mee brengen misschien. Staan ze bij een slecht team toch op de grid. Geld kwijt, je rondjes gereden en opzoute. Allemaal veldvulling. Ja  je hebt er een stuk of 24 nodig.

Op Button, Räikkönen en Massa zat ook niemand te wachten... Ik ga d'Ambrosio ook niet missen moest hij er niet meer bijzijn volgend seizoen en ik zie er ook geen toekomstig WK in. Maar je kan pas iemand beoordelen als ze een deftige kans hebben gekregen. Rijden bij Virgin is dat voor ij niet en ik meen me te herinneren dat zijn testwerk voor Renault allesbehalve aan de trage kant was.
Precies. Wie in 2008 zei dat Jenson Button het jaar erop wereldkampioen zou worden, zou niet serieus genomen worden. En het is dan ook al meerdere keren aangehaald (door mezelf, maar ook door anderen), dat d'Ambrosio echt wel beter was dan Kobayashi toen ze teamgenoten waren... ;)

0634


Wizard

Was Hülkenberg niet bevestigd bij Force India?

0634

Nee, nog niet officieel. Di Resta ook niet.

Wizard

Ok, dan heb ik het verkeerd begrepen. Dacht dit weekend zoiets te hebben opgevangen.

0634

Naja geen idee. Maar dit is de officiele lijst dusver.

Zie de officele Formula1 site: http://www.formula1.com/news/headlines/2011/11/12862.html

Kootje

Wel apart dat DeLaRosa, hoewel bevestigd, niet op de lijst staat.  ???

Ook wel grappig dat zowel Trulli als Kovalainen als Glock op de lijst staan, terwijl er volgens Giedo en Jerome nog steeds mogelijkheden liggen bij Marussia (Virgin) en Caterham (Lotus).

En dat geld in mindere mate ook voor Koba en/of Perez bij Sauber.
Ook daar circuleren nog 'n paar geruchten over 'n vrij stoeltje.  ::)

Franky R.

Citaat van: Enzo op 30 november 2011 - 15:45:20
Tja, een echt goede kans zich te bewijzen heeft d'Ambrosio natuurlijk niet gehad.
Spijtige realiteit van het huidige F1, het gaat steeds meer om de centjes en de commerciele waarde.




Wat ook flink wordt versterkt door het zeer beperkt aantallen stoeltjes...Ik heb altijd gepleit voor een vrije deelname aan de F1. Dat gedonder met ballotage aan de deur is gewoon BS!


Maar ja, ik ben opgegroeid in de tijd van Forti Corse, Andrea Moda, Osella, Coloni [het wordt nu wel erg Italiaans nu... :P ] of een Eurobrun, Onyx, Pacific.

KVDracer

Citaat van: Franky R. op 30 november 2011 - 21:52:42
Citaat van: Enzo op 30 november 2011 - 15:45:20
Tja, een echt goede kans zich te bewijzen heeft d'Ambrosio natuurlijk niet gehad.
Spijtige realiteit van het huidige F1, het gaat steeds meer om de centjes en de commerciele waarde.




Wat ook flink wordt versterkt door het zeer beperkt aantallen stoeltjes...Ik heb altijd gepleit voor een vrije deelname aan de F1. Dat gedonder met ballotage aan de deur is gewoon BS!


Maar ja, ik ben opgegroeid in de tijd van Forti Corse, Andrea Moda, Osella, Coloni [het wordt nu wel erg Italiaans nu... :P ] of een Eurobrun, Onyx, Pacific.

Die tijd wordt gemist e, van de privé teams. Ze konden dan wel geen races winnen, met moeite punten behalen, maar het waren toch toffe tijden. Met de voorkwalificaties enzo.

Senergy

Citaat van: Jeroen op 30 november 2011 - 20:53:19
Naja geen idee. Maar dit is de officiele lijst dusver.

Zie de officele Formula1 site: http://www.formula1.com/news/headlines/2011/11/12862.html

Héhé volgens die lijst heeft HRT ook zijn motorleverancier nog niet bevestigd terwijl er op de website van HRT in een interview met Jacky eeckelaert wordt gezegd dat men de transmissie van williams gaat gebruiken aangepast aan de Cosworth-motor aangezien Williams met een Renault gaat rijden.
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

janke

Opnieuw een vrouw in de F1??


Van onze Telesportredactie
MADRID -
De renstal van Lotus Renault GP (vanaf volgend seizoen actief onder de naam Lotus) is in onderhandeling met de Spaanse Maria de Villota voor een rol als testcoureur bij het team. De laatste vrouw die ooit deel uitmaakte van het mannencircus dat Formule 1 heet, was Giovanna Amati die zich in 1992 meerdere malen vergeefs probeerde te kwalificeren voor deelname aan een Grand Prix. De Villota is een dochter van Emilio de Villota, die in de jaren zeventig en tachtig in de Formule 1 uitkwam.

Springplank naar 2013
De 31-jarige Spaanse testte in augustus op het circuit van Paul Ricard al een Renault-bolide uit 2009 en liet daarbij een goede indruk achter bij de teamleiding. Afgelopen weekeinde was de Spaanse op uitnodiging van het team aanwezig in Brazilië voor de laatste Grand Prix van het seizoen. Op het circuit van Interlagos voerde ze een gesprek met mensen van Lotus Renault.
,,Ik heb er een zeer tevreden gevoel aan overgehouden. Volgend seizoen kan voor mij een springplank naar 2013 worden", aldus De Villota. Ze beschouwt een eventuele rol als testcoureur als de ideale opstap naar een ,,plaats op de grid in 2013". Ze gaat ervan uit nog eind dit jaar of anders begin volgend jaar haar handtekening onder een verbintenis te kunnen zetten. ,,We moeten nog slechts een aantal zaken uitonderhandelen."

@
Geen problemen mee hoor. Laat maar proberen. Iemand een andere mening??
Some things are too important to be left in the past.

T.Nuvolari

Niets tegen een vrouw in de F1, maar 31jaar is dat juist?

Kootje

Op zich ook niets tegen 'n vrouw in de F1, maar waarom deze ??
Het is nu niet zo dat ze in de Superleague Formule 'n onuitwisbare indruk achter heeft gelaten. ::)
Denk dat er betere vrouwen zijn.

janke

Citaat van: M@rc op 01 december 2011 - 17:05:37
Niets tegen een vrouw in de F1, maar 31jaar is dat juist?

Yep, januari wordt deze dame 32 jaar.
Some things are too important to be left in the past.