Silly Season!

Gestart door Enzo, 24 mei 2010 - 16:51:41

« vorige - volgende »

0634

Mercedes volgend jaar winnen? Really? Schumacher doet er verstandig aan volgend jaar te stoppen. Dan is het mooi geweest. Hij gaat niet sneller worden. Plus, voor Mercedes zou ik liever na 2012 Di Resta in mijn wagen zetten (waarmee Mercedes al warme banden heeft) dan een oud-kampioen. Heeft natuurlijk veel meer toekomst. Bij Ferrari werd ooit beleefd gevraagd of Schumacher wilde vertrekken, dat zie ik Brawn nog wel een keertje doen. Maar goed, dit is allemaal wel heel erg speculatief. ;)

Wizard

Bij Mercedes zit nog altijd een Brawn, dus het zou mij niks verbazen als Mercedes gaandeweg competitiever wordt. Als Schumacher voorin weer mee kan vechten, zie ik hem niet 1,2,3 vertrekken bij Mercedes. Overigens vind ik, nu Schumacher weer in het wedstrijdritme zit en gewend is aan de huidige F1, beter worden. Ook vandaag zat hij er weer goed bij!

0634

Brawn zit daar al een tijdje, maar dat is ook geen superman. Het wordt al een helse klus voor McLaren en Ferrari om Red Bull te achterhalen, laat staan Mercedes.

Wizard

Aken en Keulen zijn ook niet op éen dag gebouwd.

0634

Nee, klopt wel. Maar er zijn weinig regelwijzigingen die eraan komen en feitelijk maakt Mercedes al 1,5 jaar geen enkele vooruitgang. Zitten al die tijd eigenlijk op hetzelfde niveau. Maar goed, wie weet...

Wizard

Volgens mij is Mercedes al vrij vroeg begonnen aan 2012. Juist omdat er weinig wijzingen zullen plaatsvinden is dit mogelijk. McLaren en Red Bull hebben hun vizier nog op 2011 staan (nou ja, nu wellicht ook niet meer, maar wel op het moment dat Mercedes aangaf zich te focussen op 2012). Dus inderdaad, wie weet. Ik zeg ook niet dat ze per defintie een sprong voorwaarts zullen maken maar met Brawn is het ook niet onlogisch als het wél gebeurd. En zo ja, and that's where i'am talking about, zie ik Schumacher niet vertrekken. Zeker niet als hij de bovenliggende partij is. Kortom, ik denk dat zijn vertrek afhangt van de snelheid van Mercedes. Zou er totaal geen progress worden gemaakt, acht ik de kans groter dat Schumacher het wel welletjes vindt.

janke

Citaat van: .Henry op 28 mei 2010 - 21:48:21
Ik denk dat dit weekend, en misschien het weekend er na, heel belangrijke weekends worden. Webber, en vooral Massa, moeten zich nu echt bewijzen. Webber zit op het goede spoor, met 2 overwinningen, maar moet die lijn vol zien houden. Maar Massa moet helemaal hard aan het werk, als hij de volgende weekends niet goed presteert/te ver achter Alonso zit is het denk ik exit voor hem.

Ferrari zal ook wel zien dat Massa niet meer de Massa is van 2 jaar geleden. Maar hem nu aan de kant zetten?? Ik weet niet of ze dat doen. Maar de kwaliteiten die hij nu vertoont rijden er wel meer van rond in de F1. En Webber kan niet meer dan wat hij laat zien. Vettel is dan ook een maatje te groot voor hem. Net als Alonso voor Massa.
Some things are too important to be left in the past.

Wizard

Prima, toch?? Massa rijdt Alonso niet in de weg, Webber Vettel niet, dus belangrijke punten worden niet weggekaapt terwijl ze toch scoren. In Webbers geval voldoende punten om de constructeurstitel binnen te angelen.

janke

Citaat van: Wizard op 16 oktober 2011 - 12:09:49
Prima, toch?? Massa rijdt Alonso niet in de weg, Webber Vettel niet, dus belangrijke punten worden niet weggekaapt terwijl ze toch scoren. In Webbers geval voldoende punten om de constructeurstitel binnen te angelen.

Natuurlijk is dat prima. Ik zeg ook dat ik niet weet of Ferrari Massa de bons geeft. En zou een Rosberg of een Hülkenberg het beduidend beter doen tov Alonso?? Maar dat Massa achteruit is gegaan lijkt me duidelijk. Maar dat vind ik.
Some things are too important to be left in the past.

Wizard

Mwa, ik vind Massa tweede helft van dit seizoen redelijk rijden. Niet geweldig, maar niet ver beneden wat het was.

Enzo

Citaat van: Wizard op 16 oktober 2011 - 11:36:36
Volgens mij is Mercedes al vrij vroeg begonnen aan 2012. Juist omdat er weinig wijzingen zullen plaatsvinden is dit mogelijk. McLaren en Red Bull hebben hun vizier nog op 2011 staan (nou ja, nu wellicht ook niet meer, maar wel op het moment dat Mercedes aangaf zich te focussen op 2012). Dus inderdaad, wie weet. Ik zeg ook niet dat ze per defintie een sprong voorwaarts zullen maken maar met Brawn is het ook niet onlogisch als het wél gebeurd. En zo ja, and that's where i'am talking about, zie ik Schumacher niet vertrekken. Zeker niet als hij de bovenliggende partij is. Kortom, ik denk dat zijn vertrek afhangt van de snelheid van Mercedes. Zou er totaal geen progress worden gemaakt, acht ik de kans groter dat Schumacher het wel welletjes vindt.

Mercedes denkt zelf in 2012 af en toe voor het podium te kunnen gaan en in 2013 een aanval op de titel te maken.
Dit omdat dan het volle effect van de herstructurering is te merken met Willis en Costa.
Ze hebben Schumacher al aangeboden te blijven na 2012, Schumacher zelf bepaalt dit ergens in 2012.
Waarschijnlijk afhangende van de prognose of de auto wk waardig is.

Wizard

Volgens mij zeg ik exact het zelfde. Alleen bewandel ik de route linksom, jij rechtsom. ;)

Enzo

Citaat van: Wizard op 16 oktober 2011 - 13:53:37
Volgens mij zeg ik exact het zelfde. Alleen bewandel ik de route linksom, jij rechtsom. ;)

Ja eigenlijk wel... ;D

Gerard

#1273
Overal op het net circuleren geruchten dat Hulkenberg de plek van Sutil overneemt in 2012
"de Hulk" zou naast di Resta gaan rijden.. Wat er met Sutil gaat gebeuren is nog niet duidelijk...

En bij Torro Rosso...
Citaat
. "Jean-Eric (Vergne) is een van de vier coureurs, naast Buemi, Alguersuari en Ricciardo, die Red Bull wil plaatsen bij Toro Rosso", aldus teambaas Franz Tost. In hetzelfde gesprek maakte hij bekend in december de beslissing bekend te maken.

bron: rtlGP

Kootje

Sutil staat op de shortlist van Williams.