Grand Prix van Turkije, Istanbul Park 2010

Gestart door Enzo, 21 mei 2010 - 21:02:35

« vorige - volgende »

campos

Nog ff één ding. Het snelheidsverschil is wel extreem groot hoor. De aanrijding ontstaat ook mede door dat grote snelheidverschil omdat Vettel zn achterband gewoon Webber zn voorband inhaalt (goed te zien op webber zn onboard) en natuurlijk doordat Vettel iets naar rechts gaat en webber gewoon rechtdoor blijft rijden. Van beiden niet echt handig, maar ik begrijp sowieso niet wat Webber daar nog dacht te kunnen winnen. Deze crash was zo onnodig en stom.

kx22

Campos, waarom wil je het niet begrijpen?
Vettel heeft Webber nog niet ingehaald en gaat met zijn auto naar rechts.
Daardoor raken ze elkaar aan. Als Vettel hem al had ingehaald en Webber tikt zijn achterkant aan, is het Webbers fout.
Nu rijden ze zijn aan zij. Dat Vettel uit de slipstream komt en meer snelheid heeft is mooi voor die jongen, maar de weg was nog maar heel kort.
Met dat extra snelheid zou hij weinig kunnen. Het enige wat Vettel kon doen was:
1. naar rechts gaan en hopen dat Webber weggaat
2. rechtdoor gaan en heel laat en hard remmen zodat Webber ook niet achter hem langs kan gaan.
3. inhouden en later een aanval plegen.

Hij koos voor 1 en Webber liet zijn auto staan. Het gaat hier om de eerste plaats, een verschil van 7 punten met de 2e plaats.
Tuurlijk laat hij zijn auto staan, alleen voor een blauwe vlag moet iemand wijken. Ze gingen ook beiden gelijk aan kop van het wereldkampioenschap.
Dat speelt ook mee. Wie bovenaan staat heeft meer priveleges.

Ik heb je beelden gezien en zie dat Webber met zijn stuur een heel klein beetje naar links gaat, maar ik zie Vettel duidelijk hard naar rechts gaan als hij er nog niet voorbij is.

Dus 100% Webber's fout?

campos

Citaat van: kx22 op 30 mei 2010 - 19:52:27
Campos, waarom wil je het niet begrijpen?
wil ik dat niet dan??
Ik zeg helemaal niet 100% mark zn fout. Vettel heeft idd Webber zn vasthoudendheid een beetje onderschat.
Punt 3 was absoluut geen optie, da's gewoon belachelijk dat je dat er zelfs maar neer durft te zetten.
Dat Webber graag Vettel voor wil blijven dat begrijp ik, maar dit was gezien het snelheidsverschil toch gewoon kansloos?? Webber heeft op zo'n moment ook een verantwoordelijkheid naar zn team toe. En Horner schijnt nog op de radio geroepen te hebben; 'move mark'. Vettel wat mij betreft een beetje jeugdige onbezonnenheid, Webber als ervaren coureur heeft zn team flink in de steek gelaten.

Folkert

Hij was Kansloos? Dat is onzin, Vettel moest er nog wel voor zien te blijven en wie zegt dat Webber eerder remt dan Vettel. Kon nog alle kanten op.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: Burorri op 30 mei 2010 - 20:15:55
Hij was Kansloos? Dat is onzin, Vettel moest er nog wel voor zien te blijven en wie zegt dat Webber eerder remt dan Vettel. Kon nog alle kanten op.
gezien het snelheidsverschil en de positie van Vettel aan de binnenkant idd kansloos. En dan heb ik het alleen over deze inhaalactie hè, wat er daarna zou zijn gebeurt dat weet niemand al leek Vettel toch wel duidelijk in een beter ritme te zitten. Ik hou ermee op nu.

flupke3

Dat vind ik ook !Vettel moest hem nog altijd inhalen wat niet zeker was en het is
niet webber die de deur dicht doet maar Vettel die iets naar rechts stuurt.
Er was weinig ruimte en Vettel nam een groot risico waarschijnlijk in de veronderstelling dat
zijn teamgenoot zou uitwijkken.Het was misschien slimmer geweest indien Mark dit ook deed
maar hij hoefde dit ook niet te doen .Hij verdedigde zijn positie op een regelmentaire manier
dus niks verkeerd mee.

campos

Citaat van: flupke3 op 30 mei 2010 - 20:31:14
Dat vind ik ook !Vettel moest hem nog altijd inhalen wat niet zeker was en het is
niet webber die de deur dicht doet maar Vettel die iets naar rechts stuurt.
Er was weinig ruimte en Vettel nam een groot risico waarschijnlijk in de veronderstelling dat
zijn teamgenoot zou uitwijkken.Het was misschien slimmer geweest indien Mark dit ook deed
maar hij hoefde dit ook niet te doen
.Hij verdedigde zijn positie op een regelmentaire manier
dus niks verkeerd mee.
wel van zn teambaas; What we always ask is for drivers to give each other room

flupke3

Hij had ruimte al was het niet veel..
En indien vettel niet naar rechts uitweek hadden ze elkaar ook niet geraakt.

Folkert

Ferrari lijkt trouwens erg achter opgeraakt. Mercedes ligt voor Ferrari nu, maar zullen zien of dat zo blijft in Canada. Daar schat ik Mclaren trouwens heel sterk met hun F-duct.

Maar al met al was de race niet zo heel saai, al was het wel redelijk weinig inhalen.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

jammer van ferrari, ze zullen zich moeten herpakken of de titel zal heel moeilijk te pakken te zijn.

McLaren_über_alles

Blijkbaar reed Webber toen net in fuel-saving mode, wat het snelheidsverschil op die rechte lijn natuurlijk verklaart...

http://www.autosport.com/news/report.php/id/84050
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

flupke3

Maakt dit dan verschil over wie schuldig was?

Folkert

Nee, maar verklaard wel het verschil en de plotselinge mogelijkheid voor Vettel in te halen. En maakt Campos zijn opmerking eigenlijk ongedaan.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: Burorri op 30 mei 2010 - 22:40:40
Nee, maar verklaard wel het verschil en de plotselinge mogelijkheid voor Vettel in te halen. En maakt Campos zijn opmerking eigenlijk ongedaan.
hoezo dat dan?? Vettel had ervoor zuiniger gereden, daarom kon hij nog ff door in de 'normale fuel stand'. Dom van Webber om dan nog te gaan verdedigen. Het verschil was zo duidelijk.

Enzo

Helaas door drukte heb ik de race vanavond pas kunnen zien.
Maar het was het wachten waard, het was smullen.
Grote blunder van de RedBull coureurs, dit had niet mogen gebeuren, ongeacht de schuldige.
Denk dat beide wel iets coulanter hadden kunnen zijn...
Mooie 1/2 voor Mclaren, die natuurlijk wel mazzel hebben gehad met het uitvallen van Vettel.(terugvallen van Webber)
Gun het Hamilton wel, hij heeft er flink hard voor moeten knokken de afgelopen races.
Mede daarom viel de ontlading en het vieren van de overwinning me ietswat tegen.
Hamilton leek gespannen op het podium, evenals Webber die niet uit z'n woorden kwam in de persconferentie.
Mercedes heeft ook het maximaal haalbare eruit gehaald denk ik, maar het lijkt alsof ze meer moeite hebben de banden goed te houden t.o.v. de andere teams.Toch de derde race dat Schumacher voor Rosberg eindigt, het begint langzaam te komen voor de duitser.
Ferrari was erg teleurstellend, maar ik twijfel niet dat ze gewoon weer terug komen in de volgende races.
Op naar Montreal waar topsnelheid de sleutel is, denk dat Mclaren daar het te kloppen team is.