Grand Prix van Turkije, Istanbul Park 2010

Gestart door Enzo, 21 mei 2010 - 21:02:35

« vorige - volgende »

meatball

Best een leuke race al had ik Alonso wel meer vooraan verwacht,Button met lef in de aanval na wat er net gebeurd was met RedBull.Al met al een verdiende winnaar maar dat waren Webber of Button ook geweest,Schumacher stilaan onder de mensen alleen is de Mercedes duidelijk nog iets te traag en wat is er toch met Ferrari.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

campos

#91
Citaat van: Burorri op 30 mei 2010 - 16:52:33
Het lijkt mij duidelijk, waarom zou Webber ruimte moeten geven als Vettel hem er daar wilt naast prikken? Moet Webber anders maar even op zijn rem gaan staan om Vettel er langs te laten? Vettel was sneller ja, maar hij had ook rechts kunnen pakken, waar meer dan genoeg ruimte was.
nee, maar hij had toch minimaal wat meer ruimte kunnen geven. Normaal rem je een bocht naar links altijd vanaf rechts aan, Webber had daar niks meer te zoeken

dit is wat horner zegt:
Van Horner mogen zijn coureurs tegen elkaar racen, zolang ze elkaar maar ruimte geven. "Niemand ging vandaag opzij, en het resultaat is dat we als team veel punten verloren. Het nettoresultaat is dat iedereen heeft verloren", zei hij.

meatball

Citaat van: campos op 30 mei 2010 - 16:54:40
Citaat van: Burorri op 30 mei 2010 - 16:52:33
Het lijkt mij duidelijk, waarom zou Webber ruimte moeten geven als Vettel hem er daar wilt naast prikken? Moet Webber anders maar even op zijn rem gaan staan om Vettel er langs te laten? Vettel was sneller ja, maar hij had ook rechts kunnen pakken, waar meer dan genoeg ruimte was.
nee, maar hij had toch minimaal wat meer ruimte kunnen geven. Normaal rem je een bocht naar links altijd vanaf rechts aan, Webber had daar niks meer te zoeken
Volgens mij begint Vetteletje stilaan over te koken omdat hij keer op keer verslagen wordt door zijn teammaat,voor mij ging hij hier in de fout ,niet door te willen inhalen maar wel door van zijn lijn af te wijken.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: campos op 30 mei 2010 - 16:54:40
Citaat van: Burorri op 30 mei 2010 - 16:52:33
Het lijkt mij duidelijk, waarom zou Webber ruimte moeten geven als Vettel hem er daar wilt naast prikken? Moet Webber anders maar even op zijn rem gaan staan om Vettel er langs te laten? Vettel was sneller ja, maar hij had ook rechts kunnen pakken, waar meer dan genoeg ruimte was.
nee, maar hij had toch minimaal wat meer ruimte kunnen geven. Normaal rem je een bocht naar links altijd vanaf rechts aan, Webber had daar niks meer te zoeken
Hoezo had hij daar niks meer te zoeken? Vettel was er wel voorbij ja, maar moet je dan zo eenvoudig je plek op geven? Vettel nam het Risico, Vettel had eieren voor zijn geld moeten kiezen toen hij zag dat Webber bleef rijden waar hij reed. Hij had daar helemaal niks meer te zoeken.

Man man, als er 1 schuldig is, is het Vettel, niemand anders.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: meatball op 30 mei 2010 - 16:58:09
Citaat van: campos op 30 mei 2010 - 16:54:40
Citaat van: Burorri op 30 mei 2010 - 16:52:33
Het lijkt mij duidelijk, waarom zou Webber ruimte moeten geven als Vettel hem er daar wilt naast prikken? Moet Webber anders maar even op zijn rem gaan staan om Vettel er langs te laten? Vettel was sneller ja, maar hij had ook rechts kunnen pakken, waar meer dan genoeg ruimte was.
nee, maar hij had toch minimaal wat meer ruimte kunnen geven. Normaal rem je een bocht naar links altijd vanaf rechts aan, Webber had daar niks meer te zoeken
Volgens mij begint Vetteletje stilaan over te koken omdat hij keer op keer verslagen wordt door zijn teammaat,voor mij ging hij hier in de fout ,niet door te willen inhalen maar wel door van zijn lijn af te wijken.
tja, maar hij had de snelheid er dit weekend toch wel weer goed inzitten. Normaal gesproken had ie gewoon op pole gestaan en was dit nooit gebeurd. Als de snellere achter de langzamere zit, dan krijg je dit soort situatie's, zeker als de langzamere zich niet gewonnen wil geven.

Folkert

#95
Citaat van: campos op 30 mei 2010 - 17:02:14
Citaat van: meatball op 30 mei 2010 - 16:58:09
Citaat van: campos op 30 mei 2010 - 16:54:40
Citaat van: Burorri op 30 mei 2010 - 16:52:33
Het lijkt mij duidelijk, waarom zou Webber ruimte moeten geven als Vettel hem er daar wilt naast prikken? Moet Webber anders maar even op zijn rem gaan staan om Vettel er langs te laten? Vettel was sneller ja, maar hij had ook rechts kunnen pakken, waar meer dan genoeg ruimte was.
nee, maar hij had toch minimaal wat meer ruimte kunnen geven. Normaal rem je een bocht naar links altijd vanaf rechts aan, Webber had daar niks meer te zoeken
Volgens mij begint Vetteletje stilaan over te koken omdat hij keer op keer verslagen wordt door zijn teammaat,voor mij ging hij hier in de fout ,niet door te willen inhalen maar wel door van zijn lijn af te wijken.
tja, maar hij had de snelheid er dit weekend toch wel weer goed inzitten. Normaal gesproken had ie gewoon op pole gestaan en was dit nooit gebeurd. Als de snellere achter de langzamere zit, dan krijg je dit soort situatie's, zeker als de langzamere zich niet gewonnen wil geven.
De snellere en de langzamere? Volgens mij waren ze dit weekend erg aan elkaar gewaagd hoor. En inderdaad, dit soort situaties krijg je als de snellere onervarendere te veel risicos wilt nemen.

Ook leuk trouwens de snelste ronde voor Petrov. Logisch met nieuwe banden, maar toch een snelste ronde op je naam gezet.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: Burorri op 30 mei 2010 - 17:05:31
Citaat van: campos op 30 mei 2010 - 17:02:14
Citaat van: meatball op 30 mei 2010 - 16:58:09
Citaat van: campos op 30 mei 2010 - 16:54:40
Citaat van: Burorri op 30 mei 2010 - 16:52:33
Het lijkt mij duidelijk, waarom zou Webber ruimte moeten geven als Vettel hem er daar wilt naast prikken? Moet Webber anders maar even op zijn rem gaan staan om Vettel er langs te laten? Vettel was sneller ja, maar hij had ook rechts kunnen pakken, waar meer dan genoeg ruimte was.
nee, maar hij had toch minimaal wat meer ruimte kunnen geven. Normaal rem je een bocht naar links altijd vanaf rechts aan, Webber had daar niks meer te zoeken
Volgens mij begint Vetteletje stilaan over te koken omdat hij keer op keer verslagen wordt door zijn teammaat,voor mij ging hij hier in de fout ,niet door te willen inhalen maar wel door van zijn lijn af te wijken.
tja, maar hij had de snelheid er dit weekend toch wel weer goed inzitten. Normaal gesproken had ie gewoon op pole gestaan en was dit nooit gebeurd. Als de snellere achter de langzamere zit, dan krijg je dit soort situatie's, zeker als de langzamere zich niet gewonnen wil geven.
De snellere en de langzamere? Volgens mij waren ze dit weekend erg aan elkaar gewaagd hoor. En inderdaad, dit soort situaties krijg je als de snellere onervarendere te veel risicos wilt nemen.
je zegt het zelf ook in je 2e zin. Ik wil absoluut Vettel niet vrijpleiten hoor, maar ik snap niet dat volgens jullie Webber vrij uit gaat. Wat is hij minimaal net zo fout. Waar was zijn ervaring dan??

Jasper

Citaat van: campos op 30 mei 2010 - 16:54:40
Citaat van: Burorri op 30 mei 2010 - 16:52:33
Het lijkt mij duidelijk, waarom zou Webber ruimte moeten geven als Vettel hem er daar wilt naast prikken? Moet Webber anders maar even op zijn rem gaan staan om Vettel er langs te laten? Vettel was sneller ja, maar hij had ook rechts kunnen pakken, waar meer dan genoeg ruimte was.
nee, maar hij had toch minimaal wat meer ruimte kunnen geven. Normaal rem je een bocht naar links altijd vanaf rechts aan, Webber had daar niks meer te zoeken
Daar ben ik het niet mee eens. Webber had iets schoner asfalt en kon dus later aanremmen, en als Webber erin slaagt om in de bocht naar links langszij te blijven, dan heeft hij weer de binnenkant in de bocht erna.

Vettel gaat zwaar in de fout door naar rechts te sturen (kijk maar naar de onboardbeelden van Vettel, je ziet hoe hij wegrijdt van de witte lijn), maar je hebt wel gelijk dat Webber iets meer ruimte had moeten geven (omdat Vettel zijn teamgenoot is).

Folkert

Citaat van: campos op 30 mei 2010 - 17:19:25

je zegt het zelf ook in je 2e zin. Ik wil absoluut Vettel niet vrijpleiten hoor, maar ik snap niet dat volgens jullie Webber vrij uit gaat. Wat is hij minimaal net zo fout. Waar was zijn ervaring dan??
Klopt Vettel was inderdaad net iets sneller, maar veel scheelde het niet. Ik pleit hem ook niet helemaal vrij, maar van de 2 toch de minst schuldige. Had inderdaad meer ruimte kunnen laten.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: Jasper op 30 mei 2010 - 17:43:58
Citaat van: campos op 30 mei 2010 - 16:54:40
Citaat van: Burorri op 30 mei 2010 - 16:52:33
Het lijkt mij duidelijk, waarom zou Webber ruimte moeten geven als Vettel hem er daar wilt naast prikken? Moet Webber anders maar even op zijn rem gaan staan om Vettel er langs te laten? Vettel was sneller ja, maar hij had ook rechts kunnen pakken, waar meer dan genoeg ruimte was.
nee, maar hij had toch minimaal wat meer ruimte kunnen geven. Normaal rem je een bocht naar links altijd vanaf rechts aan, Webber had daar niks meer te zoeken
Daar ben ik het niet mee eens. Webber had iets schoner asfalt en kon dus later aanremmen, en als Webber erin slaagt om in de bocht naar links langszij te blijven, dan heeft hij weer de binnenkant in de bocht erna.

Vettel gaat zwaar in de fout door naar rechts te sturen (kijk maar naar de onboardbeelden van Vettel, je ziet hoe hij wegrijdt van de witte lijn), maar je hebt wel gelijk dat Webber iets meer ruimte had moeten geven (omdat Vettel zijn teamgenoot is).
Webber had geen schijn van kans als je t mij vraagt, als je ziet hoe hard Vettel langszij komt. Op deze onboard ( ) kun je zien dat Webber 'schrikt' van Vettel en zn normale lijn (langzaam van links naar rechts) ineens veranderd en zelfs wat naar links stuurt. Volgens mij gaat/moet Vettel zelfs heel ff van zn gas, tenminste dat lijkt zo als je zn onboard ziet. Ik durft te wedden dat ze bij Red Bull niet blij zijn met Webber zn rol in deze crash. Webber drukt Vettel echt wel naar links en als Vettel hetzelfde probeert te doen bij Webber blijft webber gewoon stug rechtdoor rijden. Het is zoals Horner zegt een kwestie van elkaar geen ruimte gunnen en aangezien Vettel duidelijk de betere papieren had hier en Webber een zee van ruimte aan de andere kant vind ik het toch echt zijn fout. En nogmaals, ik weet zeker dat ie van Red Bull ook op zn flikker gaat krijgen.

Jasper

Webber gaat iets meer links rijden om zijn lijn te verdedigen, maar er is op dat moment nog altijd meer dan ruimte genoeg voor een auto. Pas wanneer Vettel naar rechts stuurt, en dat doet hij nogal abrupt zodat Webber bijna geen tijd heeft om uit te wijken, rijden ze elkaar aan.

campos

Citaat van: Jasper op 30 mei 2010 - 18:17:18
Webber gaat iets meer links rijden om zijn lijn te verdedigen, maar er is op dat moment nog altijd meer dan ruimte genoeg voor een auto. Pas wanneer Vettel naar rechts stuurt, en dat doet hij nogal abrupt zodat Webber bijna geen tijd heeft om uit te wijken, rijden ze elkaar aan.
Waar zie jij Vettel abrupt naar rechts sturen dan?? ik zie het niet op de onboard, op het shot van voren lijkt het wel zo, maar dat kan een vertekend beeld geven. Het lijkt erop dat Webber m kostte wat kost helemaal links wil houden. Als je t mij vraagt gewoon een wanhoopspoging en nogal unfair tov een teamgenoot. Webber had gewoon beter op moeten letten en vanaf het eerste moment de binnenkant moeten verdedigen. Dit is niet de 1e keer dit jaar dat we zien dat Webber niet echt een racer is als het gaat om duelleren. Maar goed, Vettel kan op dat gebied misschien ook nog wel t één en ander leren al was deze aanval op zich natuurlijk wel erg goed ingezet. Pff, volgens mij heb ik hier inmiddels wel genoeg over gezegd. Ik weet wel dat ik sinds vandaag wel een beetje anti-Webber ben, tot voorheen vond ik het een sympathieke kerel maar da's helemaal weg nu.

Folkert

Ik heb het nog eens goed bekeken, en misschien gaat Webber wel klein beetje naar links, maar niet zo veel dat Vettel geen ruimte meer had. Vettel gaat duidelijk meer naar rechts. En waarom zou Vettel dan Webber naar rechts willen drukken? Vettel koos voor het gat. Maar goed,Vettel en Webber zullen allebei wel op hun donder krijgen, niet alleen Webber.

En je ziet duidelijk dat Vettel wel naar rechts verhuisd.
Trotse vader van Rosalie(L)

Jasper

Citaat van: campos op 30 mei 2010 - 18:46:52
Citaat van: Jasper op 30 mei 2010 - 18:17:18
Webber gaat iets meer links rijden om zijn lijn te verdedigen, maar er is op dat moment nog altijd meer dan ruimte genoeg voor een auto. Pas wanneer Vettel naar rechts stuurt, en dat doet hij nogal abrupt zodat Webber bijna geen tijd heeft om uit te wijken, rijden ze elkaar aan.
Waar zie jij Vettel abrupt naar rechts sturen dan?? ik zie het niet op de onboard, op het shot van voren lijkt het wel zo, maar dat kan een vertekend beeld geven. Het lijkt erop dat Webber m kostte wat kost helemaal links wil houden.
Op de onboard bij Vettel is te zien dat hij duidelijk uitwijkt naar rechts, en op de onboard bij Webber zie je dat dat best wel snel gaat (tijd tussen het moment dat Vettel begint uit te wijken en het moment van het contact).

campos

Citaat van: Jasper op 30 mei 2010 - 19:01:20
Citaat van: campos op 30 mei 2010 - 18:46:52
Citaat van: Jasper op 30 mei 2010 - 18:17:18
Webber gaat iets meer links rijden om zijn lijn te verdedigen, maar er is op dat moment nog altijd meer dan ruimte genoeg voor een auto. Pas wanneer Vettel naar rechts stuurt, en dat doet hij nogal abrupt zodat Webber bijna geen tijd heeft om uit te wijken, rijden ze elkaar aan.
Waar zie jij Vettel abrupt naar rechts sturen dan?? ik zie het niet op de onboard, op het shot van voren lijkt het wel zo, maar dat kan een vertekend beeld geven. Het lijkt erop dat Webber m kostte wat kost helemaal links wil houden.
Op de onboard bij Vettel is te zien dat hij duidelijk uitwijkt naar rechts, en op de onboard bij Webber zie je dat dat best wel snel gaat (tijd tussen het moment dat Vettel begint uit te wijken en het moment van het contact).
ik vind dat absoluut niet duidelijk. bovendien mag je wel van Webber verwachten dat op het moment dat ie Vettel klem wil zetten daar links m toch wel zo goed in de gaten houdt dat ze elkaar iig niet gaan raken. Zeker nu het om een teamgenoot gaat. t is echt niet zo dat Vettel m ineens vol naar rechts gooit.