Grand Prix van Turkije, Istanbul Park 2010

Gestart door Enzo, 21 mei 2010 - 21:02:35

« vorige - volgende »

Folkert

Trotse vader van Rosalie(L)

waard500

Webber deed niets verkeerd, Vettel verpest het voor Red Bull!
Visited: Monza 2007, Hockenheim 2008, Nurburgring 2009

Folkert

Mooie overwinning van Hamilton, beetje geluk met het ongeluk van Webber en Vettel, maar hele race heeft hij er dicht bij gezeten. Button mooi 2de, maar vraag me af wat er nou werd besproken en gezegd werd over de inhaal actie van Button en later weer van Hamilton.

Webber was volgens mij beetje verbaasd over de hele situatie met Vettel. Denk toch dat Vettel wel de schuldige is in dit verhaal. Webber had wel wat meer ruimte kunnen laten, maar Vettel nam het risico en prikte hem er wel naast.

Alles bij elkaar een best aardige race.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: Burorri op 30 mei 2010 - 15:12:09
Hoezo absoluut fout van Webber?
nou, Webber drukt Vettel bijna op het gras. Vettel was duidelijk sneller en zat aan de goede kant. Als het geen teamgenoot was geweest was het misschien ok geweest, nu niet. Maar goed, da's  mijn mening.
Vond die actie van Button ook niet echt sjiek. Beide coureurs werd gezegd dat ze brandstof moesten sparen, dan ga je elkaar toch niet meer aanvallen lijkt me. Denk ook dat Hamilton daarom zo pissed off op het podium stond.

kx22

Dus jij zou jouw teammaat altijd voorrang geven?
Die mannen vechten ook tegen elkaar. In mijn ogen deed Webber helemaal niets verkeerd. Hij bleef zijn lijn houden.
Vettel stuurde juist naar rechts.

Folkert

Citaat van: campos op 30 mei 2010 - 15:45:02
Citaat van: Burorri op 30 mei 2010 - 15:12:09
Hoezo absoluut fout van Webber?
nou, Webber drukt Vettel bijna op het gras. Vettel was duidelijk sneller en zat aan de goede kant. Als het geen teamgenoot was geweest was het misschien ok geweest, nu niet. Maar goed, da's  mijn mening.
Vond die actie van Button ook niet echt sjiek. Beide coureurs werd gezegd dat ze brandstof moesten sparen, dan ga je elkaar toch niet meer aanvallen lijkt me. Denk ook dat Hamilton daarom zo pissed off op het podium stond.
Maar Vettel nam wel zelf het risico om hem er als nog naast te gooien. Webber gaf ruimte en Vettel ging zelf naar naar rechts volgens mij.e kan ook zeggen dat de actie normaal goed zou geweest zijn van Vettel, maar nu niet met teamgenoot om zo veel risico te nemen.

Button had beter moeten weten, zeker na wat er met Webber en Vettel gebeurde.
Trotse vader van Rosalie(L)

kx22

Hoe vaker ik naar Vettel kijk, hoe minder ik hem mag.
Vorig jaar eerste race toen hij zichzelf en een BMW eruit knalde vond ik het nog een sympathieke kerel die gelijk zijn fout toegaf.
Laatste race van het jaar toen hij geen kampioen werd, was die zo boos over helemaal niets. Hij heeft het zelf namelijk weggegeven in de eerste race.
Ook dit jaar begin ik steeds meer aan hem te irriteren. Druk gebarend in de auto naar Webber. Alsof hij de wereldkampioen is.
Hij moet beseffen dat hij helemaal geen topcoureur is. Met zijn snelle auto heeft hij paar keer pech gehad, maar alle andere keren waren het saaie races die men van start tot eind won. Dat zou een Trulli ook nog kunnen.
Vandaag zag je ook hoe Vettel werd ingehaald door Hamilton, 10 seconden na de start. Dit bewijst gewoon dat die jongen alleen maar hard kan rijden en niet kan verdedigen.
Dat hij daarna zichzelf en Webber eruit knalde was meer dan verdient. Niet voor Webber, die nog heel kalm bleef.
Ik hoop dat dit jaar Webber kampioen wordt als Hamilton dat niet wordt.
Vettel gun ik even helemaal niets.

_Makke_

Citaat van: campos op 30 mei 2010 - 15:45:02
Citaat van: Burorri op 30 mei 2010 - 15:12:09
Hoezo absoluut fout van Webber?
nou, Webber drukt Vettel bijna op het gras. Vettel was duidelijk sneller en zat aan de goede kant. Als het geen teamgenoot was geweest was het misschien ok geweest, nu niet.

Webber houd gewoon zijn lijn, hij heeft het proper opgelost. Vettel kwam naar rechts en tikte Webber aan. Het lijkt me hier toch een duidelijke situatie. Vettel kost het team een pak punten.

janke

Citaat van: Makke op 30 mei 2010 - 16:13:28
Citaat van: campos op 30 mei 2010 - 15:45:02
Citaat van: Burorri op 30 mei 2010 - 15:12:09
Hoezo absoluut fout van Webber?
nou, Webber drukt Vettel bijna op het gras. Vettel was duidelijk sneller en zat aan de goede kant. Als het geen teamgenoot was geweest was het misschien ok geweest, nu niet.

Webber houd gewoon zijn lijn, hij heeft het proper opgelost. Vettel kwam naar rechts en tikte Webber aan. Het lijkt me hier toch een duidelijke situatie. Vettel kost het team een pak punten.
Citaat van: Makke op 30 mei 2010 - 16:13:28
Citaat van: campos op 30 mei 2010 - 15:45:02
Citaat van: Burorri op 30 mei 2010 - 15:12:09
Hoezo absoluut fout van Webber?
nou, Webber drukt Vettel bijna op het gras. Vettel was duidelijk sneller en zat aan de goede kant. Als het geen teamgenoot was geweest was het misschien ok geweest, nu niet.

Webber houd gewoon zijn lijn, hij heeft het proper opgelost. Vettel kwam naar rechts en tikte Webber aan. Het lijkt me hier toch een duidelijke situatie. Vettel kost het team een pak punten.
Precies, Vettel is hier de oetlu. Onbezonnen en een beginners fout.
Some things are too important to be left in the past.

campos

Citaat van: Makke op 30 mei 2010 - 16:13:28
Citaat van: campos op 30 mei 2010 - 15:45:02
Citaat van: Burorri op 30 mei 2010 - 15:12:09
Hoezo absoluut fout van Webber?
nou, Webber drukt Vettel bijna op het gras. Vettel was duidelijk sneller en zat aan de goede kant. Als het geen teamgenoot was geweest was het misschien ok geweest, nu niet.

Webber houd gewoon zijn lijn, hij heeft het proper opgelost. Vettel kwam naar rechts en tikte Webber aan. Het lijkt me hier toch een duidelijke situatie. Vettel kost het team een pak punten.
webber houdt absoluut niet gewoon zn lijn. Vettel was er zo goed als langs en hij probeert m nog helemaal aan de binnenkant te houden. Misschien dat Vettel het uiteindelijk ook niet helemaal handig aanpakt, maar Webber had het zeker kunnen voorkomen.

McLaren_über_alles

Citaat van: campos op 30 mei 2010 - 16:32:45
Citaat van: Makke op 30 mei 2010 - 16:13:28
Citaat van: campos op 30 mei 2010 - 15:45:02
Citaat van: Burorri op 30 mei 2010 - 15:12:09
Hoezo absoluut fout van Webber?
nou, Webber drukt Vettel bijna op het gras. Vettel was duidelijk sneller en zat aan de goede kant. Als het geen teamgenoot was geweest was het misschien ok geweest, nu niet.

Webber houd gewoon zijn lijn, hij heeft het proper opgelost. Vettel kwam naar rechts en tikte Webber aan. Het lijkt me hier toch een duidelijke situatie. Vettel kost het team een pak punten.
webber houdt absoluut niet gewoon zn lijn. Vettel was er zo goed als langs en hij probeert m nog helemaal aan de binnenkant te houden. Misschien dat Vettel het uiteindelijk ook niet helemaal handig aanpakt, maar Webber had het zeker kunnen voorkomen.

Tja, het blijft wel racen natuurlijk hé. Webber houdt voet bij stuk, maar Vettel ramt er los op.

Conclusie: Vettel's fout.
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

WeezyAveli

#86

Het is duidelijk dat Webber gewoon z'n lijn vasthoudt en Vettel te vroeg weer naar buiten probeert te sturen.

Mooie win van Lewis Hamilton eindelijk weer een mooie zondag  ;D

dami

#87
volledige schuld van Vettel, ging te vroeg naar rechts.
mooi citaat van Mclaren," we pushed them and they crackt " ;D
man van de race, Hamilton












[/quote]

Folkert

Het lijkt mij duidelijk, waarom zou Webber ruimte moeten geven als Vettel hem er daar wilt naast prikken? Moet Webber anders maar even op zijn rem gaan staan om Vettel er langs te laten? Vettel was sneller ja, maar hij had ook rechts kunnen pakken, waar meer dan genoeg ruimte was.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: McLaren_über_alles op 30 mei 2010 - 16:42:28
Citaat van: campos op 30 mei 2010 - 16:32:45
Citaat van: Makke op 30 mei 2010 - 16:13:28
Citaat van: campos op 30 mei 2010 - 15:45:02
Citaat van: Burorri op 30 mei 2010 - 15:12:09
Hoezo absoluut fout van Webber?
nou, Webber drukt Vettel bijna op het gras. Vettel was duidelijk sneller en zat aan de goede kant. Als het geen teamgenoot was geweest was het misschien ok geweest, nu niet.

Webber houd gewoon zijn lijn, hij heeft het proper opgelost. Vettel kwam naar rechts en tikte Webber aan. Het lijkt me hier toch een duidelijke situatie. Vettel kost het team een pak punten.
webber houdt absoluut niet gewoon zn lijn. Vettel was er zo goed als langs en hij probeert m nog helemaal aan de binnenkant te houden. Misschien dat Vettel het uiteindelijk ook niet helemaal handig aanpakt, maar Webber had het zeker kunnen voorkomen.

Tja, het blijft wel racen natuurlijk hé. Webber houdt voet bij stuk, maar Vettel ramt er los op.

Conclusie: Vettel's fout.
als het geen teamgenoot was geweest, was het misschien nog anders, maar ik vind dat Webber hier zeker niet vrij uitgaat. Door dat Webber m achteraan zn zijkant raakt, lijkt het net of Vettel heel hard naar rechts stuurt, maar dat valt heel erg mee. Vind dat beide coureurs niet helemaal vrij uit gaan,  maar ik vind dat Webber gewoon eieren voor zn geld had moeten kiezen. Als je aan de verkeerde kant t zit en de ander is er zo goed als langs, dan moet je niet stug blijven volhouden. Zeker in dit geval niet.