Grand Prix van Turkije, Istanbul Park 2010

Gestart door Enzo, 21 mei 2010 - 21:02:35

« vorige - volgende »

Bridelance

Citaat van: Enzo op 29 mei 2010 - 15:21:31
Yep, Horner heeft ook bevestigd dat er iets van een veertje geknapt was in zijn suspensie.
Hierdoor verloor Vettel 5 of 6 tiende in de laatste sector en greep waarschijnlijk naast de pole.


Dat was dan toch de reden waarom Vettel uit de bocht ging in zijn laatste rondje, of niet?


Voor morgen zie is de eerste drie over de lijn komen op precies dezelfde manier waarop ze zijn gestart. Voor Webber zal het er op aan komen om telkens snel genoeg weg te zijn in de tweede sector want de Mclarens lijken iets sneller in de derde sector tov RBR. Ik hoop dat Vettel voorbij Hamilton kan komen bij de start, dan zou het nog een mooie race kunnen worden  :)   (en eigenlijk mag Vettel dan ook hamilton blijven, want ik heb het niet zo voor hem  :-\)

Enzo

Citaat van: Bridelance op 29 mei 2010 - 16:40:44
Citaat van: Enzo op 29 mei 2010 - 15:21:31
Yep, Horner heeft ook bevestigd dat er iets van een veertje geknapt was in zijn suspensie.
Hierdoor verloor Vettel 5 of 6 tiende in de laatste sector en greep waarschijnlijk naast de pole.

Dat was dan toch de reden waarom Vettel uit de bocht ging in zijn laatste rondje, of niet?

Daar lijkt het wel op, want ineens reageerde de auto anders en bleven de remmen blokkeren.

Niels_


Forza F1

Alonso mag eens gaan bewijzen dat hij die Ferrari waard is... heeft in mijn ogen nog niks laten zien! Bahrein was puur geluk.

Enzo

Bij het bestuderen van de cijfers viel het me op dat de Mercedes ten opzichte van de Mclaren 15 kmpu langzamer is.
Daarmee heeft mercedes één van de laagste topsnelheden van het veld... :o
Blijkbaar winnen ze genoeg terug in het bochtenwerk om 5de en 6de te staan, maar is wel opvallend.

Folkert

Citaat van: campos op 29 mei 2010 - 14:59:32
Citaat van: Burorri op 29 mei 2010 - 14:52:58
Citaat van: campos op 29 mei 2010 - 14:33:21
Citaat van: Burorri op 29 mei 2010 - 13:57:06
niet verwacht van Alonso. Had hem wel minimaal in q 3 verwacht.

Jammer voor Hamilton, maar ik denk dat hij van gas af moest door Schumacher. Ik denk dat Withmarsh gelijk heeft en dat ze RBR echt wel kunnen pakken. Hij staat helaas aan de verkeerde kant.



ik denk het niet. Hamilton zat voor Schumacher. Button moest wel van zn gas af. RBR is nog duidelijk een stukje sneller als McLaren, iig in de kwalificatie. Vettel was in zn eerste ronde supersnel, tot ie 'problemen' kreeg.
Dat wist ik niet, maar er hing geel en in sector 2 hing geel en daar verloor Hamilton 4tiende. Maar misschien heeft hij foutje gemaakt of gewoon niet snelgenoeg. Maar RBR is niet duidelijk sneller, Webber heeft gewoon uitstekende ronde neer gezet, Vettel staat achter Hamilton en met Webber scheelt het ook maar 2 tiende.
Citaat van: WeezyAveli op 29 mei 2010 - 14:20:00


Mooie 2e plaats voor Lewis, onder normale omstandigheden altijd sneller dan Button.
Hoop morgen op een mooie race.
Had ik ook wel verwacht, is het hele jaar al zo. Button is een slimme rijder, maar is in basis snelheid niet snelgenoeg. Zal me niet heel erg verbazen als Hamilton Button dit jaar bijna altijd de baas zal zijn.

En over Webber mag wel gezegd worden dat hij een veel betere rijder is dit jaar dan Vettel. Heb hem altijd wel goede rijder gevonden, vooral toen hij punten pakte voor minardi, maar hij word steeds beter. En als hij zijn hoofd kalm houd(weet niet wie dat heeft gezegd hier, maar scheen iets van concentratie en opvliegend/ te enthousiast.  te zijn) is hij zeker steen goede rijder.
Hamilton verloor steeds in de 2e sector, er hing toen absoluut geen geel. Bij Button wel, maar daar hoor je je weer niet over. Button was in zn eerste run vrijwel even snel als Hamilton als ik het me goed herinner. Toch heel apart om te zien hoe jij voor jouw favorieten steeds excuses verzint/ziet die er niet zijn en bij coureurs die niet echt je favoriet zijn is het precies andersom. Vettel was nl duidelijk sneller als Webber tot ie een remprobleem kreeg. Webber is dit jaar helemaal niet een veel betere rijder als Vettel. Ze staan precies gelijk in t wk, aan het begin was Vettel beter, de afgelopen races had Webber de overhand, dit weekend leek Vettel wat sneller te zijn.

Ik heb nog ff naar live timing gekeken, maar in zijn laatste rondje, was Button eerste sector 3 tiende langzamer dan Hamilton, en derde sector 1 tiende. Maar nu weet ik niet zeker of hij zijn ronde afbrak en dat wat er nu staat zijn ronde er voor was, maar idd, ik had het niet over Button en geel, omdat ik dat niet gezien had en niet echt op Button lette. Button was ook pas weer in beeld volgens mij toen hij zijn ronde afbrak dacht ik. Verder zeg ik ook niks over Button van vandaag, dus waarom jij mij nu weer aanvalt begrijp ik weer ff niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Enzo op 29 mei 2010 - 19:33:59
Bij het bestuderen van de cijfers viel het me op dat de Mercedes ten opzichte van de Mclaren 15 kmpu langzamer is.
Daarmee heeft mercedes één van de laagste topsnelheden van het veld... :o
Blijkbaar winnen ze genoeg terug in het bochtenwerk om 5de en 6de te staan, maar is wel opvallend.

Iets meer downforce gekozen en zodoende mindere topsnelheid. Vanwege de vele snelle bochten op dit circuit lijkt me dat geen slechte strategie. Alleszins een interessant weetje, dat maakt namelijk inhalen eenvoudiger. Zowel voor Mercedes die een tragere wagen wil inhalen, als voor een andere wagen die een Merc wil inhalen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo

Citaat van: Ferrari 2010 op 29 mei 2010 - 19:52:19
Citaat van: Enzo op 29 mei 2010 - 19:33:59
Bij het bestuderen van de cijfers viel het me op dat de Mercedes ten opzichte van de Mclaren 15 kmpu langzamer is.
Daarmee heeft mercedes één van de laagste topsnelheden van het veld... :o
Blijkbaar winnen ze genoeg terug in het bochtenwerk om 5de en 6de te staan, maar is wel opvallend.

Iets meer downforce gekozen en zodoende mindere topsnelheid. Vanwege de vele snelle bochten op dit circuit lijkt me dat geen slechte strategie. Alleszins een interessant weetje, dat maakt namelijk inhalen eenvoudiger. Zowel voor Mercedes die een tragere wagen wil inhalen, als voor een andere wagen die een Merc wil inhalen.

Het is inderdaad een compromie in de afstelling, maar dergelijke verschillen zijn wel schokkend.
Zo zie je maar hoe efficient de f-duct van Mclaren is ten opzichte van de teams die het proberen te kopieren.
Inhalen zal toch voornamelijk gebeuren aan het eind van de rechte stukken verwacht ik.
Kan me herriner dat Schumacher in 2006 of 2005 in een dergelijke positie zat, hij kwam in de langzamere bochten in  buurt maar verloor het weer in bocht 8 en het rechte stuk.
Hij moest zelfs terugschakelen in bocht 8, is ook een gaaf filmpje van. (die ik nu even niet kan vinden)

Gezien deze statistieken denk ik dat Mercedes voornamelijk in de spiegels zal moeten kijken.
Al heeft hij ten opzichte van Button de schone kant van het circuit en zit hij al aan de binnenkant van bocht 1.
Het zou zomaar kunnen dat Button weer een race lang achter de Mercedes geplakt zit.

campos

Citaat van: Burorri op 29 mei 2010 - 19:38:15
Citaat van: campos op 29 mei 2010 - 14:59:32

Hamilton verloor steeds in de 2e sector, er hing toen absoluut geen geel. Bij Button wel, maar daar hoor je je weer niet over. Button was in zn eerste run vrijwel even snel als Hamilton als ik het me goed herinner. Toch heel apart om te zien hoe jij voor jouw favorieten steeds excuses verzint/ziet die er niet zijn en bij coureurs die niet echt je favoriet zijn is het precies andersom. Vettel was nl duidelijk sneller als Webber tot ie een remprobleem kreeg. Webber is dit jaar helemaal niet een veel betere rijder als Vettel. Ze staan precies gelijk in t wk, aan het begin was Vettel beter, de afgelopen races had Webber de overhand, dit weekend leek Vettel wat sneller te zijn.

Ik heb nog ff naar live timing gekeken, maar in zijn laatste rondje, was Button eerste sector 3 tiende langzamer dan Hamilton, en derde sector 1 tiende. Maar nu weet ik niet zeker of hij zijn ronde afbrak en dat wat er nu staat zijn ronde er voor was, maar idd, ik had het niet over Button en geel, omdat ik dat niet gezien had en niet echt op Button lette. Button was ook pas weer in beeld volgens mij toen hij zijn ronde afbrak dacht ik. Verder zeg ik ook niks over Button van vandaag, dus waarom jij mij nu weer aanvalt begrijp ik weer ff niet.
Ik val je niet aan, ik nuanceer alleen wat van jouw uitspraken. Op live timing staan nu alleen nog de snelste ronden, dus de laatste ronde van Button kun je daar niet meer terugvinden helaas.

Folkert

Citaat van: campos op 29 mei 2010 - 20:45:23
Citaat van: Burorri op 29 mei 2010 - 19:38:15
Citaat van: campos op 29 mei 2010 - 14:59:32

Hamilton verloor steeds in de 2e sector, er hing toen absoluut geen geel. Bij Button wel, maar daar hoor je je weer niet over. Button was in zn eerste run vrijwel even snel als Hamilton als ik het me goed herinner. Toch heel apart om te zien hoe jij voor jouw favorieten steeds excuses verzint/ziet die er niet zijn en bij coureurs die niet echt je favoriet zijn is het precies andersom. Vettel was nl duidelijk sneller als Webber tot ie een remprobleem kreeg. Webber is dit jaar helemaal niet een veel betere rijder als Vettel. Ze staan precies gelijk in t wk, aan het begin was Vettel beter, de afgelopen races had Webber de overhand, dit weekend leek Vettel wat sneller te zijn.

Ik heb nog ff naar live timing gekeken, maar in zijn laatste rondje, was Button eerste sector 3 tiende langzamer dan Hamilton, en derde sector 1 tiende. Maar nu weet ik niet zeker of hij zijn ronde afbrak en dat wat er nu staat zijn ronde er voor was, maar idd, ik had het niet over Button en geel, omdat ik dat niet gezien had en niet echt op Button lette. Button was ook pas weer in beeld volgens mij toen hij zijn ronde afbrak dacht ik. Verder zeg ik ook niks over Button van vandaag, dus waarom jij mij nu weer aanvalt begrijp ik weer ff niet.
Ik val je niet aan, ik nuanceer alleen wat van jouw uitspraken. Op live timing staan nu alleen nog de snelste ronden, dus de laatste ronde van Button kun je daar niet meer terugvinden helaas.
Dat doe je wel. Hoe goed je bedoelingen zijn, je valt me aan. Ik ben gewoon niet gecharmeerd van Button. Vorig jaar heeft hij het uitstekend gedaan, maar met een half half coureur als teamgenoot. En dit zijn feiten:  Button heeft alleen van Hamilton gewonnen in de regen, daarna is Hamilton elke keer de snellere geweest. En ik wil Button niet als schemiel neer zetten, maar hij mist ten opzichte van Hamilton gewoon iets. En dat is mijn mening en dat baseer ik niet op persoonlijke voorkeur, maar op resultaten.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: Burorri op 30 mei 2010 - 05:32:14
Citaat van: campos op 29 mei 2010 - 20:45:23
Citaat van: Burorri op 29 mei 2010 - 19:38:15
Citaat van: campos op 29 mei 2010 - 14:59:32

Hamilton verloor steeds in de 2e sector, er hing toen absoluut geen geel. Bij Button wel, maar daar hoor je je weer niet over. Button was in zn eerste run vrijwel even snel als Hamilton als ik het me goed herinner. Toch heel apart om te zien hoe jij voor jouw favorieten steeds excuses verzint/ziet die er niet zijn en bij coureurs die niet echt je favoriet zijn is het precies andersom. Vettel was nl duidelijk sneller als Webber tot ie een remprobleem kreeg. Webber is dit jaar helemaal niet een veel betere rijder als Vettel. Ze staan precies gelijk in t wk, aan het begin was Vettel beter, de afgelopen races had Webber de overhand, dit weekend leek Vettel wat sneller te zijn.

Ik heb nog ff naar live timing gekeken, maar in zijn laatste rondje, was Button eerste sector 3 tiende langzamer dan Hamilton, en derde sector 1 tiende. Maar nu weet ik niet zeker of hij zijn ronde afbrak en dat wat er nu staat zijn ronde er voor was, maar idd, ik had het niet over Button en geel, omdat ik dat niet gezien had en niet echt op Button lette. Button was ook pas weer in beeld volgens mij toen hij zijn ronde afbrak dacht ik. Verder zeg ik ook niks over Button van vandaag, dus waarom jij mij nu weer aanvalt begrijp ik weer ff niet.
Ik val je niet aan, ik nuanceer alleen wat van jouw uitspraken. Op live timing staan nu alleen nog de snelste ronden, dus de laatste ronde van Button kun je daar niet meer terugvinden helaas.
Dat doe je wel. Hoe goed je bedoelingen zijn, je valt me aan. Ik ben gewoon niet gecharmeerd van Button. Vorig jaar heeft hij het uitstekend gedaan, maar met een half half coureur als teamgenoot. En dit zijn feiten:  Button heeft alleen van Hamilton gewonnen in de regen, daarna is Hamilton elke keer de snellere geweest. En ik wil Button niet als schemiel neer zetten, maar hij mist ten opzichte van Hamilton gewoon iets. En dat is mijn mening en dat baseer ik niet op persoonlijke voorkeur, maar op resultaten.
kom op zeg, dit is een forum. waarom is dat nou aanvallen?? t was gewoon een reactie op jouw voorgaande posts. Button is misschien gemiddeld iets langzamer (veel meer als een  tiende is het niet), is net nieuw bij het team en doet het gewoon veel beter dan de meesten hadden verwacht. Het verschil met Hamilton is is gewoon minimaal, als Hamilton dan voor jou een halfgod is, dan moet Button toch ook wel heel erg goed zijn?? Ik was ook nooit zo gecharmeerd van Button, maar als ik m nu vergelijk met Hamilton, dan kan ik niet anders dan concluderen dat ie gewoon supersnel is. Ik verwacht m eerlijk gezegd dit jaar nog wel een aantal keer voor Hamilton, ook als het droog is.

Folkert

Omdat je elke keer met opmerkingen komt dat ik niet objectief genoeg ben en dat ik mijn "Half god" helemaal ophemel en Button altijd afkraak. Maar goed, dat is mijn mening, verder gaan heeft niet echt zin.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Deja vu....
Heren, vlieg elkaar niet steeds in de haren wil je?
Hou het gewoon inhoudelijk en trek je niet alles persoonlijk aan a.u.b..

Folkert

#73
Komt in orde.


Mclaren toch mooi op de snelheid van RBR in gelopen, had ik wel verwacht. Hamilton en Webber net iets de sterkere van de 4. Echt zeer mooi gevecht tussen Hamilton en Webber.



OMGGGGGGGGG RBR, Vettel en Webber my god. Wat was dat. Maar volgens mij deed webber niks fout, Vettel was de schuldige.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos