Grand Prix van Turkije, Istanbul Park 2010

Gestart door Enzo, 21 mei 2010 - 21:02:35

« vorige - volgende »

FA1903

Godverdomme seg Alonso..hoeveelste fout is dit dat je nu maakt..je verpest je eigen kansen terwijl je snel genoeg bent!!

Enorm teleurgesteld!

Folkert

#46
niet verwacht van Alonso. Had hem wel minimaal in q 3 verwacht.

Jammer voor Hamilton, maar ik denk dat hij van gas af moest door Schumacher. Ik denk dat Withmarsh gelijk heeft en dat ze RBR echt wel kunnen pakken. Hij staat helaas aan de verkeerde kant.
Trotse vader van Rosalie(L)

KVDracer

Moet je de race starten op de banden waarmee je je laatste ronde hebt gereden of je laatst getimede ronde hebt gereden? M.a.w. moet Schumacher nu met de banden starten waarmee hij in het gravel heeft gestoken of de banden waarmee hij zijn tijd heeft gereden?

Folkert

Citaat van: KVDracer op 29 mei 2010 - 14:04:41
Moet je de race starten op de banden waarmee je je laatste ronde hebt gereden of je laatst getimede ronde hebt gereden? M.a.w. moet Schumacher nu met de banden starten waarmee hij in het gravel heeft gestoken of de banden waarmee hij zijn tijd heeft gereden?

Volgens mij de banden waar op je eindigt, ik vraag me dan ook af hoe ze zoiets kunnen controleren. Maar wel een goeie vraag eigenlijk, ik zou het niet weten eigenlijk.

Schumacher wel een mooie spin, maar denk ik wel een probleem voor morgen.
Webber zeer sterk en Vettel lijkt toch wel wat "terug" te zijn gevallen. Kan de snelheid niet matchen van Webber en (als ik Mol mag geloven) lijkt toch wel wat gefrustreerd.
Trotse vader van Rosalie(L)

KVDracer

Citaat van: Burorri op 29 mei 2010 - 14:08:17
Citaat van: KVDracer op 29 mei 2010 - 14:04:41
Moet je de race starten op de banden waarmee je je laatste ronde hebt gereden of je laatst getimede ronde hebt gereden? M.a.w. moet Schumacher nu met de banden starten waarmee hij in het gravel heeft gestoken of de banden waarmee hij zijn tijd heeft gereden?

Volgens mij de banden waar op je eindigt, ik vraag me dan ook af hoe ze zoiets kunnen controleren. Maar wel een goeie vraag eigenlijk, ik zou het niet weten eigenlijk.

Schumacher wel een mooie spin, maar denk ik wel een probleem voor morgen.
Webber zeer sterk en Vettel lijkt toch wel wat "terug" te zijn gevallen. Kan de snelheid niet matchen van Webber en (als ik Mol mag geloven) lijkt toch wel wat gefrustreerd.

Op de BBC hebben ze het antwoord gegeven. Je vertrekt op de banden waarop je je snelste ronde hebt gereden. Ferrrai heeft me wel teleurgesteld in de kwalificatie. ik hoop dat we nu een spannende race krijgen met de Mclarens en de RedBulls

WeezyAveli

Lijkt me niet dat Schumi op diezelfde banden moet beginnen. Je had gezien tijdens FP3 toen Lewis erook afging in bocht 8 3banden waren gewoon gelijk kapot.
Schumi zou het dan op die banden niet eens het einde v/d warmingup-lap halen.  ;D

Mooie 2e plaats voor Lewis, onder normale omstandigheden altijd sneller dan Button.
Hoop morgen op een mooie race.

campos

je moet beginnen op de banden waarmee je je snelste ronde zet.. lijkt me vrij logisch. Dus totaal geen probleem voor Schumacher. Hij weet schijnbaar wanneer je wat meer risico kunt nemen. Hij had al een goede ronde staan en dus kan ie in zn 2e run alle risico's nemen.

Enzo

Wel gaaf om te zien hoe de auto's stuiteren door bocht 8, vraag me af hoe dit tijdens de race zal uitpakken.
Rijhoogte mogen ze niet aanpassen en er komt een hoop extra gewicht bij...

campos

Citaat van: Burorri op 29 mei 2010 - 13:57:06
niet verwacht van Alonso. Had hem wel minimaal in q 3 verwacht.

Jammer voor Hamilton, maar ik denk dat hij van gas af moest door Schumacher. Ik denk dat Withmarsh gelijk heeft en dat ze RBR echt wel kunnen pakken. Hij staat helaas aan de verkeerde kant.
ik denk het niet. Hamilton zat voor Schumacher. Button moest wel van zn gas af. RBR is nog duidelijk een stukje sneller als McLaren, iig in de kwalificatie. Vettel was in zn eerste ronde supersnel, tot ie 'problemen' kreeg.

Folkert

Citaat van: campos op 29 mei 2010 - 14:33:21
Citaat van: Burorri op 29 mei 2010 - 13:57:06
niet verwacht van Alonso. Had hem wel minimaal in q 3 verwacht.

Jammer voor Hamilton, maar ik denk dat hij van gas af moest door Schumacher. Ik denk dat Withmarsh gelijk heeft en dat ze RBR echt wel kunnen pakken. Hij staat helaas aan de verkeerde kant.



ik denk het niet. Hamilton zat voor Schumacher. Button moest wel van zn gas af. RBR is nog duidelijk een stukje sneller als McLaren, iig in de kwalificatie. Vettel was in zn eerste ronde supersnel, tot ie 'problemen' kreeg.
Dat wist ik niet, maar er hing geel en in sector 2 hing geel en daar verloor Hamilton 4tiende. Maar misschien heeft hij foutje gemaakt of gewoon niet snelgenoeg. Maar RBR is niet duidelijk sneller, Webber heeft gewoon uitstekende ronde neer gezet, Vettel staat achter Hamilton en met Webber scheelt het ook maar 2 tiende.
Citaat van: WeezyAveli op 29 mei 2010 - 14:20:00


Mooie 2e plaats voor Lewis, onder normale omstandigheden altijd sneller dan Button.
Hoop morgen op een mooie race.
Had ik ook wel verwacht, is het hele jaar al zo. Button is een slimme rijder, maar is in basis snelheid niet snelgenoeg. Zal me niet heel erg verbazen als Hamilton Button dit jaar bijna altijd de baas zal zijn.

En over Webber mag wel gezegd worden dat hij een veel betere rijder is dit jaar dan Vettel. Heb hem altijd wel goede rijder gevonden, vooral toen hij punten pakte voor minardi, maar hij word steeds beter. En als hij zijn hoofd kalm houd(weet niet wie dat heeft gezegd hier, maar scheen iets van concentratie en opvliegend/ te enthousiast.  te zijn) is hij zeker steen goede rijder.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

#55
Citaat van: Burorri op 29 mei 2010 - 14:52:58
Citaat van: campos op 29 mei 2010 - 14:33:21
Citaat van: Burorri op 29 mei 2010 - 13:57:06
niet verwacht van Alonso. Had hem wel minimaal in q 3 verwacht.

Jammer voor Hamilton, maar ik denk dat hij van gas af moest door Schumacher. Ik denk dat Withmarsh gelijk heeft en dat ze RBR echt wel kunnen pakken. Hij staat helaas aan de verkeerde kant.



ik denk het niet. Hamilton zat voor Schumacher. Button moest wel van zn gas af. RBR is nog duidelijk een stukje sneller als McLaren, iig in de kwalificatie. Vettel was in zn eerste ronde supersnel, tot ie 'problemen' kreeg.
Dat wist ik niet, maar er hing geel en in sector 2 hing geel en daar verloor Hamilton 4tiende. Maar misschien heeft hij foutje gemaakt of gewoon niet snelgenoeg. Maar RBR is niet duidelijk sneller, Webber heeft gewoon uitstekende ronde neer gezet, Vettel staat achter Hamilton en met Webber scheelt het ook maar 2 tiende.
Citaat van: WeezyAveli op 29 mei 2010 - 14:20:00


Mooie 2e plaats voor Lewis, onder normale omstandigheden altijd sneller dan Button.
Hoop morgen op een mooie race.
Had ik ook wel verwacht, is het hele jaar al zo. Button is een slimme rijder, maar is in basis snelheid niet snelgenoeg. Zal me niet heel erg verbazen als Hamilton Button dit jaar bijna altijd de baas zal zijn.

En over Webber mag wel gezegd worden dat hij een veel betere rijder is dit jaar dan Vettel. Heb hem altijd wel goede rijder gevonden, vooral toen hij punten pakte voor minardi, maar hij word steeds beter. En als hij zijn hoofd kalm houd(weet niet wie dat heeft gezegd hier, maar scheen iets van concentratie en opvliegend/ te enthousiast.  te zijn) is hij zeker steen goede rijder.
Hamilton verloor steeds in de 2e sector, er hing toen absoluut geen geel. Bij Button wel, maar daar hoor je je weer niet over. Button was in zn eerste run vrijwel even snel als Hamilton als ik het me goed herinner. Toch heel apart om te zien hoe jij voor jouw favorieten steeds excuses verzint/ziet die er niet zijn en bij coureurs die niet echt je favoriet zijn is het precies andersom. Vettel was nl duidelijk sneller als Webber tot ie een remprobleem kreeg. Webber is dit jaar helemaal niet een veel betere rijder als Vettel. Ze staan precies gelijk in t wk, aan het begin was Vettel beter, de afgelopen races had Webber de overhand, dit weekend leek Vettel wat sneller te zijn.

Folkert

Citaat van: campos op 29 mei 2010 - 14:59:32
Citaat van: Burorri op 29 mei 2010 - 14:52:58
Citaat van: campos op 29 mei 2010 - 14:33:21
Citaat van: Burorri op 29 mei 2010 - 13:57:06
niet verwacht van Alonso. Had hem wel minimaal in q 3 verwacht.

Jammer voor Hamilton, maar ik denk dat hij van gas af moest door Schumacher. Ik denk dat Withmarsh gelijk heeft en dat ze RBR echt wel kunnen pakken. Hij staat helaas aan de verkeerde kant.



ik denk het niet. Hamilton zat voor Schumacher. Button moest wel van zn gas af. RBR is nog duidelijk een stukje sneller als McLaren, iig in de kwalificatie. Vettel was in zn eerste ronde supersnel, tot ie 'problemen' kreeg.
Dat wist ik niet, maar er hing geel en in sector 2 hing geel en daar verloor Hamilton 4tiende. Maar misschien heeft hij foutje gemaakt of gewoon niet snelgenoeg. Maar RBR is niet duidelijk sneller, Webber heeft gewoon uitstekende ronde neer gezet, Vettel staat achter Hamilton en met Webber scheelt het ook maar 2 tiende.
Citaat van: WeezyAveli op 29 mei 2010 - 14:20:00


Mooie 2e plaats voor Lewis, onder normale omstandigheden altijd sneller dan Button.
Hoop morgen op een mooie race.
Had ik ook wel verwacht, is het hele jaar al zo. Button is een slimme rijder, maar is in basis snelheid niet snelgenoeg. Zal me niet heel erg verbazen als Hamilton Button dit jaar bijna altijd de baas zal zijn.

En over Webber mag wel gezegd worden dat hij een veel betere rijder is dit jaar dan Vettel. Heb hem altijd wel goede rijder gevonden, vooral toen hij punten pakte voor minardi, maar hij word steeds beter. En als hij zijn hoofd kalm houd(weet niet wie dat heeft gezegd hier, maar scheen iets van concentratie en opvliegend/ te enthousiast.  te zijn) is hij zeker steen goede rijder.
Hamilton verloor steeds in de 2e sector, er hing toen absoluut geen geel. Bij Button wel, maar daar hoor je je weer niet over. Button was in zn eerste run vrijwel even snel als Hamilton als ik het me goed herinner. Toch heel apart om te zien hoe jij voor jouw favorieten steeds excuses verzint/ziet die er niet zijn en bij coureurs die niet echt je favoriet zijn is het precies andersom. Vettel was nl duidelijk sneller als Webber tot ie een remprobleem kreeg. Webber is dit jaar helemaal niet een veel betere rijder als Vettel. Ze staan precies gelijk in t wk, aan het begin was Vettel beter, de afgelopen races had Webber de overhand, dit weekend leek Vettel wat sneller te zijn.

Gaan we weer hoor. Ik zie feiten dat Hamilton Button wel bijna elke normale race verslaat. En ik heb zelfs toegegeven dat ik fout zat bij Hamilton. Maar goed was Button sneller dan Hamilton toen hij geel kreeg. Als ik me goed herinner en gezien heb(deed live timing op mijn iphone) was hij wel sneller dan zijn eigen rondje, maar niet sneller dan Hamilton. Mocht ik fout zijn, zal ik mijn mening veranderen. En ik verzin geen excuus, ik vermoedde iets, heel groot verschil. En voor de duidelijkheid, Webber is niet mijn favoriet, noch is Vettel een rijder die ik zal afvallen. Maar wat ik van Vettel heb begrepen is dat hij gewoon moeite heeft met de controle van de wagen. Heb de persconferentie niet goed gehoord, maar noemde hij iets over rem problemen dan?
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Yep, Horner heeft ook bevestigd dat er iets van een veertje geknapt was in zijn suspensie.
Hierdoor verloor Vettel 5 of 6 tiende in de laatste sector en greep waarschijnlijk naast de pole.

Enzo

Toch wel apart dat Ferrari zo slecht presteerde, ze zullen ergens een verkeerde afslag hebben genomen in de ontwikkeling.
Mercedes heeft een stap voorwaarts gemaakt evenals Mclaren, al is de Redbull nog steeds "the car to beat" , maar lijkt wel erg kwetsbaar.

Ik verwacht morgen een interessante race te zien, zeker als de afgetankte auto's door de hobbelige bocht 8 moeten.
Daar gaan zeker een aantal sneuvelen...

Folkert

Citaat van: Enzo op 29 mei 2010 - 16:16:22
Toch wel apart dat Ferrari zo slecht presteerde, ze zullen ergens een verkeerde afslag hebben genomen in de ontwikkeling.
Mercedes heeft een stap voorwaarts gemaakt evenals Mclaren, al is de Redbull nog steeds "the car to beat" , maar lijkt wel erg kwetsbaar.

Ik verwacht morgen een interessante race te zien, zeker als de afgetankte auto's door de hobbelige bocht 8 moeten.
Daar gaan zeker een aantal sneuvelen...
zeker, ik denk dat Mclaren een hele goede stap voorwaarts heeft gemaakt. zitten qua pace heel dicht bij RBR en zijn denk ik nog in de race zeer snel. Ferrari stelt me wat te leur. Mercedes zit ongeveer op zelfde niveau als ze het hele jaar al zitten, niet echt in de running voor de overwinning.
Trotse vader van Rosalie(L)