Man van de wedstrijd: Monaco

Gestart door Enzo, 16 mei 2010 - 16:33:56

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 12:32:17
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 08:51:54
Ik weet niet dat meeste het probleem vinden, de regels zijn toch duidelijk tegen strijdig. er staat namelijk ook een regel dat de SC wel naar binnen gaat, en dat de race gewoon finished, zonder inhalen. Zal straks dat artikel er bij halen.
volgens mij loop jij ongeveer een dag achter. Die regel is hier gisteren direct al op het forum vermeld. Daar is iedereen ook wel van op de hoogte. Die regel geldt alleen als de safetycar nog uit is wanneer de race eindigt. Als de safetycar uit is is er altijd een full course yellow + de SC borden, nu was het full course green en geen SC borden, dus kun je er van uit gaan dat de safetycar situatie voorbij was. Dat de safetycar naar binnen ging zegt niks, dat zou ie sowieso doen in de laatste ronde, maar ze hadden gewoon geel moeten zwaaien ipv groen. Geel betekend namelijk dat je niet mag inhalen, bij groen mag dat wel. Zo simpel is het.
Volgens mij begrijp jij en anderen dan niet wat die regel betekend. Er stond in dat de SC naar binnen gaat, maar dat de wedstrijd niet race vrij word gegeven. Staat misschien al een dag op het forum, maar of iedereen hem begrijpt? Dat is de vraag.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 13:28:35
Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 12:32:17
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 08:51:54
Ik weet niet dat meeste het probleem vinden, de regels zijn toch duidelijk tegen strijdig. er staat namelijk ook een regel dat de SC wel naar binnen gaat, en dat de race gewoon finished, zonder inhalen. Zal straks dat artikel er bij halen.
volgens mij loop jij ongeveer een dag achter. Die regel is hier gisteren direct al op het forum vermeld. Daar is iedereen ook wel van op de hoogte. Die regel geldt alleen als de safetycar nog uit is wanneer de race eindigt. Als de safetycar uit is is er altijd een full course yellow + de SC borden, nu was het full course green en geen SC borden, dus kun je er van uit gaan dat de safetycar situatie voorbij was. Dat de safetycar naar binnen ging zegt niks, dat zou ie sowieso doen in de laatste ronde, maar ze hadden gewoon geel moeten zwaaien ipv groen. Geel betekend namelijk dat je niet mag inhalen, bij groen mag dat wel. Zo simpel is het.
Volgens mij begrijp jij en anderen dan niet wat die regel betekend. Er stond in dat de SC naar binnen gaat, maar dat de wedstrijd niet race vrij word gegeven. Staat misschien al een dag op het forum, maar of iedereen hem begrijpt? Dat is de vraag.

Dat het binnenrijden van de SC niet impliceert dat de baan vrijgegeven is, beseft hier iedereen wel denk ik. Maar 't is die groene vlag, die geeft de baan vrij. Die had dus nooit getoond mogen worden.

campos

Citaat van: Makke op 17 mei 2010 - 13:46:18
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 13:28:35
Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 12:32:17
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 08:51:54
Ik weet niet dat meeste het probleem vinden, de regels zijn toch duidelijk tegen strijdig. er staat namelijk ook een regel dat de SC wel naar binnen gaat, en dat de race gewoon finished, zonder inhalen. Zal straks dat artikel er bij halen.
volgens mij loop jij ongeveer een dag achter. Die regel is hier gisteren direct al op het forum vermeld. Daar is iedereen ook wel van op de hoogte. Die regel geldt alleen als de safetycar nog uit is wanneer de race eindigt. Als de safetycar uit is is er altijd een full course yellow + de SC borden, nu was het full course green en geen SC borden, dus kun je er van uit gaan dat de safetycar situatie voorbij was. Dat de safetycar naar binnen ging zegt niks, dat zou ie sowieso doen in de laatste ronde, maar ze hadden gewoon geel moeten zwaaien ipv groen. Geel betekend namelijk dat je niet mag inhalen, bij groen mag dat wel. Zo simpel is het.
Volgens mij begrijp jij en anderen dan niet wat die regel betekend. Er stond in dat de SC naar binnen gaat, maar dat de wedstrijd niet race vrij word gegeven. Staat misschien al een dag op het forum, maar of iedereen hem begrijpt? Dat is de vraag.

Dat het binnenrijden van de SC niet impliceert dat de baan vrijgegeven is, beseft hier iedereen wel denk ik. Maar 't is die groene vlag, die geeft de baan vrij. Die had dus nooit getoond mogen worden.
die had best getoond mogen worden, maar dan moeten ze schumacher daarna geen straf geven. Op dat moment was er geen enkele reden voor een safetycar meer, dus dat was de reden dat ie naar binnen ging. Niet omdat ie verplicht naar binnen moest omdat het de laatste ronde was. Die uitzonderingsregel is enkel bedoeld voor veiligheid, in dit geval was die niet nodig omdat de baan reeds vrij was en er van af de sc lijn nog geracet kon worden. Ferrari en de stewards doen in mijn ogen ten onrechte een beroep op de 40.13 regel.

Folkert

Zou het niet kunnen dat die vlaggen alleen aan geven dat het ongeluk voorbij is en dat de baan geen gevaren meer heeft en dat daarna, als de SC dus naar binnen gaat, de race weer begint.

Als in de SC staat boven de groene vlaggen.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 14:18:38
Zou het niet kunnen dat die vlaggen alleen aan geven dat het ongeluk voorbij is en dat de baan geen gevaren meer heeft en dat daarna, als de SC dus naar binnen gaat, de race weer begint.

Als in de SC staat boven de groene vlaggen.
nee, voor de zoveelste keer, SC is automatisch geel + borden.. in dit geval reed er dus geen sc en was het groen ipv geel, dus was de SC officieel niet meer uit. In australië 2009 finishte de race wel officieel achter de SC, toen ging de SC car ook in de laatste ronde naar binnen, maar bleven de gele vlaggen en SC borden wel uit. Dus of de wedstrijdleiding heeft een fout gemaakt, of de stewards. Schumacher iig niet.

Folkert

Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 14:26:21
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 14:18:38
Zou het niet kunnen dat die vlaggen alleen aan geven dat het ongeluk voorbij is en dat de baan geen gevaren meer heeft en dat daarna, als de SC dus naar binnen gaat, de race weer begint.

Als in de SC staat boven de groene vlaggen.
nee, voor de zoveelste keer, SC is automatisch geel + borden.. in dit geval reed er dus geen sc en was het groen ipv geel, dus was de SC officieel niet meer uit. In australië 2009 finishte de race wel officieel achter de SC, toen ging de SC car ook in de laatste ronde naar binnen, maar bleven de gele vlaggen en SC borden wel uit. Dus of de wedstrijdleiding heeft een fout gemaakt, of de stewards. Schumacher iig niet.
Jij met je zoveelste keer, kom dan met het reglement aan en laat zien dat er gele vlagen moeten worden gezwaaid als de SC officieel uit is.
2009 was de baan volgens mij nog niet opgeruimd.
En als jij zo zeker bent van de regels, bel Todt dan ff op en leg hem de regels ff uit. Ik ben nog niet zo zeker dat Schumacher geen fout heeft gemaakt. Misschien is er een utzondering weer op de regel. Schumacher krijgt die straf niet voor niets.

En als hij die wel zomaar krijgt, is er ook een FIArarri
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 15:13:55
Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 14:26:21
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 14:18:38
Zou het niet kunnen dat die vlaggen alleen aan geven dat het ongeluk voorbij is en dat de baan geen gevaren meer heeft en dat daarna, als de SC dus naar binnen gaat, de race weer begint.

Als in de SC staat boven de groene vlaggen.
nee, voor de zoveelste keer, SC is automatisch geel + borden.. in dit geval reed er dus geen sc en was het groen ipv geel, dus was de SC officieel niet meer uit. In australië 2009 finishte de race wel officieel achter de SC, toen ging de SC car ook in de laatste ronde naar binnen, maar bleven de gele vlaggen en SC borden wel uit. Dus of de wedstrijdleiding heeft een fout gemaakt, of de stewards. Schumacher iig niet.
Jij met je zoveelste keer, kom dan met het reglement aan en laat zien dat er gele vlagen moeten worden gezwaaid als de SC officieel uit is.
2009 was de baan volgens mij nog niet opgeruimd.
En als jij zo zeker bent van de regels, bel Todt dan ff op en leg hem de regels ff uit. Ik ben nog niet zo zeker dat Schumacher geen fout heeft gemaakt. Misschien is er een utzondering weer op de regel. Schumacher krijgt die straf niet voor niets.

En als hij die wel zomaar krijgt, is er ook een FIArarri
iedereen die de f1 een beetje volgt weet dat toch, van die vlaggen, behalve jij blijkbaar. Idd, je zegt het zelf al, in Australie was de baan nog niet opgeruimd, gisteren wel, dus vandaar dat er weer groen gezwaaid wordt. En groen en een safetycar gaan echt niet samen, dus was op het moment dat de race finishte er geen sprake van een SC situatie, dus gaat de regel 40.13 niet op.

campos

Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 15:13:55
Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 14:26:21
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 14:18:38
Zou het niet kunnen dat die vlaggen alleen aan geven dat het ongeluk voorbij is en dat de baan geen gevaren meer heeft en dat daarna, als de SC dus naar binnen gaat, de race weer begint.

Als in de SC staat boven de groene vlaggen.
nee, voor de zoveelste keer, SC is automatisch geel + borden.. in dit geval reed er dus geen sc en was het groen ipv geel, dus was de SC officieel niet meer uit. In australië 2009 finishte de race wel officieel achter de SC, toen ging de SC car ook in de laatste ronde naar binnen, maar bleven de gele vlaggen en SC borden wel uit. Dus of de wedstrijdleiding heeft een fout gemaakt, of de stewards. Schumacher iig niet.
Jij met je zoveelste keer, kom dan met het reglement aan en laat zien dat er gele vlagen moeten worden gezwaaid als de SC officieel uit is.
40.4 When the order is given to deploy the safety car the message "SAFETY CAR DEPLOYED" will be displayed on the timing monitors and all marshal's posts will display waved yellow flags and "SC" boards for the duration of the intervention.

Folkert

#38
Edit: in het Race monaco topic gezet.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Trotse vader van Rosalie(L)