Man van de wedstrijd: Monaco

Gestart door Enzo, 16 mei 2010 - 16:33:56

« vorige - volgende »

Ferrari 2010

Citaat van: Makke op 16 mei 2010 - 17:31:56
Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 17:07:43
Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 17:06:52
Citaat van: Enzo op 16 mei 2010 - 17:06:06
Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 17:03:03
Alonso en Ferrari hebben het tactisch sterk gereageerd op de safetycar..

Grapje?
Hangt er vanaf welke SC hij bedoelt, de eerste: akkoord met Campos, de laatste: niet akkoord :)
bedoelde idd de 1e.

Niet meer dan logisch wat ze daar deden, het tegenovergestelde had me verbaasd. Niet meer dan een logische reflex.
Het blijft een risico om al die laps op 1 setje banden te willen rijden. Als je toch laatste hangt en er is een SC, is er eigenlijk geen enkele reden om niet te pitten inderdaad, maar zo waren ze wel hun zachte bandenset kwijt, waardoor ze moesten inhalen op de hardere bandensoort.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 17:34:29
Citaat van: Makke op 16 mei 2010 - 17:31:56
Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 17:07:43
Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 17:06:52
Citaat van: Enzo op 16 mei 2010 - 17:06:06
Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 17:03:03
Alonso en Ferrari hebben het tactisch sterk gereageerd op de safetycar..

Grapje?
Hangt er vanaf welke SC hij bedoelt, de eerste: akkoord met Campos, de laatste: niet akkoord :)
bedoelde idd de 1e.

Niet meer dan logisch wat ze daar deden, het tegenovergestelde had me verbaasd. Niet meer dan een logische reflex.
Het blijft een risico om al die laps op 1 setje banden te willen rijden. Als je toch laatste hangt en er is een SC, is er eigenlijk geen enkele reden om niet te pitten inderdaad, maar zo waren ze wel hun zachte bandenset kwijt, waardoor ze moesten inhalen op de hardere bandensoort.

Eens dat alles zowat in zijn plooi lag kon Alonso het ook wat rustiger aan doen, moest dit nodig zijn voor zijn banden. Wat Ferrari daar deed was imo echt niet meer dan logisch. Dat was ook hetgene waar ze op moesten hopen, vroeg in de race een pitstop zodat ze van die zachte banden af waren. Anders was die uiteraard nooit in de top-10 geëindigd.

Ferrari 2010

Citaat van: Makke op 16 mei 2010 - 17:39:19
Eens dat alles zowat in zijn plooi lag kon Alonso het ook wat rustiger aan doen, moest dit nodig zijn voor zijn banden. Wat Ferrari daar deed was imo echt niet meer dan logisch. Dat was ook hetgene waar ze op moesten hopen, vroeg in de race een pitstop zodat ze van die zachte banden af waren. Anders was die uiteraard nooit in de top-10 geëindigd.
Ik had toch het gevoel dat Schumacher hem lang heeft opgejaagd. Schumi heeft lang op minder dan een seconde van Alonso gezeten, terwijl Alonso ongeveer dezelfde snelheid als Massa aanhield, die nochtans 20 laps minder met die banden moest afleggen. Echt rustig aan doen kon hij dus niet. Dat hetgene dat ze daar deden simpelweg was wat ze moesten doen, daar ben ik het met je eens.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

campos

Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 17:43:47
Citaat van: Makke op 16 mei 2010 - 17:39:19
Eens dat alles zowat in zijn plooi lag kon Alonso het ook wat rustiger aan doen, moest dit nodig zijn voor zijn banden. Wat Ferrari daar deed was imo echt niet meer dan logisch. Dat was ook hetgene waar ze op moesten hopen, vroeg in de race een pitstop zodat ze van die zachte banden af waren. Anders was die uiteraard nooit in de top-10 geëindigd.
Ik had toch het gevoel dat Schumacher hem lang heeft opgejaagd. Schumi heeft lang op minder dan een seconde van Alonso gezeten, terwijl Alonso ongeveer dezelfde snelheid als Massa aanhield, die nochtans 20 laps minder met die banden moest afleggen. Echt rustig aan doen kon hij dus niet. Dat hetgene dat ze daar deden simpelweg was wat ze moesten doen, daar ben ik het met je eens.
Volgens mij waren het er minder als 20, bovendien heeft ie 8 of 9 ronden achter de safetycar gereden, dus uiteindelijk valt dat verschil nog heel erg mee. Verder was Massa volgens mij wel een stukkie sneller.

Ferrari 2010

Het waren er inderdaad geen 20, maar wel 18, Alonso pitte namelijk in lap 1 terwijl Massa in lap 19. Zo goed als 20 dus. De vele safety car laps hebben inderdaad veel goedgemaakt, en Massa was geen stukkie sneller, zo vertelde de live timing (objectiever kan niet) mij.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

campos

Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 17:56:26
Het waren er inderdaad geen 20, maar wel 18, Alonso pitte namelijk in lap 1 terwijl Massa in lap 19. Zo goed als 20 dus. De vele safety car laps hebben inderdaad veel goedgemaakt, en Massa was geen stukkie sneller, zo vertelde de live timing (objectiever kan niet) mij.
volgens mij ben ik vandaag niet vaak met jou eens. Ik zag Massa toch steeds duidelijk losrijden van Hamilton en Hamilton weer van Alonso.

Folkert

Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 18:05:33
Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 17:56:26
Het waren er inderdaad geen 20, maar wel 18, Alonso pitte namelijk in lap 1 terwijl Massa in lap 19. Zo goed als 20 dus. De vele safety car laps hebben inderdaad veel goedgemaakt, en Massa was geen stukkie sneller, zo vertelde de live timing (objectiever kan niet) mij.
volgens mij ben ik vandaag niet vaak met jou eens. Ik zag Massa toch steeds duidelijk losrijden van Hamilton en Hamilton weer van Alonso.
Dat is inderdaad waar, maar kon Alonso niet volgen omdat Hamilton niet kon volgen, of kon hij zelf niet volgen? Of wilde hij niet volgen om maar voor die punten te gaan die hij al had?

Aanvallen was toch moeilijk geworden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 18:05:33
Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 17:56:26
Het waren er inderdaad geen 20, maar wel 18, Alonso pitte namelijk in lap 1 terwijl Massa in lap 19. Zo goed als 20 dus. De vele safety car laps hebben inderdaad veel goedgemaakt, en Massa was geen stukkie sneller, zo vertelde de live timing (objectiever kan niet) mij.
volgens mij ben ik vandaag niet vaak met jou eens. Ik zag Massa toch steeds duidelijk losrijden van Hamilton en Hamilton weer van Alonso.
Tot op een 2-tal seconden, en dan bleef het constant en waren de rondetijden ook constant. Ik denk dat zelfs eerder Lewis en Fernando een gat lieten vallen omdat ze wisten dat het een verloren zaak was en ze hun wagen niet wilden kraken. Er komt sowieso al minder lucht binnen op Monaco, als dat dan nog warme is, is dat niet bevorderlijk. Pas na een tijdje heeft Alonso een groter gat laten vallen tov Hamilton, ik veronderstel vanwege de banden.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

_Makke_

Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 20:01:30
Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 18:05:33
Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 17:56:26
Het waren er inderdaad geen 20, maar wel 18, Alonso pitte namelijk in lap 1 terwijl Massa in lap 19. Zo goed als 20 dus. De vele safety car laps hebben inderdaad veel goedgemaakt, en Massa was geen stukkie sneller, zo vertelde de live timing (objectiever kan niet) mij.
volgens mij ben ik vandaag niet vaak met jou eens. Ik zag Massa toch steeds duidelijk losrijden van Hamilton en Hamilton weer van Alonso.
Tot op een 2-tal seconden, en dan bleef het constant en waren de rondetijden ook constant. Ik denk dat zelfs eerder Lewis en Fernando een gat lieten vallen omdat ze wisten dat het een verloren zaak was en ze hun wagen niet wilden kraken. Er komt sowieso al minder lucht binnen op Monaco, als dat dan nog warme is, is dat niet bevorderlijk. Pas na een tijdje heeft Alonso een groter gat laten vallen tov Hamilton, ik veronderstel vanwege de banden.

Uiteraard. Wat voor nut heeft het om een quasi even snelle wagen aan te vallen in Monaco. En Alonso liet inderdaad 'plots' een wat groter gat vallen. Waarschijnlijk was dat inderdaad om safe te zitten wat de banden betreft.

campos

Citaat van: Makke op 16 mei 2010 - 20:47:01
Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 20:01:30
Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 18:05:33
Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 17:56:26
Het waren er inderdaad geen 20, maar wel 18, Alonso pitte namelijk in lap 1 terwijl Massa in lap 19. Zo goed als 20 dus. De vele safety car laps hebben inderdaad veel goedgemaakt, en Massa was geen stukkie sneller, zo vertelde de live timing (objectiever kan niet) mij.
volgens mij ben ik vandaag niet vaak met jou eens. Ik zag Massa toch steeds duidelijk losrijden van Hamilton en Hamilton weer van Alonso.
Tot op een 2-tal seconden, en dan bleef het constant en waren de rondetijden ook constant. Ik denk dat zelfs eerder Lewis en Fernando een gat lieten vallen omdat ze wisten dat het een verloren zaak was en ze hun wagen niet wilden kraken. Er komt sowieso al minder lucht binnen op Monaco, als dat dan nog warme is, is dat niet bevorderlijk. Pas na een tijdje heeft Alonso een groter gat laten vallen tov Hamilton, ik veronderstel vanwege de banden.

Uiteraard. Wat voor nut heeft het om een quasi even snelle wagen aan te vallen in Monaco. En Alonso liet inderdaad 'plots' een wat groter gat vallen. Waarschijnlijk was dat inderdaad om safe te zitten wat de banden betreft.
het gebeurde een aantal keer, in het midden van de race schoof het veld ook nog weer 2 keer in elkaar vanwege SC's. Steeds liep Massa weer weg van Hamilton en Hamilton van Alonso. Schumacher bleef wel in de buurt van Alonso. Nou zal Alonso ook al lang blij zijn geweest met zn 6e plek en het misschien wat rustig hebben aangedaan, maar Massa was gemiddeld genomen wel sneller. Maar goed, het doet er verder ook niet veel toe

meatball

Voor mij Webber man van de race en de stewards weer verneukers van de race .
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

campos

Citaat van: meatball op 16 mei 2010 - 22:16:37
Voor mij Webber man van de race en de stewards weer verneukers van de race .

tja, dat laatste vind ik iets overdreven, al ben ik het ook niet met de beslissing eens. Als je die regel toch nog eens goed naleest, dan staat daar toch duidelijk dat de safetycar deployed moet zijn wanneer de race eindigt. Dat de safetycar naar binnen gaat zegt uiteraard niks, dat doet ie sowieso in de laatste ronde van de race, maar als er op dat moment groen is en dus geen geel met de borden SC, dan is de safetycar toch niet meer 'deployed'??? Hoe dan ook, laat ze nu iig voor eens en altijd duidelijk maken wat wel mag en wat niet. Schumacher zn straf zal wel blijven staan, want het beroep zal wel niet ontvankelijk verklaard worden.

meatball

Ze vermelden er bovendien bij dat het onsportief gedrag was,is iemand inhalen onder groene vlag in de huidige f1 nu echt onsportiever geworden dan je eigen teammaat buiten de racelijn, bij het samen ingaan van de pits inhalen ?
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Ik weet niet dat meeste het probleem vinden, de regels zijn toch duidelijk tegen strijdig. er staat namelijk ook een regel dat de SC wel naar binnen gaat, en dat de race gewoon finished, zonder inhalen. Zal straks dat artikel er bij halen.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

#29
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 08:51:54
Ik weet niet dat meeste het probleem vinden, de regels zijn toch duidelijk tegen strijdig. er staat namelijk ook een regel dat de SC wel naar binnen gaat, en dat de race gewoon finished, zonder inhalen. Zal straks dat artikel er bij halen.
volgens mij loop jij ongeveer een dag achter. Die regel is hier gisteren direct al op het forum vermeld. Daar is iedereen ook wel van op de hoogte. Die regel geldt alleen als de safetycar nog uit is wanneer de race eindigt. Als de safetycar uit is is er altijd een full course yellow + de SC borden, nu was het full course green en geen SC borden, dus kun je er van uit gaan dat de safetycar situatie voorbij was. Dat de safetycar naar binnen ging zegt niks, dat zou ie sowieso doen in de laatste ronde, maar ze hadden gewoon geel moeten zwaaien ipv groen. Geel betekend namelijk dat je niet mag inhalen, bij groen mag dat wel. Zo simpel is het.