GP van Monaco

Gestart door FA1903, 09 mei 2010 - 22:55:48

« vorige - volgende »

Wie wint?

Vettel
3 (20%)
Webber
2 (13.3%)
Alonso
6 (40%)
Hamilton
2 (13.3%)
Button
2 (13.3%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 14

Folkert

Ik weet niet, juist Brawn zou ik me kunnen voorstellen dat hij met zijn creatieve denkwijze sneller geneigd is te denken in zijn voordeel. Hij zou best iets kunnen lezen en dat anders interpreteren.

Ja die straffen kende ik, maar ik dacht dat er vroeger ook straffen van een seconde konden worden uitgedeeld. Maar misschien vergis ik me nu met de kwalificatie, zoals in Hongarije 2006 gebeurde.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Mercedes gaat niet in beroep tegen de straf, maar de FIA gaat de regel wel opnieuw bekijken. Op zich jammer, maar een beroep was toch zinloos geweest aangezien het niet mogelijk is een straf aan te passen of te herroepen.

supersteven

mannen ik heb het gevonden wat betreft alonso race

je moet om mee te racen slechts aan 1 trainingsessie van de zaterdag mee te doen en daar alonso in de zaterdagtraining crashte mocht hij meedoen

http://www.formula1.com/inside_f1/rules_and_regulations/sporting_regulations/8686/fia.html

en wat betreft schumacher fout van de stewards om met groen te zwaaien
let the sunshine shine in your heart

meatball

Van mij mag Hill in elk geval terug in het hol kruipen waar hij de voorbije jaren za,t ik heb die kerel nooit graag in de f1 gezien en nu mag hij ook nog eens strafjes gaan uitdelen  >:( Een stuur op de racelijn werpen is geen probleem,vroeger werd je al gestraft als je het niet terugplaatste,maar inhalen onder groene vlag jongens dat is gevaarlijk en onsportief.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: meatball op 18 mei 2010 - 21:19:16
Van mij mag Hill in elk geval terug in het hol kruipen waar hij de voorbije jaren za,t ik heb die kerel nooit graag in de f1 gezien en nu mag hij ook nog eens strafjes gaan uitdelen  >:( Een stuur op de racelijn werpen is geen probleem,vroeger werd je al gestraft als je het niet terugplaatste,maar inhalen onder groene vlag jongens dat is gevaarlijk en onsportief.
Het zit jou volgens mij dieper dat Hill een straf heeft uit gedeeld, dan dat Hill moeite heeft met zijn verloren WK in 94. Kijk het eens van de andere kant: Schumacher is vaak ook goed weg gekomen met akkefietjes die best bestraft konden worden, maar daar hoor ik jou dan niet over.
Trotse vader van Rosalie(L)

tazpas

Citaat van: Burorri op 18 mei 2010 - 21:29:00
Citaat van: meatball op 18 mei 2010 - 21:19:16
Van mij mag Hill in elk geval terug in het hol kruipen waar hij de voorbije jaren za,t ik heb die kerel nooit graag in de f1 gezien en nu mag hij ook nog eens strafjes gaan uitdelen  >:( Een stuur op de racelijn werpen is geen probleem,vroeger werd je al gestraft als je het niet terugplaatste,maar inhalen onder groene vlag jongens dat is gevaarlijk en onsportief.
Het zit jou volgens mij dieper dat Hill een straf heeft uit gedeeld, dan dat Hill moeite heeft met zijn verloren WK in 94. Kijk het eens van de andere kant: Schumacher is vaak ook goed weg gekomen met akkefietjes die best bestraft konden worden, maar daar hoor ik jou dan niet over.
Ben ook een beetje de discussie hier aan het volgen. Een beetje zinloos nu Mercedes zich erbij neerlegt...
Ik denk dat er niemand meer gestraft is voor akkefietjes dan Schumacher maar nu vind ik dat er zoveel punten in zijn voordeel wijzen dat hij deze straf niet verdient.
Een groene vlag zwaaien naar een racedriver is hetzelfde als een rode vlag zwaaien naar een stier: AANVALLEN
Dat is wat hij gedaan heeft. Moesten ze de gegevens van alle piloten opvragen denk ik dat iedereen na de witte lijn en nadat de pacecar binnen was 100% heeft geraced.
Dat denk ik allemaal, het is geen exacte wetenschap.

meatball

Citaat van: Burorri op 18 mei 2010 - 21:29:00
Citaat van: meatball op 18 mei 2010 - 21:19:16
Van mij mag Hill in elk geval terug in het hol kruipen waar hij de voorbije jaren za,t ik heb die kerel nooit graag in de f1 gezien en nu mag hij ook nog eens strafjes gaan uitdelen  >:( Een stuur op de racelijn werpen is geen probleem,vroeger werd je al gestraft als je het niet terugplaatste,maar inhalen onder groene vlag jongens dat is gevaarlijk en onsportief.
Het zit jou volgens mij dieper dat Hill een straf heeft uit gedeeld, dan dat Hill moeite heeft met zijn verloren WK in 94. Kijk het eens van de andere kant: Schumacher is vaak ook goed weg gekomen met akkefietjes die best bestraft konden worden, maar daar hoor ik jou dan niet over.
Er is geen enkele racer in de geschiedenis van de f1 die meer gestraft is voor akkefietjes dan Schumacher,hij is zelfs ooit gestraft omdat een houten plankje onder zijn wagen tijdens de race wat afgesleten was omdat hij dwars over de kerbs schoof,maar deze straf is volslagen belachelijk.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Maar ook genoeg akkefietjes waar hij niet voor gestraft is, meer dan genoeg keer en ik ben van mening meer niet, dan wel.
Trotse vader van Rosalie(L)

flupke3

Zijn palmares is volgens mij ook groter die hij verdiende
want er zat iets te veel controverse rond.
Ik denk wel dat hij het maximum weten uit te halen heeft
en zijn straf voor zondag vond ik niet terecht.

tazpas

Citaat van: Burorri op 18 mei 2010 - 22:28:53
Maar ook genoeg akkefietjes waar hij niet voor gestraft is, meer dan genoeg keer en ik ben van mening meer niet, dan wel.
Ik en mss anderen zijn van mening dat Schumacher de zwaarst gestrafte rijder uit de geschiedenis moet zijn. Elke mogelijke straf heeft hij waarschijnlijk wel gehad. Er zijn waarschijnlijk staffen uitgevonden speciaal voor Schumacher. En Flupke: "Zijn palmares is volgens mij ook groter die hij verdiende" waar slaat dit nu op? 60% van zijn F1-races op het podium staan vind ik een palmares om u tegen te zeggen hoor...en als je bijna elke wedstrijd vooraan strijdt zal je wel ooit eens tegen iemand zijn schenen schoppen ofzo. Maar wie ben ik om het palmares van Schumacher te verdedigen en wie ben jij om die in twijfel te trekken?

Folkert

Citaat van: tazpas op 18 mei 2010 - 21:45:38
Citaat van: Burorri op 18 mei 2010 - 21:29:00
Citaat van: meatball op 18 mei 2010 - 21:19:16
Van mij mag Hill in elk geval terug in het hol kruipen waar hij de voorbije jaren za,t ik heb die kerel nooit graag in de f1 gezien en nu mag hij ook nog eens strafjes gaan uitdelen  >:( Een stuur op de racelijn werpen is geen probleem,vroeger werd je al gestraft als je het niet terugplaatste,maar inhalen onder groene vlag jongens dat is gevaarlijk en onsportief.
Het zit jou volgens mij dieper dat Hill een straf heeft uit gedeeld, dan dat Hill moeite heeft met zijn verloren WK in 94. Kijk het eens van de andere kant: Schumacher is vaak ook goed weg gekomen met akkefietjes die best bestraft konden worden, maar daar hoor ik jou dan niet over.
Ben ook een beetje de discussie hier aan het volgen. Een beetje zinloos nu Mercedes zich erbij neerlegt...
Ik denk dat er niemand meer gestraft is voor akkefietjes dan Schumacher maar nu vind ik dat er zoveel punten in zijn voordeel wijzen dat hij deze straf niet verdient.
Een groene vlag zwaaien naar een racedriver is hetzelfde als een rode vlag zwaaien naar een stier: AANVALLEN
Dat is wat hij gedaan heeft. Moesten ze de gegevens van alle piloten opvragen denk ik dat iedereen na de witte lijn en nadat de pacecar binnen was 100% heeft geraced.
Dat denk ik allemaal, het is geen exacte wetenschap.
Er waren gewoon ook akkefietjes waarvoor ze nieuwe straffen moesten verzinnen, omdat het gewoon een dubieze actie was.
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

Citaat van: flupke3 op 18 mei 2010 - 22:57:45
Zijn palmares is volgens mij ook groter die hij verdiende
want er zat iets te veel controverse rond.
Ik denk wel dat hij het maximum weten uit te halen heeft
en zijn straf voor zondag vond ik niet terecht.
Een echt winnaar heeft bijna altijd een rot karakter,dat maakt hen beter als al die poesies van tegenwoordig behalve Alonso dan,kijk naar Senna ook niet bepaalt een toffe kerel op de baan of nu Alonso die zijn teammaat naait bij het binnenrijden van de pits, dat maakt van hen kampioenen.Massa is een goede kerel en piloot,maar helaas te weinig een echt killer om een echt champ te zijn.Schumi verdiende elke titel die hij behaalde en als hij bezig blijft zoals Zondag en met niemand rekening houdt,dan is zijn comeback de moeite waard.Het was de eerste keer dit seizoen dat ik een glimpje van de echte Schumacher zag en dat stemt mij eindelijk een beetje hoopvol,tot nog toe zag ik enkel een zacht afkooksel van de echt kampioen rondrijden en daar hebben we er al genoeg van,dus aub doe zo verder en doe die softie's de broek uit.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

flupke3

Mijn stelling is dat schumi is dat zijn palmares minder groot ging zijn
indien hij een teamgenoot in zijn loopbaan had gehad die uitzonderlijk
goed was.Ervine,Herbert, verstappen ,Barrichello kan je moeilijk
grote kampioenen noemen  en niet in de categorie namen
als een Lauda,mansel,prost enz...
De wagens waren trouwens aan de hand van zijn rijstijl ontworpen
en daar moest zijn teamgenoot het mee doen.

Niels_

Citaat van: meatball op 19 mei 2010 - 21:52:01
Citaat van: flupke3 op 18 mei 2010 - 22:57:45
Zijn palmares is volgens mij ook groter die hij verdiende
want er zat iets te veel controverse rond.
Ik denk wel dat hij het maximum weten uit te halen heeft
en zijn straf voor zondag vond ik niet terecht.
Een echt winnaar heeft bijna altijd een rot karakter,dat maakt hen beter als al die poesies van tegenwoordig behalve Alonso dan,kijk naar Senna ook niet bepaalt een toffe kerel op de baan of nu Alonso die zijn teammaat naait bij het binnenrijden van de pits, dat maakt van hen kampioenen.Massa is een goede kerel en piloot,maar helaas te weinig een echt killer om een echt champ te zijn.Schumi verdiende elke titel die hij behaalde en als hij bezig blijft zoals Zondag en met niemand rekening houdt,dan is zijn comeback de moeite waard.Het was de eerste keer dit seizoen dat ik een glimpje van de echte Schumacher zag en dat stemt mij eindelijk een beetje hoopvol,tot nog toe zag ik enkel een zacht afkooksel van de echt kampioen rondrijden en daar hebben we er al genoeg van,dus aub doe zo verder en doe die softie's de broek uit.
Hij moet er ook de kans toe krijgen he. Is er geen safety car, zien we dus ook niet de echte Schumacher. ;)

Enzo