GP van Monaco

Gestart door FA1903, 09 mei 2010 - 22:55:48

« vorige - volgende »

Wie wint?

Vettel
3 (20%)
Webber
2 (13.3%)
Alonso
6 (40%)
Hamilton
2 (13.3%)
Button
2 (13.3%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 14

Folkert

Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 17:17:43
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 17:12:18
Trouwens nog even iets: er stond volgens mij bij het in gaan van ronde 76, dat er nog 3 ronde SC zou zijn. Maar76 zou de eerste ronde zijn, en dan zou ronde 78 de 3de zijn, maar dan is de race gefinished? Wat dus belangrijk is: waren de lichten eigenlijk aan of uit van de SC?

@Campos: Ik ben het idd niet eens met de straf zoals wij de regels nu kennen. Mocht er iets veranderen, in welke richting dan ook zal ik mij dan aan passen indien mogelijk. En zoals ik je al eerder zei: er zijn altijd uitzonderingen, wat die nu zijn weet ik niet, maar verklaar anders de straf maar.
ja, dat probeer ik, maar ik kan het niet verklaren.
stond er dat er nog 3 ronden safetycar zou zijn?? kan ik me niet herinneren. En volgens mij is het ook niet gebruikelijk om van tevoren aan te geven hoe lang een safetycar blijft
Dus kom dan ook niet met een opmerking aan dat er geen uitzonderingen zijn. Of igg ze aan mij vragen wat ze zijn. Maar goed ik meen dat dat er stond, weet niet eens zeker meer. Ben hem nu aan het downloaden dus zal ik ff opletten.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 17:25:19
Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 17:17:43
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 17:12:18
Trouwens nog even iets: er stond volgens mij bij het in gaan van ronde 76, dat er nog 3 ronde SC zou zijn. Maar76 zou de eerste ronde zijn, en dan zou ronde 78 de 3de zijn, maar dan is de race gefinished? Wat dus belangrijk is: waren de lichten eigenlijk aan of uit van de SC?

@Campos: Ik ben het idd niet eens met de straf zoals wij de regels nu kennen. Mocht er iets veranderen, in welke richting dan ook zal ik mij dan aan passen indien mogelijk. En zoals ik je al eerder zei: er zijn altijd uitzonderingen, wat die nu zijn weet ik niet, maar verklaar anders de straf maar.
ja, dat probeer ik, maar ik kan het niet verklaren.
stond er dat er nog 3 ronden safetycar zou zijn?? kan ik me niet herinneren. En volgens mij is het ook niet gebruikelijk om van tevoren aan te geven hoe lang een safetycar blijft
Dus kom dan ook niet met een opmerking aan dat er geen uitzonderingen zijn. Of igg ze aan mij vragen wat ze zijn.
??? :o

Folkert

Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 17:35:36
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 17:25:19
Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 17:17:43
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 17:12:18
Trouwens nog even iets: er stond volgens mij bij het in gaan van ronde 76, dat er nog 3 ronde SC zou zijn. Maar76 zou de eerste ronde zijn, en dan zou ronde 78 de 3de zijn, maar dan is de race gefinished? Wat dus belangrijk is: waren de lichten eigenlijk aan of uit van de SC?

@Campos: Ik ben het idd niet eens met de straf zoals wij de regels nu kennen. Mocht er iets veranderen, in welke richting dan ook zal ik mij dan aan passen indien mogelijk. En zoals ik je al eerder zei: er zijn altijd uitzonderingen, wat die nu zijn weet ik niet, maar verklaar anders de straf maar.
ja, dat probeer ik, maar ik kan het niet verklaren.
stond er dat er nog 3 ronden safetycar zou zijn?? kan ik me niet herinneren. En volgens mij is het ook niet gebruikelijk om van tevoren aan te geven hoe lang een safetycar blijft
Dus kom dan ook niet met een opmerking aan dat er geen uitzonderingen zijn. Of igg ze aan mij vragen wat ze zijn.
??? :o
Wat is er? Wat begrijp je niet?
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 17:56:49
Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 17:35:36
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 17:25:19
Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 17:17:43
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 17:12:18
Trouwens nog even iets: er stond volgens mij bij het in gaan van ronde 76, dat er nog 3 ronde SC zou zijn. Maar76 zou de eerste ronde zijn, en dan zou ronde 78 de 3de zijn, maar dan is de race gefinished? Wat dus belangrijk is: waren de lichten eigenlijk aan of uit van de SC?

@Campos: Ik ben het idd niet eens met de straf zoals wij de regels nu kennen. Mocht er iets veranderen, in welke richting dan ook zal ik mij dan aan passen indien mogelijk. En zoals ik je al eerder zei: er zijn altijd uitzonderingen, wat die nu zijn weet ik niet, maar verklaar anders de straf maar.
ja, dat probeer ik, maar ik kan het niet verklaren.
stond er dat er nog 3 ronden safetycar zou zijn?? kan ik me niet herinneren. En volgens mij is het ook niet gebruikelijk om van tevoren aan te geven hoe lang een safetycar blijft
Dus kom dan ook niet met een opmerking aan dat er geen uitzonderingen zijn. Of igg ze aan mij vragen wat ze zijn.
??? :o
Wat is er? Wat begrijp je niet?
ok, dit is echt het laatste dat ik erover ga zeggen. Dat ik het niet kan verklaren wil niet zeggen dat er dan wel een uitzondering zal zijn. Zoals al eerder gezegd kunnen de stewards er ook gewoon naastzitten en/of heeft de wedstrijdleiding een fout gemaakt. Dat lijkt mij vele malen waarschijnlijker dan dat er nog ergens een (voor ons) verborgen regel is. Maar goed, dat zal de komende tijd wel duidelijk worden.

Folkert

Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 18:25:18

ok, dit is echt het laatste dat ik erover ga zeggen. Dat ik het niet kan verklaren wil niet zeggen dat er dan wel een uitzondering zal zijn. Zoals al eerder gezegd kunnen de stewards er ook gewoon naastzitten en/of heeft de wedstrijdleiding een fout gemaakt. Dat lijkt mij vele malen waarschijnlijker dan dat er nog ergens een (voor ons) verborgen regel is. Maar goed, dat zal de komende tijd wel duidelijk worden.
Dat zeg ik ook niet, maar jij weet ze ook niet en vraagt aan mij of ik ze wel weet. Ja en misschien zitten Brawn en Schumacher er wel naast, lijkt mij ook  veel waarschijnlijker. Maar als de stewards er naast zitten, gaan ze echt geen straf geven.
Trotse vader van Rosalie(L)

FerrariMan


McLaren_über_alles

Citaat van: fawlty op 17 mei 2010 - 08:34:10
"if the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking."

Deze regel is gewoon enorm slecht opgesteld en voedt acties zoals bij Mercedes: "if the race ends whilst the safety car is deployed...": als je dit strikt toepast was dit niet het geval tijdens de race. Dit samen met het feit dat de baan volledig vrijgegeven werd biedt toch alleszins perspectief om de zaak in beroep te winnen (al is het belachelijk dat je in principe niet in beroep kan gaan tegen een tijdstraf, ongeacht de regels goed werken opgesteld/nageleefd door de FIA zelf).

Dus er had eigenlijk iets moeten staan in de trend van: "If the safety car is still depoyed during the last lap of the race,...." én het circuit mocht niet vrijgegeven worden door de stewards. Lijkt mij dat je voor een burgerrechtbank zo'n zaak niet kan verliezen.

De regel op zich is natuurlijk ook enorm belachelijk. Dit is gewoon de sport onnodig complex maken. Laat dan de SC nog 200 meter verder rijden hé ipv dat gezeur met regeltjes en uitzonderingen...
Citaat van: Michael Schumacher over Lewis Hamilton
I really rate him for what he's done in such a short time -- arriving just last year and competing with [two-time champion Fernando] Alonso, and very often being quicker, speaks for itself.

flupke3

Voor mij is het simpel.
De stewards hebben grote verwarring veroorzaakt door groene vlaggen te tonen.
Daar moet je bij een sanctie rekening mee houden en gewoon een plaats achteruit
plaatsen in de uitslag.Als de wedstrijdleiding in de fout gaat moeten ze ook redelijk
zijn bij een eventuele sanctie.

campos

Citaat van: flupke3 op 17 mei 2010 - 22:50:45
Voor mij is het simpel.
De stewards hebben grote verwarring veroorzaakt door groene vlaggen te tonen.
Daar moet je bij een sanctie rekening mee houden en gewoon een plaats achteruit
plaatsen in de uitslag.Als de wedstrijdleiding in de fout gaat moeten ze ook redelijk
zijn bij een eventuele sanctie.
da's ook weer zo'n tussenoplossing. Het is of goed, of het is fout. Als het fout is, dan is de 20 seconden straf prima. Als het goed is, dan moet je de uitslag gewoon zo laten. Trouwens, de raceleiding en de stewards staan los van elkaar. Ik denk zelf dat de raceleiding geen fout heeft gemaakt, maar dat de stewards de regels niet goed hebben geinterpreteerd. Dat klinkt misschien heel stom als ik dat zo zeg, maar ik denk wel dat het daar uiteindelijk op uit gaat komen

flupke3

Wel dan is het de verantwoordelijkheid van de stewarts en dan
moet de wedstrijdleiding ook redelijk zijn in haar sanctie.

Folkert

Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 23:01:50
Citaat van: flupke3 op 17 mei 2010 - 22:50:45
Voor mij is het simpel.
De stewards hebben grote verwarring veroorzaakt door groene vlaggen te tonen.
Daar moet je bij een sanctie rekening mee houden en gewoon een plaats achteruit
plaatsen in de uitslag.Als de wedstrijdleiding in de fout gaat moeten ze ook redelijk
zijn bij een eventuele sanctie.
da's ook weer zo'n tussenoplossing. Het is of goed, of het is fout. Als het fout is, dan is de 20 seconden straf prima. Als het goed is, dan moet je de uitslag gewoon zo laten. Trouwens, de raceleiding en de stewards staan los van elkaar. Ik denk zelf dat de raceleiding geen fout heeft gemaakt, maar dat de stewards de regels niet goed hebben geinterpreteerd. Dat klinkt misschien heel stom als ik dat zo zeg, maar ik denk wel dat het daar uiteindelijk op uit gaat komen
Je bedoelt dat als de inhaal actie van Schumacher goed was(legaal) dat je de uitslag moet laten zoals ze finishte?

Het kan ook zijn dat Mercedes en Brawn de regels verkeerd hebben geïnterpreteerd. Het is nu allemaal nog wat vaag en onduidelijk, maar zoals het er nu naar uit ziet, is de enige juiste optie om te doen, de race uitslag nemen, zoals die was voor Schumacher inhaalde. 
Trotse vader van Rosalie(L)

flupke3

Dat bedoel ik juist! :)
Je kan toch geen zware straf geven als organisatie  als je
zelf niet in staat bent om duidelijkheid te scheppen rond een
situatie.

campos

Citaat van: Burorri op 18 mei 2010 - 09:56:45
Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 23:01:50
Citaat van: flupke3 op 17 mei 2010 - 22:50:45
Voor mij is het simpel.
De stewards hebben grote verwarring veroorzaakt door groene vlaggen te tonen.
Daar moet je bij een sanctie rekening mee houden en gewoon een plaats achteruit
plaatsen in de uitslag.Als de wedstrijdleiding in de fout gaat moeten ze ook redelijk
zijn bij een eventuele sanctie.
da's ook weer zo'n tussenoplossing. Het is of goed, of het is fout. Als het fout is, dan is de 20 seconden straf prima. Als het goed is, dan moet je de uitslag gewoon zo laten. Trouwens, de raceleiding en de stewards staan los van elkaar. Ik denk zelf dat de raceleiding geen fout heeft gemaakt, maar dat de stewards de regels niet goed hebben geinterpreteerd. Dat klinkt misschien heel stom als ik dat zo zeg, maar ik denk wel dat het daar uiteindelijk op uit gaat komen
Je bedoelt dat als de inhaal actie van Schumacher goed was(legaal) dat je de uitslag moet laten zoals ze finishte?

Het kan ook zijn dat Mercedes en Brawn de regels verkeerd hebben geïnterpreteerd. Het is nu allemaal nog wat vaag en onduidelijk, maar zoals het er nu naar uit ziet, is de enige juiste optie om te doen, de race uitslag nemen, zoals die was voor Schumacher inhaalde. 
daar ben ik het absoluut niet mee eens. Of straffen of de uitslag zo laten. De uitslag zo nemen als voor de inhaalmanoevre is volgens mij regeltechnisch ook helemaal niet mogelijk. Lees net een artikel op f1racing over de rol van Damon Hill en ze schijnen het interpreteren van de regel aan hem over gelaten te hebben. Dan ben ik toch geneigd het voordeel van de twijfel aan Brawn te geven, ook al omdat de meesten het voor zover de regels bekend zijn met hem eens zijn.

Folkert

Citaat van: campos op 18 mei 2010 - 13:39:01
Citaat van: Burorri op 18 mei 2010 - 09:56:45
Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 23:01:50
Citaat van: flupke3 op 17 mei 2010 - 22:50:45
Voor mij is het simpel.
De stewards hebben grote verwarring veroorzaakt door groene vlaggen te tonen.
Daar moet je bij een sanctie rekening mee houden en gewoon een plaats achteruit
plaatsen in de uitslag.Als de wedstrijdleiding in de fout gaat moeten ze ook redelijk
zijn bij een eventuele sanctie.
da's ook weer zo'n tussenoplossing. Het is of goed, of het is fout. Als het fout is, dan is de 20 seconden straf prima. Als het goed is, dan moet je de uitslag gewoon zo laten. Trouwens, de raceleiding en de stewards staan los van elkaar. Ik denk zelf dat de raceleiding geen fout heeft gemaakt, maar dat de stewards de regels niet goed hebben geinterpreteerd. Dat klinkt misschien heel stom als ik dat zo zeg, maar ik denk wel dat het daar uiteindelijk op uit gaat komen
Je bedoelt dat als de inhaal actie van Schumacher goed was(legaal) dat je de uitslag moet laten zoals ze finishte?

Het kan ook zijn dat Mercedes en Brawn de regels verkeerd hebben geïnterpreteerd. Het is nu allemaal nog wat vaag en onduidelijk, maar zoals het er nu naar uit ziet, is de enige juiste optie om te doen, de race uitslag nemen, zoals die was voor Schumacher inhaalde. 
daar ben ik het absoluut niet mee eens. Of straffen of de uitslag zo laten. De uitslag zo nemen als voor de inhaalmanoevre is volgens mij regeltechnisch ook helemaal niet mogelijk. Lees net een artikel op f1racing over de rol van Damon Hill en ze schijnen het interpreteren van de regel aan hem over gelaten te hebben. Dan ben ik toch geneigd het voordeel van de twijfel aan Brawn te geven, ook al omdat de meesten het voor zover de regels bekend zijn met hem eens zijn.

Ik moet ook eerlijk zeggen, nu ik de situatie op nieuw heb bekeken, dat er volgens mij nog geraced mocht worden.
1) Lichten van de SC waren uit
2) er werd groen gezwaaid van af het moment dat Webber de 1ste SC lijn passeerde
3) Er een bericht kwam dat de SC naar binnen ging.

Ik ben nu ook wel meer geneigd te denken dat Brawn gelijk heeft. Echter misschien weten de stewards en Hill iets wat wij niet weten en dat het voorafgaande overbodig maakt. Maar omdat het dus zo onduidelijk is, blijf ik wel bij mijn standpunt: enige juiste actie, is Schumacher en Alonso omdraaien. Regel technisch kan het misschien niet, maar een kleine straf uitdelen is volgens mij wel mogelijk. 2 seconde  tijdstraf ofzo.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: Burorri op 18 mei 2010 - 15:10:51
Citaat van: campos op 18 mei 2010 - 13:39:01
Citaat van: Burorri op 18 mei 2010 - 09:56:45
Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 23:01:50
Citaat van: flupke3 op 17 mei 2010 - 22:50:45
Voor mij is het simpel.
De stewards hebben grote verwarring veroorzaakt door groene vlaggen te tonen.
Daar moet je bij een sanctie rekening mee houden en gewoon een plaats achteruit
plaatsen in de uitslag.Als de wedstrijdleiding in de fout gaat moeten ze ook redelijk
zijn bij een eventuele sanctie.
da's ook weer zo'n tussenoplossing. Het is of goed, of het is fout. Als het fout is, dan is de 20 seconden straf prima. Als het goed is, dan moet je de uitslag gewoon zo laten. Trouwens, de raceleiding en de stewards staan los van elkaar. Ik denk zelf dat de raceleiding geen fout heeft gemaakt, maar dat de stewards de regels niet goed hebben geinterpreteerd. Dat klinkt misschien heel stom als ik dat zo zeg, maar ik denk wel dat het daar uiteindelijk op uit gaat komen
Je bedoelt dat als de inhaal actie van Schumacher goed was(legaal) dat je de uitslag moet laten zoals ze finishte?

Het kan ook zijn dat Mercedes en Brawn de regels verkeerd hebben geïnterpreteerd. Het is nu allemaal nog wat vaag en onduidelijk, maar zoals het er nu naar uit ziet, is de enige juiste optie om te doen, de race uitslag nemen, zoals die was voor Schumacher inhaalde. 
daar ben ik het absoluut niet mee eens. Of straffen of de uitslag zo laten. De uitslag zo nemen als voor de inhaalmanoevre is volgens mij regeltechnisch ook helemaal niet mogelijk. Lees net een artikel op f1racing over de rol van Damon Hill en ze schijnen het interpreteren van de regel aan hem over gelaten te hebben. Dan ben ik toch geneigd het voordeel van de twijfel aan Brawn te geven, ook al omdat de meesten het voor zover de regels bekend zijn met hem eens zijn.

Ik moet ook eerlijk zeggen, nu ik de situatie op nieuw heb bekeken, dat er volgens mij nog geraced mocht worden.
1) Lichten van de SC waren uit
2) er werd groen gezwaaid van af het moment dat Webber de 1ste SC lijn passeerde
3) Er een bericht kwam dat de SC naar binnen ging.

Ik ben nu ook wel meer geneigd te denken dat Brawn gelijk heeft. Echter misschien weten de stewards en Hill iets wat wij niet weten en dat het voorafgaande overbodig maakt. Maar omdat het dus zo onduidelijk is, blijf ik wel bij mijn standpunt: enige juiste actie, is Schumacher en Alonso omdraaien. Regel technisch kan het misschien niet, maar een kleine straf uitdelen is volgens mij wel mogelijk. 2 seconde  tijdstraf ofzo.
In dat geval zou Brawn toch ook wel op de hoogte zijn van die andere regels.. eerder als Hill iig en ik schat Brawn wat dat betreft ook hoger in als de gemiddelde steward.
wat betreft de tijdstraffen kunnen ze na de race alleen een 20 of 30 seconden straf opleggen, dus 1 of 2 seconden gaat niet werken;

16.3 The stewards may impose any one of three penalties on any driver involved in an Incident:
a) A drive-through penalty. The driver must enter the pit lane and re-join the race without stopping;
b) A ten second time penalty. The driver must enter the pit lane, stop at his pit for at least ten seconds and then re-join the race.
c) a drop of any number of grid positions at the driver's next Event.
However, should either of the penalties under a) and b) above be imposed during the last five laps, or after the end of a race, Article 16.4b) below will not apply and 20 seconds will be added to the elapsed race time of the driver concerned in the case of a) above and 30 seconds in the case of b).