GP van Monaco

Gestart door FA1903, 09 mei 2010 - 22:55:48

« vorige - volgende »

Wie wint?

Vettel
3 (20%)
Webber
2 (13.3%)
Alonso
6 (40%)
Hamilton
2 (13.3%)
Button
2 (13.3%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 14

_Makke_

Citaat van: Enzo op 16 mei 2010 - 21:21:49
Citaat van: FerrariMan op 16 mei 2010 - 21:18:50
Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 20:12:27
Ik vind het straffen van Schumacher terecht
Wat is er nu 'terecht' aan het straffen van een piloot die een ander inhaalt onder groene vlag?


Trouwens, Barrichello gooit zijn stuur gewoon in het aankomende verkeer en krijgt geen sanctie.
Ze zijn goed bezig ginder.

Massa ging bij het verlaten van de pits over de doorgetrokken streep, ook niet bestraft...

Ah bon. Dat is dan al de 3de fout die ze maken dit weekend. Die gasten hebben precies een voorliefde voor Ferrari gekregen. Waarschijnlijk een nevenwerking door al die glimmende bolides ginds. Goeie stewards, jawadde.

Bridelance

Dus als je alles zo bij elkaar bekijkt, dan kon iedereen de voorlaatste ronde gewoon uitstappen en gewoon zijn auto naar de finish duwen aangezien je toch niet meer kon inhalen. Dus stel dat Webber geen zin meer had om te rijden, kon hij die laatste ronde uitstappen, een pint gaan pakken en later zijn laatste rondje verder doen  :P

Wie heeft er eigenlijk die belachelijke regel uitgevonden? Stel dat er nog iemand zou crashen in de laatste bocht, dan mag niemand hem voorbijsteken ofzo?

En welke zever van Domenicali (of hoe je het ook schrijft) dat Alonso wist dat inhalen niet meer kon. Hij kwam gewoon zijwaarts die laatste bocht door.
Samen met dat incident tussen Massa en Button worden we alweer herinnerd waarvoor de FiA werkelijk staat  >:(

flupke3

Barrichello mag toch minstens een berisping krijgen omdat hij zijn stuur op
het circuit gooide!De fia weet soms gewoon zelf niet wat ze doen.

campos

Citaat van: flupke3 op 16 mei 2010 - 22:10:46
Barrichello mag toch minstens een berisping krijgen omdat hij zijn stuur op
het circuit gooide!De fia weet soms gewoon zelf niet wat ze doen.
ach ja, dr lagen al zoveel onderdelen van zn auto op het circuit, dat stuurtje kon er ook nog wel bij. Volgens mij krijgt ie sowieso nog wel een straf want je moet het stuurtje weer terug in de auto doen toch?? of hoeft dat bij zo'n zware crash niet??

Niels_

Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 22:18:27
Citaat van: flupke3 op 16 mei 2010 - 22:10:46
Barrichello mag toch minstens een berisping krijgen omdat hij zijn stuur op
het circuit gooide!De fia weet soms gewoon zelf niet wat ze doen.
ach ja, dr lagen al zoveel onderdelen van zn auto op het circuit, dat stuurtje kon er ook nog wel bij. Volgens mij krijgt ie sowieso nog wel een straf want je moet het stuurtje weer terug in de auto doen toch?? of hoeft dat bij zo'n zware crash niet??
Nee, dan mag je je stuur en alle onderdelen die je niet meer aan boord wenst zomaar op het circuit kieperen. ;)

Lijkt me natuurlijk van niet, je gaat niet bewust rotzooi op het circuit gooien. :P

flupke3

Veel geluk gehad dat er geen bolide overreed en waarom
reageert de fia daar niet op...

robbert

Citaat van: flupke3 op 16 mei 2010 - 23:32:57
Veel geluk gehad dat er geen bolide overreed en waarom
reageert de fia daar niet op...

ik dacht wel dat er daar een wagen over gereden is, maar weet niet meer juist welk team

Folkert

Citaat van: robbert op 16 mei 2010 - 23:54:40
Citaat van: flupke3 op 16 mei 2010 - 23:32:57
Veel geluk gehad dat er geen bolide overreed en waarom
reageert de fia daar niet op...

ik dacht wel dat er daar een wagen over gereden is, maar weet niet meer juist welk team
Volgens mij was het Chandok, dacht in eerste instantie Hamilton, maar die was volgens mij niet in de buurt.
Trotse vader van Rosalie(L)

fawlty

Citaat van: Bridelance op 16 mei 2010 - 22:07:42
Dus als je alles zo bij elkaar bekijkt, dan kon iedereen de voorlaatste ronde gewoon uitstappen en gewoon zijn auto naar de finish duwen aangezien je toch niet meer kon inhalen. Dus stel dat Webber geen zin meer had om te rijden, kon hij die laatste ronde uitstappen, een pint gaan pakken en later zijn laatste rondje verder doen  :P

Wie heeft er eigenlijk die belachelijke regel uitgevonden? Stel dat er nog iemand zou crashen in de laatste bocht, dan mag niemand hem voorbijsteken ofzo?

En welke zever van Domenicali (of hoe je het ook schrijft) dat Alonso wist dat inhalen niet meer kon. Hij kwam gewoon zijwaarts die laatste bocht door.
Samen met dat incident tussen Massa en Button worden we alweer herinnerd waarvoor de FiA werkelijk staat  >:(

alonso kwam inderdaad dwars door die bocht, maar heb je er al eens aan gedacht dat ze drie minuuten ervoor nog een wagen stonden te blussen en dat er dan wel eens een gladde plek kon ontstaan?

en discussieren of dat schumacher in de fout is gegaan, het staat duidelijk in de reglementen : Article 40.13 of the Sporting Regulations, which states that "if the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking."

Ja sluw is die Hamilton

Folkert

Wat ik wel denk, dat als de regels echt duidelijk zijn en Mercedes en Schumacher ze gewoon verkeerd hebben gelezen, dan is de straf wel terecht.

Wat ik zelf ook denk: er werden groene vlaggen gezwaaid, maar de SC was officieel nog niet naar binnen(alleen omdat het standaard s dat de SC dit jaar voor de finish naar binnen gaat, ze ook artikel 40.13.) dan is de race nog niet race vrij gegeven. Kunnen die groene vlaggen niet gezwaaid zijn om aan te geven dat de baan opgeruimd is en dat de volgende ronden zou worden )geraced. 
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Leuk dat je de reglementen hebt opgezocht, maar de baan was vrijgegeven. Die stewards gaan daar in de fout, een groene vlag betekent dat de baan is vrijgegeven. Dan mag men voorbijsteken. In mijn ogen was die move van Schumacher zo legaal als iets. Een groene vlag is een groene vlag, zolang de saftey car situatie geldt wordt er met gele vlaggen gezwaaid.

Folkert

#236
Citaat van: Makke op 17 mei 2010 - 11:21:54
Leuk dat je de reglementen hebt opgezocht, maar de baan was vrijgegeven. Die stewards gaan daar in de fout, een groene vlag betekent dat de baan is vrijgegeven. Dan mag men voorbijsteken. In mijn ogen was die move van Schumacher zo legaal als iets. Een groene vlag is een groene vlag, zolang de saftey car situatie geldt wordt er met gele vlaggen gezwaaid.
Misschien moet jij het reglement zelf ook is opzoeken, want kennelijk was het niet zo. En weet jij het beter dan de stewards?

Iemand trouwens iets gelezen over de snelheidsovertreding van Webber in de pit? Hij zou 70,9 KMh hebben gereden?
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 11:56:35
Citaat van: Makke op 17 mei 2010 - 11:21:54
Leuk dat je de reglementen hebt opgezocht, maar de baan was vrijgegeven. Die stewards gaan daar in de fout, een groene vlag betekent dat de baan is vrijgegeven. Dan mag men voorbijsteken. In mijn ogen was die move van Schumacher zo legaal als iets. Een groene vlag is een groene vlag, zolang de saftey car situatie geldt wordt er met gele vlaggen gezwaaid.
Misschien moet jij het reglement zelf ook is opzoeken, want kennelijk was het niet zo. En weet jij het beter dan de stewards?

Het kan toch niet dat er een groene vlag wordt gezwaaid tijdens een SC, dan gaan de baanmarshall's toch in de fout. Een groene vlag betekend dat de baan terug vrij is en dat men dus elkaars positie mag aanvallen.

Soit, tot op dit moment blijf ik erbij dat Schumacher in zijn recht was.

Folkert

Citaat van: Makke op 17 mei 2010 - 12:22:37
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 11:56:35
Citaat van: Makke op 17 mei 2010 - 11:21:54
Leuk dat je de reglementen hebt opgezocht, maar de baan was vrijgegeven. Die stewards gaan daar in de fout, een groene vlag betekent dat de baan is vrijgegeven. Dan mag men voorbijsteken. In mijn ogen was die move van Schumacher zo legaal als iets. Een groene vlag is een groene vlag, zolang de saftey car situatie geldt wordt er met gele vlaggen gezwaaid.
Misschien moet jij het reglement zelf ook is opzoeken, want kennelijk was het niet zo. En weet jij het beter dan de stewards?

Het kan toch niet dat er een groene vlag wordt gezwaaid tijdens een SC, dan gaan de baanmarshall's toch in de fout. Een groene vlag betekend dat de baan terug vrij is en dat men dus elkaars positie mag aanvallen.

Soit, tot op dit moment blijf ik erbij dat Schumacher in zijn recht was.

Kennelijk wel dus. De SC was dus alleen naar binnen, maar was de periode n iet afgelopen.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 12:25:41
Citaat van: Makke op 17 mei 2010 - 12:22:37
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 11:56:35
Citaat van: Makke op 17 mei 2010 - 11:21:54
Leuk dat je de reglementen hebt opgezocht, maar de baan was vrijgegeven. Die stewards gaan daar in de fout, een groene vlag betekent dat de baan is vrijgegeven. Dan mag men voorbijsteken. In mijn ogen was die move van Schumacher zo legaal als iets. Een groene vlag is een groene vlag, zolang de saftey car situatie geldt wordt er met gele vlaggen gezwaaid.
Misschien moet jij het reglement zelf ook is opzoeken, want kennelijk was het niet zo. En weet jij het beter dan de stewards?

Het kan toch niet dat er een groene vlag wordt gezwaaid tijdens een SC, dan gaan de baanmarshall's toch in de fout. Een groene vlag betekend dat de baan terug vrij is en dat men dus elkaars positie mag aanvallen.

Soit, tot op dit moment blijf ik erbij dat Schumacher in zijn recht was.

Kennelijk wel dus. De SC was dus alleen naar binnen, maar was de periode n iet afgelopen.
dan moeten ze met gele vlaggen zwaaien!!!!