GP van Monaco

Gestart door FA1903, 09 mei 2010 - 22:55:48

« vorige - volgende »

Wie wint?

Vettel
3 (20%)
Webber
2 (13.3%)
Alonso
6 (40%)
Hamilton
2 (13.3%)
Button
2 (13.3%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 14

Enzo

Zo moet je helemaal niet gaan denken, en daarnaast op privé flak zijn Todt en Schumacher vrienden.

WeezyAveli

#211
Trouwens Alonso had nog commentaar op Di Grassi na de race, het gaat over het begin v/d race toen Alonso vooral in 'gevecht' was met de HRT, Virgins en Lotus. Waarbij vrijwal iedere coureur van de 3 teams hem vrij makkelijk lieten gaan probeerde Di Grassi er iig nog een echt gevecht van te maken.
CitaatI lost a few laps behind Di Grassi, who must have thought the world championship was at stake in Monaco, but that's up to him
wtf? Denkt hij nou echt dat langzamere coureurs hem vrij baan gaan geven?

Beluister ook de radio op dat moment, de Ferraripit noemt Di Grassi een 'wanker'.
http://w153.wrzuta.pl/audio/9LZz9H9nG8Y/ferrari_radio (cred housemsg pf1 forum)

Nogal onsportief van Ferrari en Alonso...

supersteven

als schumacher gestraft wordt voor iets dat op het eerste zicht legaal maar toch illegaal is, zou alonso dan mogen starten als je weet dat hij niet heeft deelgenomen aan de kwalificatie. daar moet dan ook iets gedaan worden.
let the sunshine shine in your heart

Folkert

Citaat van: Enzo op 16 mei 2010 - 19:17:31
Zo moet je helemaal niet gaan denken, en daarnaast op privé flak zijn Todt en Schumacher vrienden.
Voor de duidelijkheid: was niet mijn gedachte maar ik zie het zomaar gebeuren.
Trotse vader van Rosalie(L)

FA1903

Citaat van: WeezyAveli op 16 mei 2010 - 19:28:35
Trouwens Alonso had nog commentaar op Di Grassi na de race, het gaat over het begin v/d race toen Alonso vooral in 'gevecht' was met de HRT, Virgins en Lotus. Waarbij vrijwal iedere coureur van de 3 teams hem vrij makkelijk lieten gaan probeerde Di Grassi er iig nog een echt gevecht van te maken.
CitaatI lost a few laps behind Di Grassi, who must have thought the world championship was at stake in Monaco, but that's up to him
wtf? Denkt hij nou echt dat langzamere coureurs hem vrij baan gaan geven?

Beluister ook de radio op dat moment, de Ferraripit noemt Di Grassi een 'wanker'.
http://w153.wrzuta.pl/audio/9LZz9H9nG8Y/ferrari_radio (cred housemsg pf1 forum)

Nogal onsportief van Ferrari en Alonso...


Niet netjes maar moest er wel mee lachen  :D

meatball

Belagelijke beslissing gewoon,vorige race mocht plots alles tot inhalen buiten het circuit bij het binnenrijden van de pits toe,en nu het weer eens over Schumacher gaat mag je plots niet meer inhalen onder groene vlag  >:( Damon Hill had natuurlijk nog een eitje te pellen met Schumi die hem voeger keer op keer belachelijk maakte,kinderachtig gedrag gewoon.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Ferrari 2010

#216
Citaat van: supersteven op 16 mei 2010 - 19:39:38
als schumacher gestraft wordt voor iets dat op het eerste zicht legaal maar toch illegaal is, zou alonso dan mogen starten als je weet dat hij niet heeft deelgenomen aan de kwalificatie. daar moet dan ook iets gedaan worden.
Alonso stond dan ook niet op de grid... Ik ken de regels daaromtrent niet, maar ik denk niet dat het niet deelnemen aan de kwali betekend dat je niet mag rijden.

Ik vind het straffen van Schumacher terecht, maar een straf à la 1 plaats terug had mijn inziens toch correcter geweest. Het was duidelijk simpelweg een onduidelijke situatie, en een situatie die je op 2 manieren kan interpreteren. Ferrari (en McLaren) interpreteerde hem anders dan Mercedes. Zonde dat ze daar dan 20 seconden aan moeten geven, zeker zo vlak na een SC maakt dat veel.

Mensen die dit op Hill willen steken, en hem kinderachtig vinden, maken zichzelf net belachelijk vind ik. Je mag wel op een beetje professionaliteit van die mensen rekenen, de stewards zijn geen stelletje heethoofden ofzo hé!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

flupke3

De fia moet ook wat meer redelijk zijn vind ik.
Als er een onduidelijke situatie ontstaat zoals
vandaag is  dat  hun verantwoordelijkheid en moeten
ze soepel zijn met een eventuele sanctie vind ik.

Folkert

Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 20:12:27
Citaat van: supersteven op 16 mei 2010 - 19:39:38
als schumacher gestraft wordt voor iets dat op het eerste zicht legaal maar toch illegaal is, zou alonso dan mogen starten als je weet dat hij niet heeft deelgenomen aan de kwalificatie. daar moet dan ook iets gedaan worden.
Alonso stond dan ook niet op de grid... Ik ken de regels daaromtrent niet, maar ik denk niet dat het niet deelnemen aan de kwali betekend dat je niet mag rijden.

Ik vind het straffen van Schumacher terecht, maar een straf à la 1 plaats terug had mijn inziens toch correcter geweest. Het was duidelijk simpelweg een onduidelijke situatie, en een situatie die je op 2 manieren kan interpreteren. Ferrari (en McLaren) interpreteerde hem anders dan Mercedes. Zonde dat ze daar dan 20 seconden aan moeten geven, zeker zo vlak na een SC maakt dat veel.

Mensen die dit op Hill willen steken, en hem kinderachtig vinden, maken zichzelf net belachelijk vind ik. Je mag wel op een beetje professionaliteit van die mensen rekenen, de stewards zijn geen stelletje heethoofden ofzo hé!
Het niet mogen mee doen aan de race omdat je kwalificatie niet kan mee doen l ijkt me ook stom en onzinnig. Hij heeft in de trainingen laten zien dat hij tempo heeft dus hem uitsluiten van de race lijkt me onzinnig.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Kan mij iemand de link tussen de stewards in Monaco en Ferrari eens duidelijk maken? Naar dat manoeuvre van Massa tijdens de qualy doen ze géén onderzoek. Maar Schumacher mag Alonso niet voorbijsteken wanneer de baan is vrijgegeven. Ongelooflijk. Net nu ik mijn mening over de stewards aan het bijstellen was...

Ferrari 2010

Citaat van: Makke op 16 mei 2010 - 20:45:27
Kan mij iemand de link tussen de stewards in Monaco en Ferrari eens duidelijk maken?
Er is er geen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo

Weet iemand of de race uitslag definitief is? Stel dat Mercedes het beroep wint krijgen ze dan alsnog de punten?

FerrariMan

Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 20:12:27
Ik vind het straffen van Schumacher terecht
Wat is er nu 'terecht' aan het straffen van een piloot die een ander inhaalt onder groene vlag?


Trouwens, Barrichello gooit zijn stuur gewoon in het aankomende verkeer en krijgt geen sanctie.
Ze zijn goed bezig ginder.

Enzo

Citaat van: FerrariMan op 16 mei 2010 - 21:18:50
Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 20:12:27
Ik vind het straffen van Schumacher terecht
Wat is er nu 'terecht' aan het straffen van een piloot die een ander inhaalt onder groene vlag?


Trouwens, Barrichello gooit zijn stuur gewoon in het aankomende verkeer en krijgt geen sanctie.
Ze zijn goed bezig ginder.

Massa ging bij het verlaten van de pits over de doorgetrokken streep, ook niet bestraft...

Enzo

Citaat van: Enzo op 16 mei 2010 - 20:56:59
Weet iemand of de race uitslag definitief is? Stel dat Mercedes het beroep wint krijgen ze dan alsnog de punten?

De FIA heeft op zijn beurt laten weten dat de tijdstraf niet behandeld kan worden aangezien er tegen tijdstraffen en drive-trough penalty's geen beroep kan worden aangevraagd.
Jammer dus, niks meer aan te doen en beroep is vrij zinloos.