GP van Monaco

Gestart door FA1903, 09 mei 2010 - 22:55:48

« vorige - volgende »

Wie wint?

Vettel
3 (20%)
Webber
2 (13.3%)
Alonso
6 (40%)
Hamilton
2 (13.3%)
Button
2 (13.3%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 14

FA1903

Hij is er voorbij dus nix aan de hand... 2 punten weggegooid maar achteraf toch mooi punten meegenomen!

Als ze me voor de race hadden gezegd dat hij 7de zou worden zou ik zeer blij zijn, nu ben ik teleurgesteld!

Folkert

Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 15:59:45
Citaat van: FA1903 op 16 mei 2010 - 15:58:19
Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 15:55:05
Gatver, Schumi! Klootzak! Nuja, terecht, Alonso, lamzak!

Die actie wordt onderzocht..
volkomen legaal! Wat een blunder van Alonso.
zoals hier voor gezegd werd al: Is het niet zo dat je mag inhalen pas na de finish lijn en die SC lijn die jij bedoelt Ferrari_2010, is de lijn waarvan af je pas de SC mag inhalen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Op BBC zeggen ze net dat ze een regel in de reglementen gevonden hebben die zegt dat ze niet mogen inhalen als de SC in de laatste lap binnenkomt. We zullen zien...
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

WeezyAveli

Citaat van: Burorri op 16 mei 2010 - 16:05:50
Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 15:59:45
Citaat van: FA1903 op 16 mei 2010 - 15:58:19
Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 15:55:05
Gatver, Schumi! Klootzak! Nuja, terecht, Alonso, lamzak!

Die actie wordt onderzocht..
volkomen legaal! Wat een blunder van Alonso.
zoals hier voor gezegd werd al: Is het niet zo dat je mag inhalen pas na de finish lijn en die SC lijn die jij bedoelt Ferrari_2010, is de lijn waarvan af je pas de SC mag inhalen.

Mclaren pitradio:
Pit: "Congratulations Lewis you were P5. That puts us sixth in the championship."
HAM:"I thought you said we couldn't pass after thr safety car? Michael passed Fernando."
1451: Lewis finishes the Monaco Grand Prix in fifth.
Pit: "Lewis on the last lap the safety car will go into the pits. The cars will proceed to the line and no overtaking."
Pit: "Lewis this is the last lap of the race we'll be finishing behind the safety car. No overtaking."

Zij zeggen dus zelf ook, geen inhaalmanouvres, naja we zullen het wel zien.

Ferrari 2010

Citaat van: Burorri op 16 mei 2010 - 16:05:50
Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 15:59:45
Citaat van: FA1903 op 16 mei 2010 - 15:58:19
Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 15:55:05
Gatver, Schumi! Klootzak! Nuja, terecht, Alonso, lamzak!

Die actie wordt onderzocht..
volkomen legaal! Wat een blunder van Alonso.
zoals hier voor gezegd werd al: Is het niet zo dat je mag inhalen pas na de finish lijn en die SC lijn die jij bedoelt Ferrari_2010, is de lijn waarvan af je pas de SC mag inhalen.
Ik had enkele races eerder begrepen dat de andere rijders ook na die lijn elkaar mogen inhalen. Misschien ben ik mis, misschien is er een uitzondering voor de laatste ronde? We zullen zien, blijkbaar heeft Ferrari hem gezegd dat de plek binnen was. Was Ferrari fout? We zullen zien, interessant!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

campos

Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 16:10:33
Citaat van: Burorri op 16 mei 2010 - 16:05:50
Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 15:59:45
Citaat van: FA1903 op 16 mei 2010 - 15:58:19
Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 15:55:05
Gatver, Schumi! Klootzak! Nuja, terecht, Alonso, lamzak!

Die actie wordt onderzocht..
volkomen legaal! Wat een blunder van Alonso.
zoals hier voor gezegd werd al: Is het niet zo dat je mag inhalen pas na de finish lijn en die SC lijn die jij bedoelt Ferrari_2010, is de lijn waarvan af je pas de SC mag inhalen.
Ik had enkele races eerder begrepen dat de andere rijders ook na die lijn elkaar mogen inhalen. Misschien ben ik mis, misschien is er een uitzondering voor de laatste ronde? We zullen zien, blijkbaar heeft Ferrari hem gezegd dat de plek binnen was. Was Ferrari fout? We zullen zien, interessant!
schijnt idd toch een uitzondering voor de laatste ronde te zijn. Alonso en Schumacher waren daar dan duidelijk niet van op de hoogte. Blijft een fout van Alonso, maar waarschijnljk komt ie er mee weg

TopcatsGEX

hier:
http://www.formula1.com/inside_f1/rules_and_regulations/sporting_regulations/8687/fia.html
duidelijker kan niet, onderaan staat dit specifieke geval, schumi is fout...



Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 16:12:45
Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 16:10:33
Citaat van: Burorri op 16 mei 2010 - 16:05:50
Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 15:59:45
Citaat van: FA1903 op 16 mei 2010 - 15:58:19
Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 15:55:05
Gatver, Schumi! Klootzak! Nuja, terecht, Alonso, lamzak!

Die actie wordt onderzocht..
volkomen legaal! Wat een blunder van Alonso.
zoals hier voor gezegd werd al: Is het niet zo dat je mag inhalen pas na de finish lijn en die SC lijn die jij bedoelt Ferrari_2010, is de lijn waarvan af je pas de SC mag inhalen.
Ik had enkele races eerder begrepen dat de andere rijders ook na die lijn elkaar mogen inhalen. Misschien ben ik mis, misschien is er een uitzondering voor de laatste ronde? We zullen zien, blijkbaar heeft Ferrari hem gezegd dat de plek binnen was. Was Ferrari fout? We zullen zien, interessant!
schijnt idd toch een uitzondering voor de laatste ronde te zijn. Alonso en Schumacher waren daar dan duidelijk niet van op de hoogte. Blijft een fout van Alonso, maar waarschijnljk komt ie er mee weg

FA1903

Citaat van: WeezyAveli op 16 mei 2010 - 16:10:02
Citaat van: Burorri op 16 mei 2010 - 16:05:50
Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 15:59:45
Citaat van: FA1903 op 16 mei 2010 - 15:58:19
Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 15:55:05
Gatver, Schumi! Klootzak! Nuja, terecht, Alonso, lamzak!

Die actie wordt onderzocht..
volkomen legaal! Wat een blunder van Alonso.
zoals hier voor gezegd werd al: Is het niet zo dat je mag inhalen pas na de finish lijn en die SC lijn die jij bedoelt Ferrari_2010, is de lijn waarvan af je pas de SC mag inhalen.

Mclaren pitradio:
Pit: "Congratulations Lewis you were P5. That puts us sixth in the championship."
HAM:"I thought you said we couldn't pass after thr safety car? Michael passed Fernando."
1451: Lewis finishes the Monaco Grand Prix in fifth.
Pit: "Lewis on the last lap the safety car will go into the pits. The cars will proceed to the line and no overtaking."
Pit: "Lewis this is the last lap of the race we'll be finishing behind the safety car. No overtaking."

Zij zeggen dus zelf ook, geen inhaalmanouvres, naja we zullen het wel zien.

Intressant..vanwaar heb jij die info soms?

WeezyAveli

Citaat van: FA1903 op 16 mei 2010 - 16:14:35
Citaat van: WeezyAveli op 16 mei 2010 - 16:10:02
Citaat van: Burorri op 16 mei 2010 - 16:05:50
Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 15:59:45
Citaat van: FA1903 op 16 mei 2010 - 15:58:19
Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 15:55:05
Gatver, Schumi! Klootzak! Nuja, terecht, Alonso, lamzak!

Die actie wordt onderzocht..
volkomen legaal! Wat een blunder van Alonso.
zoals hier voor gezegd werd al: Is het niet zo dat je mag inhalen pas na de finish lijn en die SC lijn die jij bedoelt Ferrari_2010, is de lijn waarvan af je pas de SC mag inhalen.

Mclaren pitradio:
Pit: "Congratulations Lewis you were P5. That puts us sixth in the championship."
HAM:"I thought you said we couldn't pass after thr safety car? Michael passed Fernando."
1451: Lewis finishes the Monaco Grand Prix in fifth.
Pit: "Lewis on the last lap the safety car will go into the pits. The cars will proceed to the line and no overtaking."
Pit: "Lewis this is the last lap of the race we'll be finishing behind the safety car. No overtaking."

Zij zeggen dus zelf ook, geen inhaalmanouvres, naja we zullen het wel zien.

Intressant..vanwaar heb jij die info soms?

Mclaren site.

Ferrari 2010

Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 16:12:45
schijnt idd toch een uitzondering voor de laatste ronde te zijn. Alonso en Schumacher waren daar dan duidelijk niet van op de hoogte. Blijft een fout van Alonso, maar waarschijnljk komt ie er mee weg
Hoezo een fout van Alonso? Als Ferrari weet dat er niet ingehaald mag worden, en Alonso daarvan op de hoogte brengt, waar gaat hij dan in de fout?

@FA1903:
http://mclaren.com/home
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

campos

Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 16:17:38
Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 16:12:45
schijnt idd toch een uitzondering voor de laatste ronde te zijn. Alonso en Schumacher waren daar dan duidelijk niet van op de hoogte. Blijft een fout van Alonso, maar waarschijnljk komt ie er mee weg
Hoezo een fout van Alonso? Als Ferrari weet dat er niet ingehaald mag worden, en Alonso daarvan op de hoogte brengt, waar gaat hij dan in de fout?

@FA1903:
http://mclaren.com/home
Alonso was duidelijk niet op de hoogte, hij deed er alles aan om Schumacher en daarna Rosberg voor te blijven.

Ferrari 2010

De regel is:

Citaat40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.
Nu kan je je gaan afvragen, wanneer getoond wordt "safety car in this lap", is de safety car dan nog deployed tijdens het einde van de race?
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

campos

Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 16:19:39
De regel is:

Citaat40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.
Nu kan je je gaan afvragen, wanneer getoond wordt "safety car in this lap", is de safety car dan nog deployed tijdens het einde van de race?
ja, dat vroeg ik me ook nog af. weet niet hoe dat normaal werkt.

mlf

40.13 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking.

duidelijk toch ?

Ferrari 2010

Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 16:19:00
Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 16:17:38
Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 16:12:45
schijnt idd toch een uitzondering voor de laatste ronde te zijn. Alonso en Schumacher waren daar dan duidelijk niet van op de hoogte. Blijft een fout van Alonso, maar waarschijnljk komt ie er mee weg
Hoezo een fout van Alonso? Als Ferrari weet dat er niet ingehaald mag worden, en Alonso daarvan op de hoogte brengt, waar gaat hij dan in de fout?

@FA1903:
http://mclaren.com/home
Alonso was duidelijk niet op de hoogte, hij deed er alles aan om Schumacher en daarna Rosberg voor te blijven.
Volgens BBC zei Domenicalli dat ze Alonso op de hoogte hadden gebracht. Dat hij Schumi en osberg achter hem wilde houden, kan je ook verklaren doordat hij het vreemd vond dat Schumi hem plots wilde passeren, en het zekere voor het onzekere wilde nemen.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.