GP van Monaco

Gestart door FA1903, 09 mei 2010 - 22:55:48

« vorige - volgende »

Wie wint?

Vettel
3 (20%)
Webber
2 (13.3%)
Alonso
6 (40%)
Hamilton
2 (13.3%)
Button
2 (13.3%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 14

FerrariMan

Citaat van: Burorri op 15 mei 2010 - 14:02:01
Jammer voor Alonso, kan morgen nog wel voor iets moois zorgen, maar word moeilijk. Moet ineens denken aan DC in? 2001 met een arrows geloof ik.
Die stond op pole en geraakte niet weg bij de start. Achteraan starten en meer dan een halve race achter Bernoldi hangen. Achteraf ging de McLaren top de toenmalige rookie Bernoldi doodleuk bedreigen. Mooie tijden.  ;D

Folkert

#76
Citaat van: FerrariMan op 15 mei 2010 - 14:04:31
Citaat van: Burorri op 15 mei 2010 - 14:02:01
Jammer voor Alonso, kan morgen nog wel voor iets moois zorgen, maar word moeilijk. Moet ineens denken aan DC in? 2001 met een arrows geloof ik.
Die stond op pole en geraakte niet weg bij de start. Achteraan starten en meer dan een halve race achter Bernoldi hangen. Achteraf ging de McLaren top de toenmalige rookie Bernoldi doodleuk bedreigen. Mooie tijden.  ;D
Oja, dat was het. Moest de race toen herstart worden? Maar was idd mooi. Maar we zullen zien, DC was nou niet de beste coureur, maar dat het moeilijk is is duidelijk.

Button, nog maar net in Q2, had ik niet verwacht toen Sutil nog moest. Zit dicht bij elkaar.

Webber goed bezig, pak sneller dan de rest. De rest zit goed bij elkaar, 2 a 3 tiende. Ziet er mooi uit voor morgen.
Trotse vader van Rosalie(L)

flupke3

Wat een stuntelige crasch op het eerste gezicht :-\
Jammer voor het kampioenschap..

FerrariMan

Felipe zal ook wel een straf van vijf plaatsen krijgen voor de move op Button.

campos

3x Renault, een Ferrari en daarachter 4x Mercedes. Red Bull weer op pole, uiteindelijk toch wel een beetje verrassend. Iedereen weet dat ze momenteel de snelste auto hebben met de beste downforce, maar het hele weekend zie je ze niet vooraan en dan in de laatste minuut vd kwalificatie ineens weer wel. Rosberg weer voor Schumacher al was het verschil in q3 wel heel miniem. Volgens Olaf Mol rijdt Mercedes, of iig Rosberg weer met de korte auto van voor Barcelona.

Folkert

Citaat van: campos op 15 mei 2010 - 15:14:55
3x Renault, een Ferrari en daarachter 4x Mercedes. Red Bull weer op pole, uiteindelijk toch wel een beetje verrassend. Iedereen weet dat ze momenteel de snelste auto hebben met de beste downforce, maar het hele weekend zie je ze niet vooraan en dan in de laatste minuut vd kwalificatie ineens weer wel. Rosberg weer voor Schumacher al was het verschil in q3 wel heel miniem. Volgens Olaf Mol rijdt Mercedes, of iig Rosberg weer met de korte auto van voor Barcelona.
Rosberg rijd weer met de oude auto, ik weet niet wat Schumacher gebruikt.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: FerrariMan op 15 mei 2010 - 15:08:11
Felipe zal ook wel een straf van vijf plaatsen krijgen voor de move op Button.
Tot hiertoe is er nog geen nieuws van. Ik hoop van niet, maarja, het zou terecht zijn.

Wat eergisteren zo mooi begon, is vandaag volledig overhoop gegooid. Alonso had hier kunnen meedoen voor de eerste startrij. Of hij die tijd van Webber gehaald zou hebben, weet ik niet, die was wel ontzettend snel! Hopelijk heeft hij de ballen om in te halen, maar ik denk het wel. De traagste 6 wagens moeten toch vlot gaan alleszins!
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

Enzo

Citaat van: Burorri op 15 mei 2010 - 15:35:12
Citaat van: campos op 15 mei 2010 - 15:14:55
3x Renault, een Ferrari en daarachter 4x Mercedes. Red Bull weer op pole, uiteindelijk toch wel een beetje verrassend. Iedereen weet dat ze momenteel de snelste auto hebben met de beste downforce, maar het hele weekend zie je ze niet vooraan en dan in de laatste minuut vd kwalificatie ineens weer wel. Rosberg weer voor Schumacher al was het verschil in q3 wel heel miniem. Volgens Olaf Mol rijdt Mercedes, of iig Rosberg weer met de korte auto van voor Barcelona.
Rosberg rijd weer met de oude auto, ik weet niet wat Schumacher gebruikt.

Ze rijden allebei weer met de kortere wielbasis omdat dit beter past bij het circuit.
Schumacher werd in z'n snelle ronde opgehouden door Rosberg die op zijn beurt weer werd opgehouden door Rubens.
Er had dus wel iets meer ingezeten voor de oude meester...

campos

Citaat van: Ferrari 2010 op 15 mei 2010 - 15:47:30
Citaat van: FerrariMan op 15 mei 2010 - 15:08:11
Felipe zal ook wel een straf van vijf plaatsen krijgen voor de move op Button.
Tot hiertoe is er nog geen nieuws van. Ik hoop van niet, maarja, het zou terecht zijn.

Wat eergisteren zo mooi begon, is vandaag volledig overhoop gegooid. Alonso had hier kunnen meedoen voor de eerste startrij. Of hij die tijd van Webber gehaald zou hebben, weet ik niet, die was wel ontzettend snel! Hopelijk heeft hij de ballen om in te halen, maar ik denk het wel. De traagste 6 wagens moeten toch vlot gaan alleszins!
ik denk dat ie alleen al met die 6 trage auto's een paar ronden zoet zal zijn, zeker met de Lotussen. Hij heeft ook het nadeel dat ie bij de start niks goed kan maken en Monaco kun je normaal gesproken amper inhalen. Ik denk dat Alonso binnen 15-20 ronden al op een rondje acherstand zit. Wel apart dat een foutje in een vrije training zulke grote consequenties heeft.

Niels_

Massa krijgt geen straf denk ik, hadden we anders al lang gehoord volgens mij. Tja, ik denk toch dat Alonso wel nog punten kan halen. Zullen zeker rijders in de fout gaan en de kans dat de safety car een keer buiten komt is niet onrealistisch.

Folkert

Citaat van: Scuderia91 op 15 mei 2010 - 17:04:48
Massa krijgt geen straf denk ik, hadden we anders al lang gehoord volgens mij. Tja, ik denk toch dat Alonso wel nog punten kan halen. Zullen zeker rijders in de fout gaan en de kans dat de safety car een keer buiten komt is niet onrealistisch.
Denk dat hij wel 1 van de coureurs is die het kan doen. Ik denk dat zijn snelheid t.o.v. de langzame teams wel groot genoeg is om relatief snel er voor bij te komen.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: Enzo op 14 mei 2010 - 16:14:57
Citaat van: Makke op 14 mei 2010 - 12:29:33
Citaat van: Enzo op 14 mei 2010 - 11:31:52
Pat Fry één van de twee hoofd engineers van Mclaren is per direkt uit dienst.
Best een raar moment voor een sleutelfiguur om uit te stappen zo midden in het seizoen, vraag me af wat er aan de hand is... ::)

Er zullen nog wel teams zijn die met Brembo-remmen rijden, Ferrari is er daar al zeker eentje van. Maar McLaren bijvoorbeeld die rijden met, als ik me niet vergis, Akebono-remmen.

En dat is de schuld van Pat?

Wow, had me effe vergist van post. Maar bon, ik denk dat je dat zelf ook wel door had.

_Makke_

Citaat van: Burorri op 15 mei 2010 - 17:20:43
Citaat van: Scuderia91 op 15 mei 2010 - 17:04:48
Massa krijgt geen straf denk ik, hadden we anders al lang gehoord volgens mij. Tja, ik denk toch dat Alonso wel nog punten kan halen. Zullen zeker rijders in de fout gaan en de kans dat de safety car een keer buiten komt is niet onrealistisch.
Denk dat hij wel 1 van de coureurs is die het kan doen. Ik denk dat zijn snelheid t.o.v. de langzame teams wel groot genoeg is om relatief snel er voor bij te komen.

Zonder SC zal ie nooit punten kunnen pakken. Tenzij ze spontaan voor hem opzij gaan. Nergens is het zo makkelijk om iemand af te houden als ginds. Er is gewoon geen plaats. Dat hij de nieuwe teams voorbij kan, dat wil ik nog geloven. Die zijn dan ook onnoemelijk veel trager dan Ferrari.

Ik reken er trouwens op dat de stewards in Monaco héél traag werken. Want Massa verdiend daar een straf. Nog rap effe Button's ronde verpesten en dan aan de mijne beginnen, dat moet ie gedacht hebben.

Folkert

Citaat van: Makke op 15 mei 2010 - 17:33:13
Citaat van: Burorri op 15 mei 2010 - 17:20:43
Citaat van: Scuderia91 op 15 mei 2010 - 17:04:48
Massa krijgt geen straf denk ik, hadden we anders al lang gehoord volgens mij. Tja, ik denk toch dat Alonso wel nog punten kan halen. Zullen zeker rijders in de fout gaan en de kans dat de safety car een keer buiten komt is niet onrealistisch.
Denk dat hij wel 1 van de coureurs is die het kan doen. Ik denk dat zijn snelheid t.o.v. de langzame teams wel groot genoeg is om relatief snel er voor bij te komen.

Zonder SC zal ie nooit punten kunnen pakken. Tenzij ze spontaan voor hem opzij gaan. Nergens is het zo makkelijk om iemand af te houden als ginds. Er is gewoon geen plaats. Dat hij de nieuwe teams voorbij kan, dat wil ik nog geloven. Die zijn dan ook onnoemelijk veel trager dan Ferrari.

Ik reken er trouwens op dat de stewards in Monaco héél traag werken. Want Massa verdiend daar een straf. Nog rap effe Button's ronde verpesten en dan aan de mijne beginnen, dat moet ie gedacht hebben.
Ik weet niet, Monaco is wel de plek waar de rijder het verschil kan maken, dan wel ten voordelen dan wel ten nadelen van Alonso. Gaat iig niet makkelijk worden, dat is zeker.

Dat van Massa had ik niet goed gezien, zag wel dat hij hele tijd voor Button reed, maar niet dat hij ineens heel veel langzamer ging. Wat wel is, hij had wel makkelijk aan de kant kunnen gaan, want hij was niet in een snel rondje.
Trotse vader van Rosalie(L)

Ferrari 2010

Citaat van: Makke op 15 mei 2010 - 17:33:13
Zonder SC zal ie nooit punten kunnen pakken. Tenzij ze spontaan voor hem opzij gaan. Nergens is het zo makkelijk om iemand af te houden als ginds. Er is gewoon geen plaats. Dat hij de nieuwe teams voorbij kan, dat wil ik nog geloven. Die zijn dan ook onnoemelijk veel trager dan Ferrari.

Ik reken er trouwens op dat de stewards in Monaco héél traag werken. Want Massa verdiend daar een straf. Nog rap effe Button's ronde verpesten en dan aan de mijne beginnen, dat moet ie gedacht hebben.
Druk zetten en hopen dat de ander in de fout gaat of te bang wordt. En dat kan misschien wel eens lukken op een circuit als Monaco. Alonso heeft het voordeel een snelle wagen te hebben, en hij heeft bovendien niets te verliezen zolang hij niet binnen de punten zit. gaan met die banaan, Fernando! :)

Massa verdiend inderdaad een straf, maar we zullen zien. Wat ik me nog afvraag: wat in dat geval van Kubica die in de chicane na de tunnel opgehouden werd door een treintje. Zijn directe voorganger kon daar niets aan doen, maar die dat aan kop van dat treintje reed kon dat wel. Verdiend die een straf? Persoonlijk vind ik van wel.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.