GP van Monaco

Gestart door FA1903, 09 mei 2010 - 22:55:48

« vorige - volgende »

Wie wint?

Vettel
3 (20%)
Webber
2 (13.3%)
Alonso
6 (40%)
Hamilton
2 (13.3%)
Button
2 (13.3%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 14

_Makke_

Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 12:25:41
Citaat van: Makke op 17 mei 2010 - 12:22:37
Het kan toch niet dat er een groene vlag wordt gezwaaid tijdens een SC
Kennelijk wel dus.

Slaat die 'Kennelijk wel dus' op het bovenstaande? Want dat lijkt me totaal onrealistisch. Dat kan gewoon niet. Elke vlag heeft zijn betekenis. De gele vlaggen worden gebruikt bij gevaar en bij een SC. De groene enkel als er geen gevaar is en de piloten vrij zijn om aan te vallen.

Iemand is hier in elk geval zwaar in de fout gegaan en Schumacher was het al zeker niet. Net daarom vind ik die straf totaal onterecht. Moesten ze hem terug achter Alonso geplaatst hebben, dan  had ik er misschien nog 'vrede mee kunnen nemen'. Maar zowel Schumacher en Mercedes worden hier punten onterecht afgenomen.

Folkert

#241
Citaat van: Makke op 17 mei 2010 - 12:43:14
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 12:25:41
Citaat van: Makke op 17 mei 2010 - 12:22:37
Het kan toch niet dat er een groene vlag wordt gezwaaid tijdens een SC
Kennelijk wel dus.

Slaat die 'Kennelijk wel dus' op het bovenstaande? Want dat lijkt me totaal onrealistisch. Dat kan gewoon niet. Elke vlag heeft zijn betekenis. De gele vlaggen worden gebruikt bij gevaar en bij een SC. De groene enkel als er geen gevaar is en de piloten vrij zijn om aan te vallen.

Iemand is hier in elk geval zwaar in de fout gegaan en Schumacher was het al zeker niet. Net daarom vind ik die straf totaal onterecht. Moesten ze hem terug achter Alonso geplaatst hebben, dan  had ik er misschien nog 'vrede mee kunnen nemen'. Maar zowel Schumacher en Mercedes worden hier punten onterecht afgenomen.

Klopt, maar hoe goed kennen wij het reglement? Er zal vast iets zijn wat er geschreven staat dat de move van Schumacher illegaal maakt. Anders kan je ook zeggen dat de overwinning van Schumacher in....(weet het jaar niet meer) waar hij en Ferrari een stop and go kregen en die na de race hebben ingelost, illegaal is. Want hij is toch al gefinished? En doet zijn straf dus niet tijdens de race. Maar kennelijk was er iets in het reglement wat zei dat dit goed was.

Schumacher weer achter Alonso zetten is de enige actie die de wedstrijdleiding zou moeten uitvoeren, alle andere acties zijn oneerlijk.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 15:29:05
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 15:13:55
Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 14:26:21
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 14:18:38
Zou het niet kunnen dat die vlaggen alleen aan geven dat het ongeluk voorbij is en dat de baan geen gevaren meer heeft en dat daarna, als de SC dus naar binnen gaat, de race weer begint.

Als in de SC staat boven de groene vlaggen.
nee, voor de zoveelste keer, SC is automatisch geel + borden.. in dit geval reed er dus geen sc en was het groen ipv geel, dus was de SC officieel niet meer uit. In australië 2009 finishte de race wel officieel achter de SC, toen ging de SC car ook in de laatste ronde naar binnen, maar bleven de gele vlaggen en SC borden wel uit. Dus of de wedstrijdleiding heeft een fout gemaakt, of de stewards. Schumacher iig niet.
Jij met je zoveelste keer, kom dan met het reglement aan en laat zien dat er gele vlagen moeten worden gezwaaid als de SC officieel uit is.
2009 was de baan volgens mij nog niet opgeruimd.
En als jij zo zeker bent van de regels, bel Todt dan ff op en leg hem de regels ff uit. Ik ben nog niet zo zeker dat Schumacher geen fout heeft gemaakt. Misschien is er een utzondering weer op de regel. Schumacher krijgt die straf niet voor niets.

En als hij die wel zomaar krijgt, is er ook een FIArarri
iedereen die de f1 een beetje volgt weet dat toch, van die vlaggen, behalve jij blijkbaar. Idd, je zegt het zelf al, in Australie was de baan nog niet opgeruimd, gisteren wel, dus vandaar dat er weer groen gezwaaid wordt. En groen en een safetycar gaan echt niet samen, dus was op het moment dat de race finishte er geen sprake van een SC situatie, dus gaat de regel 40.13 niet op.
Oh groot meester, leer mij aub meer van uw oneindige wijsheid.

Even serieus he, kan jij lezen?
Of zal ik het je ff uitleggen? Ik zeg dus dat er misschien andere sub artikelen zijn die iets zeggen over deze situatie. En mij hoef je niet te wijzen op de vlaggen. En je mag ook wel is wat normaler reageren. En ik zeg inderdaad dat de baan was opgeruimd, maar wat nou als de SC uit is gezet tot het einde van de race? Gaat hij dus vlak voor de finish dus de pit in, is de baan officieel vrij gegeven, maar nog niet vrij gegeven om te mogen inhalen. Misschien is de uitzondering dat in de laatste ronde helemaal niet mag worden in gehaald, ookal word er met groen gezwaaid? Dat zou toch prima kunnen?
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 15:37:09
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 15:13:55
Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 14:26:21
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 14:18:38
Zou het niet kunnen dat die vlaggen alleen aan geven dat het ongeluk voorbij is en dat de baan geen gevaren meer heeft en dat daarna, als de SC dus naar binnen gaat, de race weer begint.

Als in de SC staat boven de groene vlaggen.
nee, voor de zoveelste keer, SC is automatisch geel + borden.. in dit geval reed er dus geen sc en was het groen ipv geel, dus was de SC officieel niet meer uit. In australië 2009 finishte de race wel officieel achter de SC, toen ging de SC car ook in de laatste ronde naar binnen, maar bleven de gele vlaggen en SC borden wel uit. Dus of de wedstrijdleiding heeft een fout gemaakt, of de stewards. Schumacher iig niet.
Jij met je zoveelste keer, kom dan met het reglement aan en laat zien dat er gele vlagen moeten worden gezwaaid als de SC officieel uit is.
40.4 When the order is given to deploy the safety car the message "SAFETY CAR DEPLOYED" will be displayed on the timing monitors and all marshal's posts will display waved yellow flags and "SC" boards for the duration of the intervention.
Ok, die is duidelijk. Ik zat dus fout. Maar goed, zegt op zich zelf niet zo heel veel. Dan is er dus ergens iets fout gegaan en mochten er geen groene vlaggen worden gezwaaid. Maar, stel dus dat de SC inderdaad naar binnen ging en er terecht groen werd gezwaaid, maar dat er een regel is dat er in het geval van de laatste ronde niet mag worden in gehaald.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 15:49:48
Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 15:37:09
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 15:13:55
Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 14:26:21
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 14:18:38
Zou het niet kunnen dat die vlaggen alleen aan geven dat het ongeluk voorbij is en dat de baan geen gevaren meer heeft en dat daarna, als de SC dus naar binnen gaat, de race weer begint.

Als in de SC staat boven de groene vlaggen.
nee, voor de zoveelste keer, SC is automatisch geel + borden.. in dit geval reed er dus geen sc en was het groen ipv geel, dus was de SC officieel niet meer uit. In australië 2009 finishte de race wel officieel achter de SC, toen ging de SC car ook in de laatste ronde naar binnen, maar bleven de gele vlaggen en SC borden wel uit. Dus of de wedstrijdleiding heeft een fout gemaakt, of de stewards. Schumacher iig niet.
Jij met je zoveelste keer, kom dan met het reglement aan en laat zien dat er gele vlagen moeten worden gezwaaid als de SC officieel uit is.
40.4 When the order is given to deploy the safety car the message "SAFETY CAR DEPLOYED" will be displayed on the timing monitors and all marshal's posts will display waved yellow flags and "SC" boards for the duration of the intervention.
Ok, die is duidelijk. Ik zat dus fout. Maar goed, zegt op zich zelf niet zo heel veel. Dan is er dus ergens iets fout gegaan en mochten er geen groene vlaggen worden gezwaaid. Maar, stel dus dat de SC inderdaad naar binnen ging en er terecht groen werd gezwaaid, maar dat er een regel is dat er in het geval van de laatste ronde niet mag worden in gehaald.
die regel is er niet. De regels staan op f1.com. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat onwikkelen de komende dagen/weken.

Folkert

Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 15:55:45
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 15:49:48
Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 15:37:09
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 15:13:55
Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 14:26:21
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 14:18:38
Zou het niet kunnen dat die vlaggen alleen aan geven dat het ongeluk voorbij is en dat de baan geen gevaren meer heeft en dat daarna, als de SC dus naar binnen gaat, de race weer begint.

Als in de SC staat boven de groene vlaggen.
nee, voor de zoveelste keer, SC is automatisch geel + borden.. in dit geval reed er dus geen sc en was het groen ipv geel, dus was de SC officieel niet meer uit. In australië 2009 finishte de race wel officieel achter de SC, toen ging de SC car ook in de laatste ronde naar binnen, maar bleven de gele vlaggen en SC borden wel uit. Dus of de wedstrijdleiding heeft een fout gemaakt, of de stewards. Schumacher iig niet.
Jij met je zoveelste keer, kom dan met het reglement aan en laat zien dat er gele vlagen moeten worden gezwaaid als de SC officieel uit is.
40.4 When the order is given to deploy the safety car the message "SAFETY CAR DEPLOYED" will be displayed on the timing monitors and all marshal's posts will display waved yellow flags and "SC" boards for the duration of the intervention.
Ok, die is duidelijk. Ik zat dus fout. Maar goed, zegt op zich zelf niet zo heel veel. Dan is er dus ergens iets fout gegaan en mochten er geen groene vlaggen worden gezwaaid. Maar, stel dus dat de SC inderdaad naar binnen ging en er terecht groen werd gezwaaid, maar dat er een regel is dat er in het geval van de laatste ronde niet mag worden in gehaald.
die regel is er niet. De regels staan op f1.com. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat onwikkelen de komende dagen/weken.
Heb altijd begrepen dat er op de site maar deel van het hele reglement staan. Maar goed, er moet iets zijn, wat de FIA heeft doen besluiten om Schumacher te straffen. Dus ergens moet er wel wat zijn dat hier iets overzegt. En mensen de zeggen dat Hill nog een appeltje te schillen heeft met Schumacher is niet goed bij zijn hoofd.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 16:03:20
Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 15:55:45
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 15:49:48
Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 15:37:09
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 15:13:55
Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 14:26:21
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 14:18:38
Zou het niet kunnen dat die vlaggen alleen aan geven dat het ongeluk voorbij is en dat de baan geen gevaren meer heeft en dat daarna, als de SC dus naar binnen gaat, de race weer begint.

Als in de SC staat boven de groene vlaggen.
nee, voor de zoveelste keer, SC is automatisch geel + borden.. in dit geval reed er dus geen sc en was het groen ipv geel, dus was de SC officieel niet meer uit. In australië 2009 finishte de race wel officieel achter de SC, toen ging de SC car ook in de laatste ronde naar binnen, maar bleven de gele vlaggen en SC borden wel uit. Dus of de wedstrijdleiding heeft een fout gemaakt, of de stewards. Schumacher iig niet.
Jij met je zoveelste keer, kom dan met het reglement aan en laat zien dat er gele vlagen moeten worden gezwaaid als de SC officieel uit is.
40.4 When the order is given to deploy the safety car the message "SAFETY CAR DEPLOYED" will be displayed on the timing monitors and all marshal's posts will display waved yellow flags and "SC" boards for the duration of the intervention.
Ok, die is duidelijk. Ik zat dus fout. Maar goed, zegt op zich zelf niet zo heel veel. Dan is er dus ergens iets fout gegaan en mochten er geen groene vlaggen worden gezwaaid. Maar, stel dus dat de SC inderdaad naar binnen ging en er terecht groen werd gezwaaid, maar dat er een regel is dat er in het geval van de laatste ronde niet mag worden in gehaald.
die regel is er niet. De regels staan op f1.com. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat onwikkelen de komende dagen/weken.
Heb altijd begrepen dat er op de site maar deel van het hele reglement staan. Maar goed, er moet iets zijn, wat de FIA heeft doen besluiten om Schumacher te straffen. Dus ergens moet er wel wat zijn dat hier iets overzegt. En mensen de zeggen dat Hill nog een appeltje te schillen heeft met Schumacher is niet goed bij zijn hoofd.
nou, dat zullen we dan de komende dagen wel horen, ik kan het iig in het safetycar gedeelte van de regels niet vinden en kan me niet voorstellen dat er ergens anders nog wat over staat, dat zou heel vreemd zijn. Dat laatste ben ik met je eens, Hill zal echt wel naar eer en geweten hebben gehandeld.

Folkert

Kijk dat bedoel ik, wij weten niet alles dus we moeten maar wachten of er nog wat naar buiten komt. Of dit alles is wat er over te vinden is over het reglement? geen idee eigenlijk, zal vast nog wel ergens een gedeelte zijn die in bijzondere gevallen word gebruikt.

En over Hill, Hill is een Gentlemen, hij zal zo iets zeker niet doen. Misschien als hij zoiets zou doen, zou hij het op de baan hebben gedaan.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 16:26:36
Kijk dat bedoel ik, wij weten niet alles dus we moeten maar wachten of er nog wat naar buiten komt. Of dit alles is wat er over te vinden is over het reglement? geen idee eigenlijk, zal vast nog wel ergens een gedeelte zijn die in bijzondere gevallen word gebruikt.
als je dat bedoelt, kun je dat ook gewoon direct zeggen. Je komt ook met allerlei andere onzin aan zetten over vlaggen etc. Maar goed, als ik het goed begrijp dan vind jij de straf voor Schumacher ook onterecht op basis van wat we nu weten. Maar jij gaat er vanuit dat er nog ergens een regel is die ons niet bekend is en die de straf wel rechtvaardigd??

Folkert

Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 16:33:01
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 16:26:36
Kijk dat bedoel ik, wij weten niet alles dus we moeten maar wachten of er nog wat naar buiten komt. Of dit alles is wat er over te vinden is over het reglement? geen idee eigenlijk, zal vast nog wel ergens een gedeelte zijn die in bijzondere gevallen word gebruikt.
als je dat bedoelt, kun je dat ook gewoon direct zeggen. Je komt ook met allerlei andere onzin aan zetten over vlaggen etc. Maar goed, als ik het goed begrijp dan vind jij de straf voor Schumacher ook onterecht op basis van wat we nu weten. Maar jij gaat er vanuit dat er nog ergens een regel is die ons niet bekend is en die de straf wel rechtvaardigd??
Zeg ik toch al in de 2de reply van deze pagina?  En is het tussen de regels door dan zo moeilijk voor jou? En waarom mag ik niet over vlaggen praten? Doet iedereen toch, vertel mij dan eens exact hoe het zit.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 16:50:56
Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 16:33:01
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 16:26:36
Kijk dat bedoel ik, wij weten niet alles dus we moeten maar wachten of er nog wat naar buiten komt. Of dit alles is wat er over te vinden is over het reglement? geen idee eigenlijk, zal vast nog wel ergens een gedeelte zijn die in bijzondere gevallen word gebruikt.
als je dat bedoelt, kun je dat ook gewoon direct zeggen. Je komt ook met allerlei andere onzin aan zetten over vlaggen etc. Maar goed, als ik het goed begrijp dan vind jij de straf voor Schumacher ook onterecht op basis van wat we nu weten. Maar jij gaat er vanuit dat er nog ergens een regel is die ons niet bekend is en die de straf wel rechtvaardigd??
Zeg ik toch al in de 2de reply van deze pagina?  En is het tussen de regels door dan zo moeilijk voor jou? En waarom mag ik niet over vlaggen praten? Doet iedereen toch, vertel mij dan eens exact hoe het zit.
ok, we wachten het dan maar af. Neem aan dat de FIA nog wel met een duidelijke verklaring komt.
wat betreft de vlaggen; hoe dat werkt in een safetycar situatie heb ik hiervoor al gepost (gekopieerd uit het reglement). de rest staat hier; http://www.formula1.com/inside_f1/understanding_the_sport/5282.html

Folkert

Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 17:01:47
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 16:50:56
Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 16:33:01
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 16:26:36
Kijk dat bedoel ik, wij weten niet alles dus we moeten maar wachten of er nog wat naar buiten komt. Of dit alles is wat er over te vinden is over het reglement? geen idee eigenlijk, zal vast nog wel ergens een gedeelte zijn die in bijzondere gevallen word gebruikt.
als je dat bedoelt, kun je dat ook gewoon direct zeggen. Je komt ook met allerlei andere onzin aan zetten over vlaggen etc. Maar goed, als ik het goed begrijp dan vind jij de straf voor Schumacher ook onterecht op basis van wat we nu weten. Maar jij gaat er vanuit dat er nog ergens een regel is die ons niet bekend is en die de straf wel rechtvaardigd??
Zeg ik toch al in de 2de reply van deze pagina?  En is het tussen de regels door dan zo moeilijk voor jou? En waarom mag ik niet over vlaggen praten? Doet iedereen toch, vertel mij dan eens exact hoe het zit.
ok, we wachten het dan maar af. Neem aan dat de FIA nog wel met een duidelijke verklaring komt.
wat betreft de vlaggen; hoe dat werkt in een safetycar situatie heb ik hiervoor al gepost (gekopieerd uit het reglement). de rest staat hier; http://www.formula1.com/inside_f1/understanding_the_sport/5282.html

Hoef je niet te posten hoor, ik weet prima wat welke vlag wanneer betekend. Maar zoals altijd, zijn er uitzonderingen op de regel.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 17:04:53
Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 17:01:47
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 16:50:56
Citaat van: campos op 17 mei 2010 - 16:33:01
Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 16:26:36
Kijk dat bedoel ik, wij weten niet alles dus we moeten maar wachten of er nog wat naar buiten komt. Of dit alles is wat er over te vinden is over het reglement? geen idee eigenlijk, zal vast nog wel ergens een gedeelte zijn die in bijzondere gevallen word gebruikt.
als je dat bedoelt, kun je dat ook gewoon direct zeggen. Je komt ook met allerlei andere onzin aan zetten over vlaggen etc. Maar goed, als ik het goed begrijp dan vind jij de straf voor Schumacher ook onterecht op basis van wat we nu weten. Maar jij gaat er vanuit dat er nog ergens een regel is die ons niet bekend is en die de straf wel rechtvaardigd??
Zeg ik toch al in de 2de reply van deze pagina?  En is het tussen de regels door dan zo moeilijk voor jou? En waarom mag ik niet over vlaggen praten? Doet iedereen toch, vertel mij dan eens exact hoe het zit.
ok, we wachten het dan maar af. Neem aan dat de FIA nog wel met een duidelijke verklaring komt.
wat betreft de vlaggen; hoe dat werkt in een safetycar situatie heb ik hiervoor al gepost (gekopieerd uit het reglement). de rest staat hier; http://www.formula1.com/inside_f1/understanding_the_sport/5282.html

Hoef je niet te posten hoor, ik weet prima wat welke vlag wanneer betekend. Maar zoals altijd, zijn er uitzonderingen op de regel.
is dat zo?? zoals?

Folkert

Trouwens nog even iets: er stond volgens mij bij het in gaan van ronde 76, dat er nog 3 ronde SC zou zijn. Maar76 zou de eerste ronde zijn, en dan zou ronde 78 de 3de zijn, maar dan is de race gefinished? Wat dus belangrijk is: waren de lichten eigenlijk aan of uit van de SC?

@Campos: Ik ben het idd niet eens met de straf zoals wij de regels nu kennen. Mocht er iets veranderen, in welke richting dan ook zal ik mij dan aan passen indien mogelijk. En zoals ik je al eerder zei: er zijn altijd uitzonderingen, wat die nu zijn weet ik niet, maar verklaar anders de straf maar.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: Burorri op 17 mei 2010 - 17:12:18
Trouwens nog even iets: er stond volgens mij bij het in gaan van ronde 76, dat er nog 3 ronde SC zou zijn. Maar76 zou de eerste ronde zijn, en dan zou ronde 78 de 3de zijn, maar dan is de race gefinished? Wat dus belangrijk is: waren de lichten eigenlijk aan of uit van de SC?

@Campos: Ik ben het idd niet eens met de straf zoals wij de regels nu kennen. Mocht er iets veranderen, in welke richting dan ook zal ik mij dan aan passen indien mogelijk. En zoals ik je al eerder zei: er zijn altijd uitzonderingen, wat die nu zijn weet ik niet, maar verklaar anders de straf maar.
ja, dat probeer ik, maar ik kan het niet verklaren.
stond er dat er nog 3 ronden safetycar zou zijn?? kan ik me niet herinneren. En volgens mij is het ook niet gebruikelijk om van tevoren aan te geven hoe lang een safetycar blijft