GP van Monaco

Gestart door FA1903, 09 mei 2010 - 22:55:48

« vorige - volgende »

Wie wint?

Vettel
3 (20%)
Webber
2 (13.3%)
Alonso
6 (40%)
Hamilton
2 (13.3%)
Button
2 (13.3%)
Iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 14

_Makke_

Bij Ferrari vechten ze blijkbaar dat inhaalmanoeuvre van Schumacher aan... Stel u voor dat ze nog gelijk krijgen. ::)

Ferrari 2010

Citaat van: Makke op 16 mei 2010 - 17:40:11
Bij Ferrari vechten ze blijkbaar dat inhaalmanoeuvre van Schumacher aan... Stel u voor dat ze nog gelijk krijgen. ::)
Terecht dat ze het aanvechten, je kan niet ontkennen dat het een onduidelijke situatie was. Zo komt er ook duidelijkheid in de regelgeving, in een rechtssysteem worden vaak wetten pas echt volledig duidelijk na een rechtspraak.
Quiznet.eu - Test je kennis over Formule 1 en andere onderwerpen met een quiz!.

campos

Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 17:45:13
Citaat van: Makke op 16 mei 2010 - 17:40:11
Bij Ferrari vechten ze blijkbaar dat inhaalmanoeuvre van Schumacher aan... Stel u voor dat ze nog gelijk krijgen. ::)
Terecht dat ze het aanvechten, je kan niet ontkennen dat het een onduidelijke situatie was. Zo komt er ook duidelijkheid in de regelgeving, in een rechtssysteem worden vaak wetten pas echt volledig duidelijk na een rechtspraak.
volgens mij is die uitzondering er maar om 1 reden en dat is vanwege de veiligheid. In dit geval was de baan weer helemaal vrijgegeven, dus waarom zou er dan nog een uitzondering op de regel moeten zijn. Ik denk toch dat aanvechten weinig zin heeft, het was idd niet heel helder, maar als je t goed bekijkt kun je er toch weinig anders van maken. De race is officieel niet achter de safetycar geeindigd.

FA1903

Wanneer wordt die beslissing nu genomen???

De race is al meer als 2 uur afgelopen...steeds zit ik te vernieuwen en te wachten op het resultaat!

Folkert

Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 17:29:50
Citaat van: Burorri op 16 mei 2010 - 17:24:58
En ja over Campos, hij doet me denken aan F_A_Diaz, net zo betweterig en bijna net zo vaak fout als hij. Als ik zeg dat het duidelijk is, is het subjectief en als hij het duidelijk vind is het objectief en de waarheid.
Hij doet me ook aan F_A_Diaz denken, maar Campos heeft niet de eigenschap van een quote war te starten, waardoor discussiëren, ook al draait het op niets uit, toch nog veel plezanter blijft.
Klopt, maar hij was daarvoor ook geband geloof ik, dus misschien doet hij het nu rustie  ;Den is op nieuw begonnen.

@Campos: als je het goed bekijkt kan je er niks anders van maken? Volgens mij is het nog steeds even duidelijk als toen het gebeurde: niet duidelijk dus.
Trotse vader van Rosalie(L)

campos

Citaat van: Burorri op 16 mei 2010 - 18:05:23
Citaat van: Ferrari 2010 op 16 mei 2010 - 17:29:50
Citaat van: Burorri op 16 mei 2010 - 17:24:58
En ja over Campos, hij doet me denken aan F_A_Diaz, net zo betweterig en bijna net zo vaak fout als hij. Als ik zeg dat het duidelijk is, is het subjectief en als hij het duidelijk vind is het objectief en de waarheid.
Hij doet me ook aan F_A_Diaz denken, maar Campos heeft niet de eigenschap van een quote war te starten, waardoor discussiëren, ook al draait het op niets uit, toch nog veel plezanter blijft.
Klopt, maar hij was daarvoor ook geband geloof ik, dus misschien doet hij het nu rustie  ;Den is op nieuw begonnen.

@Campos: als je het goed bekijkt kan je er niks anders van maken? Volgens mij is het nog steeds even duidelijk als toen het gebeurde: niet duidelijk dus.
Ik heb helemaal niks met FA Diaz te maken. Enige overeenkomst is dat we een spaanse nickname hebben/hadden. Ik heb die van alleen gekozen omdat ik niks beters wist. Ferrari of McLaren oid was voor mij geen optie, dus ben ik maar voor het slechtste team gegaan, campos. En ik heb zo'n vermoeden da FADiaz een Alonso supporter was, dus die zou m dan ook wel iets meer verdedigen denk je niet??
Het is nu idd nog onduidelijk, maar ik denk wel dat er snel duidelijkheid zal komen. Ze doen het gewoon zorgvuldig en zo hoort het ook. Ik vind het nadat ik het goed bekeken heb wel duidelijk en kan er niks anders van maken. Dat mag toch??

FerrariMan

Groene vlag is nu éénmaal groene vlag. Als ze nu met een sanctie komen scheppen ze een situatie waarin een groene vlag eigenlijk toch geen groene vlag is...


Ga dat nog maar eens in de hand houden dan.

Folkert

#202
Citaat
Ik heb helemaal niks met FA Diaz te maken. Enige overeenkomst is dat we een spaanse nickname hebben/hadden. Ik heb die van alleen gekozen omdat ik niks beters wist. Ferrari of McLaren oid was voor mij geen optie, dus ben ik maar voor het slechtste team gegaan, campos. En ik heb zo'n vermoeden da FADiaz een Alonso supporter was, dus die zou m dan ook wel iets meer verdedigen denk je niet??
Het is nu idd nog onduidelijk, maar ik denk wel dat er snel duidelijkheid zal komen. Ze doen het gewoon zorgvuldig en zo hoort het ook. Ik vind het nadat ik het goed bekeken heb wel duidelijk en kan er niks anders van maken. Dat mag toch??
Tuurlijk mag jij zo denken, maar jij impliceert dat wij er ook niks anders van kunnen maken. Zie onderstaande quote.

Citaat van: campos op 16 mei 2010 - 17:49:04


volgens mij is die uitzondering er maar om 1 reden en dat is vanwege de veiligheid. In dit geval was de baan weer helemaal vrijgegeven, dus waarom zou er dan nog een uitzondering op de regel moeten zijn. Ik denk toch dat aanvechten weinig zin heeft, het was idd niet heel helder, maar als je t goed bekijkt kun je er toch weinig anders van maken. De race is officieel niet achter de safetycar geeindigd.

Door die onduidelijkheid komen we nu in de situatie dat : welke interpretatie is de juiste? Als we Alles terug draaien tot voor de SC lijn, word er eigenlijk niet echt iemand benadeeld, maar toch iets af gepakt. En als Brawn en de zijne gelijk krijgen, dan worden Alonso en Ferrari wel benadeeld, want zij verliezen iets, wat ze dachten niet meer te kunnen verliezen. Ik vind maar raar hoe alles gegaan is, zeker ook met die vlaggen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

20 sec penalty... >:(
Belachelijke beslissing, zal inderdaad wel een rechtzaak worden...

WeezyAveli


FerrariMan

Erg raar, dat wil dus zeggen dat een groene vlag vanaf nu in twijfel moet worden getrokken door een piloot.

Schumacher ziet een groene vlag en doet gewoon wat hij hoort te doen.

Om dan met een straf te komen naar de piloot is wel heel sterk. Laat net toevallig Hill.....

campos

Citaat van: Enzo op 16 mei 2010 - 18:44:56
20 sec penalty... >:(
Belachelijke beslissing, zal inderdaad wel een rechtzaak worden...
kunnen ze niet eerst bij de FIA in beroep?? zal idd nog wel een staartje gaan krijgen.

Folkert

Citaat van: Enzo op 16 mei 2010 - 18:44:56
20 sec penalty... >:(
Belachelijke beslissing, zal inderdaad wel een rechtzaak worden...
Ja, mee eens. Best hadden ze hem gewoon op P7 terug gezet en Alonso weer P6. dat zou de beste oplossing zijn in mijn ogen.

@FerrariMan: Gaat de SC niet boven de vlaggen? Word er trouwens ook nog een vlag gezwaaid als het bordje SC uit hangt? Ik zit dus te denken: misschien was de baan schoon, maar nog niet vrijgegeven om te racen?
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: FerrariMan op 16 mei 2010 - 18:48:30
Erg raar, dat wil dus zeggen dat een groene vlag vanaf nu in twijfel moet worden getrokken door een piloot.

Schumacher ziet een groene vlag en doet gewoon wat hij hoort te doen.

Om dan met een straf te komen naar de piloot is wel heel sterk. Laat net toevallig Hill.....

In mijn ogen is de FIA regelgeving hier de falende factor en niet het gedrag van de coureurs.
Het is dan imoa onwerkelijk dat Schumacher hiervoor bestraft word, in het slechtste geval hadden ze hem één plaatst terug moeten zetten, waar hij stond voor het incident.
Maar zelfs dat was niet echt eerlijk geweest......he gatverdamme

Folkert

#209
Citaat van: Enzo op 16 mei 2010 - 18:56:37
Citaat van: FerrariMan op 16 mei 2010 - 18:48:30
Erg raar, dat wil dus zeggen dat een groene vlag vanaf nu in twijfel moet worden getrokken door een piloot.

Schumacher ziet een groene vlag en doet gewoon wat hij hoort te doen.

Om dan met een straf te komen naar de piloot is wel heel sterk. Laat net toevallig Hill.....

In mijn ogen is de FIA regelgeving hier de falende factor en niet het gedrag van de coureurs.
Het is dan imoa onwerkelijk dat Schumacher hiervoor bestraft word, in het slechtste geval hadden ze hem één plaatst terug moeten zetten, waar hij stond voor het incident.
Maar zelfs dat was niet echt eerlijk geweest......he gatverdamme
Hoezo zou dat niet eerlijk zijn geweest? Dat is mijn mijn ogen de meest eerlijke oplossing.


Massa houd Button op. Was best zichtbaar. Massa gaat vrijuit.
Alonso word in gehaald door Schumacher. Brawn en de zijne claimen gelijk te hebben, Maar Schumacher gestraft.

Alonso, Massa Ferrari, Todt? Hoelang zal het duren voor er mensen serieus zo gaan denken?
Trotse vader van Rosalie(L)